کفپوش پی وی سی، می‌خواهید بدانید به درد دکوراسیون شما می‌خورد؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

کاربرد کفپوش پی وی سی، طرح‌های کفپوش PVC، محافظ کفپوش پی وی سی، لایه‌های تشکیل دهنده PVC، مزایا و معایب کفپوش پی وی سی

کفپوش‌های محبوب پی وی سی از لحاظ طرح و رنگ شبیه پارکت و لمینت هستند و قیمت مناسب‌تری نسبت به پارکت‌ها و لمینت دارند. کفپوش‌ پی وی سی به راحتی نصب و تعویض شده و مقاومت خوبی دارند، در برابر آب مقاوم بوده و از آن در آشپزخانه هم می‌توان استفاده کرد که نیازی به واکس زدن ندارند.

کفپوش‌های پی وی سی از نوعی مواد پلیمری و از مشتقات نفتی ساخته شده است که شباهت زیادی به پلاستیک دارد و در عین زیبایی، بسیار مقاوم و انعطاف‌پذیر است. pvc شامل کربن، هیدروژن و کلر بوده که با فیبر و لایه‌های دکوراتیو دیگر، ترکیب شده است. هرکدام از لایه‌های pvc وظیفه مشخصی داشته و روی محصول نهایی تاثیرگذار هستند. در این بخش از سایت بساز و بچین به ایده و کاربردهای استفاده از کفپوش PVC پرداخته شده است.

 

کاربرد کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی در سالن پذیرایی

کفپوش پی وی سی در شرکت

کفپوش‌های پی وی سی کاربردهای متفاوتی دارند، از جمله:

  • ورزشگاه‌ها: ورزش‌های رزمی از ورزش‌های پرطرفدار بین جوانان و نوجوانان هستند که رعایت نکات ایمنی در آن‌ها، حائز اهمیت است. کفپوش‌های پی وی سی خاصیت برگشت پذیری بالایی داشته و ضربه گیر مناسبی هستند که از آسیب دیدن ورزشکاران جلوگیری می‌کند.
  • فضاهای اداری و تجاری: از کفپوش پی وی سی در فضاهای تجاری و اداری استفاده می‌شود که نیاز به شستشوی مداوم ندارد.
  • فضاهای مسکونی: در منازل مسکونی مانند آشپزخانه که احتمال آب‌گرفتگی و ترکیدن لوله آب وجود دارد می‌توان با خیال آسوده از کفپوش‌های PVC استفاده کرد که ضد آب بوده و می‌توان به طور مرتب کف را تمیز کرد و شست.

کفپوش‌های پی وی سی را بسته به نوع جنس آن می‌توان در هر فضایی نصب کرد. کفپوش pvc جایگزین مناسب پارکت و لمینت بوده که قیمت‌ کمتری هم دارد اما به معنای افت کیفیت یا کاهش زیبایی نیست. کفپوش‌های پی وی سی ظاهر لوکس و شیک خود را داشته که نیاز است کف‌سازی درست و یکدست در لایه‌ی زیرین اجرا شود تا بتوان با پای برهنه هم بر روی آن راه رفت.

 

طرح‌های کفپوش پی وی سی

طرح های کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی روشن

بعضی از متداول‌ترین طرح‌های کفپوش PVC که از آن‌ها در دکوراسیون مختلف می‌توان استفاده کرد عبارتند از:

  • کفپوش پی وی سی خنثی با بافت ملایم: کفپوش پی وی سی می‌تواند سطح یکدست و یکپارچه بدون هیچ شکاف یا بریدگی داشته باشد که برای استفاده در مکان‌های مختلف بسیار ایده‌آل است و بافت ملایم آن بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آید. کفپوش PVC با بافت ملایم و سطح یکدست در رنگ‌های مختلف موجود است که قابل شست وشو هستند.
  • کفپوش پی وی سی با طرح چوب: کفپوش PVC طرحی بسیار طبیعی و نزدیک به چوب طبیعی دارد که حس نرمی و لطافت آن یک حسن به شمار می‌رود. ویژگی‌های کفپوش‌های pvc چوبی طوری بوده که امکان استفاده از آن را در همه‌ مکان‌ها وجود دارد.
  • کفپوش پی وی سی با بافت ریز: بافت به کار رفته در این برخی از کفپوش‌های پی وی سی به قدری ریز است که در قالب یک صفحه صاف دیده می‌شود و برای محیط‌های شلوغ و دارای جزییات زیاد مناسب است.

کفپوش پی وی سی با طرح‌های متفاوت موجود است که می‌توان بسته به سلیقه و خلاقیت از طرح‌های متفاوت و خلاقانه استفاده کرد. با ایجاد طرح‌های متفاوت و به کارگیری رنگ‌های مکمل، کفپوش‌ها نمای متفاوت و جدید به خانه می‌بخشند.

 

بخوانید5 نکته انتخاب بهترین کفپوش برای اتاق خواب

 

ایده‌های متفاوت در طرح‌های کفپوش پی وی سی

زیبایی کفپوش پی وی سی

آسودگی خاطر در استفاده از کفپوش پی وی سی

طرح‌های ارائه شده در کفپوش‌های pvc به چند طرح محدود نیست بلکه به قدری متنوع است که می‌توان با توجه به سلیقه و نیاز از میان انواع طرح‌های نامحدود انتخاب کرد. برخی از کفپوش‌ها در طرح کودکانه طراحی و تولید شده‌اند که می‌توان از آن‌ها در اتاق کودکان و حتی مهد کودک استفاده کرد.

کفپوش‌‌های پی وی سی با طیف رنگ‌های متعدد موجود است که با رنگ انتخاب شده برای کف می‌توان کل فضا را تحت تاثیر قرار داد. با توجه به گستردگی و تنوع در طرح و رنگ گاهی انتخاب کف در مرحله‌ آخر انجام می‌شود.

 

محافظ کفپوش پی وی سی

محافظ شفاف کفپوش پی وی سی

لایه محافظ کفپوش پی وی سی

جالب است بدانید محافظ‌هایی برای کفپوش وجود دارند که حالت طلقی و شیشه‌ای داشته که با انداختن آن روی کفپوش‌های پی وی سی می‌توان از وارد شدن فشار بیش از حد خودداری کرد. این فشارها می‌تواند ناشی از کشیده شدن مداوم صندلی بر روی آن، پایه‌های تخت که توسط فرد سنگین وزن استفاده می‌شود، مکانی که قرار است در آن بانوان با کفش پاشته بلند نوک تیز رفت و آمد کنند و غیره باشد که لایه‌های محافظ pvc بسیار مفید و کاربردی هستند.

 

لایه‌های تشکیل دهنده کفپوش پی وی سی

قرارگیری میز و صندلی بر روی کفپوش پی وی سی

کاربرد کفپوش پی وی سی در آشپزخانه

کفپوش PVC از لایه‌های مختلفی تهیه و تشکیل شده است، از جمله:

  • لایه پوششی یا رویه کفپوش PVC: رویه کفپوش مقاومت بالایی در مقابل خراشیدگی و خط و خش دارد که با ضخامت بسیار زیاد دارای مقاومت مناسب است که برحسب میکرون متر اندازه‌گیری می‌شود.
  • لایه دکور کفپوش PVC: لایه دکوری به روکش پی وی سی معروف بوده و در انواع رنگ‌های مختلف با طرح چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • لایه اصلی کفپوش PVC : لایه اصلی کفپوش وزن و فشار وارد شده بر آن را تحمل کرده و جزو لایه اصلی کفپوش محسوب می‌شود که انعطاف پذیر بوده و بسیار نرم است.

 

بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین کفپوش آشپزخانه از نظر دوام و زیبایی

 

مزایای کفپوش پی وی سی

کفپوش پی وی سی در حمام

کفپوش پی وی سی زیبا و دوست داشتنی

برخی از مزیت‌های کفپوش PVC عبارتند از:

  • عمر طولانی
  • مقاومت بالا
  • شست و شوی آسان
  • تنوع بالا
  • نصب آسان
  • زیبایی ظاهری
  • حالت ارتجاعی
  • انعطاف پذیری
  • هزینه مناسب
  • عایق صوتی و حرارتی
  • خاصیت ضربه‌گیری
  • تنوع در رنگ‌بندی
  • نصب سریع و آسان

 

معایب کفپوش PVC

معایب کفپوش پی وی سی

زیبایی اتاق با کفپوش پی وی سی

کفپوش PVC  همانند سایر کفپوش‌ها معایبی هم دارد، از جمله:

  • غیر طبیعی بودن: کفپوش پی وی سی از نفت و مواد شیمیایی تشکیل شده که غیر طبیعی جلوه می‌کند و منجر به آسیب به محیط زیست و اکوسیستم می‌شود.
  • نور خورشید: کفپوش‌های پی وی سی نسبت به نور خورشید و نور فرابنفش حساسیت نشان داده و اگر به مدت زمان طولانی در مقابل نور خورشید قرار گیرند رنگ آن تغییر خواهد کرد.‌
  • انعطاف بیش از حد: به دلیل انعطاف پذیری بیش از حد کفپوش‌های پی وی سی، با قرار گرفتن مبلمان و میز بر روی آن به مرور زمان تغییر حالت می‌دهد در نتیجه نیاز است مدام چیدمان و دکوراسیون عوض شود.‌

 

بخوانید: تفاوت کفپوش لمینت و پارکت چیست؟

 

کلام آخر

کفپوش پی وی سی همانطور که از نام آن پیداست یک پوشاننده کف بوده که با نام انگلیسی Polyvinyl Chloride شناخته می‌شود. کفپوش پی وی سی جزو محبوب‌ترین کفپوش‌ها بوده که امروزه در بسیاری از مکان‌ها از آن استفاده می‌شود. کفپوش‌های پی وی سی نمای زیبایی داشته و می‌توان از آن در بخش‌های مختلف در طرح، رنگ و جنس‌های متفاوت استفاده کرد.

برای مشاوره و خرید کفپوش پی وی سی می‌توانید از فروشندگان کفپوش در بساز و بچین کمک بگیرید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله