طراحی سقف اتاق خواب، چه ساده دوس داری چه شلوغ!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵
دسته ها:

انواع طرح های سقف اتاق خواب ساده، با کناف، رابیتس، چوب، سقف کشسان و مجازی و... + تصاویر طراحی سقف اتاق خواب

هنگامی که بر روی تخت یا زمین دراز می‌کشیم ناخودآگاه نگاه ما به سقف می‌افتد. سقفی که زیبا است توجه‌ها را خود جلب کرده و زیبایی بصری خاصی در اتاق خواب به وجود می‌آورد. سال‌هاست که طراحان دکوراسیون داخلی و معماران به زیبایی توجه خاصی داشته از این رو به طراحی سقف اتاق خواب پرداخته‌اند. برای طراحی سقف حد و مرزی وجود نداشته از این رو در این بخش از سایت بساز و بچین به آن پرداخته‌ایم.

 

سقف اتاق خواب

سقف اتاق خواب

به سطح بالایی اتاق، سقف گفته می‌شود. سقف به منظور جداسازی طبقات از یکدیگر در ساختمان‌ها استفاده شده و از سویی دیگر منجر به محافظت افراد در برابر نور آفتاب، برودت، باران و برف می‌شود. مدل‌های طراحی سقف اتاق خواب به قدری متنوع هستند که هرکدام از آن‌ها زیبای و کارایی خاص خود را دارد. در این بخش از سایت بساز و بچین به انواع سقف اتاق خواب پرداخته‌ایم. شاید این بار بخواهید سقف اتاق خود را جور دیگری طراحی کنید...

 

طراحی سقف اتاق خواب ساده

 سقف اتاق خواب ساده

یکی از رایج‌ترین سقف‌هایی که در بیشتر خانه‌ها دیده می شود، سقف کاملا ساده است. در طراحی سقف‌های ساده از هیچ عنصر اضافه‌ای استفاده نمی‌شود و تنها ممکن است آویزه لامپ یا هالوژن بر روی آن دیده شود. سقف‌های ساده مناسب دکوراسیون‌های مدرن هستند.

 

کناف سقف اتاق خواب

 سقف اتاق خواب کناف

در کناف کاری از قطعات کنافی به عنوان پوشش سقف استفاده می‌شود که ماده‌ای شبیه گچ است. کناف به راحتی قابل شکل دهی بوده که آن را در فرم‌های مختلف اجرا کرده و به سقف نصب می‌کنند. سقف کناف تاثیر بسزایی در زیبایی و چشم نوازی دکور اتاق خواب دارد.

 

رابیتس سقف اتاق خواب

رابیتیس سقف اتاق خواب

رابیتس نوعی مصالح فولادی بوده از طریق فرایند پرسکاری و کشش روی ورق گالوانیزه ایجاد می‌شود. سقف رابیتس در واقع نوعی سقف کاذب بوده که در اشکال مختلف قابل اجرا است. سقف رابیتس از کناف سنگین‌تر و گران‌تر است. رابیتس مناسب اتاق خواب‌های بزرگ است که جلوه آن به خوبی نمایان می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

طراحی سقف اتاق به شکل مجازی

طراحی سقف اتاق به شکل مجازی

سقف مجازی نمای فوق العاده‌ای به وجود می‌آورد که گویی صحنه‌ای را به طور زنده در بالاسر مشاهده می‌کنید. معمولا از طرح‌های طبیعت در سقف‌های مجازی استفاده می‌شود که مناظر شگفت انگیز را به طور فوق‌العاده نشان می‌دهد.

 

سقف کشسان اتاق خواب

سقف کشسان اتاق خواب

در طراحی سقف اتاق خواب مدل کشسان یا همان باریسول بسیار محبوب است. سقف باریسول در اتاق خواب‌ها با متراژ مختلف قابل اجرا بوده که می‌توان آن را با سایر سقف‌ها ترکیب کرد. سقف کشسان شامل پارچه و ریل پروفیلی بوده که برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب سقف کشسان یا کششی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ را مطالعه کنید.

 

طراحی سقف اتاق خواب چوب

طراحی سقف اتاق خواب چوب

چوب یکی از متریال‌های طبیعی موجود در طبیعت است که از آن می‌توان در طراحی سقف اتاق خواب استفاده کرد. چوب القا کننده حس گرم بوده که امنیت و آرامش را به وجود می‌آورد. سقف چوبی اتاق خواب را می‌توان به صورت ساده، مشبک، لوور و ... اجرا کرده که در طرح و سبک‌های مختلف به صورت صاف یا شیبدار امکان پذیر است.

 

گچ در سقف اتاق خواب

گچ در سقف اتاق خواب

گچ از قدیمی‌ترین انواع طراحی سقف اتاق خواب محسوب می‌شود که می‌توان از آن به شکل‌های مختلف استفاده کرد. یکی از رایج‌ترین طرح‌ها سقف کاذب تایل گچی است که طرفداران زیادی دارد. گچ به شکل‌های مختلف در می‌آید که می‌توان کل سقف یا تنها بخشی از سقف را با آن آراست.

 

سقف اتاق خواب پی وی سی

سقف اتاق خواب پی وی سی

پی وی سی از پانل های پلاستیک سخت (پلی وینیل کلراید) ساخته شده است که در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد. برای اجرای سقف کاذب پی وی سی از پانل‌های طولی یا تایل استفاده می‌شود که نیاز به زیرسازی چندان پیچیده‌ای ندارند. سقف پی وی سی عموما در رنگ سفید موجود است که می‌توان آن را در رنگ‌های دیگر هم سفارش داد.

 

انواع طراحی سقف اتاق خواب

انواع طراحی سقف اتاق خواب

انتخاب بهترین طرح برای طراحی سقف اتاق خواب وابسته به سبک دکوراسیون است. اگر دکوراسیون نوع مدرن باشد بهتر است از طرح‌های ساده استفاده کرد اما در دکوراسیون‌های کلاسیک و سلطنتی می‌توان سراغ سقف‌هایی رفت که شلوغ‌تر بوده و در آن از اجزای مختلف استفاده شده است. هماهنگ بودن سبک دکوراسیون با طراحی سقف اتاق خواب منظره زیبایی به وجود آورده و باعث شکلیل‌تر دیده شدن اتاق می‌شود. در ادامه تعدادی تصاویر سقف اتاق مشاهده خواهید کرد:

 

طراحی سقف اتاق خواب

طراحی سقف اتاق خواب

طراحی سقف اتاق خواب

طراحی سقف اتاق خواب

 

هزینه طراحی سقف اتاق خواب

هزینه طراحی سقف اتاق خواب

معمولا هنگامی که واحدی به صورت آماده خریداری می‌شود طرح سقف‌ها از قبل کامل مشخص شده‌اند اما مادامی که قصد بازسازی یا ساخت واحد جدیدی را دارید می‌توانید سقف دلخواه خود را برای اتاق خواب طراحی کنید. هزینه طراحی سقف اتاق خواب بسته به مصالحی که به کار رفته است متفاوت بوده و نمی‌توان رقم دقیقی مشخص کرد.

بهترین راه برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه قیمت و انواع طراحی‌ها سوال کردن از افراد فعال در زمینه طراحی و اجرای سقف و کمک گرفتن از فروشندگان و مجریان فعال در بساز و بچین است که مناسب‌ترین و جدیدترین ابزار و مصالح طراحی سقف را فراهم کرده‌اند.

بخوانید: بازسازی سقف خانه با هزینه کم، اقتصادی بازسازی کن

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید