دکوراسیون اتاق کودک دو نفره، با یک تیر دو نشان بزنید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

نحوه دکوراسیون اتاق کودک دو نفره، ایده‌های جذاب و کاربردی در طراحی و چیدمان یک اتاق برای دو فرزند

داشتن فرزند نعمت شیرینی است که هر پدر و مادری حاضر است بهترین‌ها را برای آرامش و آسایش وی تهیه کند. فرزندان در هر سن و سالی که باشند نیاز به وسایل و ابزراهایی برای بازی، فعالیت، درس خواندن، استراحت و ... دارند. اگر یک اتاق خواب در خانه برای دو فرزند در نظر گرفته شده است، ایده‌هایی برای طراحی و چیدمان اتاق وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان اتاق را زیباتر کرد و فضای کافی برای قرارگیری همه وسایل فراهم آورد. دکوراسیون اتاق کودک دو نفره عنوانی است که در این مقاله از سایت بساز و بچین به آن پرداخته شده است.

 

نحوه دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

دکوراسیون اتاق کودک دو نفره برای دو خواهر

هنگامی که در یک خانه در کنار پدر و مادر، دو فرزند زندگی می‌کنند لازم است به نیازهای آنان توجه کرده و در حد توان بهترین‌ها را برای آن‌ها تهیه کرد. فرزندان شور و نشاط خانه هستند که می‌توان اتاق خواب آن‌ها را به زیبایی تمام آراست تا جریان انرژی مثبت در خانه بیشتر شود.‌ ایده‌های طراحی و چیدمان یک اتاق برای دو فرزند چنین است:

 

تخت خواب در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

دکوراسیون اتاق کودک دو نفره برای دو برادر

تخت خواب مهم‌ترین وسیله‌ای است که در اتاق خواب کودکان قرار دارد زیرا نسبتا جاگیر بوده و نیاز است با دقت خاص انتخاب شود. یکی از بهترین انتخاب‌ها، تخت خواب دو طبقه است که از ارتفاع استفاده می‌شود و فضای دیگر اتاق را می‌توان به سایر وسایل اختصاص داد. حتی می‌توان نردبان تخت خواب را طوری انتخاب کرد که پله‌های آن حالت کشو داشته که از آن برای جاسازی وسایل استفاده کرد.

تخت خواب اتاق کودک را می‌توان به صورت مجزا تهیه کرد. عموما توصیه می‌شود در هر متراژی از اتاق خواب، تخت‌هایی انتخاب شوند که بتوان از فضای زیر آن استفاده کرد. این فضای زیر می‌توان به حالت جک‌دار بوده یا اینکه در زیر تخت کشو و باکس تعبیه کرد. تخت خواب‌های جداگانه می‌توانند به موازات یکدیگر چیده شوند یا اینکه عمود بر هم باشند. در هر حالت می‌بایست متراژ و شکل اتاق را در نظر گرفت تا مناسب‌ترین چیدمان را انتخاب کرد.

 

میز تحریر در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

میز تحریر در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

شاید هر دو کودک در سنین قبل از مدرسه باشند اما کمتر کودکی است که به نقاشی علاقه نداشته باشد یا نخواهد برای دقایقی پشت میز بنشیند. نشستن بر روی صندلی و انجام دادن فعالیت‌ها در پشت میز تحریر بسیار بهتر از دراز کشیدن بر روی زمین است که آسیب‌های جبران ناپذیری را به ستون فقرات وارد می‌کند.‌ توصیه می‌شود جنس و رنگ میز تحریر با تخت خواب همخوانی داشته باشد تا هماهنگی بیشتری در اتاق خواب به وجود آید.‌

میز تحریر در اتاق خواب کودکان بهتر است فضای کافی برای جاسازی دفتر، کتاب و لوازم التحریر داشته باشد و صندلی انتخاب شده برای آن، ارگونومیک باشد. میز تحریر را می‌توان به یکدیگر چسباند یا سفارش ساخت میز به درازا داد تا همزمان دو نفر بتوانند در کنار یکدیگر به مطالعه بپردازند. نوع دیگری از دکوراسیون اتاق کودک دو نفره وجود دارد که میز تحریر به تخت چسبانده می‌شود تا هرکس فضای اختصاصی خود را داشته باشد.

 

بخوانید: میز تحریر پسرانه لاکچری و مدرن جدید 2022 [کودک، نوجوان و جوان]

 

رنگ اتاق در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

رنگ دیوار اتاق کودک

کاغذ دیواری اتاق خواب کودکانه

از آنجایی که دو کودک می‌توانند با یکدیگر اختلاف سلیقه داشته باشند، ممکن است هر کدام خواهان رنگی خاص برای دیوار اتاق باشند. می‌توان از چهار دیوار، دو دیوار را به یک کودک و دو دیوار دیگر را به کودکی دیگر اختصاص داد یا اینکه از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کرد که طرح و رنگ هر دو کودک را داشته باشد. بهتر است برای اینکه فضای اتاق خواب شلوغ به نظر نرسد از کاغذ دیواری‌هایی با طرح و رنگ ساده استفاده کرد.

به جز کاغذ دیواری می‌توان دیوار اتاق خواب را رنگ کرد که با استفاده از شابلون و سایر ابزارها امکان پیاده‌سازی طرح‌های مختلف بر روی آن وجود دارد. رنگ و کاغذ دیواری را می‌توان تا سقف امتداد داد یا اینکه در سقف از سقف‌های کشسانی و امثال آن استفاده کرد. در هر حالت توجه به سلیقه و نیاز دو کودک ضروری است تا احساس کنند به آن‌ها به یک اندازه بها داده شده و نیازهای آنان برای والدین مهم است.

 

بخوانید: 53 طرح کاغذ دیواری اتاق کودک دخترانه و پسرانه

 

کمد در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

کمد لباس در اتاق خواب

کمد لباس برای دو کودک

کمد دیواری در اتاق خواب کودکانه

لباس، کیف ،کفش، شال، کمربند و ... جزو البسه و پوشاک هستند که باید برای آن‌ها فضایی در نظر گرفته شود. کمد دیواری بهترین فضای برای آویزان کردن و قرار دادن چنین وسایلی است. کمد دیواری می‌تواند جداگانه تهیه شود یا اینکه ستی از سرویس خواب باشد. بهتر است درون کمد دیواری طبقه بندی شده باشد تا بتوان وسایل را به صورت تفکیک شده از یکدیگر درون آن جاسازی کرد.

یکی از ایده‌هایی که می‌توان در اتاق خواب کودکان به کار برد، آینه کردن درب کمد دیواری است که کودکان می‌توانند خود را در آنجا دیده و قبل از خروج از خانه به آراستگی ظاهری بپردازند. انعکاس نور در آینه اتاق خواب را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد که برای اتاق خواب‌های کوچک راهکاری بسیار عالی به شمار می‌رود.

 

قفسه و شلف در در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

استفاده از شلف در دسته تخت خواب

شلف زرد در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

بازی کردن بخشی از وجود کودکان است که به آن بسیار بها داده می‌شود. تنوع بی‌شمار در وسایل و اسباب‌بازی‌های کودک ممکن است منجر به شلوغ نشان داده شدن اتاق خواب شود.‌ در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره می‌توان از قفسه و شلف استفاده کرد که بخشی از وسایل درون آن با نظم و ترتیب چیده می‌شوند.

استفاده از سبد و باکس ایده دیگری است که می‌توان در چیدمان اتاق خواب از آن‌ها استفاده کرد. چنین وسایلی معمولا از جنس چوب یا پلاستیک هستند که می‌توان آن‌ها را در نوع پارچه‌ای یا حصیری هم تهیه کرد. تناسب میان رنگ آن با سرویس خواب، کاغذ دیواری، روتختی، فرش و ... باعث شیک‌تر به نظر رسیدن اتاق خواب خواهد شد.

 

بخوانیدجدیدترین قفسه کتاب و اسباب بازی اتاق کودک

 

استند در در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

آویز لباس درختی کودکانه

آویز لباس نصب شده بر روی دیوار اتاق خواب کودک

استند لباس در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره می‌توان از استند استفاده کرد. استندهای شکل های مختلفی داشته که از آن برای اجسام و وسایل مختلف استفاده می‌شود. به طور مثال بعضی از استندها به شکل درخت با شاخه بوده که از آن به عنوان جالباسی استفاده شده و لباس، پالتو، کلاه، کیف و ... روی آن آویخته می‌شوند.

 

کفپوش در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

کفپوش اتاق خواب کودکان

جنب و جوش کودکان باعث می‌شود کفپوش بسیار مهم باشد. کفپوش‌های سنگ و سرامیک چندان مناسب اتاق کودک نیستند و در صورتیکه اتاق خواب با چنین متریالی پوشانده شده باشد می‌توان از فرش یا موکت استفاده کرد تا محیطی امن برای فرزندان به وجود آورد. موکت یا فرش انتخابی می‌بایست نرم و لطیف بوده تا انتقال دهنده حس گرما و آرامش باشد. پارکت و تاتامی گزینه‌های بعدی هستند که می‌توان از آن‌ها به عنوان کفپوش اتاق خواب استفاد کرد.

 

پرده در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

لزوم وجود پرده در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

تزئین پرده کودک با ریسه نواری

پرده نیز یکی از آیتم‌هایی است که در دکوراسیون مورد توجه قرار می‌گیرد. اگر پنجره‌ها به طور کامل باز می‌شوند پرده‌های پارچه‌ای و نخی بهترین انتخاب هستند اما اگر پنجره حالت کشویی دارد علاوه بر پرده نام برده شده می‌توان از کرکره استفاده کرد.

پرده می‌تواند کاملا ساده باشد یا اینکه روی آن از طرح و نقش‌های کارتونی استفاده شود. بعضی از افراد از مرزها فراتر رفته و تصویر فرزندان دلبند خود را بر روی آن چاپ می‌کنند که نشان دهنده خلاقیت است. رنگ و طرح پرده می‌تواند با روتختی، فرش، کاغذ دیواری یا رنگ دیوار اتاق ست شود تا نمایی زیباتر به وجود آید.

 

بخوانید: پردهای جدید اتاق خواب عروس و اتاق کودک پسرانه و دخترانه 2022

 

لوستر در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

سقف در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

استفاده از روشنایی دیواری ماه در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره

در دکوراسیون اتاق کودک دو نفره نیاز است اتاق از روشنایی کافی برخوردار باشد. استفاده از لوسترهای سلطنتی به هیچ عنوان در اتاق خواب کودکان توصیه نمی‌شود بلکه بهتر است به جای آن از لوستر یا آویزه‌هایی استفاده کرد که حالت کلاسیک یا فانتزی دارند. لوستر مینیمال قابلیت هماهنگی با هر نوع دکوراسیونی را داشته و اتاق را زیباتر جلوه می‌دهد. علاوه بر لوستر در کنار تخت می‌توان از آباژور استفاده نمود یا بالای تخت، دیوارکوب نصب کرد.

 

بخوانید: دکوراسیون اتاق خواب دوقلو (دخترانه، پسرانه، نوزاد و کودک)

 

کلام آخر

دکوراسیون اتاق کودک دو نفره با توجه به سن و جنسیت فرزندان انجام می‌شود که می‌توان خود به تنهایی اقدام به تهیه وسایل و لوازم نمود یا از گروه طراحی و چیدمان کمک گرفت. قطعا داشتن اتاقی شیک و زیبا آرزوی هر کودکی است که پدر و مادر نقش بزرگی در برآورده کردن چنین آرزویی دارند.‌

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید