تفاوت سقف متحرک و سقف غشایی چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه درباره مشخصات سقف متحرک، سقف غشایی و تفاوت میان آنها مطالب مفیدی را برای شما عزیزان ارائه می کند. تا انتها همراه ما باشید.

سقف های متحرک و سقف های غشایی امروزه بسیار پرکاربرد بوده و مورد استقبال طراحان و کاربران قرار گرفته اند. اما این سقف ها از گذشته وجود داشتند با این تفاوت که شکل بروزتری به خود گرفته اند و در انواع مختلف قابل اجرا هستند.در ادامه درباره مشخصات سقف متحرک، سقف غشایی و تفاوت میان آنها مطالب مفیدی را برای شما عزیزان ارائه می کند. تا انتها همراه ما باشید.

 

سقف متحرک چیست؟

به سقف هایی که قابلیت باز و بسته شدن دارند سقف متحرک گفته می شود. با پیشرفت علم و اختراع تجهیزات مختلف صنعت معماری و متدهای بکار رفته در آن بسیار تغییر کرد. تغییر شکل سقف ها و طراحی و اجرای آنها در مدل های مختلف یک تحول جدید در صنعت معماری به وجود آورد.

امروزه اجرای سقف متحرک یکی از بروزترین و شیک ترین متریال برای فضاهای باز به خصوص کافی شاپ ها و رستوران ها است. این نوع سقف ها ورق هایی به جنس پلی کربنات هستند و در انواع طرح به صورت شفاف و غیرشفاف اجرا می شوند. سطح مقاومت و امنیت این سقف ها به دلیل متریال به خصوصی که دارند بسیار بالا است. به همین دلیل این مدل سقف برای مکان هایی که در معرض آسیب قرار دارند هم کاربرد دارد.

از لحاظ ظاهری سقف های متحرک با سقف های آجری هیچگونه شباهتی به هم ندارند. سقف های متحرک با استفاده از تجهیزات مدرن تر و با طراحی های خاص زیبایی زیادی در فضاهای باز ایجاد می کنند.

برای ساخت سقف متحرک از چه متریالی استفاده می شود؟

پادناتنت شرکتی معتبر در زمینه تولید تجهیزات با کیفیت برای اجرای سقف های متحرک، سازه های غشایی و شیشیه های تاشو است. دقت داشته باشید که کیفیت متریال مصرفی و تجهیزات ارتباط مستقیمی با طول عمر این نوع سازه ها دارد.  برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان متخصص مجموعه پادناتنت تماس بگیرید.

سقف متحرک از پروفیل های فولادی و آلومینیومی ساخته می شود. در این سازه برای افزایش مقاومت آلومینیوم در برابر عوامل آسیب زا از رنگ های مخصوصی که از جنس آمونیوم هستند استفاده می شود. ریل هایی که در این نوع سازه استفاده می شوند از جنس تفلون پلی آمید بوده و از مقاومت و دوام بالایی برخوردار هستند.

کاربرد سقف های متحرک

سقف متحرک به دلیل داشتن تنوع در نحوه و شکل ساخت کاربردهای فراوانی دارد. این مدل سقف برای فضاهای باز رستوران ها، کافی شاپ ها، سالن های بزرگ و... قابل اجرا است. زیبایی بی نظیری که این متریال در محیط ایجاد می کند بسیار چشم نواز بوده و مورد استقبال افراد زیادی قرار می گیرد.

کاربرد سقف های متحرک

سقف های متحرک پوشش های سبک و ایمنی هستند و این قابلیت را دارند که در فضاهای مختلف اجرا شوند. از مزایای این نوع سقف کاربرد آن در چهار فصل سال است به صورتی که کاربر می تواند با استفاده از ریموت پوشش سقف را باز یا بسته کند.

برای داشتن محیطی زیبا و آرامش بخش با بهترین هزینه میتوانید این مدل سقف ها اجرا کنید. اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید میتوانید با کارشناسان مجموعه پادناتنت تماس بگیرید. این مجموعه متشکل از افراد متخصص و زبده در زمینه طراحی و فروش تجهیزات سقف تاشو، سقف غشایی و شیشه متحرک می باشد. در ادامه درباره سقف غشایی، از سقف های جدیدی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و تفاوت آنها با سقف های متحرک بیشتر صحبت می کنیم.

سقف غشایی چیست؟

سقف های غشایی، سازه هایی از جنس پارچه هستند و زیرمجموعه سازه های فضای محسوب می شوند. وزن سبک، شفافیت، انعطاف پذیری، اجرای آسان و... از ویژگی های این نوع سازه ها می باشند. سقف غشایی برای ساخت سازه های متنوع در فضاهای عمومی و شهری در مکان های مختلف، ورزشی، تجاری، اداری و... استفاده می شود.

متریال بکار رفته در غشای این نوع سازه ها ارتباط مستقیمی با قابلیت و ویژگی های آنها دارد. مواد اولیه کامپوزیت های غشایی از انواع پلیمرها با خواص مختلف مکانیکی و فیزیکی تولید می شوند و طراحان هنگام اجرا به کیفیت و قابلیت های آنها دقت کرده و مطابق با شرایط یکی از انواع آن را انتخاب می کنند.

مواد اولیه ساخت سازه غشایی

سقف غشایی از ترکیب غشاها، قطب ها، دکل ها و کابل ها ساخته می شوند. برخی از غشاها از الیاف پلی استر با لایه مقاوم پی وی سی تولید می شوند. این متریال از لحاظ هزینه به صرفه می باشد اما طول عمر مفید آنها حدود 10 سال است.

سقف غشایی

برخی دیگر از ورق های غشا دارای پوشش داخلی فایبرگلاس هستند. این نوع غشاها استحکام و مقاومت زیادی دارند و تا 30 سال هم دوام می آورند. همچنین مقاومت پوشش های فایبرگلاس در برابر شرایط و عوامل آسیب زا بیشتر از پوشش های پی وی سی است.

سازه های غشایی چه کاربردی دارند؟

سقف غشایی، سازه ای با وزن سبک است و از ورق های نازک با ویژگی کششی ساخته می شود. از این متریال برای سقف متحرک ساختمان های مستقل، نورگیرها، محوطه های برجسته، نماها و... استفاده می شود.

از این سازه ها هیچ محدودیتی در نحوه کاربری، طراحی و عملکرد ندارند. به همین دلیل در انواع پروژه های ساختمانی قابل استفاده می باشند. سقف های متحرک غشایی در ساختمان های تجاری، اداری، فرهنگی، ورزشی، سرگرمی و بازرگانی قابل اجرا و نصب هستند.

تفاوت سقف غشایی با سقف متحرک

تا اینجای مقاله درباره سقف متحرک و سازه های غشایی صحبت کردیم. هر کدام از این متریال و تجهیزات مربوط به خود را دارند اما کاربرد کلی آنها مشابه به هم می باشد. تفاوت سقف متحرک و سقف غشایی، عبارتند از:

  • متریال و تجهیزات
  • نحوه اجرا و نصب
  • فضاها و محل های احداث

همانطور که گفته شد سقف متحرک و سقف غشایی بروزترین طراحی در صنعت معماری برای فضاهای مختلف به خصوص محوطه باز رستوران ها، کافی شاپ ها، پارک ها و... هستند.

معرفی مجموعه معتبر پادناتنت

شرکت پادناتنت متشکل از طراحان و معماران متخصص و زبده است و در دو زمینه تولیدات داخلی و واردات تجهیزات پیشرفته سقف های متحرک، سقف غشایی و شیشه تاشو فعالیت می کند. برای اجرای دیزاین های شیک و کسب اطلاعات بیشتر درباره نوع طراحی و نصب آنها می توانید با کارشناسان مجموعه پادناتنت تماس بگیرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید