فنگ شویی در ورودی خانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در ورودی خانه اولین فضایی است که دیده میشود. فنگ شویی ورودی خانه باعث میشود در هنگام ورود به خانه احساس بهتری داشته باشید.

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی لغتی است که از زبان چینی آمده است. فنگ شویی روشی در ساخت منزل یا روشی برای چیدمان وسایل منزل است که اصول خاصی دارد. هدف فنگ شویی هماهنگ کردن افراد و محیط با یکدیگر است که در واقع بر پایه اصل ارتباط اشیا و انسان تشکیل شده است.  فنگ به معنای باد و شویی به معنایی آب است؛ پس فنگ شویی از نیروهای نامرئی در طبیعت استفاده کرده و حرکت را در مسیر طبیعی جهان به جریان می‌اندازد. فنگ شویی در ورودی خانه، آشپزخانه، اتاق و ... کاربرد دارد. فنگ شویی راهی معجزه آسا برای نجات از تمامی چیزهایی است که فرد را آزار می‌دهد.

 

فنگ شویی و چیدمان چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟

فنگ شویی با یک الگوی ساده نقشه برداری از محیط خانه به فرد کمک می‌کند محیط خانه را سرشار از عشق، شادی، موفقیت، سلامت و ثروت کند. به همین دلیل با استفاده از نحوه قرارگیری مبلمان و سایر لوازم منزل به صورت کارا باعث به جریان افتادن انرژی می‌شود. در فنگ شویی از انباشتگی و بی نظمی جلوگیری می‌شود و تا حد امکان باید از خطوط نوک تیز اجتناب کرد. زیرا شلوغی و خطوط نوک تیز مانع از به جریان افتادن انرژی مثبت می‌شوند. به جای آن نظم و خطوط منحنی (اثاثیه‌هایی که لبه گرد دارند) جایگزین می‌شود.

در دکوراسیون‌های مرتبط با فنگ شویی وسایلی هستند که باید در انتخاب آن‌ها دقت کرد از جمله:

  • آینه‌: آینه‌ در فنگ شویی وسیله‌ای برای جذب کردن، حرکت یا تغییر جهت انرژی است. در فنگ شویی آینه‌ها کامل و یک دست بوده و معمولا به شکل دایره یا هشت ضلعی است.
  • ساعت: ساعت در فنگ شویی به مفهوم اندازه گیری گذر زمان است. فضاهای مناسب در خانه برای قرار دادن ساعت؛ آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق خواب است. همچنین اتاق کار نیز مکانی است که وجود ساعت در آن‌جا ضرورت دارد.
  • نقاشی: نقاشی باعث افزایش انرژی محیط از نظر سلامتی، دانش، خانواده، عشق، ثروت و شهرت می‌شود. عکس‌های مختلف نماد متفاوتی دارند به عنوان مثال عکس درخت کاج برای سلامتی و افزایش طول عمر استفاده می‌شود؛ یا اینکه برای ایجاد دانش و معرفت از رنگ‌های بژ و زرد در نقاشی استفاده می‌شود.

 

فنگ شویی نه تنها به لوازم بلکه به رنگ نیز توجه ویژه‌ای دارد. رنگ‌های تیره احساس آرامش را فرد گرفته و خلق و خو را نامتناسب می‌کنند. به جای رنگ‌های تیره در فنگ شویی می‌بایست از رنگ‌های روشن استفاده کرد که حامل انرژی مثبت هستند و باعث شروع کار با انگیزه بیشتر می‌شوند.

فنگ شویی در ورودی منزل

ورودی منزل تقریبا اولین جایی است که برای ورود به خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورودی خانه ارتباط ساکنین آن خانه را با جامعه نشان می‌دهد. بنابراین باید فنگ شویی در ورودی خانه رعایت شود تا مانعی در برابر ورود جریان فرصت‌ها و منابع وجود نداشته باشد. به عبارتی دیگر انرژی در زندگی جاری باشد. ورودی باید به گونه‌ای باشد که وقتی در را باز می‌کنیم و از آن می‌گذریم حس خوب دعوت، دوستی و شادمانی در آن جاری باشد. بر اساس فنگ شویی ورودی خانه باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • درب به راحتی باز و بسته شود
  • در نباید رو به یک مانع (مانند دیوار بلند یا حصار) باز شود
  • در به یک هال محدود، باریک و خفه باز نشود
  • در حتما از مواد سفت و سخت ساخته شود تا نمادی از محافظت باشد
  • از شیشه برای درب ورودی در حد محدود استفاده شود یا اینکه اصلا استفاده نشود
  • زنگ درب ورودی خانه خراب نباشد
  • هر مانعی که درب وردی را از دید پنهان می‌کند یا بر آن مسلط می‌شود باید از آن پرهیز شود مانند: گاراژ، درخت، تیر چراغ برق و ...

فنگ شویی در ورودی خانه خلاصه نمی‌شود. اگر میان در ورودی و بقیه قسمت‌های ساختمان لابی یا راهرو وجود دارد، فضای لابی یا راهرو باید به گونه‌ای باشد که انرژی خشن بیرونی را فیلتر و ملایم کند. اگر بتوانید در ردیفی از لابی آینه صاف و یکدست قرار دهید از انرژی استقبال بی نظیری کرده‌اید. همچنین آثار هنری و وجود گل در راهرو تداعی کننده مهمان نوازی است. از کیفیت کفپوش‌ها و رنگ روی دیوار یا کاغذ دیواری نیز نباید غافل شد.

به طور کلی برای رعایت فنگ شویی در راهرو از شلختگی و بی نظمی باید پرهیز کرد. پس لباس‌های خود را کجا آویزان کنیم؟ کفش‌های خود را کجا بگذاریم؟ برای رعایت اصول فنگ شویی در ورودی خانه، باید از گذاشتن رخت آویز برای آویزان کردن لباس خودداری کرد ، مگر اینکه لباس‌ها را داخل کمد یا گنجه مخصوص جای دهید. کفش‌ها هم باید به طور منظم درجا کفشی چیده شوند. ترجیحا جا کفشی پوشیده باشد.

سرویس بهداشتی نیز به هیچ عنوان نباید رو به روی در ورودی قرار گیرد، زیرا طبق اصول فنگ شویی در ورودی خانه نیروی زندگی بخش کیهانی به دستشویی وارد خواهد شد و به جای اینکه به آسان‌ترین صورت ممکن در سر تا سر فضا جریان یابد، به تحلیل خواهد رفت. همچنین آشپزخانه نباید رو به روی در ورودی باشد زیرا در غیر این صورت مدام احساس گرسنگی خواهید کرد.


فنگ شویی در ورودی خانه و روشنایی

روشنایی بخش دیگری از فنگ شویی در ورودی خانه است. برای روشن‌تر کردن ورودی می‌توانید از لامپ‌های هالوژی و یا نورافکن‌های چند جهته استفاده کنید. با استفاده از نور افکن‌های چند جهته نور را به چهار گوشه ورودی پخش خواهید کرد. بهتر است چراغ‌ها در شب‌ها و مخصوصا در زمستان‌ها روشن باشند.

 

چرا فنگ شویی محبوب شده است؟

علم فنگ شویی در منزل به سلیقه افراد احترام می‌گذارد و کمک می‌کند که بتوانند دکوراسیون و چیدمان فضای منزل و محیط کار خود را طوری بچینند که بالاترین میزان انرژی در محیط برقرار شده و از زندگی خود لذت ببرند. با فنگ شویی در ورودی خانه و چیدمان اصولی وسایل و همچنین استفاده مناسب از المان‌های فنگ شویی شادی و نشاط بیشتری در خانه احساس خواهد شد. به همین دلیل در زندگی پر مشغله و سرشار از استرس امروزی فنگ شویی بسیار محبوب شده است. فنگ شویی خرافات نبوده و یک علم مجزا به شمار می‌رود که ارتباط زیادی با هنر، معماری و پزشکی دارد.

 

اگر تا به امروز تاثیر فنگ شویی در ورودی خانه را نادیده گرفته‌اید می‌توانید هم اکنون با تمیز کردن مسیر منتهی به درب ورودی، رنگ آمیزی مجدد آن با رنگ‌های متناسب، چیدمان اصولی (آرام بخش، به دور از شلوغی و به هم ریختگی) انرژی قوی‌تر را به خانه دعوت کنید. همیشه به درب ورودی عشق بورزید. اگر راحت باز نمی‌شود یا به هنگام باز و بسته شدن صدا می‌دهد آن را درست کنید. اگر دستگیره‌ها خراب هستند آن‌ها را تعمیر یا تعویض نمایید. از گذاشتن وسایل نوک تیز و زاویه دار در ابتدای ورودی خانه اجتناب کنید تا مانع از ورود انرژی منفی شوید.

با مطلب فنگ شویی در ورودی خانه، تا حدودی با علم هیجان انگیز و زندگی بخش فنگ شویی آشنا شدید. شما چه تجربه‌ای از فنگ شویی دارید؟ آیا دوره‌های آموزشی فنگ شویی را شرکت کرده‌اید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید. مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید