راهنمای خرید مبل ال، انواع مدل‌ها و رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

راهنمای خرید مبل ال، انواع مبل ال برای دکوراسیون منزل، مدل‌های مبل ال راحتی، مبل ال اسپرت، مبل ال سلطنتی و مبل ال مدرن

این روزها در بسیاری از خانه‌ها مبل وجود دارد که جزو لوازم اساسی و جدایی ناپذیر زندگی شده‌اند. مبل‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، مبل ال است. خرید مبل ال بسیار لذتبخش است که با توجه به دکوراسیون منزل و سلیقه انجام می‌شود. مبل‌های ال مدل‌های مختلفی دارند که برای داشتن انتخابی ایده‌آل میان ده‌ها گزینه ممکن مطالعه راهنمای خرید مفید خواهد بود.

 

مبل ال راحتی آبی

 

مبل ال

مبل ال (L Sofa) چیدمانی شبیه به حرف انگلیسی L دارد که در یک نقطه بر یکدیگر با زاویه 90 عمود شده‌اند. مبل ال طراحی زیبایی داشته که دکوراسیون شیک به وجود می‌آورد که از آن در خانه‌ها و دفاتر اداری استفاده می‌شود. مبل‌های ال از نظر ابعاد، جنس و مدل با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در بازار مدل‌های متنوعی از آن موجود  است. به طور کلی مبلمان ال بخش‌های مجزایی دارد که کنار یکدیگر قرار گرفته و ساختار آن را به وجود می‌آورند.

طراحی مبل ال به نحوی است که فضای بیشتری برای نشستن ایجاد کرده و جای کمتری را اشغال می‌کنند از این رو بسیار مناسب خانه‌های امروزی هستند. برای خرید مبل ال آشنایی با نکات و انواع آن‌ها ضروری است تا انتخابی مناسب داشته باشید.

 

مبل ال مدرن

 

راهنمای خرید مبل ال

 برای خرید مبل ال ابتدا باید محل قرارگیری آن مشخص شود. تا زاویه مناسب آن پیدا شود. معمولا مبلمان ال در گوشه منزل و موازی با دیوارهای خانه چیده می‌شوند اما اگر فضا به قدر کافی بزرگ و جوابگو باشد می‌توان در مرکز خانه چید به شرطی که فضایی مناسب برای رفت و آمد وجود داشته باشد. در نتیجه باید مدلی از آن انتخاب شود که مانع از رفت و آمد آزادانه نشده و زاویه‌دار بودن آن باعث بسته شدن فضا نشود.

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید مبل ال در نظر گرفتن تکه‌های آن است. برخی از انواع مبل ال به صورت تکه تکه ساخته شده‌اند که قابلیت جداسازی آن‌ها از یکدیگر وجود دارد. چنین قابلیتی امکان ایجاد تغییر دکوراسیون به وجود آورده که برای افراد تنوع طلب و یا افرادی که در کوتاه مدت جا به جایی منزل دارند، گزینه‌ای ایده‌ال است تا بتوانند اندازه مبل را تغییر دهند. نوع دیگری از مبل‌های ال یکدست بوده که به همان حالت باقی می‌مانند. برای خرید مبل ال مناسب بهتر است نوع مناسبی از آن انتخاب شود.

آخرین نکته در خرید مبلمان ال توجه به کیفیت چوب به کار رفته، فوم درونی، رنگ و جنس پارچه است. چوب هرچقدر کیفیت بالاتری داشته باشد به هنگام نشستن و برخاستن صدا نخواهد داد و طول عمر آن نیز افزایش می‌یابد. فوم به کار رفته باید متراکم بوده تا مدت زمان زیادی دوام آورد. همچنین رنگ و جنس پارچه نمای کلی مبل ال را شکل می‌دهد که هرچقدر پارچه با کیفیت باشد و رنگ آن با سایر وسایل خانه هماهنگی بیشتری داشته باشد، نمای زیباتری به وجود می‌آید.

 

مبل ال سبز

 

انواع مبل ال

هنگامی که برای خرید مبل ال به بازار مراجعه می‌کنید با انواع مختلفی از آن رو به رو خواهید شد. انواع مبل ال سلیقه‌های مختلف را پوشش داده و نیازهای افراد را برطرف می‌کند. به چندین مدل معروف و پر فروش از مبلمان ال در ادامه اشاره شده است:

 

مبل ال بنفش

 

مبل ال ساده

مبل ال ساده یکی از انواع مبلمان است که طراحی کلاسیک و ابتدایی داشته و نشیمن آن کاملا زاویه دار با شیب 90 درجه است. در هنگام خرید مبل ال ساده و کلاسیک این نکته را باید در نظر گرفت که بخشی از آن کوتاه‌تر از بخش دیگر بوده که معمولا بدون دسته است. مبلمان ال ساده برای دکوراسیون مدرن و کلاسیک مناسب هستند.

 

مبل ال ساده

 

مبل ال اسپرت

گزینه دیگر برای خرید مبل ال، نوع اسپرت است. به مبل ال اسپرت، مبل ال راحتی هم گفته می‌شود که به دلیل استفاده کم از چوب و زیاد بودن فوم و پارچه از آن در بخش هال (نشیمن) استفاده می‌شود. مبل ال اسپرت فضای کمی را اشغال کرده و برای خانه‌های کوچک بسیار مناسب است که ظاهری مرتب و مدرن به وجود می‌آورد.

 

مبل ال اسپرت

 

مبل ال سلطنتی

در مبل ال سلطنتی از چوب‌های گران قیمت، منبت کاری شده و همچنین پارچه‌های فاخر استفاده شده است که ظاهری پر زرق و برق دارند. معمولا قسمت تکیه‌گاه مبل ال سلطنتی به صورت چستر و لمسه دوزی شده است و از تاج در طراحی آن استفاده می‌شود. خرید مبل ال سلطنتی به افرادی توصیه می‌شود که خواهان ایجاد فضایی متفاوت در دکوراسیون سلطنتی با شکوه و خاص خود هستند.

 

مبل ال سلطنتی

 

مبل ال فرانسوی

مبلمان ال فرانسوی به جای داشتن زاویه 90 در قسمت مرکزی به شکل نیم دایره هستند که به آن مبل ال منحنی گفته می‌شود. کاناپه منحنی مبل ال ظاهری ساده و مینیمال به وجود آورده که برای اتاق‌های نشیمن بزرگ مناسب است که بهتر است برای جلوه بیشتر با سایر اجزای خانه هماهنگی داشته باشد.

 

مبل ال فرانسوی

 

مبل ال تختخوابشو

نوع دیگری از مبلمان ال تختخوابشو بوده که پشتی آن متحرک است. مبل ال تختخوابشو مکانی دنج و راحت برای استراحت و خوابیدن فراهم می‌آورد. در راهنمای خرید مبل ال توصیه می‌شود فضا را در نظر بگیرید تا هنگام نیاز برای باز کردن و به شکل تخت در آوردن فضایی کافی وجود داشته باشد و اگر جلوی آن از میز جلومبلی استفاده می‌شود بتوان میز را برداشته و جا به جا کرد.

 

مبل ال تختخوابشو

 

مبل ال کاژو

مبل ال کاژو ترکیبی از مبلمان ال و مبل ساده است که شامل یک کاناپه سه نفره و یک کاناپه دو نفره عمود بر هم و یک مبل کنج یا تک است. در واقع مبل ال کاژو نشیمن دوگانه داشته و به نوعی دارای طراحی مینیمال و مدرن است که فضایی بیشتر برای نشستن افراد فراهم می‌آورد.

 

مبل ال کاژو

 

تمامی مدل‌های نام برده شده به شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند. به عنوان مثال ممکن است برخی از مبلمان ال باکس دار باشند که همچون یک جعبه بوده که از آن به عنوان میز استفاده می‌شود و درون آن فضایی مخفی برای جا سازی وسایل وجود دارد. حتی ممکن است پایه‌های کوتاهی داشته باشند که فضای زیر مبل تا حدودی خالی است یا اینکه کاملا به زمین بچسبند.

 

خرید مبل ال جدید

 

جمع‌بندی

مبلمان ال از عالی‌ترین گزینه‌های ممکن برای منازل با متراژهای مختلف هستند که تنوع بالایی در مدل دارند. بیشترین مزیت خرید مبل ال استفاده حداکثری از حداقل فضا برای نشستن است که از آن می‌توان در اتاق نشیمن و پذیرایی استفاده کرد. در بعضی از دفاتر اداری و مطب‌ها نیز از مبلمان ال شکل استفاده می‌شود که گاهی با کوسن و اکسسوری آراسته می‌شوند. با استفاده از راهنمای خرید مبل ال می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه‌های مبلمان مراجعه کرده و یا اینترنتی اقدام به خرید نمایید تا محیط خود را زیباتر کنید.

 

 

برچسب ها:
مبلمان ال
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید