دکوراسیون سالن زیبایی، با این ایده‌ها همیشه مشتری دارید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه این بخش از بساز و بچین، نکات و ایده‌های جدید و منحصربه‌فردی برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی را ببینید و مورداستفاده قرار دهید.

چند سالی است که تقاضا برای خدمات زیبایی در حال افزایش است و سالن‌های آرایشی - زیبایی هر ساله با تعداد فزاینده‌ای از مشتریان، به شکوفایی خود ادامه می‌دهند. بنابراین، اگر می‌خواهید در این زمینه موفق‌تر باشید و مشتریان بیشتری جذب کنید، دکوراسیون سالن زیبایی شما باید به بهترین شکل ممکن طراحی شود و بازتابی از برند شما باشد. در واقع، علاوه بر کیفیت خدمات، مشتریانی که قصد استفاده از خدمات زیبایی دارند، طراحی و دکوراسیون سالن زیبایی را نیز در نظر می‌گیرند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود که زمان و هزینه بیشتری را برای چیدمان و دکوراسیون سالن صرف کنید تا خدمات زیبایی که ارائه می‌دهید بیشتر مورد توجه مراجعه کنندگان قرار گیرد.

در ادامه این بخش از بساز و بچین، نکات و ایده‌های جدید و منحصر به فردی برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی را ببینید و مورد استفاده قرار دهید.

 

برای فضای سالن زیبایی که در اختیار دارید برنامه‌ریزی کنید

قبل از اینکه وارد طراحی دکوراسیون سالن زیبایی خود شوید، مهم است که فضایی را که دارید بشناسید و متناسب با این فضا، مبلمان و سایر وسایل ضروری و لازم برای سالن را تهیه کنید و محل مناسبی را برای قرار دادن هر کدام از این وسایل در نظر بگیرید.

 

رنگ‌های مناسب برای دکوراسیون آرایشگاه انتخاب کنید

دکوراسیون سالن زیبایی شیک

رنگ‌ها تاثیر بسیار زیادی در افزایش زیبایی یک سالن زیبایی دارند و لازم است که در هنگام انتخاب رنگ برای طراحی سالن زیبایی، کاملا هوشمندانه عمل کنید. به طور کلی، رنگ هایی که در نهایت برای فضای خود انتخاب می کنید به سبک دکوراسیون شما بستگی دارد. اما بهتر است که از رنگ‎‌‌های روشن و خنثی به عنوان رنگ پایه استفاده کنید. با استفاده از یک رنگ روشن و خنثی، می‌توانید فضا را روشن کنید و سپس آن را با یک یا چند رنگ متضاد و خاص، کامل کنید.

به طور کلی، پس از انتخاب رنگ، مطمئن شوید که به آن پایبند هستید و در تمام قسمت‌های دکوراسیون سالن زیبایی، از رنگ مورد نظر خود استفاد کنید. زیرا استفاده از یک رنگ متمرکز، به کل طراحی سالن حس منسجمی می‌دهد.

علاوه بر این، هنگام طراحی  دکوراسیون سالن زیبایی خود، سعی کنید نوآور باشید. به عنوان مثال می‌توانید از طرح‌های هیجان انگیز در کف و سقف استفاده کنید. ایجاد یک سقف رنگارنگ باعث می‌شود تا فضای سالن شما روشن و خاص دیده شود.

 

چیدمان فضای سالن زیبایی را به خوبی انجام دهید

بهترین دکوراسیون سالن زیبایی

هنگامی که رنگ‌ مناسب را برای دکوراسیون سالن زیبایی خود انتخاب کردید، وقت آن است که چیدمان سالن فکر کنید. قبل از هر کاری، ابتدا برای تجزیه و تحلیل میزان فضای موجود در سالن خود وقت بگذارید. سپس اندازه گیری کنید و شروع به قرار دادن مبلمان و لوازم جانبی کنید.

قسمت مرکز سالن زیبایی باید باز و روشن بماند. این به حرکت کارمندان و مشتریان کمک می کند. علاوه بر این، یک فضای روشن به بزرگتر نشان دادن سالن شما کمک می کند.

اگر می‌خواهید خدمات متنوعی را در سالن زیبایی خود ارائه دهید، بهتر است برای هر لاین از خدمات زیبایی (ناخن، رنگ مو، میکاپ، کوتاهی مو، براشینگ و غیره)، یک فضای مخصوص و مجزا در نظر بگیرید تا هم کارمندان و هم مراجعه کنندگان احساس راحتی بیشتری داشته باشند و در آرامش از خدمات سالن زیبایی شما بهره مند شوند.

 

پیشنهاد مطالعه: دكوراسیون آرایشگاه مردانه 2022 مناسب خاص پسندها (لاکچری)

 

مبلمان مناسب برای سالن زیبایی انتخاب کنید

صندلی مخصوص رنگ مو در سالن زیبایی

از دیگر نکاتی که باید در هنگام طراحی دکوراسیون سالن زیبایی در نظر بگیرید، مدل و نوع مبلمانی است که برای این فضا انتخاب می‌کنید. بهترین توصیه این است که آینه‌های جداگانه را روی دیوارها آویزان کنید و هر کدام را با یک کابینت کوچک و یک صندلی سالن همراهی کنید. آینه‌ها باید از نظر اندازه و شکل مناسب فضای سالن باشند. علاوه بر این، کابینت‌ها باید دارای محفظه های جداگانه باشند تا به سازماندهی تمام وسایل کار مانند برس، بطری اسپری، سشوار، کرم و غیره کمک کنند.

اطمینان حاصل کنید مبلمانی که خریداری می‌کنید شیک و با بالاترین کیفیت است. اگر در یک بخش مجلل از شهر هستید و معمولاً به مشتریان پردرآمد خدمات می‌دهید و مبلمانی که انتخاب می کنید باید منعکس کننده آن باشد.

در نهایت، باید گوشه‌ای از سالن خود را به عنوان سالن انتظار در نظر بگیرید. استفاده از صندلی‌ها و کاناپه راحت، میز قهوه‌خوری و قفسه مجله در این فضا؛ نه تنها به مشتریانتان کمک می‌کند تا صبورانه منتظر نوبت خود باشند،  بلکه تاثیر بسیار زیادی در افزایش زیبایی دکوراسیون سالن زیبایی خواهد داشت.

 

استفاده از عناصر تزیینی در دکوراسیون آرایشگاه را فراموش نکنید

عناصر تزیینی در دکوراسیون سالن زیبایی

عناصر تزیئنی و وسایل هنری، سالن شما را پذیراتر، شیک‌تر و جذاب‌تر می‌کنند. بنابراین هنگامی که تمام مبلمان خود را تهیه کردید، باید به سراغ عناصر تزئینی و اکسسوری‌های مناسب برای سالن زیبایی بروید. به عنوان مثال، می‌توانید تصاویر محصولات آرایشی، مدل‌ها یا هر چیزی که با سالن شما مطابقت دارد را امتحان کنید. یک یا دو دیوار را با این نوع وسایل تزئینی، دیزاین کنید. اما مراقب باشید که در این موضوع زیاده‌روی نکنید. سعی کنید از چیزهایی استفاده کنید که وحدت بصری را برای دکوراسیون سالن زیبایی شما ایجاد می‌کنند.

 

نورپردازی مناسب برای سالن زیبایی انجام دهید

نورپردازی عالی در سالن زیبایی

نور، یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های یک سالن زیبایی شیک و مدرن است. بنابراین حتما از یک سیستم روشنایی خوب در سالن خود استفاده کنید. می‌توانید نورافکن‌های بالای آینه و همچنین لامپ‌های دیواری و سقفی را امتحان کنید. در حال حاضر، آینه‌هایی که در قسمت حاشیه، لامپ‌های متعددی دارند، برای لاین میکاپ و مو بسیار محبوب هستند. این مدل از آینه‌ها، هم تاثیر خوبی در دیزاین فضا دارند و هم نور مناسبی برای کار فراهم می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که هدف اصلی نورپردازی این است که مشتری بتواند در آینه خوب به نظر برسد. بنابراین دقت داشته باشید که لامپ‌ها را در مکان‌های ایده‌آل نصب کنید که مانع از ایجاد سایه در مکان‌هایی که مشتری می‌نشیند، شود.

 

از گیاهان در طراحی آرایشگاه استفاده کنید

گلدان طبیعی در دکوراسیون سالن زیبایی

گیاهان طبیعی، نه تنها فضاهای شما را زنده می‌کنند بلکه به تمیز کردن هوای سالن شما نیز کمک خواهند کرد. آوردن گیاهان طبیعی به داخل سالن یک راه عالی برای رسیدن به یک احساس آرامش طبیعی است که مشتریان قطعا آن را دوست خواهند داشت. همچنین گیاهان به شما کمک می‌کنند تمرکز بیشتری داشته باشید و خلاقیت، حافظه و خلق و خو را بهبود می‌بخشند.

اما لازم است قبل از اینکه گیاهی را اضافه کنید، فضای خود را تجزیه و تحلیل کنید و قوی‌ترین و ضعیف‌ترین نقاط اتاق را مشخص کنید. علاوه بر این، تصمیم بگیرید که چه گیاهانی در فضای سالن زیبایی، عالی به نظر می‌رسند. در یک سالن زیبایی می‌توانید از گیاهان کوچکی استفاده که همه کاره هستند و به نگهداری کمی نیاز دارند.

 

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون آرایشگاه زنانه [اصول طراحی + مدل های جدید]

 

قسمت پذیرش سالن زیبایی را جدی بگیرید

دکوراسیون سالن زیبایی مدرن

اگر محل پذیرش آرایشگاه یا سالن زیبایی شما ناخوشایند باشد، مشتریان ممکن است آن را ترک کنند و یا مجددا به سالن زیبایی شما مراجعه نکنند! بنابراین حتما فضای مشخصی را به عنوان قسمت پذیرش در نظر بگیرید تا مراجعه کنندگان بتوانند در اولین ورود خود به سالن زیبایی، به راحتی با شما یا منشی ارتباط برقرار کنند. در واقع، مراجعه کنندگان شما باید از زمانی که وارد سالن می‌شوند احساس راحتی کنند و تجربه بی عیب و نقصی از سالن زیبایی شما داشته باشند.

 

کلام آخر

با استفاده از توضیحاتی که در بالا ارائه دادیم، می‌توانید دکوراسیون سالن زیبایی خود را به بهترین شکل ممکن کامل کنید. بهتر است در هنگام طراحی سالن زیبایی، از اشیاء کاربردی و تزئینی استفاده کنید که به بهترین وجه با ترجیحات و نیازهای دکور شما مطابقت دارند. همچنین سعی کنید در سرتاسر سالن خود از مواد مقاوم، با قابلیت تمیز کردن آسان و ظاهر دلپذیر استفاده کنید و از این طریق، یک سالن زیبایی شیک و منحصر به فرد داشته باشید.

شما چه پیشنهادی برای طراحی دکوراسیون سالن زیبایی دارید؟ به نظر شما کدام رنگ می‌تواند فضای سالن زیبایی را شیک‌تر و زیباتر نشان دهد؟

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید