تزیین دکوارسیون باغچه: معرفی ایده‌های کاربردی و جذاب

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه این بخش از بساز و بچین،  چند ایده زیبا برای تزیین دکوارسیون باغچه را فهرست کرده‌ایم که به شما این امکان را می‌دهد تا باغچه زیبای رویاهای خود را داشته باشید.

هنگامی که نوبت به برنامه ریزی برای تزیین دکوراسیون باغچه و محوطه سازی حیاط می‌رسد، انتخاب‌های زیادی وجود دارد. می‌توانید از وسایل ساده برای زیباتر کردن دکوراسیون باغ و ایجاد محیطی گرم و دلنشین استفاده کنید. در واقع، بدون توجه به اندازه باغچه شما، روش‌های شیکی برای تزیین دکوارسیون باغچه وجود دارد.

در ادامه این بخش از بساز و بچین،  چند ایده زیبا برای تزیین دکوارسیون باغچه را فهرست کرده‌ایم که به شما این امکان را می‌دهد تا باغچه زیبای رویاهای خود را داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: طرح باغچه حیاط، از این سبک‌های طراحی ایده بگیرید

 

یک منطقه نشستن اضافه کنید

فضای نشستن در اطراف باغچه

داشتن مکانی برای نشستن و دیدن نتایج کار خود پس از تمام تلاش‌هایی که برای تزین باغچه خود انجام می‌دهید ضروری است. گزینه‌های زیادی برای مبلمان باغ وجود دارد که می‌توانید با توجه به فضای حیاط و باغچه خود، بهترین مبلمان فضای باز را تهیهکرده و یک فضای نشمین عالی و راحت را دراطراف باغچه خود ایجاد نمایید. همچنین می‌توانید برخی از طرح‌های صندلی در فضای باز را ترکیب و مطابقت دهید تا یک فضای نشیمن راحت برای استراحت روز یا شب طراحی کنید.

 

از نورپردازی تزئینی برای زیباتر شدن باغچه استفاده کنید

نورپردازی تزیینی در باغچه

تمام ایده‌های تزیین دکوراسیون باغچه، باید شامل نورپردازی باشد زیرا فوراً به منطقه گرما می‌افزاید و به شما امکان می‌دهد از باغچه خود در شب نیز استفاده کنید. برای روشن‌تر کردن هر قسمت از باغچه، چراغ‌های مختلف در فضای باز را لایه‌بندی کنید. می‌توانید با نصب چراغ‌های فستونی جذاب در پاسیو و باغچه خود، پس زمینه‌ای آرامش بخش برای شام در فضای باز فراهم کنید. همچنین بهتر است این مدل از چراغ‌ها را با ایده‌های نورپردازی خورشیدی در حاشیه‌های باغچه ترکیب کنید تا فضا روشن‌تر به نظر برسد.

 

از رنگ‌های جذاب و روشن استفاده کنید

لوله های رنگی در تزیین باغچه

لوله‌های پی وی سی، یک گزینه دکور مقرون به صرفه برای گنجاندن در حیاط و باغچه هستند. با کمی رنگ، لوله‌های پی وی سی می‌توانند ظاهری فلزی یا سفالی پیدا کنند. به تصویر زیر نگاه کنید؛ این لوله‌های پی وی سی به صورت مورب بریده شده‌اند و در سایه‌های مختلف نارنجی روشن رنگ آمیزی شده‌اند تا افزودنی خیره کننده به این باغچه ایجاد کنند.

 

پیشنهاد مطالعه: طرح گلکاری باغچه، ایده‌هایی که هر جا نمی‌بینید!

 

یک نقطه کانونی در باغچه ایجاد کنید

مجسمه در تزیین باغچه

از دیگر گزینه‌هایی که می‌توانید برای تزیین دکوراسیون باغچه از آن استفاده کنید، ایجادیک نقطه کانونی خاص در این فضا است. استفاده از مجسمه یک راه آسان برای ایجاد یک نقطه کانونی است که می‌تواند به عنوان یک قطعه الهام بخش برای کمک به برنامه ریزی دکوراسیون سایر قسمت‌های باغچه شما عمل کند. این مجسمه معنوی با الهام از آسیایی‌ها پشت یک شومینه گازی مدرن قرار دارد و با بامبو احاطه شده است، که زیبایی منحصر به فردی را برای بقیه باغچه ایجاد می‌کند.

 

یک طاق رز رنگارنگ درست کنید

طاق رز در ورودی باغچه

افزودن یک طاق نما که با گلبرگ‌های آبشاری گل رز پوشانده شده است، راهی دوست داشتنی برای دادن ارتفاع و ویژگی معماری به باغچه است. با قرار دادن یک قوس بر روی یک نیمکت یا روی یک راهرو برای اتصال دو فضا از نظر گیاه شناسی، یک واحه گل ایجاد کنید. اگر گل رز دوست ندارید، می‌توانید از گیاهان گلدار دیگر برای ایجاد این قوس استفاده کنید.

 

یک فواره در باغچه قرار دهید

فواره در تزیین دکوراسیون باغچه

اگر به دنبال ایده‌هایی برای تزیین دکوراسیون باغچه هستید، از اضافه کردن یک فواره زیبا به فضا شک نکنید. نمایش فواره منطقه شما را به فضایی جادویی و فیلم مانند تبدیل می‌کند و باغچه شما به دلیل صدای تسکین دهنده آب جوشان از یک مکان بی ادعا به یک پناهگاه آرام تبدیل می‌شود. بسیاری از طرح‌های آب‌نما می‌توانند جذابیت بصری و شنیداری را به دکوراسیون باغ شما اضافه کنند. می‌توانید آنها را از بازار خریداری کنید یا بسته به نیاز خود یک مدل فواره خاص سفارش دهید. 

 

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین طراحی باغچه ویلا و حیاط منزل

 

مسیری برای پیاده روی در اطراف باغچه ایجاد کنید

مسیر پیاده روی در باغچه

مسیرهای پیاده روی در اطراف باغچه، یک افزودنی مفید برای باغ و جایگزینی جذاب برای چمن‌های پایمال شده است. بهتر است قبل از تصمیم‌گیری در مورد محل قرار دادن مسیر پیاده‌روی خود، به باغچه خود سفر کنید و مسیرهای دسترسی به گلدان‌ها، گل‌ها، سوله‌ها و سایر مناطق را مشخص کنید. پس از آن، می توانید انحرافات را به نقاط اصلی مانند بسترهای اصلی یا آبنما اضافه کنید. مطمئن شوید که سبک و متریالی که انتخاب می‌کنید با حال و هوای کلی باغچه مطابقت دارد. برای مثال، کاشی‌ها و سنگ‌فرش‌ها برای طراحی رسمی‌تر به خوبی کار می‌کنند، در حالی که سنگ‌ریزه یا سنگ‌های پله‌ای برای ظاهری الهام‌گرفته از خانه روستایی عالی هستند.

 

از گیاهان برای تزیین دکوراسیون باغچه استفاده کنید

گیاهان مختلف در تزیین باغچه

برخی از گیاهان ذاتاً به گونه‌ای هستند که می‌توان آنها را هرس کرد تا به اشکال زیباتری به نظر برسند. همچنین می‌توانید با انتخاب هوشمندانه گیاهان باغچه، این فضا را با گیاهان متنوع و زیبا تزیین کنید و ظاهری منحصر به فرد و شاداب را برای بااغچه خود ایجاد نمایید.

 

از آینه ها برای توهم فضا استفاده کنید

اینه در دکوراسیون باغچه

آینه ها ممکن است برای چیزی بیشتر از دکوراسیون داخلی استفاده شوند. افزودن آینه یک روش فوق العاده برای روشن کردن و عمق بخشیدن به دکوراسیون باغچه در فضای باز است. الگوی پنجره‌ای را انتخاب کنید که وقتی روی دیوار یا حصار قرار می‌گیرد، ورودی‌های مکان‌های مختلف را نشان می‌دهد و به باغچه شما هاله‌ای جادویی می‌بخشد. همچنین، ممکن است آینه هایی در گوشه باغ بیرونی شما رو به شمال قرار داده شود تا یک منطقه تاریک را به یک فضای روشن و شاد تبدیل کند.

 

پیشنهاد مطالعه: طراحی های جدید باغچه مصنوعی داخل منزل [شیک و مدرن]

 

ایده‌های تزیین دکوراسیون باغچه به روش خانگی

شما می‌توانید وسایل دکوری باغچه را در خانه تهیه کنید تا به باغ خود جلوه‌ای شخصی‌تر بدهید. در ادامه به چند ایده از بهترین ایده‌های تزیین دکوراسیون باغچه خانگی اشاره کردیم:

 

  • گلدان‌های سفالی رنگ شده: می‌توانید برخی از گلدان‌ها را با اشکال و اندازه‌های مختلف با رنگ‌های زنده رنگ آمیزی کنید. اکنون می‌توانید آنها را در نزدیکی نور، چمن و فضای نشیمن قرار دهید تا به دکوراسیون باغ رنگی ببخشید.

 

  • کاشت گیاهان مختلف در لاستیک: یک تایر کهنه با اضافه کردن پایه و پر شدن با گل های دوست داشتنی جان تازه‌ای پیدا می‌کند. استفاده از لاستیک‌های مستعمل به‌عنوان فضایی برای کاشت، یک پروژه بزرگ‌سازی فوق‌العاده است. برای اینکه به لاستیک جنبه مدرن‌تری بدهید، آن را رنگ کنید یا آن را بپیچید تا ظاهری روستایی پیدا کند.

 

  • کفشدوزک‌های سنگی: برای ساختن کفشدوزک‌های شایان ستایش که دکوراسیون باغ شما را زیباتر می‌کنند، فقط به سنگریزه و رنگ نیاز دارید. این نسخه‌های رنگ‌شده حشرات، گیاهان شما را نیش نمی‌زنند یا به آنها آسیب نمی‌رسانند. آنها را در جایی قرار دهید که گیاهان شما به چیزی اضافی نیاز دارند.

 

کلام آخر

با استفاده از این ایده‌های آسان برای تزیین دکوراسیون باغچه، می‌توانید خلاقیت، زیبایی و شگفتی را به هر فضایی، چه باغ تراس و چه حیاط خلوت خود اضافه کنید. بهتر است در حین طراحی باغچه و بازسازی فضای بیرونی خانه، به تخیل خود اجازه دهید تا قوت بگیرد. دکوراسیون باغچه خود را تقویت کنید تا از قهوه صبح در فضای باز لذت ببرید یا یک شب باربیکیو با عزیزان خود داشته باشید. البته لازم نیست تمام پول خود را برای زیباسازی باغچه خود به باد دهید. فقط از این ایده‌ها استفاده کنید و به یک فضای باغچه دوست داشتنی مانند آنچه در فیلم ها می‌بینید برسید.

شما چه پیشنهادی برای تزیین دکوراسیون باغچه دارید؟ پیشنهادات خود را در قسمت کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید