بازسازی آپارتمان ۶۰ متری | با این اطلاعات دست به کار شو

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر میخواهید برای بازسازی آپارتمان ۶۰ متری اقدام کنید، همراه ما باشید تا روند بازسازی این فضا را اصولی بررسی کنیم.

اگر شما نیز دغدغه زیادی بابت بازسازی آپارتمان‌تان دارید، بهتر است اصول کلی بازسازی را بدانید و آگاهانه در این مسیر گام بردارید. شما به راحتی می‌توانید به وسیله بازسازی آپارتمان ۶۰ متری، برای داشتن فضای داخلی شیک و جذاب برنامه ریزی کنید. بازسازی آپارتمان، باید پله به پله انجام شود و برنامه ریزی خوبی برای هرکدام از بخش‌ها انجام شود. مدیریت چنین پروژه‌هایی نیز اولویت بالایی دارد. به همین دلیل می‌توانید با استفاده از اطلاعاتی که در ادامه ارائه می‌کنیم، برای بازسازی آپارتمان اقدام کنید.

پس تا پایان همراه ما باشید تا جزییات بازسازی آپارتمان ۶۰ متری را بررسی کنیم.

 

روند بازسازی یک آپارتمان 60 متری چگونه است؟

 بازسازی یک آپارتمان 60 متری

برای بازسازی یک آپارتمان 60 متری، باید روند بازسازی را به چندین مرحله تقسیم کنید. به این ترتیب قادر هستید از بین تمام کارها، اولویت بندی نموده و اقداماتی را در زمان مشخص انجام دهید. همین موضوع موجب می‌شود تا همه کارها با دقت تمام و جدیت دنبال شود. در این بخش هب روند بازسازی یک آپارتمان 60 متری اشاره می‌کنیم تا با جزییات آن آشنا شوید.

  1. برنامه‌ ریزی و تحقیق در خصوص شرایط ملک: ابتدا باید مشخص کنید که شرایط ملک چگونه است؟ چه خرابی‌هایی وجود دارد؟ بازسازی در چه بخش هایی هدف قرار می‌گیرد؟ چه چیزی در این آپارتمان کم یا اضافه می‌شود؟ پس از پاسخ به تمام سوالات این‌چنینی، می‌توانید فرآیند تحقیق را رقم بزنید. پس با حوصله تحقیق کنید و به مشاوره از متخصصان ساختمانی و طراحان داخلی مشغول شوید.
  2. بودجه‌بندی: معمولا مهم‌ترین بخش پیش از شروع بازسازی آپارتمان 60 متری، بودجه بندی است. به این ترتیب می‌توانید با در نظر گرفتن نیازهای واقعی و بودجه اختصاص یافته، تصمیم گیری کنید. یادتان باشد که این بودجه باید هزینه‌های مختلف شامل مصالح، نیروی انسانی، تجهیزات و هزینه‌های طراحی و نظارت را شامل شود و برای هرکدام مبلغ مشخصی را مدنظر قرار دهید.
  3. دریافت مجوزها: یادتان باشد که بازسازی آپارتمان 60 متری، نیازمند دریافت مجوز از شهرداری است. به این ترتیب متناسب با مجوزهایی که برای ساخت و ساز، پایانکار و... در اختیار دارید، به شهرداری مربوطه مراجعه می‌کنید تا جزییات پروژه را شرح دهید.
  4. همکاری با تیم تخصصی: بازسازی اقدامات حرفه‌ای می‌طلبد که برای انجام آن ناچار هستید تا از به روز ترین افراد متخصص کمک بگیرید. برقراری ارتباط با متخصصان مختلف از جمله معماران، مهندسین عمران، نقاشان، لوله‌کشان، برقکاران و سایر افراد متخصصی که در طول بازسازی به آن‌ها احتیاج دارید، تیم قوی شما را تشکیل می‌دهند.
  5. خرید مصالح و تجهیزات: خرید مصالح و تجهیزات مورد نیاز بر اساس طراحی انجام شده یکی از بخش های مهم این پروسه است. در برخی موارد، متخصصین پس از هر مرحله، برای مرحله بعدی خرید مصالح را انجام می‌دهند، این موضوع در ایران که نوسانات قیمتی بالاست، می‌تواند روند اجرایی را با مشکل مواجه کند.
  6. زمان بندی و شروع به بازسازی: شروع به هدایت کارهای بازسازی متناسب با برنامه ریزی اولیه و طرح و نقشه‌های تهیه شده، بخش دیگری از این روند است.
  7. نظارت و ارزیابی: نظارت منظم بر روند پیشرفت کار، می‌تواند به انجام گام به گام جزییات متناسب با طرح و نقشه برسد.
  8. بررسی نهایی و تحویل: شما باید متناسب با جزییات تعیین شده برای بازسازی، روند انجام را نظارت کنید و در صورت نیاز موارد اصلاحی را مورد انجام دوباره قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید برای دستیابی به یک نتیجه خوب از بازسازی آپارتمان 60 متری اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه: بازسازی خانه چقدر طول می‌کشد؟ اینطوری زمان بازسازی رو تخمین بزن

 

صفر تا صد بازسازی آپارتمان 60 متری

 بازسازی یک آپارتمان 60 متری

برای آگاهی بیشتر از روند اجرای صفر تا صد بازسازی آپارتمان 60 متری، بهتر است جزییاتی را بررسی نمایید.

 

1. بازسازی سرویس بهداشتی آپارتمان 60 متری

 بازسازی سرویس بهداشتی آپارتمان 60 متری

سرویس بهداشتی یکی از بخش‌های حیاتی و مهم در هر آپارتمان است. معمولا استفاده از متریال قدیمی، فرسوده شدن متریال، تمایل به تغییر دیزاین سرویس بهداشتی و تغییرات کلی در ابعاد و اندازه سرویس بهداشتی، از اصلی‌ترین دلایلی است که پروسه بازسازی را کلید می‌زند. در روند بازسازی یک آپارتمان 60 متری، بهینه‌سازی فضای سرویس بهداشتی می‌تواند از اقدامات مهم باشد. در این پروسه شما سیستم زیرساخت این فضا را به روز رسانی می‌کنید، پوشش دیوار و کفپوش‌ها را تغییر می‌دهید، از شیرآلات برای بهبود شرایط مصرف آب استفاده می‌کنید و تهویه سرویس بهداشتی را به روز رسانی می‌کنید. مجموعه این اقدامات به بازسازی فضای سرویس بهداشتی می‌انجامد.

 

2. بازسازی آشپزخانه آپارتمان 60 متری

 بازسازی آشپزخانه آپارتمان 60 متری

آشپزخانه به عنوان قلب خانه شناخته می‌شود. در ایران که مهمان داشتن و فراهم کردن لوازم پذیرایی برای مهمانان معمولا در خانه انجام می‌شود، وجود یک آشپزخانه کاربردی با مطلوب‌ترین جریان حرکت، بسیار ضروری است. در بازسازی یک آپارتمان 60 متری، باید نیاز سنجی کنید و فضای آشپزخانه را متناسب با نیاز افراد خانواده بازسازی نمایید. برای مثال اگر به هر دلیلی نیاز به ماشین ظرفشویی یا فر وجود دارد، محل نصب بهینه آن را طراحی کنید و سپس برای طراحی و اجرای کابینت‌ها اقدام نمایید. از مهم‌ترین کارهای بازسازی آشپزخانه به تغییر کفپوش، دیوار پوش، تغییر در تاسیسات و لوله کشی، ایجاد امکانات جدید، بهبود تهویه آشپزخانه و تغییر کابینت‌ها اشاره کرد.

فراهم کردن یک فضای آشپزی آمیخته با زیبایی و کارایی در این بازسازی می‌تواند ارتقاء احساس راحتی و رفاه در آپارتمان شما را تضمین کند.

 

3. بازسازی ورودی خانه 60 متری

بازسازی ورودی خانه 60 متری

یکی از نواحی اثرگذار در ذهن افراد، ورودی خانه است. شما در پروسه بازسازی باید برای این بخش نیز ایده پردازی کنید. ورودی نقطه‌ای است که اولین تماس میان ساکنان و فضای داخلی خانه را برای مهمانان فراهم می‌کند. در بازسازی یک آپارتمان 60 متری، توجه به طراحی ورودی بسیار اهمیت دارد . ایجاد یک فضای خوش‌آمد گون، استفاده از روشنایی مناسب و انتخاب جزئیات طراحی که با سبک کلی خانه هماهنگ باشند و به کار بردن آینه، نماد هویتی خانه و نشیمن یا جاکفشی می‌تواند ایده خوبی در این فضا باشد.

استفاده از نورپردازی، دیزاین و آماده سازی فضای ورودی، به اندازه امنیت و فراهم کردن یک ورودی مناسب برای ممانعت از هرگونه دزدی، نفوذ و... ضروری است.

 

4. بازسازی نشیمن آپارتمان 60 متری

بازسازی نشیمن آپارتمان 60 متری

دسترسی به یک نشیمن آرام و امن برای حضور اعضای خانواده و مهمان، بخشی از انگیزه بازسازی را به خود اختصاص می‌دهد. نشیمن یکی از مهم‌ترین فضاهای آپارتمان محسوب می‌شود. معمولا این فضا برای دورهم بودن، آداب اجتماعی دید و بازدید، مهمانی، بازی و سرگرمی استفاده می‌شود. طراحی بهینه این فضا به ذوق و سلیقه طراح یا معمار باز می‌گردد. نقشه مناسب یک خانه از فضا سازی خوب در نشیمن مشخص می‌شود. معمولا جایگاه قرار گیری تلفن، شومینه، تلویزیون، مبلمان نشیمن و موارد این‌چنینی در همین فضا است. به همین دلیل با خیال آسوده می‌توانید ضمن استفاده از جزییات، در روند بازسازی نشیمن را به یک محیط آرام‌تر، امن، زیبا و جادار تبدیل کنید.

پیشنهاد مطالعه: ارزشمندسازی خانه با بازسازی در کلان شهر تهران

 

5. بازسازی اتاق خواب آپارتمان 60 متری

بازسازی اتاق خواب آپارتمان 60 متری

معمولا در فضای 60 متر، خانه‌ها یک خوابه طراحی می‌شوند. اما در بعضی موارد که فضای بیشتری در اختیار قرار می‌گیرد، طراحی دو خوابه با ابعاد کوچک نیز ممکن می‌شود. بازسازی این فضا ضمن تغییر در ابعاد و ایجاد بهینه سازی، نوع دیوارپوش، کفپوش، سیستم تاسیسات سرمایشی و گرمایشی و نورپردازی را تغییر می‌دهد. در واقع تلاش برای بازسازی اتاق خواب، به معنار کاربردی تر کردن این فضا برای استفاده است. مثلا در برخی موارد که فرد برای مطالعه یا انجام تکالیف نیازمند یک میز تحریر باشد، طراحی بهینه برای استفاده از میز تاشو یا کم جا صورت می‌گیرد تا همه چیز در یک هارمونی مطلوب قرار گیرد.

 

 6. بازسازی فضاهای تفریحی آپارتمان 60 متری

بازسازی فضاهای تفریحی آپارتمان 60 متری

هرچند در روند بازسازی یک فضای کوچک، احتمالا فضای تفریحی پیش بینی نشده است، اما لازم است بدانید که این بخش نیز می‌تواند در لیست تغییرات و بهینه سازی قرار گیرد. معمولا استفاده از مبلمان راحت در این فضا ضروری است. گاهی نیز مبلمان معلق از سقف گزینه خوبی برای استفاده است . تغییر کفپوش‌ها و ایمن سازی تجهیزات در کنار بهبود رفاه و سرگرمی، از ارکان مهم بازسازی چنین فضایی است.

 

7. بازسازی بالکن در آپارتمان 60 متری

بازسازی بالکن در آپارتمان 60 متری

یکی از بخش‌هایی که شاید اصلا به آن پرداخته نشده باشد، فضای بالکن است. این فضا معمولا کاربرد چند منظوره‌ای دارد و بعضی افراد تمایل دارند تا آن را دیزاین کنند. استفاده از این فضا به بهبود زندگی شهری کمک می‌کند و فاصله ما با طبیعت را پوشش می‌دهد.  شما به راحتی می‌توایند برای افزایش جذابیت و کاربرد بالکن، از مصالح با کیفیت برای ساخت و یا بازسازی کف و دیوار استفاده کنید. اضافه کردن گلدان های آپارتمانی مخصوص فضای باز، به کار بردن پوشش چمن مصنوعی و مبلمان مطلوب برای یک نشیمن راحت، از جمله اقداماتی است که فضای بالکن را بهبود می‌بخشد. استفاده از نورپردازی نیز ایده مناسبی برای این بخش ماجرا است.

 

مدیریت بودجه برای بازسازی آپارتمان 60 متری

مدیریت بودجه برای بازسازی آپارتمان 60 متری

توانایی مدیریت بودجه در بازسازی آپارتمان 60 متری امری حیاتی است. با این اقدام می‌توانید بدون کم و کاست یا تاخیر در روند بازسازی، این اقدام را از صفر تا صد بدون مشکل پیش ببرید. در این بخش به بررسی روند مدیریت بودجه در یک بازسازی 60 متری اشاره می‌کنیم.

  • تعیین بودجه بازسازی: ابتدای تصمیم گیری برای بازسازی هر پروژه، باید یک بودجه دقیق برای آن پیش بینی شود. این بودجه متناسب با میزان بازسازی و تغییرات در نظر گرفته می‌شود تا امکان رسیدگی به تمام ایده ها وجود داشته باشد.
  • بررسی قیمت پیمانکاران: برای هر بخش از پروژه، باید از پیمانکاران و شرکت‌های مربوطه قیمت بازسازی را جویا شوید. به این ترتیب لیستی از انواع قیمت‌ها و خدمات در اخیتار دارید و تصمیم گیری ساده‌تر است. (این اقدام در صورتی انجام می‌شود که بخواهید انجام بازسازی را به افراد متخصص دیگری واگذار کنید)
  • محاسبه هزینه‌های پنهان: در روند بازسازی، هزینه‌هایی به عنوان هزینه پنهاد وجود دارد. در واقع، هرگونه تغییر پیش بینی نشده در نقشه‌ها، مشکلات ناگهانی، یا مشکلات احتمالی در فرآیند بازسازی، همگی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در مدیریت بودجه باید برای آن پیش بینی کرده باشید. برای مقابله با رویدادهای پیش بینی نشده، مقداری بودجه کنار گذاشته می‌شود تا روند طراحی و اجرا بسیار حرفه‌ای پیش رود. این مقدار معمولاً در حدود 10-15 درصد از کل بودجه است.
  • به‌روزرسانی مداوم: در طول پروژه، باید میزان بودجه صرف شده و باقی مانده را مرتب بررسی کنید و متناسب با همین امر پیش بینی های بعدی را اجرایی کنید.
  • اولویت ‌بندی: شما باید متناسب با شرایط و اولویت‌ها اقدام کنید. به این منظور نیاز دارید تا لیستی از اولویت‌ها و ترتیب انجام کارها بنویسید و سپس متناسب با شرایط اقدامات لازم را برنامه ریزی نمایید. این بهترین کاری است که می‌تواند به شما در روند اجرای کار کمک کند.
  • مشورت با متخصصین: به مشاوره از مهندسین عمران، معماران، و متخصصان ساختمانی مراجعه کنید و از آن‌ها مشورت بگیرید. این افراد سال‌ها در حوزه مربوطه فعالیت کرده‌اند و اطلاعات ارزشمندی دارا هستند که آگاهی شما از همین اطلاعات می‌تواند به مدیریت بهتر پروژه کمک کند.
  • نگهداری از مستندات: در ابتدایی ترین مرحله بازسازی آپارتمان، باید یک پرونده فیزیکی و الکترونیکی ایجاد کنید تا کلیه مستندات پرداختی و قرارداد را در آن ذخیره سازی کنید. به این ترتیب یک پروژه بی عیب و نقص را تجربه می‌کنید.

 

تجربه شما از بازسازی آپارتمان ۶۰ متری

اگر تمایل به بازسازی آپارتمان ۶۰ متری دارید، باید متناسب با اصولی که در بالا به آن‌ها اشاره شد اقدام نمایید و برای هر بخش از پروسه بازسازی، برنامه ریزی کنید. به این ترتیب همه چیز برای دستیابی به یک نتیجه خوب آماده است.

تجربه شما از بازسازی آپارتمان چیست؟ حتما برای ما بنویسید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید