نورپردازی نمای ساختمان + معرفی تجهیزات

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵

در این مقاله با قرار دادن جدیدترین تصاویر به معرفی تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان، اصول نورپردازی نمای ساختمان و روش های نورپردازی نمای ساختمان پرداخته ایم.

نمای ساختمان از عوامل مهم در طراحی ساختمان است که افراد را به سمت خود جذب می‌کند و نشان دهنده نوع و کیفیت آپارتمان است. عوامل متنوعی در طراحی نمای ساختمان تاثیرگذار هستند که مهم ترین آن‌ها نورپردازی است که به کمک تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان اجرا می‌شود و باعث زیبایی و شخصیت گرفتن نمای بیرونی ساختمان می‌شود.

با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی طراحی نورپردازی نمای ساختمان نیز در حال به روز شدن است. به طوری که برای اجرای نورپردازی نما باید با انواع نورپردازی ساختمان آشنا شوید که نیاز است با توجه به کاربری ساختمان (نورپردازی نمای ساختمان ویلایی یا نورپردازی نمای ساختمان یک طبقه قیمت نورپردازی نمای ساختمان و مقدار روشنایی نمای ساختمان نوع نورپردازی مدنظر خود را طراحی کنید. 

ما در این مقاله با قرار دادن نمونه تصاویری از نورپردازی نمای ساختمان مسکونی، نورپردازی نمای ساختمان دو طبقه، نورپردازی نمای ویلا و نورپردازی نمای رومی شما را با روش های نورپردازی نمای ساختمان، اصول نورپردازی نمای ساختمان و تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان آشنا می‌کنیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

برای نورپردازی نما انواع تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان وجود دارد که شامل انواع لامپ نورپردازی نمای ساختمان می‌شود که در ادامه با 4 نوع از چراغ های نورپردازی نمای ساختمان آشنا می‌شوید:

 

1. چراغ‌های وال واشر

چراغ‌های وال واشر از جمله چراغ‌هایی هستند که برای نورپردازی نما ساختمان صاف استفاده می‌شود این چراغ‌ها از تعدادی لامپ‌های ریز که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند طراحی شده اند. این مدل چراغ‌ها به گونه ای هستند که این امکان را می‌دهند که تعداد لامپ‌ها و توان آن با توجه به نوع طراحی نورپردازی نمای ساختمان مشخص شود. و از آنجایی با همراه داشتن نور مناسب توان مصرفی پایینی دارند گزینه بسیار مناسبی هستند. از دیگر ویژگی‌های خوب وال واشر، مقاومت در برابر ضربه و رطوبت است.

چراغ های نورپردازی نمای ساختمان

چراغ‌های وال واشر برای نورپردازی نما

 

2. نئون فلکس

از انواع لامپ نورپردازی نمای ساختمان می‌توان به «نئون فلکس» اشاره کرد. این منبع نوری برای انواع ساختمان‌ها با نورپردازی های مختلف کاربرد دارد. از جمله مزیت‌های این منبع نوری می‌توان به مقاوم بالا در برابر ضربه، طول عمر مفید زیاد، نصب سریع و آسان، انعطاف پذیری، تنوع رنگی، مقاومت در برار آفتاب و آب اشاره کرد.

همانطور که اشاره شد این منبع نوری دارای تنوع رنگی بالایی است. پس اگر رنگ نور در نورپردازی نمای بیرونی ساختمان برایتان اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم این منبع نوری را از دست ندهید.

انواع لامپ نورپردازی نمای ساختمان

نئون فلکس با رنگ‌های مختلف برای نورپردازی نمای بیرونی ساختمان

 

3. ریسه‌های ال ای دی

نور نمای ساختمان با استفاده از ریسه‌های ال ای دی خاص و متفاوت می‌شوند. این نوع منبع نوری بسیار انعطاف پذیر است و دارای بدنه شفافی است. از جمله مزیت‌های آن می‌توان به مقاومت در برابر آفتاب، بارندگی و نصب آسان و سریع اشاره کرد. این مدل ریسه‌ها انواع مختلفی دارند که شما باید با توجه به مقدار نیاز و ساختمان آن را خریداری کنید.

شرکت نورپردازی نمای ساختمان بسیاری وجود دارند که شما را در انتخاب چراغ و لامپ‌های مناسب برای نورپردازی نما راهنمایی کنند.

انواع لامپ نورپردازی نما 2020

ریسه‌های ال ای دی برای نور نمای ساختمان

 

4. چراغ دفنی

این نوع چراغ‌ها برای ایجاد سایه در محوطه یا نمای ساختمان استفاده می‌شود و همانطور که از اسمش مشخص است در زمین دفن می‌شود. این مدل چراغ از جمله کاربردی ترین و ارزان ترین نوع چراغ‌ها هستند و در برابر آب و بارندگی مقاوم هستند.

تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان

چراغ دفنی برای نورپردازی مخفی نمای ساختمان

 

روش های نورپردازی نمای ساختمان

انواع نمای ساختمان وجود دارند که باید با توجه به آن روشی را برای نورپردازی انتخاب کرده و اجرا کنیم. در ادامه به بررسی 3 نوع از روش های نورپردازی نمای ساختمان پرداخته ایم:

 

1. نورپردازی نما یکدست

در این نورپردازی همانطور که از اسمش مشخص است به گونه ای طراحی و اجرا می‌شود که نمای بیرونی ساختمان داخل نورپردازی یکدستی باشد. در زیر برای فهم بیشتر نمونه تصویری قرار داده ایم.

روش های نورپردازی نمای ساختمان

طراحی نورپردازی نمای ساختمان به صورت یکدست

 

2. نورپردازی از داخل به خارج

این نوع نورپردازی به گونه ای است از چراغ های نورپردازی نمای ساختمان استفاده نمی‌کنند بلکه نورپردازی را در فضای داخلی در لبه پنجره‌ها یا بالکن و تراس طراحی می‌کنند. این نوع طراحی به ساختمان و فضای داخلی جلوه زیبایی می‌دهد. البته این مدل در ایران برای ساختمان‌های مسکونی کاربردی ندارد و بیشتر برای ساختمان‌های تجاری یا اداری کاربردی است.

نورپردازی از داخل به خارج

نورپردازی فضای داخلی ساختمان

 

3. نورپردازی تاکیدی

این مدل نورپردازی نیز از اسمش مشخص است. برای تاکید بر چیزی استفاده می‌شود. برای مثال شما در نورپردازی نمای ساختمان ویلایی می‌خواهید به پنجره‌های بزرگ نما تاکید بیشتری کنید و توجه را به آن سمت ببرید. به کمک نورپردازی نقطه ای و تاکیدی این هدف اجرایی می‌شود.

روشنایی نمای ساختمان

نورپردازی تاکیدی یا نقطه ای در نمای بیرونی ساختمان مسکونی

 

اصول نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی نما مانند طراحی معماری ساختمان از اصولی پیروی می‌کند. در ادامه به 4 مورد از اصول نورپردازی نمای ساختمان مسکونی و غیره اشاره می‌کنیم:

 

1. به رنگ و شدت نور توجه کنید.

نور نیز دارای رنگ و شدت‌های متنوعی است که هر کدام در نمای بیرونی ساختمان قابل استفاده هستند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های ملایم سفید یا زرد که در ساختمان‌های مختلف کاربردی هستند استفاده کنید و از شدت نوری بهره ببرید که فرد در نگاه کردن به آن اذیت نشود.

آموزش نورپردازی نمای ساختمان

نورهای رنگی در نمای بیرونی ساختمان

 

2. بین مصالح نمای بیرونی و نورپردازی هماهنگی ایجاد کنید.

بهتر است بین مصالح و نورپردازی هماهنگی ایجاد کنید. برای مثال نورپردازی نمای رومی باید به گونه ای باید که جزییات در آن برجسته شود نه اینکه از نورپردازی یکدست بهره مند شود و جزییات را به رخ نکشند!!

اصول نورپردازی نمای ساختمان

هماهنگی مصالح نمای بیرونی و نورپردازی

 

3. از نور مخفی برای نمای ساختمان استفاده کنید.

نور مخفی نمای بیرون ساختمان از جمله نورپردازی‌هایی است که منبع نوری در نمای ساختمان قابل شناسایی نیست. این مدل نورپردازی برای ساختمان‌های گوناگون قابل استفاده است و فقط طراح در هنگام طراحی باید در جای مناسب از آن استفاده کند.

نور مخفی نمای بیرون ساختمان

نور مخفی برای نمای ساختمان

 

4. عناصر موجود در نما را برجسته کنید.

می‌توان گفت ماموریت مهم و اصلی نورپردازی نما، برجسته کردن عناصر است. پس از هدف را فراموش نکنید و سعی کنید در نمای ساختمان عناصری که دارای فرم خاصی هستند را به کمک نور جوه بدهید.

شرکت نورپردازی نمای ساختمان

برجسته کردن المان‌ها افقی و پنجره‌ها در نمای ساختمان

 

عکس نورپردازی نمای ساختمان

اجرای نورپردازی نما

نورپردازی تاکیدی یا نقطه ای در نمای بیرونی ساختمان تجاری

 

نورپردازی نمای ساختمان مسکونی

نورپردازی برای نمای رومی ساختمان

 

قیمت نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی نمای رومی

 

نورپردازی نمای ساختمان مسکونی

نورپردازی نمای بیرونی ساختمان

 

نورپردازی نمای ویلا

نورپردازی نمای ویلا

 

نورپردازی نمای رومی

طراحی نورپردازی نمای ساختمان رومی

 

حتما بخوانید: نورپردازی هتل ها و فضاهای تفریحی

انواع نورپردازی ساختمان

نورپردازی نمای ساختمان چند طبقه

 

نورپردازی نمای ساختمان دو طبقه

نورپردازی نمای ساختمان ویلایی چند طبقه

 

نورپردازی نمای ساختمان یک طبقه

نورپردازی نمای ساختمان با طراحی متفاوت

 

سخن آخر

در این مقاله با تجهیزات نورپردازی نمای ساختمان، روش های نورپردازی نمای ساختمان و اصول نورپردازی نمای ساختمان آشنا شدید. امروزه طراحی نورپردازی نما مختص فضای اداری یا تجاری نیست بلکه انوع ساختمان‌ها از ویلایی تا چند طبقه، تالارها، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و موارد دیگر در نمای خود از نورپردازی استفاده می‌کنند. نور در شب باعث خوانایی ساختمان می‌شود و به آن جلوه ویژه ای می‌دهد. طراحی نورپردازی نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت نیست؛ پس همانطور که در بالا آموختید با توجه به بودجه مدنظرتان بهترین طراحی را برای ساختمان خود اجرا کنید و از آن لذت ببرید.

 

با انتشار لینک زیر این مقاله را نشر دهید و ما را به دوستانتان معرفی کنید.

https://bit.ly/3hMjZyp

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید