چیدمان مبل هفت نفره در انواع دکوراسیون نشیمن و پذیرایی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

ایده‌های چیدمان مبل هفت نفره در دکوراسیون منزل، نکات کلیدی برای چیدن مبلمان هفت نفره در انواع نشیمن و پذیرایی

وقتی صحبت از طراحی داخلی به میان می‌آید، آشنایی با بهترین گزینه‌های چیدمان مبل یکی از مهم‌ترین عناصری است که می‌تواند زیبایی‌شناسی کلی اتاق را ایجاد کرده و یا از بین ببرد. در واقع با چیدمان درست مبلمان در فضای نشمین یا پذیرایی، نه تنها کاربردی بودن فضا بیشتر می‌شود بلکه زیبایی فوق العاده‌ای برای فضا ایجاد خواهد شد. بنابراین علاوه بر اینکه لازم است در هنگام انتخاب و خرید مبلمان نکات مهمی را در نظر بگیرید تا یک انتخاب درست و مناسب داشته باشید، لازم است با اصول چیدمان مبلمان نیز آشنا باشید تا بتوانید مبلمان را به بهترین شکل ممکن در فضایی که دارید قرار دهید. زیرا چیدمان مبلمان می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روحیه و رفاه ما داشته باشد.

به همین منظور در ادامه این بخش از بساز و بچین به نکات کلیدی و کاربردی در رابطه با چیدمان مبل هفت نفره اشاره کردیم که امیدواریم با در نظر گرفتن این نکات بتوانید چیدمان مبل هفت نفره را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و فضایی فوق العاده برای معاشرت‌های دوستانه و خانوادگی داشته باشید.

چیدمان مبل 7 نفره

 

پیشنهاد مطالعه: 50 مدل مبلمان رنگ بژ راحتی و استیل 1401-2022

 

نکات مهم و کاربردی برای چیدمان مبل هفت نفره

قبل از شروع به چیدمان مبل هفت نفره، لازم است که عملکرد چیدمان، تقارن بودن یا نبودن طراحی، ترافیک اتاق و مهمتر از همه، نقطه کانونی اتاق را در نظر داشته باشید. بنابراین برای اینکه با روش‌های درست و اصولی چیدمان مبل هفت نفره بیشتر آشنا شوید و این چیدمان را با توجه به فضایی که در اختیار دارید انجام دهید، حتما به نکاتی که در ادامه به ان اشاره کردیم، توجه کنید:

 

یک نقطه کانونی را انتخاب کنید

چیدمان مبلمان هفت نفره در اطراف تلویزیون

هرگز قدرت نقطه کانونی را در یک اتاق، دست کم نگیرید. گاهی اوقات ممکن است این نقطه کانونی به طور طبیعی در فضای شما وجود داشته باشد، مانند وجود یک پنجره برجسته یا یک شومینه داخلی، اما گاهی اوقات نیز لازم است خودتان یک نقطه کانونی بسازید، مانندمشخص کردن محل قرار گیری تلویزیون.

این نقطه کانونی را با دقت انتخاب کنید و به آن پایبند باشید، زیرا چیدمان مبلمان در اطراف این نقطه کانونی انجام می‌گیرد.

 

ترکیب درستی از مبلمان هفت نفره را انتخاب کنید

بهترین ترکیب مبلمان هفت نفره

ترکیب عالی برای مبل 7 نفره

 

ترکیب شیک برای مبل هفت نفره

ترکیب خاص برای مبل 7 نفره

چیدمان مبل هفت نفره معمولی

به طور معمول، ترکیب مبل هفت نفره شامل یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره و دو صندلی یا مبل تک نفره است. اما بهتر است در هنگام انتخاب مبل هفت نفره، حتما فضایی که در اختیار دارید را در نظر بگیرید، نوع چیدمانی که می‌خواهید برای این فضا داشته باشید را مشخص کنید و سپس بهترین و مناسب‌ترین ترکیب از مبل هفت نفره را انتخاب کنید. از دیگر گزینه‌هایی که می‌توانید برای مبل هفت نفره انتخاب کنید، شامل موارد زیر هستند:

 

  • 1 کاناپه سه نفره + 2 کاناپه دو نفره
  • 1 کاناپه سه نفره + دو مبل تک نفره و دو صندلی مکمل
  • 1 کاناپه سه نفره + 4 مبل یا صندلی تک نفره
  • 1 کاناپه سه نفره + 1 کاناپه دو نفره و دو پاف
  • مبل L شکل + یک یا دو صندلی تک نفره

 

مبلمان را به دیوار نچسبانید

بهترین چیدمان مبل هفت نفره

اندازه‌گیری اتاق تعیین می‌کند که چقدر می‌توانید مبلمان خود را از دیوارها دور کنید، اما حتی در یک فضای کوچک نیز بهتر است که با ایجاد فاصله چند سانتی‌متری بین قسمت‌های پشتی مبلمان و دیوار، فضای کمی برای تنفس ایجاد کنید. وجود فاصله بین مبلمان و دیوار، می‌تواند به سادگی فضای اتاق نشمین یا پذیرایی را بزرگتر نشان دهد. البته اگر فضای بزرگتری دارید، می‌توانید مبلمان را طوری بچینید که قسمت‌های معاشرت در وسط اتاق ایجاد شود و چند فوت بین دیوارها و مبلمان باقی بماند.

 

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین مدل های مبلمان 2022 + 30 مدل مبل لوکس

 

محل قرارگیری تلویزیون را مشخص کنید

مبل هفت نفره در کنار تلویزیون

به طور کلی، تلویزیون باید در قسمتی از اتاق نشیمن قرار گیرد که تحت تأثیر نور خورشید یا تابش نور طبیعی یا نورهای دیگر قرار نگیرد. همچنین لازم است که تلویزیون را خارج از مناطق پرترافیک قرار دهید. زیرا هیچ چیز خسته کننده‌تر از این نیست که در هنگام تماشای تلویزیون، سایر افراد از کنار آن عبور کنند!

بهتر است تلویزیون رو به روی بزرگترین کاناپه قرار گیرد تا بتوانید به راحتی روی مبل بنشینید یا دراز بکشید و به تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود بپردازید. نصب تلویزیون روی دیوار نیز مزایا و معایب خود را دارد اما اگر به درستی انجام شود می‌تواند فضای کف را برای چیدمان بهتر اتاق نشیمن کوچک آزاد کند.

 

با چیدمان مناسب مبل هفت نفره، فضایی برای معاشرت و گفتگو ایجاد کنید

چیدمان مبل هفت نفره شیک و عالی

افرادی که در فضای نشمین دور هم می‌نشینند باید بتواند به راحتی با هم ارتباط قرار کنند، بدون اینکه نیاز باشد با صدای بلند صحبت کنند یا گردن خود را بیش از حد به اطراف بچرخانند! بنابراین در هنگام چیدمان مبلمان هفت نفره، لازم است که مبل‌ها و صندلی‌ها را طوری قرار دهید که روبه‌روی یکدیگر و نزدیم به هم قرار بگیرند و به‌قدری نزدیک باشند که افراد بتوانند بدون بلند کردن صدایشان صحبت کنند. اگر اتاق نشمین خیلی بزرگ است، بهتر است با قرار دادن دو یا چند دست مبلمان، چندین ناحیه برای معاشرت و پذیرایی ایجاد کنید.

 

هنگام چیدمان مبلمان تعادل را پیدا کنید

بهترین چیدمان مبل هفت نفره

ایجاد تعادل همیشه در دکوراسیون مهم است و لازم است این تعادل را هنگام چیدمان مبلمان نیز رعایت کنید. بنابراین اگر به فکر چیدمان مبل هفت نفره هستید، لازم است که هم اندازه و هم محل قرارگیری قطعات مختلف را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که تمام قطعات بزرگ یا کوچک را در یک قسمت یا در یک طرف اتاق قرار ندهید، زیرا این کار می‌تواند فضا را نازیبا نشان دهد.

همچنین مطمئن شوید که در شکل‌های مبلمان نیز تنوع وجود دارد، برای مثال، اگر صندلی‌هایی با خط مستقیم دارید، یک میز پذیرایی گرد را در نظر بگیرید.

 

جریان رفت و آمد بین مبلمان را در نظر بگیرید

چیدمان مبل ال به همراه صندلی تکی

یکی از مهم ترین مواردی که در چیدمان مبلمان در هر اتاقی باید در نظر گرفت، جریان رفت و آمد است و برای عبور افراد از فضای نشمین و پذیرایی نباید مانعی وجود داشته باشد. بنابراین باید در هنگام چیدمان مبلمان هفت نفره، مطمئن شوید که بین میز پذیرایی و مبل و بین صندلی‌ها چند فوت فاصله وجود داشته باشد. بهتر است یک مسیر روشن ایجاد کنید تا افراد بتوانند بدون مشکل از یک سر اتاق به انتهای دیگر راه بروند.

 

از فرش‌هایی با سایز مناسب استفاده کنید

شیک ترین مدل چیدمان مبل هفت نفره

اگر قرار است برای فضای بین مبلمان از فرش استفاده کنید، لازم است که حتما از اندازه درست و مناسب فرش استفاده کنید. به طور کلی، سایز مناسب فرش باید به گونه‌ای باشد که تمام پایه‌های جلوی مبلمان روی فرش قرار بگیرید و در هنگام نشستن روی مبل، پاها روی فرش باشند.

 

یک میز پذیرایی مناسب برای مبلمان انتخاب کنید

چیدمان مبل هفت نفره با میز پذیرایی وسز بزرگ و مناسب

وقتی صحبت از میز پذیرایی مبلمان به میان می آید، بیشتر اوقات، انتخاب یک میز بزرگ بهتر است. یک میز پذیرایی بزرگ در وسط فضای نشیمن، هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکرد عالی است. زیرا به عنوان یک لنگر برای اتاق عمل می‌کند و فضای زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند تا نوشیدنی یا لوازم جانبی مورد علاقه خود را برای دسترسی راحتتر، روی میز قرار دهند. علاوه بر این، یک میز بزرگ، دسترسی آسان‌تری را از صندلی‌های اطراف آن فراهم می‌کند. با این حال، مطمئن شوید که فضای کافی بین صندلی و میز برای عبور افراد (حدود 18 اینچ) بگذارید و اگر نمی‌توانید یک میز بزرگ مناسب پیدا کنید، دو میز کوچکتر یا گزینه‌های دیگر نیز می‌توانند جایگزین خوبی باشند.

 

پیشنهاد مطالعه: چیدمان مبلمان در پذیرایی مربع، چگونه تعادل را حفظ کنیم؟

 

کلام آخر

مبل هفت نفره، یکی از بهترین و کاربردی‌ترین مبل‌هایی است که می‌توانید برای فضای نشمین یا پذیرایی خود انتخاب کنید، به شرطی که در هنگام انتخاب آیتم‌های مبل هفت نفره، حتما فضایی که در اختیار دارید را در نظر بگیرید و با توجه به آن، بهترین ترکیب از کاناپه 3 نفره، کاناپه 2 نفره و صندلی تک را انتخاب کنید و یک چیدمان مبل هفت نفره عالی و شیک ایجاد کنید.

برچسب ها:
چیدمان
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید