میز تحریر دیواری، با این ایده‌ها اتاقت رو جادارتر کن!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر میخواهید در خصوص میز تحریر دیواری اطلاعات کسب کنید و انواع میز تحریر دیواری را با مزایا و معایب کشف کنید، همراه ما باشید.

این روزها کمبود فضا یکی از اصلی‌ترین مشکلات ما در خانه‌های آپارتمانی است. همین محدودیت‌ها موجب شده است تا متخصصین طراحی صنعتی به فکر طراحی یک وسیله کاربردی اما کمجا باشند. میز تحریر دیواری یکی از بهترین طراحی‌هایی است که به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید تجربیات جذابی را برای خودتان ثبت کنید. استفاده حداکثری از فضا، نکته مهمی است که در میز تحریر دیواری دیده می‌شود. به این ترتیب می‌توانید با خیال آسوده برای اتاق خواب کوچک‌تان اقدام به خرید میز تحریر دیواری کنید. به این ترتیب همه چیز به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و فضای شما برای استفاده در بالاترین پتانسیل است.

اگر شما نیز علاقه‌مند هستید که اطلاعات بیشتری در خصوص میز تحریر دیواری، کاربردهای آن و مزایای و معایبی که از میزهای دیواری نمی‌دانستید کسب کنید، تا پایان همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: 40 مدل میز تحریر کم جا تاشو و چوبی

 

میز تحریر دیواری و کاربردهای آن

میز تحریر دیواری ساده

میز تحریر دیواری یکی از محبوب‌ترین انواع میز کم جا است که به دیوار نصب می‌شود. از این میز برای نوشتن، رسم، یادداشت‌ برداری و مطالعه استفاده می‌شود. این نوع میز به عنوان یک سطح نوشتن بسیار کاربردی مورد توجه قرار می‌گیرد و معمولا استفاده از آن در مکان‌هایی مانند اتاق‌های مطالعه، اتاق کودکان، اتاق نوجوانان، دفاتر کاری، مدارس و مکان‌های دیگر رایج است. استفاده از این مدل میزها به شدت کاربردی است و می‌تواند فضای شما را تاحد زیادی بهینه استفاده کند. معمولاً این نوع میز دیواری، دارای سطحی که با دارا بودن محفظه‌ها و سوراخ‌های نگهدارنده، می‌تواند تجهیزات نوشتن و لوازم تحریر شما را نگهداری کند. درخصوص کاربردهای میز تحریر دیواری می‌توان به این موارد اشاره کرد.

  • نوشتن و رسم: افراد می‌توانند در طول روز با کمک میز تحریر دیواری، سطح مناسبی برای نوشتن و رسم کردن پیدا کنند. در اختیار داشتن یک فضای استاندارد در بهبود و سهولت دسترسی به امکانات مناسب است.
  • آموزش: در مدارس و مؤسسات آموزشی، میز تحریر دیواری به عنوان یک ابزار آموزشی برای تدریس و نمایش مفاهیم و اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد. چرا که معمولا در سطح جمع شونده آن، المان‌های آموزشی قرار دارد و پس از باز شدن نیز می‌توان از میز تحریر آن استفاده کرد.
  • محیط‌های آموزشی: در مدارس و آموزشگاه‌ها، میز تحریر دیواری می‌تواند به عنوان یک ابزار آموزشی مؤثر و کاربردی برای تدریس مفاهیم و نوشتن دیاگرام‌ها و نمودارها توسط دانش‌آموزان و دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.
  • سازماندهی: این نوع میز به افراد کمک می‌کند تا اسناد، لوازم تحریر و موارد این‌چنینی را از دید عموم دور کنند و به شکلی ساختار یافته در دل میز تحریر دیواری مخفی نمایند.
  • کودکان و نوجوانان: استفاده از میز تحریر دیواری در اتاق کودکان، به شدت کاربردی است. چرا که امکان استفاده از سطحی مناسب را فراهم می‌کند و کودکان و نوجوانان نیازی به میز تحریر بزرگ و جاگیر نخواهند داشت.
  • مطالعه: میز تحریر دیواری در هر سن و سالی می‌تواند کاربردی باشد! کافی است یک سطح محکم و یک صندلی مناسب داشته باشید تا از آن برای مطالعه و نوت برداری استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: مدل های میز تحریر دخترانه جدید 1402

 

ویژگی میز تحریر دیواری

میز تحریر دیواری شیک و کاربردی

اطلاع از ویژگی‌های میز تحریر دیواری، به شما کمک می‌کند تا انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید. آگاهی و تحقیق پیش از خرید میز تحریر دیواری، از هرگونه پشیمانی، عدم میل به خرید یا موارد این‌چنینی پیشگیری می‌کند و به شما اجازه می دهد تا با خیال آسوده نسبت به این موضوع اقدام کنید. در خصوص ویژگی های این مدل میز می‌توان به یک سطح استاندار مناسب نوشتن اشاره کرد. معمولاً سطح میز تحریر دیواری با طراحی مناسبی اجرا شده است و امکاناتی برای نوشتن ارائه می‌کند. سطح میز مقاوم به نوشتن است و شما می‌توانید بدون همراه داشتن هر سطح صاف اضافی، بر روی میز شروع به نوشتن کنید. نکته مهم بعدی، ساپورت کردن محلی برای قرار دادن لوازم تحریر است. به این ترتیب با باز کردن میز دیواری، تمام لوازم تحریر شما در جای مناسب قرار دارد و می‌توانید بدون دردسر از آن ها استفاده کنید. وجود باکس‌های مختلف در این میزها موجب می‌شود تا بتوانید نهایت استفاده را برای سازماندهی و مرتب سازی شاهد باشید. ابعاد و طراحی میزهای تحریر دیواری بسیار متفاوت است و براساس نیاز شخصی طراحی می‌شود. اما نمونه‌های آماده آن نیز در بازار وجود دارد که در ابعادی استاندارد و کاربردی طراحی شده است. جالب است بدانید که این میزها با قابلیت نصب آسان ارائه می‌شوند و حتی خودتان با کمی صبوری و خلاقیت می‌توانید اقدام به نصب آن کنید.  بعضی از میزهای تحریر دیواری دارای ویژگی‌های چندمنظوره هستند. مثلا در یک طرف می‌توانید ساعت دیواری، جعبه‌های ذخیره‌سازی، یا تابلوی هنری و برد مخصوص را مشاهده کنید و در طرف دیگر، باکس مخصوص میز تحریر وجود دارد که با باز کردن آن شاهد یک میز استاندارد و خوب هستید.

میزهای جمع شونده دیواری بسیار کاربردی هستند و کافی است برای داشتن آن ها خوب فکر کرده و نیاز سنجی کنید!

 

مزایای میز تحریر دیواری

میز تحریر دیواری چوبی

زمانی که قصد دارید برای خرید یک اکسسوری یا لوازم جدید در خانه اقدام کنید، قطعا نیاز دارید تا مزایای استفاده از آن را بدانید. میز تحریر دیواری یکی از المان‌های مهم و کاربردی در فضا است که می‌توانید با در نظر گرفتن مزایای استفاده از آن، برای خرید اقدام نمایید. میز تحریر دیواری مزایای مختلفی دارد که همین موضوع انگیزه ابتدایی خرید را ایجاد می کند.

  • صرفه‌ جویی در فضا: یکی از مزایای بزرگ و اصلی که انگیزه خرید میزهای تحریر دیواری را افزایش می‌دهد، کاهش میزان استفاده از فضا است. در طراحی این میز همه چیز برای استفاده بهینه از فضا فراهم شده است و شما هیچ دغدغه‌ای برای دیگر کردن فضا نخواهید داشت. همین صرفه جویی در فضا نکته قابل توجهی در انتخاب است.
  • استفاده چند منظوره: برخی از میزهای تحریر دیواری، دارای امکانات چند منظوره هستند. به عنوان مثال، شما می‌توانید از میز تحریر دیواری به عنوان یک باکس کاربردی استفاده کنید. بعضی از انواع میزها دارای شلف در طرف دیگرشان هستند که می‌تواند پس از باز شدن به حالتی ایمن لوازم روی خود را حفظ کند! استفاده از میز تحریر دیواری برای ایجاد فضای مناسب جهت نگهداری از لوازم تحریر و استفاده به عنوان یک اکسسوری دکوری ایده جذابی است که در برخی موارد اجرایی شده است.
  • دکوراسیون: میز تحریر دیواری معمولا به عنوان عنصری مهم از دکوراسیون داخلی شناخته می‌شود. چرا که قابلیت جمع شونده این میزها، می‌تواند بزرگترین تاثیر را در فضای خانه داشته باشد. حتی کاربرد دکوراسیونی میز تحریر دیواری در ادارات، سالن های مطالعه و مدرسه یا فضاهای آموزشی دیگر نیز قابل توجه است.
  • نصب و نگهداری آسان: بسیاری از میزهای تحریر دیواری، به آسانی نصب می‌شوند. سرعت نصب و راه اندازی این وسیله کاربردی بسیار بالا است. به همین دلیل هیچ نگرانی از بابت چگونگی نصب و نگهداری ان وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه: کمد دیواری با میز تحریر، وقتی همه چیز با هم یکی می‌شود!

 

معایب میز تحریر دیواری

میز تحریر دیواری  مشکی

قطعا هر چیزی که قصد خرید آن را دارید، در بطن خود دارای معایبی است! آگاهی از این معایب کمک می‌کند تا هوشمندانه دست به خرید بزنید و تحت تاثیر تبلیغات مختلف یا پرزنت کردن‌های غیرواقعی نباشید. در این بخش به بررسی معایب میز تحریر دیواری اشاره می‌کنیم تا بتوانید با قرار دادن معایب و مزایا در کنار هم، تصمیم درستی بگیرید.

  • محدودیت در فضا: هرچند نمی‌توان این مورد را به طور قطع معایب میز تحریر دیواری بیان کرد، اما محدودیت فضا در زمان استفاده از میز نسبتا بالا است! شما تنها به فضایی که بر روی دیوار تعبیه شده است، دسترسی دارید و شاهد این فضای میز برای برخی کارها مثل طراحی یا اقدامات این‌چنینی مناسب نباشد. اما به طور کل، این شما هستید که انتخاب می‌کنید تا چه ابعادی از میز تحریر دیواری را سفارش داده را بخرید!
  • محدودیت در تنوع: میزهای تحریر دیواری ممکن است محدودیت‌هایی در امکانات و تنوع داشته باشند. این مدل میز‌ها در چند سبک مختلف طراحی و اجرا شده‌اند. به همین دلیل نمی‌توان به طور قطع بیان کرد که تنوع بالایی در این حوزه منتظر شما است تا انتخاب کنید!
  • هزینه بالا: به دلیل استفاده از متریال‌های با کیفیت و بست‌های ایمن و کاربردی، قیمت ساخت این محصول نسبتا بالاتر از میزهای ساده خواهد بود! مگر در شرایطی که تولید کننده کیفیت ضعیفی برای متریال‌های مختلف آن به کار برده باشد. در این شرایط قطعا نمی‌توانید کیفیت مطلوبی را شاهد باشید.
  • محدودیت در تغییر: بعضی از میزهای تحریر دیواری، قابلیت تغییر در کاربرد ندارند! در واقع اگر یک طرف تابلو و طرف دیگر میز باشد، شما نمی‌توانید تصویر تابلو را تغییر دهید. همین محدودیت‌ها از سوی برخی کاربران به عنوان نقطه ضعف یاد می‌شود.
  • نیاز به فضای خالی: برای استفاده از میز تحریر دیواری نیاز است که دیوار خالی در فضای خانه داشته باشید. این ضرورت در برخی از فضاها شما را دچار مشکل خواهد کرد. مثلا برای خانه‌ها یا فضاهایی که دیوارهای پر از پنجره‌ یا تزیینات دارند، استفاده از این وسیله کاربردی محدود می‌شود.
  • محدودیت در جابه‌جایی: میز تحریر دیواری معمولا به صورت ثابت بر روی دیوار نصب شود و امکان جابه‌جایی آسان آن وجود ندارد. این ویژگی مهم نشان می‌دهد که شما نمی‌توانید به اندازه میز تحریر معمولی، سهولت در جابجایی را تجربه کنید و باید حتما در یک چارچوب مشخص اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین صندلی میز تحریر، چه مدلی از چه برندی بخریم؟

 

انواع مدل های میز تحریر دیواری

میز تحریر دیواری  باکسی

میز تحریر دیواری ساده تاشو با استایل باکسی کشو دار، تلفیقی از چوب و فلز!

 

میز تحریر دیواری  شیک

میز تحریر کاربردی جادار نصب شده بر روی دیوار با دارا بودن فضاهای مناسب جهت سازماندهی لوازم.

 

میز تحریر دیواری  چوبی

میز تحریر دکوراتیو چوبی با استایل بسیار خاص و شیک، طراحی شده برای نمایش ظرافت و زیبایی در فضا.

 

میز تحریر دیواری کاربردی و شیک

میز تحریر شیک و ساده با باکس های نگهدارنده داخلی و قابلیت جمع شدن جهت تبدیل شدن به شلف یا کتابخانه.

 

میز تحریر دیواری  مشکی

میز تحریر معلق با قابلیت جمع شدن و سازمان دهی لوازم  داخلی باکس های نظم دهنده همراه با کشو کوچک.

 

میز تحریر دیواری  چوبی ساده

میز تحریر تاشو شیک و جذاب با قابلیت جمع شدن و تبدیل شدن به میز با پایه ساده و مستحکم.

 

میز تحریر دیواری  تاشو

میز تحریر دیواری ساده با قابلیت جمع شدن استفاده به شکل یک اثر هنری ساده و دکوراتیو مدرن.

بیشتر بخوانید: 50 مدل میز تحریر کتابخانه دار شیک و ساده

 

آخرین نکته از میز تحریر دیواری

اگر اهل نوشتن و طراحی هستید یا به هر دلیلی یک میز تحریر نیاز دارید اما فضایی برای آن در محیط مدنظرتان وجود ندارد، خرید میز تحریر دیواری بهترین گزینه است. این میزها با نصب بر روی دیوار هیچ پایه‌ای ندارند و شما می‌توانید به راحتی با جمع کردن آن بر روی دیوار، شاهد اشغال شدن سطحی از میز در فضا نباشید! برای خرید انواع مدل میز تحریر دیواری، حتما به جزییات بالا توجه کنید.

انتخاب شما برای میز تحریر چیست؟ آیا تجربه‌ای داشته‌اید؟ حتما برای ما بنویسید.

 

برچسب ها:
میز تحریر
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید