خرید لوستر، راهنمای کامل + بهترین مراکز فروش لوستر در تهران

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

راهنمای خرید لوستر و معرفی بهترین مراکز فروش لوستر در تهران، چگونه بهترین سایز و اندازه از لوستر را انتخاب کنیم؟ چگونه از لوستر مراقبت کنیم؟ و...

چه به دنبال یک وسیله روشنایی برای زیبایی فضای خانه، تنظیم رنگ در اتاق ناهار خوری یا افزودن شخصیت به اتاق دیگری در خانه خود باشید، لوسترها انتخابی ایده آل برای ایجاد یک تاثیر بزرگ هستند. در حال حاضر نمونه‌های بسیار متنوع و زیادی از لوستر در سبک‌های کلاسیک، مدرن، معاصر و امروزی وجود دارد که می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل خود، بهترین و مناسب‌ترین مدل از لوستر را خریداری کنید و علاوه بر تامین نور مورد نیاز محیط، زیبایی چشم‌گیری را نیز به فضا اضافه کنید.

به طور کلی، در هنگام خرید لوستر، علاوه بر سبک و متریال، فاکتورهای مختلفی از جمله اندازه، خروجی نور، نوع منبع نور، گزینه‌های کاهش نور و موارد دیگر نیز وجود دارند که باید در نظر بگیرید تا یک انتخاب ایده آل داشته باشید.

به همین منظور، برای اینکه در هنگام انتخاب و خرید لوستر کاملا دقیق و هوشمندانه تصمیم بگیرید، در ادامه این بخش از بساز و بچین، راهنمای صفر تا 100 خرید لوستر را آماده کردیم و چند مرکز خرید لوستر بزرگ در تهران را معرفی کردیم تا بتوانید خرید بهتر و راحتتری داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: هرآنچه باید درباره لوستر بدانید! انواع مدل جدید لوستر

 

راهنمای خرید لوستر صفر تا صد

استفاده از لوستر می‌تواند نورپردازی درخشان، جذابیت بصری، طراحی جسورانه و نور روشن را تقریباً به هر مکانی اضافه کند. برای آشنایی بیشتر با نحوه انتخاب و خرید لوستر مناسب برای نیازهای نورپردازی و سبک و شخصیت منحصر به فرد خانه خود، ادامه مطلب را بخوانید:

 

هنگام انتخاب و خرید لوستر ایده آل خود به دنبال چه چیزی باشیم؟

لوستر شیک با ترکیب رنگ مشکی و طلایی

به طور کلی، در هنگام انتخاب لوستر باید علاوه بر در نظر گرفتن طراحی و مدل لوستر، سه عامل اصلی از جمله اندازه و مقیاس، جهت خروجی نور و کنترل نور را نیز مورد بررسی قرار دهید.

انتخاب یک لوستر بیش از حد بزرگ یا خیلی کوچک می‌تواند باعث ایجاد ظاهری نامتناسب در فضای شما شود. بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب سایز و اندازه لوستر، از این قاعده کلی استفاده کنید تا لوستر خود را به گونه‌ای اندازه بگیرید که نقطه کانونی یک اتاق باشد (هرجا که بالای میز یا پیشخوان نصب نشده باشد).

  • طول و عرض اتاق را بر حسب فوت اندازه گیری کنید
  • این دو عدد را با هم جمع کنید
  • مجموع این دو عدد باید قطر لوستر شما بر حسب اینچ باشد

 

این یک قاعده کلی و راهنمای مناسب برای انتخاب اندازه مناسب لوستر است و می‌توانید با استفاده از این روش، بهترین و مناسب‌تر سایز از لوستر را برای فضایی که در اختیار دارید، خریداری کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که نوری که از لوستر بیرون می‌آید آزار دهنده نیست. زیرا هیچ چیز بدتر از این نیست که پشت میز ناهارخوری بنشینید و تابش نور یک لامپ به صورت شما بیاید. بنابراین باید در هنگام انتخاب و خرید لوستر این موضوعات را کاملا مورد بررسی قرار دهید:

  • نور به چه سمتی می رود؟
  • آیا لامپ ها پنهان هستند یا آشکار؟
  • اگر لامپ ها در معرض دید هستند، باید یک دیمر یا تارکننده به لوستر خود اضافه کنید تا نور خروجی را کنترل کنید

در واقع لازم است در هنگام خرید لوستر، به هدف نور و نحوه استفاده از آن فکر کنید. این به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید که چه نوع نور خروجی مورد نیاز است.

 

برای انتخاب لوستر مدرن و جدید باید به چه نکاتی توجه کرد؟

شیکترین مدل لوستر برای بالای میز غذاخوری

اگر می‌خواهید لوستری با  ظاهر و طراحی مدرن‌تر داشته باشید، باید روی لوسترهایی با روکش‌ ساتن نیکل یا کروم تمرکز کنید. همچنین به دنبال خطوط تمیز، با حداقل مقدار تزئینات باشید. همچنین به خاطر داشته باشید که روکش و مواد لوستر شما باید تکمیل کننده سایر روکش‌های مورد استفاده در دکوراسیون فضای شما باشد.

 

چگونه بهترین سایز و اندازه از لوستر را انتخاب کنیم؟

خرید لوستر شیک

در هنگام انتخاب لوستر، مهم است که لوستر خود را در فضایی با اندازه مناسب قرار دهید تا ظاهری ایده آل ایجاد کند و در تناسب صحیح با سایر قسمت‌های اتاق باشد. بنابراین برای اینکه بهترین سایز و اندازه از لوستر را انتخاب کنید، بهتر است با تعیین ارتفاع نور شروع کنید. در حالت ایده‌آل، پایین‌ترین قسمت لوستر باید حداقل هفت فوت یا بیشتر، از سطح زمین بالاتر باشد. 

همانطور که در بالا به این موضوع اشاره کردیم، ابتدا طول و عرض اتاق را اندازه بگیرید و هنگام انتخاب نور آن را به اینچ تبدیل کنید. به عنوان مثال، اگر اتاق 10x12 فوت است، این دو عدد را با هم جمع کنید. عدد 22 به دست می‌آید، سپس یک لوستر با عرض تقریبی 22 اینچ برای بهترین نتیجه پیدا کنید.

همچنین می‌توانید اتاق را به شکل مورب اندازه گیری کنید و از آن به عنوان یک معیار عالی برای انتخاب سایز لوستر استفاده کنید. برای مثال، برای یک اتاق با اندازه مورب 24 فوتی، یک لوستر 24 اینچی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

 

پیشنهاد مطالعه: آموزش ساختن لوستر ( درست كردن لوستر ) در خانه + فیلم

 

نور مناسب لوستر چقدر باید باشد؟

مدل لوستر جدید و خاص

لوسترها وسایل تزیینی هستند که برای ایجاد سبک و استایل برای فضاهای مختلف طراحی شده‌اند، بنابراین انتظار نداشته باشید که لوستر شما منبع نور اصلی اتاق باشد و این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می‌توانید در هنگام خرید لوستر انجام دهید.

قرار دادن یک وسیله واحد (لوستر) در مرکز یک اتاق و انتظار اینکه آن اتاق را کاملاً روشن کند، کاملا اشتباه است و نور مناسبی برای آن فضا نخواهید داشت.

به طور کلی، لوسترها به عنوان منبع نور تکمیلی بهترین عملکرد را دارند و حتی زمانی که در یک طرح نورپردازی لایه‌ای قرار می‌گیرند بهتر عمل می‌کنند. به عنوان مثال، گنجاندن نور مخفی در اطراف سقف، نورپردازی یا استفاده از دیوارکوب‌ها در یک اتاق، راه‌های عالی برای برجسته کردن فضا، برجسته کردن دیوارها، نقاشی‌ها، گیاهان، میز و کابینت هستند و استفاده از یک لوستر زیبا، می‌تواند علاوه بر کامل کردن ظاهر فضا، نقش موثری در تکیمل کردن نور مورد نیاز محیط نیز داشته باشد.

 

 از لوستر برای چه اتاق‌ها و فضاهایی می‌توان استفاده کرد؟

لوستر بری فضای حمام

لوستر مدرن با طراحی خاص

 

لوستر led برای اشپزخانه

لوسترها معمولا در سرسراها و ورودی‌های رسمی، آشپزخانه‌ها، اتاق‌های نشیمن، سالن پذیرایی، اتاق غذاخوری، اتاق خواب‌ها و حتی حمام یا اتاق لاندری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور کلی، در هنگام استفاده از لوستر برای هر فضایی، لازم است که به محل نصب لوستر، اندازه اتاق، ارتفاع سقف، اندازه وسایل و دکوراسیون اطراف توجه کنید تا بتوانید بهترین سایز و اندازه و مدل از لوستر را برای اتاق مورد نظر خود انتخاب کنید.

 

چگونه از لوستر مراقبت کنیم؟

لوستر شیک و خاص

لوستر شیک

هنگامی که لوستری با اندازه، سبک و پرداخت مناسب را پیدا کردید، می‌خواهید بدانید که چگونه از لوستر زیبا و جدید خود به خوبی نگهداری کنید. برای این موضوع لازم است که مشخصات سازنده را در مورد نحوه تمیز کردن و مراقبت از لوستر را بخوانید. برخی از محصولات تمیز کننده خانگی می‌توانند به ظاهر لوستر آسیب بزنند، و شما قطعاً نمی‌خواهید لوستر جدید و زیبای خود را خراب کنید! بنابراین حتما دستورالعمل‌های لازم برای تمیز کردن لوستر را از فروشنده سوال کنید و یا مطابق با دستورالعمل سازنده برای مراقبت از لوستر اقدام نمایید.

  • هر زمان که لوستر خود را تمیز می‌کنید، قبل از شروع به کار، مطمئن شوید که برق دستگاه را کاملاً قطع کرده‌اید. هنگام تمیز کردن کریستال‌های لوستر خود از دستکش نخی استفاده کنید و گرد و غبار را با دستان خود به آرامی پاک کنید.
  • برای قاب‌های چوبی، از یک پارچه میکروفایبر استفاده کنید تا گرد و غبار اضافی را بگیرید و به آرامی پاک کنید.
  • برخی از محصولات شوینده چوب می‌توانند به پوشش لوسترهای چوبی آسیب بزنند، بنابراین همیشه آنها را با دقت تمیز کنید.
  • لوستر خود را حداقل هر دو تا سه ماه یکبار با استفاده از ابزراهای گردگیری مانند پر گردگیر، تمیز کنید تا تمیز و زیبا به نظر برسد.
  • همچنین می‌توانید از جاروبرقی برای پاک کردن تار عنکبوت و گرد و غبار اضافی در بین تمیز کردن‌های معمولی استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید لوستر اتاق خواب جدید و شیک

 

معرفی بهترین مراکز خرید لوستر در تهران

مرکز خرید لوستر

اگرچه امروزه در تمام شهرهای کوچک بزرگ، فروشگاه‌های مخصوصی در زمینه فروش لوستر فعالیت دارند، اما اگر می‌خواهید لوستر مورد نظر خود را از بین جدیدترین و شیک‌ترین نمونه‌ها انتخاب کنید، بهترین پیشنهاد این است که سری به بهترین مراکز فروش لوستر در تهران بزنید و بهترین تجربه از خرید لوستر را داشته باشید. در ادامه لیستی از بهترین مراکز فروش لوستر در تهران را معرفی کردیم:

 

  • خیابان لاله زار
  • خیابان ابوسعید
  • راسته لوستر فروشی بعثت
  • خیابان شریعتی، مرکز فروش لوسترهای لوکس
  • بازار صالح آباد (بزرگراه آزادگان (غرب به شرق)، بین بزرگراه شهید کاظمی و بزرگراه بهشت زهرا،خیابان شهید کلهر)
  • خیابان ذولفقاری در محله اتابک، شرق تهران

 

پیشنهاد مطالعه: لوستر اشپزخانه جدید  [لوستر کریستالی و مدرن]

 

کلام آخر

با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم می‌توانید بهترین سایز و مدل از لوستر را خریداری کنید و دکوراسیون داخلی منزل خود را چند درجه ارتقا دهید. با خرید از بهترین مراکز لوستر فروشی در تهران می‌توانید هم تنوع بی نظیری از مدل‌های متنوع لوستر را در کنارهم ببینید، مدل‌های مختلف لوستر را از نظر ظاهر، روشنایی، قیمت، سایز و غیره مقایسه کرده و یک انتخاب عالی داشته باشید.

برچسب ها:
لوستر
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید