چیدن لوازم تحریر روی میز؛ ایده‌هایی جذاب برای چیدمان میز تحریر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله قصد داریم چند نکته و راهکار ساده در خصوص نحوه چیدمان لوازم التحریر روی میز را بررسی می‌کنیم؛ بنابراین این نکات می‌تواند به شما در چیدمان لوازم التحریر روی میز کمک کند.

آیا شما هم با بهم ریختگی میز تحریر خود تمرکزتان را از دست می‌دهید؟ اگر شما هم جزو افرادی هستید که در هنگام کار و مطالعه، یک میز تمیز را به میزی شلوغ تبدیل می‌کنید؛ فقط با رعایت چند نکته ساده هنگام چیدن لوازم التحریر روی میز می‌توانید محیط کار مرتبی داشته باشید. حتی شلخته‌ترین فرد هم نمی‌تواند روی میز شلوغ تمرکز بالایی داشته باشد. یکی از دلایل  چیدن لوازم تحریر روی میز، اهمیت نظم و ترتیب در محیط مطالعه،  افزایش تمرکز و راندمان بالا و سهولت دسترسی و صرفه‌جویی در وقت است. در این مقاله قصد داریم چند نکته و راهکار ساده در خصوص نحوه چیدمان لوازم التحریر روی میز را بررسی می‌کنیم؛ بنابراین این نکات می‌تواند به شما در چیدمان لوازم التحریر روی میز کمک کند.

افزایش انگیزه با تزیینات جذاب میز تحریر 

تزئینات دکوری و جذاب روی میز تحریر علاوه‌بر طراحی و دیزاین میز، باعث افزایش انگیزه کاری خواهد شد. با قرار دادن چند گلدان زیبا روی میز، زندگی و انرژی به محیط کاری اضافه می‌شود. اگر شما هم به لوازم تحریر علاقه‌مندید با چیدمان لوازم تحریر کیوت مثل گذاشتن چند دفتر فانتزی دخترانه، ماژیک‌های رنگی و خودکارهای فانتزی، رنگ و جلوه خاصی در میزتان ایجاد کنید. 

اگر میز تحریر خود را روبه‌روی دیوار قرار داده‌اید، با آویزان کردن عکس و ویژن بورد، دیوار‌های سفید اتاقتان را زیباتر کنید. بدین‌تریب همیشه با نگاه کردن به دیوار انگیزه و انرژی مثبتی دریافت خواهید کرد. در نهایت، مرتب نگه داشتن میز تحریر و استفاده از ترکیبات رنگی جذاب تأثیر بزرگی بر دکوراسیون میز داشته باشد.

برای چیدن لوازم تحریر، وسایل ضروری را روی میز قرار دهید

برای چیدن لوازم تحریر روی میز، ابتدا می‌توانید وسایل خود را براساس کاربرد آن‌ها دسته‌بندی کنید. به‌عنوان مثال، لوازمی مانند خودکار، مداد، پاک‌کن‌، دفترچه‌ و کاغذهای مخصوص یادداشت را در دسته‌های جداگانه قرار دهید. با استفاده از جامدادی و ارگانایزر می‌توانید لوازم تحریرتان را به‌صورت منظم و مرتب نگهداری کرده و از فضای موجود بهتر استفاده کنید. جامدادی‌ها برای نگهداری انواع مدادها و خودکارها مفیدند، در حالی که ارگانایزرها برای نگهداری پاک‌کن‌ها، قلم‌های مخصوص، و لوازم جانبی دیگر استفاده می‌شوند. 

 چیدمان لوازم تحریر در کشو یک ایده خوب برای ساماندهی لوازم غیر‌ضروری است. برای چیدمان کشو میز تحریر می‌توانید نظم‌دهنده‌های مخصوص یا جعبه‌های کوچک استفاده کنید؛ بدین‌ترتیب امکان قرارگیری سیم‌های لوازم الکترونیکی روی میز در این جعبه‌ها نیز فراهم می‌شود. از‌این‌رو به‌راحتی می‌توانید از آشفتگی جلوگیری کنید و میزتان را مرتب نگه دارید. با اعمال این تغییرات و به کارگیری روش‌های مناسب، می‌توانید فضای میزتان را برای کارهای خود آماده کنید.

تقویم رومیزی؛ دستیار مفید مدیریت زمان برای میز تحریر

تقویم رومیزی یک ابزار مفید و کاربردی برای میز تحریر است. اگر میز کوچکی دارید، تقویم‌های مینیمال و ساده را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این تقویم‌ها در رنگ‌بندی و سایز متنوع طراحی شده‌اند که می‌توانید متناسب با سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.   

یکی دیگر از نکات مهم انتخاب تقویم برای چیدمان لوازم تحریر روی میز، اندازه فونت تقویم است که باید به‌راحتی قابل‌مشاهده باشد تا مجبور نشوید هر لحظه تقویم را برداشته و چک کنید. این کار ممکن است باعث بهم ریختگی میز شود.

چیدمان میز تحریر

قفسه‌بندی بالای میز تحریر؛ استفاده از فضای بیشتر

هنگام چیدمان لوازم التحریر در اتاق، با قفسه‌بندی بالای میز تحریر می‌توانید دسترسی آسان‌تر به ابزارها  و وسایلتان داشته باشید و از فضا بهینه‌تر استفاده کنید. با قفسه‌بندی درست و ابعاد مناسب قفسه‌ها می‌توان از فضای کاری بیشتری بهره‌مند شد. هم‌چنین قفسه‌بندی مناسب، از ایجاد هرج و مرج در محیط کاری یا مطالعه شما جلوگیری کرده و دسترسی بهتری را برای‌تان ایجاد می‌کند. 

استفاده از زیر‌لیوانی روی میز تحریر؛ لذت نوشیدن قهوه و چای هنگام کار

اگر شما هم هنگام کار چای یا قهوه می‌نوشید، داشتن یک زیر لیوانی برای شما اهمیت بسیاری دارد.  یکی از دلایل مهم داشتن زیر‌لیوانی، جلوگیری از کثیف شدن کاغذ و ایجاد لک ناشی از قهوه و چای روی میز است. 

داشتن زیرلیوانی از ایجاد لکه و عرق ناشی از گرما چای و قهوه روی میز جلوگیری می‌کند و ، میز  شما را از آسیب و تغییرات ناشی از آب و رطوبت حفظ کرده و به نظم و زیبایی میز کمک کند.

افزایش تمرکز و خلاقیت با استفاده از رنگ‌های شاد در چیدمان میز تحریر

برای چیدن لوازم تحریر روی میز پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های شاد و جذاب استفاده کنید؛ زیرا این کار تاثیر‌ قابل‌توجهی در افزایش روحیه و تمرکز شما دارد. هر طیف رنگی توانایی القا احساسات و تاثیر متفاوتی بر ذهن انسان دارد؛ به‌عنوان مثال، رنگ آبی یک رنگ آرامش‌بخش شناخته می‌شود که به بهبود تمرکز کمک می‌کند و احساس آرامش و استراحت را فراهم می‌آورد. در عین حال، رنگ‌های پرانرژی مانند زرد، نارنجی و قرمز نیز انرژی و پویایی را به محیط اضافه خواهند کرد. 

آرامش در سادگی؛ چیدمان به سبک مینیمال برای میز تحریر

هدف اصلی در طراحی سبک مینیمال، کاهش استفاده از لوازم غیرضروری برای چیدمان میز تحریر است. استفاده از رنگ‌های هماهنگ و خنثی و تمرکز بر سادگی لوازم، به ایجاد فضایی آرام و خلوت برای جلوگیری از آشفتگی و حواس پرتی کمک می‌کند. 

لوازم تحریر

هنر مرتب کردن میز تحریر؛ کلیدی برای کاهش استرس و افزایش بهره‌وری

چیدن لوازم تحریر روی میز به‌صورت منظم، استرس‌های ناشی از درس و مطالعه را کاهش می‌دهد. وقتی میزتان با کتاب‌هایی که در حال حاضر نیاز ندارید و مدادهایی که بیرون از جامدادی هستند پر می‌شود، به نظر می‌رسد حجم زیادی از درس و کار روی سرتان ریخته است. پس توصیه می‌کنیم ابتدا میزتان را مرتب کرده و بعد شروع به درس خواندن کنید. 

سعی کنید در هنگام چیدن لوازم تحریر در کیف مدرسه نیز آن‌ها را مرتب قرار دهید. دفترهای تاخورده  ناخودآگاه حس بی‌نظمی را القا می‌کنند. شما با رعایت همین نکات ساده هم یک میز زیبا و دلچسب خواهید داشت که در‌این‌صورت تمایل دارید ساعت‌های طولانی را مشغول به مطالعه و کار باشید. 

اگر به فکر خرید لوازم تحریر جذاب و فانتزی برای زیباتر کردن میز تحریرتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی ایران تحریر مراجع کنید. در این سایت با تنوع بسیاری از لوازم تحریر رنگارنگ و مینیمال روبه‌رو خواهید شد و امکان ثبت سفارش اینترنتی نیز برای شما فراهم است.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید