راهنمای خرید مبل راحتی، قبل از خرید حتما بخوانید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

راهنمای خرید مبل راحتی با شناخت انواع مدل‌ها و پارچه مبل راحتی، رنگ‌بندی‌های مبل راحتی، قیمت مبل راحتی و...

مبل راحتی یکی از پرطرفدارترین و باکیفیت‌ترین مبل‌ها است که از فروشگاه‌ها به صورت حضوری و اینترنتی قابل قابل خرید است. مهم‌ترین ویژگی این مبل‌ها راحتی و آرامش است که می‌توان از آن‌ها بارها برای مدت طولانی استفاده کرد به همین دلیل است که بسیاری از افراد دوست دارند حداقل یک دست از آن‌ را داشته باشند. در این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی‌هایی که باید در یک مبل راحتی گنجانده شود اطلاعات ارزشمندی در اختیار شما قرار دهیم که راهنمای خرید آن به شمار می‌روند.

 

راحت ترین مبل برای تماشای تلویزیون

لذت نشستن روی مبل راحتی

اغلب مبلمان ایرانی را می‌توان به یکی از چهار دسته کلاسیک، نئوکلاسیک، استیل (سلطنتی) و یا راحتی طبقه بندی کرد. خرید مبل راحتی جلوی تلویزیون در حال حاضر به عنوان یکی از مهم‌ترین خریدها برای تکمیل دکوراسیون منزل تلقی می‌شود زیرا محل قرارگیری تلویزیون یکی از مناطقی است که افراد اکثر اوقات خود را پای آن می‌گذرانند در نتیجه تمایل دارند روی مبلی راحت لم داده یا دراز بکشند.

در واقعیت اتاقی که تلویزیون در آن قرار دارد و به عنوان اتاق نشیمن محسوب می‌شود بسیار مهم است زیرا جایی است که ما در آن سرگرم می‌شویم و با دیگران ارتباط صمیمانه‌تری برقرار می‌کنیم. مهم‌ترین آیتم، مبلمانی است که جلوی تلویزیون قرار می‌گیرند زیرا بخش عمده‌ای از وقت خود را روی آن می‌گذرانیم. اگر خانه شما کوچک است و اتاق نشیمن، پذیرایی و غذاخوری تقسیم بندی نشده است، توصیه می‌کنیم یک کاناپه راحت و امروزی را به عنوان مبل جلوی تلویزیون انتخاب کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید مبل ال، انواع مدل‌ها و رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

 

مزایای مبل راحتی

بهترین مبل راحتی

مبلمان راحتی دارای مزایای بی‌شماری هستند. به طور کلی در صورت وجود فضا استفاده از مبل راحتی در کنار مبل‌های سلطنتی یا کلاسیک به عنوان مبل دوم ضروری است. در مقایسه با مبل‌های رسمی که معمولا برای خوشامدگویی به مهمانان استفاده می‌شوند، مبل‌های راحتی بیشتر و به طور منظم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نشستن روی مبل اسپرت و راحتی بر خلاف مبل‌های استیل باعث می‌شود تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. مبل‌های راحتی در طیف گسترده از رنگ‌ و سبک‌ها موجود است که هر کدام برای زیباتر شدن دکوراسیون خاص مناسب هستند. در صورت تمایل مشتری، می‌توان هر کدام از انواع مبل موجود در بازار را به تنهایی خریداری کرد.

 

اجزای مبل راحتی

جذاب ترین مبل راحتی

کاناپه‌ها ممکن است با پارچه‌های ساده یا طرح دار روکش شوند. هنگامی که به دنبال کاناپه هستید، باید دوام مدلی را که می‌خواهید خریداری کنید را نیز در نظر بگیرید. هنگام خرید بهتر است به دنبال مبل‌هایی باشید که اسکلت آن از متریال مقاوم باشد و پارچه روکشی که برای ساخت مبلمان استفاده می‌شود، از نظر رنگ و بافت کیفیت بالایی داشته باشد.

مبل‌ راحتی که هم برای نشستن راحت بوده و هم کاربردی هستند برای خانه‌های امروزی مناسب به نظر می‌رسند و معمولا طراحی مینیمال و ساده دارند. این امر خانه را به مکان ایده‌آل برای چنین مبل‌هایی تبدیل می‌کند که راحتی و عملکرد را با هم ترکیب می‌کنند. بنابراین در فرآیند طراحی این مبل‌ها، هدف نه تنها ظاهر شیک و رسمی مبل بلکه راحتی و کاربردی بودن مبل است که از فضای خالی زیر آن نیز می‌توانید استفاده کنید.

مبلمان راحتی ترکیبی از تک نفره و کاناپه بوده که با توجه به فضا می‌توان نوع مناسب آن را سفارش داد و خریداری نمود. گاهی فضا طوری است که تنها یک کاناپه دو یا سه نفره پاسخگو بوده اما گاهی اوقات شرایط طوری بوده که می‌توان ست پنج یا هفت نفره خریداری کرد. بهتر است علاوه بر مبل راحتی فضایی هم برای میز جلو‌مبلی و همچنین عسلی در نظر گرفته شود.

 

پیشنهاد مطالعه: تأثیر میز جلو مبلی شیشه خم در زیبایی فضای منزل

 

راهنمای خرید مبل راحتی

مبل راحتی دوست داشتنی

برای خرید مبل راحتی عوامل متعددی را باید در نظر گرفت. هرکدام از این عوامل به عنوان راهنمای خرید مبل راحتی به شمار می‌روند که ممکن است برای فردی یک یا چند مورد از آن مهم‌تر از دیگری باشد به همین دلیل به همه آن‌ها در ادامه پرداخته شده است. راهنمای خرید مبل راحتی عبارتند از:

 

انواع پارچه مبل راحتی

جذاب ترین مبل راحتی

مبل‌ها را می‌توان با انواع پارچه‌های باکیفیت روکش کرد. انواع مختلف پارچه مبل با توجه ویژگی‌های ساختاری و بافت از یکدیگر متمایز می‌شوند. به عنوان راهنمای خرید مبل راحتی توصیه می‌شود نوعی از پارچه را برای مبل انتخاب نمایید که قابل شستشو بوده، ضد تعریق باشد و هم اینکه تراکم بالایی داشته باشد تا به دلیل استفاده مکرر پاره نشود. انواع پارچه مبل راحتی را می‌توان برای مبل انتخاب کرد، از جمله:

  • مازراتی
  • مسکو
  • ملیتا
  • مایا
  • رمانتیک
  • کتانی
  • پنبه
  • چرم
  • الفین‌
  • پشمی
  • نانو
  • ریون
  • ...

هرکدام از این پارچه‌ها ممکن است طرحدار بوده یا اینکه ساده باشند. برخی از انواع پارچه‌ها طرح روی آن چاپ نشده است بلکه به طور نامحسوس در بافت آن به کار رفته است. در انتخاب طرحدار یا عدم طرح‌دار بودن پارچه میزان شلوغی فضا را در نظر بگیرید تا هماهنگی مناسبی از نظر بصری میان اجزا با پارچه مبل برقرار شود.

 

رنگ مبل راحتی

خرید لذت بخش مبل راحتی

رنگ‌ها تاثیر مهمی در بزرگ یا کوچک نشان دادن فضا دارند. برای اینکه فضا بزرگ‌تر به نظر برسد از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده می‌شود. بدنه و روکش پارچه مبل راحتی در خانه‌های کوچک را بهتر است در رنگ‌های روشن، خنثی و ملایم سفارش دهید اما برای خانه‌های بزرگ چنین محدودیتی وجود ندارد. یکی از مزایای مبل راحتی امکان سفارش رنگ‌های مختلف برای روکش کاناپه و تک نفره و کوسن‌ها است که با توجه به موقعیت کلی و دکوراسیون می‌توانید نوع دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

دسته مبل راحتی

مبل راحتی نسبت به مبل‌های کلاسیک و سلطنتی دسته‌های کوتاه‌تری دارد که گاه می‌توان به دلیل راحت و نرم بودن از این دسته‌ها حین خوابیدن به عنوان تکیه‌گاه سر استفاده کرد یا اینکه دسته‌ها طوری هستند که به عنوان میز مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع دیگری از مبلمان راحتی وجود دارند که فاقد دسته بوده که برای فضاهای کوچک مناسب هستند.

 

پایه مبل راحتی

مبلمان راحتی و اسپرت جذاب

یکی از عوامل تاثیر گذار در خرید مبل راحتی پایه‌های آن است. معمولا مبلمان راحتی پایه‌های بسیار کوتاهی دارند که ممکن است مبل کاملا به زمین بچسبد یا اینکه با کمی ارتفاع از زمین قرار گیرد. اگر فضا کوچک است مبل راحتی بدون پایه انتخاب مناسب‌تری است زیرا می‌توانید از قسمت زیر آن با سفارشی سازی همانند یک صندوق به عنوان فضایی برای جاسازی لوازم استفاده کنید.

 

مدل مبل راحتی

بهترین مبل راحتی دنیا

به قدری در بازار تنوع وجود دارد که عملا نام بردن تک تک انواع مبل راحتی امکان‌پذیر نیست. تعدادی از معروف‌ترین انواع مبل راحتی عبارتند از:

  • لاوسون: لاوسون نوعی از مبل راحتی بوده که طراحی آن شامل خطوط صاف و مستقیم است که به آن جلوه‌ای ساده و مدرن می‌بخشد. پشتی مبل لاوسون بلند و زاویه‌دار بوده اما دسته‌های آن کوتاه است.
  • انگلیسی: مبلمان راحتی انگلیسی دسته‌های گرد و کوتاه‌تر از نشیمن مبل داشته که جلوه‌ای کلاسیک دارند.
  • چسترفیلد: مبل راحتی چسترفیلد پشتی و دسته هم ارتفاع داشته که در ساخت آن از شیوه لمسه کاری استفاده شده است.
  • تاکسیدو: مبل تاکسیدو به شکل جعبه بوده که دسته و پشتی آن ارتفاع برابر دارند و برای دکوراسیون‌های مدرن و امروزی مناسب هستند.
  • ال، یو یا نیم دایره: مبلمان راحتی ال شکل دارای زاویه بوده که از دو مبل عمود بر هم تشکیل شده است. مبل U و نیم دایره‌ای زاویه نداشته و حالت خمیده دارد.
  • کوهان دار: مبل کوهان دار در قسمت وسط پشتی آن همچون کوهان شتر دارای قوس و برآمدگی است که پایه‌های آن نسبتا بلند بوده و برای دکوراسیون کلاسیک مناسب است.
  • تختخوابشو: مبلمان تختخوابشو همانطور که از نام آن پیداست قابلیت باز شدن و تبدیل به تختخواب شدن را دارند که باید فضای جلوی آن خالی باشد.

هرکدام از مبل‌های نامبرده شده از نظر اندازه و ابعاد با یکدیگر متفاوت هستند. قبل از خرید مبل باید فضا را در نظر گرفت زیرا برخی از انواع مبل راحتی قابلیت سفارش ساخت در ابعاد کوچک‌تر را ندارند.

 

سبک دکوراسیون

 جذاب ترین مبل راحتی

برخی از خانه‌ها دکوراسیون مدرن و برخی دیگر دکوراسیون کلاسیک دارند. مبل راحتی با توجه به شکل ظاهری می‌تواند کاملا اسپرت و مینیمال بوده که برای سبک مدرن مناسب‌تر است اما نوع رسمی‌تر آن که معمولا پایه‌دار است برای دکوراسیون کلاسیک مناسب به نظر می‌رسد. قبل از خرید مبل راحتی، سبک دکوراسیون منزل خود را در نظر بگیرید.

 

فوم مبل راحتی

مبل راحتی دوست داشتنی

دو نوع فوم برای ساخت مبل راحتی وجود دارد که سرد و گرم هستند. فوم سرد به دلیل خاصیت ارتجاعی و طول عمر بیشتر در ساخت مبلمان راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. توصیه می‌شود میانگین کلی وزن افراد استفاده کننده از مبل را در نظر بگیرید زیرا هرچقدر وزن بیشتر باشد نیاز به فوم و اسفنج مقاوم‌تری است. اگر از مبل راحتی برای دراز کشیدن استفاده می‌کنید فوم با کیفیتی را در نظر بگیرید که پس از مدتی نخوابد و شکل اصلی خود را از دست ندهد.

 

قیمت مبل راحتی

انواع مختلفی از مبل‌های راحتی طراحی و ساخته شده‌اند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. قیمت انواع مبل راحتی با یکدیگر متفاوت بوده که به مدل، کیفیت و نوع اجزای استفاده شده در آن بستگی دارد. بهتر است برای خرید مبل راحتی هزینه نمایید تا بتوانید برای مدتی طولانی از آن استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعهمدل های مبل راحتی جدید مدرن 1401-2023

 

کلام آخر

خرید مبل راحتی شاید ساده به نظر برسد اما فاکتورهای متعددی وجود دارند که در انتخاب نهایی تاثیر می‌گذارند. زمانی بهترین مبل راحتی را خریداری خواهید نمود که انواع مختلف آن را بشناسید و با توجه به دکوراسیون شکل مناسبی را انتخاب کنید. پارچه مبل از نظر طرح و رنگ نیز باید مورد توجه قرار گیرد و با محیط همخوانی داشته باشد. کیفیت به کار رفته در ساخت قطعات و اجزا منجر به طولانی‌تر شدن عمر مبل خواهد شد بنابراین باید به استحکام بدنه، رنگ به کار رفته به عنوان روکش آن و فوم دقت کرد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله