جدیدترین رنگ سقف پذیرایی + معرفی 10 رنگ از برترین برندها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر می‌خواهید جدیدترین رنگ سقف پذیرایی را انتخاب کنید و از بهترین رنگهای سال برای سقف اطلاع پیدا کنید، همراه ما باشید.

یکی از پارامترهای جذاب در دکوراسیون داخلی، رنگ دیوار و سقف است. به همان میزان که کفپوش می‌تواند در زیبایی بصری و جذابیت محیطی اثرگذار باشد، رنگ سقف نیز به شدت در جذابیت محیط تاثیرگذار است. به همین دلیل برای انتخاب رنگ مناسب و جنس آن باید هوشمندانه اقدام و انتخاب کنید. در این بخش از بساز و بچین به شرح جزییاتی در باره جدیدترین رنگ سقف پذیرایی می‌پردازیم.

اگر شما نیز عاشق کشف جدیدترین‌های این حوزه هستید تا رنگ سقف پذیرایی را انتخاب کنید، همراه ما باشید.

 

اصول رنگ آمیزی سقف خانه چیست؟

سقف خانه آبی رنگ

رنگ آمیزی سقف سالن پذیرایی خانه یک عامل مهم در ایجاد ظاهر مناسب و فضا سازی شیک است. به همین دلیل باید برای رنگ آمیزی سقف و انتخاب رنگ سقف پذیرایی اصولی را مدنظر قرار دهید. در این بخش به بررسی اصول رنگ آمیزی سقف خانه اشاره می‌کنیم.

  • تعیین هدف: قبل از انتخاب رنگ سقف پذیرایی، باید تعیین کنید که هدفتان از رنگ آمیزی چیست. آیا می‌خواهید فضا را بزرگ‌تر از اندازه واقعی نشان دهید؟ آیا قصدتان کوتاه نشان دادن ارتفاع پذیرایی است؟ آیا فضای دنج و آرام برای‌تان اهمیت دارد یا دید بصری؟ تمام این پارامترها نقش تعیین کننده‌ای در مشخص کردن هدف رنگ آمیزی سقف ایفا می‌کنند.
  • رنگ‌های روشن: انتخاب رنگ‌های روشن برای سقف معمولاً باعث افزایش دید بصری و ارتفاع آن می‌شود. رنگ‌هایی مانند سفید، کرم، سفید کرمی یا شیری به عنوان گزینه‌های مطلوب برای سقف مدنظر قرار می‌گیرند.
  • هارمونی رنگ سقف با دیوارها: اگر می‌خواهید ظاهری یکپارچه در فضا ایجاد کنید، حتما از رنگ سقف و دیوار مشابه یا دارای هارمونی استفاده نمایید. براساس ابعاد و محدودیت‌های واقعی فضا، تلاش کنید که هارمونی را مدنظر داشته باشید و از رنگ های دارای تناسب با یکدیگر بهره بگیرید.
  • رنگ‌های متفاوت انتخاب کنید: اگر می‌خواهید سقف به عنوان یک عنصر مستقل در دیزاین مورد توجه قرار گیرد، حتما یک رنگ متفاوت برای آن انتخاب کنید. هرچند انتخاب این رنگ نیز باید با اولویت قرار دادن هارمونی رنگ اولیه انجام شود.
  • نورپردازی مناسب: اگر فضای شما به هر دلیلی دارای تجهیزات لازم برای نورپردازی مناسب نیست، انتخاب رنگ های روشن گزینه بهتری است. انتخاب رنگ‌های تیزه در فضاهای کوچک موجب گرفتگی فضا خواهد شد.
  • متعادل عمل کنید: برای رنگ کردن سقف پذیرایی تلاش کنید تا از رنگ‌هایی که نه خیلی تیره و نه خیلی روشن هستند استفاده کنید.
  • نمونه‌گیری: قبل از تصمیم گیری نهایی، حتما برای نمونه بخشی از سقف را رنگ کنید تا جلوه آن را مشاهده نمایید. این کار در رنگ‌های تیره‌تر می‌تواند به شدت راهنمای شما در انتخاب باشد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین روش های سریع از بین بردن بوی رنگ، نفت و بنزین در خانه

 

ایده های رنگ آمیزی سقف پذیرایی

ایده های رنگ آمیزی سقف پذیرایی شیک

ایده های مختلفی برای جدیدترین رنگ سقف پذیرایی وجود دارد! شما میتوانید با انتخاب یک رنگ مشخص که با رنگ آمیزی دیوارها هارمونی مناسبی دارد، یک نتیجه زیبا و دیدنی را رقم بزنید! در ایده های مختلف جدیدترین رنگ سقف پذیرایی میتوانید متوجه تمایز طرح ها و ایده های مختلف آن شوید. در این بخش ایده های متفاوتی را باهم بررسی میکنیم.

در این عکس مشاهده میکنید که تم صورتی و طوسی در کنار رنگ پایه سفید به شدت تاکید میشود! به همین دلیل حاشیه سقف سفید رنگ است و سقف به رنگ طوسی تیره با هارمونی مناسب مبلمان دیزاین شده است.

ایده های رنگ آمیزی سقف پذیرایی

 

پالت رنگی سفید و زرد در اینجا به شدت تاکید میشود! شما برای دستیابی به یک سقف زیبا و شیک میتوانید از هر دو رنگ استفاده نمایید. دراین تصویر کناف ها با رنگ زرد دیزاین شده است و زمینه سقف به رنگ سفید با انعکاس نور مطلوب است.

سقف پذیرایی به رنگ  زرد و کرم

 

در این تصویر رنگ آبی سقف به شدت حس و حال مطلوبی را خلق کرده است! وجود لمسی از این رنگ را بر روی تابلوها نیز مشاهده میکنید!

سقف پذیرایی به رنگ  آبی

 

سقف صورتی رنگ روشن نیز ایده جذابی است تا بتوانید با بالاترین میزان فانتزی بودن دکوراسیون داخلی آن را چیده و رنگ آمیزی نمایید.

سقف پذیرایی به رنگ صورتی

 

اگر عاشق سادگی هستید، دیزاین سقف با رنگ طوسی در فضایی که پالت رنگ اصلی آن طوسی و سفید است، ایده جذابی خواهد بود. سقف به صورت فریم رنگ آمیزی شده است و فضای داخلی هر فریم رنگ سفید را به خود اختصاص داده.

سقف پذیرایی به رنگ طوسی

 

رنگ آمیزی سقف در پالت رنگی سفید و آبی متناسب با هارمونی دکوراسیون داخلی به همین رنگ!

سقف پذیرایی به رنگ سفید

 

دکوراسیون داخلی نئو کلاسیک با دارا بودن سقف شیروانی شیب دار پس زمینه سفید با فریم های بنفش ساده!

سقف پذیرایی به رنگ سفید شیک

 

رنگ آمیزی سقف به رنگ طوسی تیره در فضایی خاص و جذاب که نشان دهنده هنری بودن دکوراسیون آن است.

سقف پذیرایی به رنگ تیره

 

رنگ آمیزی سقف به رنگ سفید در فضایی آبی رنگ، که تمام دیوارها به صورت تک رنگ آبی نسبتا تیره رنگ هستند!

ایده های رنگ آمیزی سقف پذیرایی سفید

 

انتخاب هارمونی سقف و دیوار به شکل طوسی تیره و روشن ایده جذابی است که با حضور رنگ صورتی تلطیف یافته است.

سقف پذیرایی به رنگ طوسی

 

رنگ گلبهی در دکوراسیونی که رنگ سفید، طوسی و گلبهی را در خودش اولویت قرار داده، ایده جذابی است. یادتان باشد که این فضا منبع نور مطلوبی دارد و به شما اجازه میدهد تا خیلی جذاب آن را مشاهده کنید.

سقف پذیرایی به رنگ کرم

 

یکی از جذاب ترین ایده های دیزاین فضا با انتخاب تک رنگ برای دیوار و سقف! این دیزاین میتواند با وجود یک رنگ ثابت، حس و حال ویژه ای را تداعی کند.

سقف پذیرایی به رنگ مشکی

 

انتخاب رنگ سقف با رنگ سفید مایل به طوسی، ایده جذابی است که به شما اجازه میدهد تا فضایی دل انگیز را تجربه کنید! هارمونی رنگ سقف و دیوارها با تغییر توناژ رنگ بسیار مطلوب است.

سقف پذیرایی به رنگ سفید

 

در خانه های نئو کلاسیک و مدرن، استفاده از سادگی رنگ ها بسیار اولویت دارد! رنگ سفید در سقف با فریم قهوه ای رنگ هارمونی خوبی با فریم های کار شده بر روی دیوار پیدا کرده است!

سقف پذیرایی به رنگ کرم و قهوه ای

 

دکوراسیون داخلی با تم رنگی تیره و سقف روشن که با مبلمان هارمونی خوبی ایجاد کرده، نمایی جذاب به این محیط بخشیده است! وجود منبع نور نیز قابل توجه است.

سقف پذیرایی به رنگ روشن

 

استفاده از رنگ سفید برای سقف هانه هایی که دیوارهای رنگی دارند و دکوراسیون آن ها بسیار شلوغ و پر جزییات است، انتخاب مطلوبی است.

سقف پذیرایی به رنگ سفید و سبز

 

رنگ آمیزی سقف سفید رنگ برای فضاهایی که دیوارهای رنگی و دکوراسیون نسبتا شلوغ آن موجب شده است تا فضا بیش از پیش پیچیده به نظر برسد.

سقف پذیرایی به رنگ روشن

 

بهترین طیف رنگ برای سقف پذیرایی

سقف خانه ساده و شیک

انتخاب بهترین رنگ برای سقف پذیرایی به عوامل متعددی بستگی دارد. شما می‌توانید با درک بهترین رنگ های مخصوص سقف پذیرایی، ذهنیت بهتری در انتخاب نهایی داشته باشید.

  • سفید: سفید به عنوان یکی از رنگ‌های پرکاربرد برای سقف‌ پذیرایی شناخته می‌شود. این رنگ باعث افزایش روشنایی فضا می‌شود و اندازه سقف و حتی خانه را بزرگتر نشان می‌دهد. سفید با انعکاس مطلوب می‌تواند ساختاری جذاب از خانه را به نمایش بگذارد.
  • کرم و نخودی: این رنگ‌ها نیز به عنوان گزینه‌های مطلوب شناخته می شودند. رنگ نخودی حسی از گرما را به فضا منتقل می‌کند.
  • خاکستری تیره و مشکی: اگر سقف پذیرایی شما ارتفاع زیادی دارد، می‌توانید از رنگ‌های تیره مثل خاکستری و مشکی استفاده کنید. این رنگ‌ها به شدت در زیبایی بصری فضاهای بزرگ موثر هستند.
  • رنگ‌های سبز و آبی: اگر به دنبال رنگ‌های غیرمعمول و جدید هستید، قطعا سبز و آبی در طیف‌های مختلف می‌توانند انتخاب خوبی باشند.
  • رنگ‌های طلایی و نقره‌ای: اگر به دنبال شکوه و جلال در فضا هستید، قطعا استفاده از نقره ای و طلایی گزینه مناسبی خواهد بود.

 

10 رنگ محبوب خارجی برای سقف پذیرایی

سقف خانه فیلی رنگ

انتخاب رنگ مناسب برای سقف پذیرایی می‌تواند تأثیر زیادی در زیبایی آن داشته باشد. سقف بخش مهمی از فضای خانه شما است. سقف پذیرایی معمولا جلوه‌ای زیبا از فضای خانه را به نمایش می‌گذارد. پس بدیهی است که انتخاب رنگ برای آن بسیار مهم باشد. در این بخش مجموعه‌ای از رنگ‌های محبوب برای سقف پذیرایی را مرور می‌کنید.

  1. رنگ سفید خالص از برند شروین ویلیامز: "Pure White" یک رنگ سفید خالص است که تمیزی و سادگی را به فضا می‌بخشد. این رنگ به سقف‌ها احساسی از شفافیت و زیبایی می‌دهد و موجب افزایش انعکاس ناشی از نورطبیعی در فضا می‌شود.
  2. رنگ سفید آنتیک با رگه‌های کرم از برند بنجامین مور:  "White Dove" یک سفید آنتیک زیبا است که لمسی از رنگ کرم  را انتقال می دهد. این رنگ گرمی خوبی در سالن پذیرایی ایجاد می کند و نمای جذابی دارد.
  3. رنگ سفید آسمانی یا نیمه سفید از برند بنجامین مور: "Cloud White" یک رنگ نیمه-سفید است که حس یک فضای باز و جذاب را تداعی می‌کند. این رنگ به خوبی با رنگ های متفاوت دیوار ترکیب می‌شود.
  4. رنگ آبی یخی از برند بنجامین مور: "Iceberg" یک رنگ آبی یخی مانند است که سایه‌های سفید رنگ بیشتر در آن احساس می‌شود. این رنگ انرژی خوبی در سالن پذیرایی ایجاد می‌کند و به دلیل روشن بودن انعکاس خوبی دارد.
  5. رنگ سبز استودیویی از برند فارو اند بال: Studio Green" یک رنگ سبز مایل به سیاه است که طیفی عمیق و اغواگر ایجاد می‌کند. این رنگ برای ایجاد فضاهای خاص، مدرن، کلاسیک و لوکس به شدت کاربرد دارد.
  6. رنگ دودی از برند بنجامین مور: "Pale Smoke" یک رنگ طوسی روشن با ترکیباتی از اندکی خاکستری در این رنگ احساس می‌شود. جذابیت آن برای سقف به شکلی است که می‌تواند فضایی آرام خلق کند.
  7. رنگ اونیکس از برند بنجامین مور: "Onyx" یک رنگ سیاه بسیار عمیق است که با دارا بودن طیف رنگی خاص خود می‌تواند فضا را بسیار مجلل و زیبا نشان دهد. این معجزه‌ای است که با رنگ اونیکس مشاهده خواهید کرد.
  8. رنگ سبز تیره طبیعی از بنرد بنجامین مور: "Backwoods" یک رنگ سبز تیره است که تناژی از رنگ کرم و خاکستری در آن احساس می‌شود. این رنگ بسیار گرم و جذاب است.
  9. رنگ سفید توری از برند بنجامین مور: "Chantilly Lace" یکی از رنگ‌های خاص است که چندان نمی‌توان اسمی برای آن مشخص کرد. این رنگ با تناژ سفید خالص و تمیز نشان داده می‌شود و سفیدی است که به خوبی سفید بودن را نشان می‌دهد
  10. رنگ سفید براق از برند شروین ویلیامز: "High Reflective White" این رنگ به عنوان یک سفید خالص براق شناخته می‌شود که بازتاب نور بالایی دارد. استفاده از آن در سقف پذیرایی به شدت جلوه‌ای جذاب ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: رنگ سال 2024 از نگاه بنجامین مور و معروف‌ترین برندهای جهانی

 

گام به گام رنگ کردن سقف پذیرایی

رنگ کردن سقف خانه

رنگ کردن سقف پذیرایی یک پروژه با پیچیدگی‌های خاص خودش است. زمانی که جدیدترین رنگ سقف پذیرایی را انتخاب کنید، باید با اطلاع از گام به گام این پروسه، شرایط‌تان را برای یک پروسه مهم از دیزاین خانه مطابقت دهید. آماده سازی بخش آغازین ماجرا است و گام به گام آن برای یک تجربه مثبت اهمیت دارد.

 

گام 1: آماده‌سازی فضا برای جدیدترین رنگ سقف پذیرایی

آماده‌سازی فضا برای جدیدترین رنگ سقف پذیرایی

قبل از هر کاری، اطمینان حاصل کنید که سقف پذیرایی تمیز و خالی از هر گونه آلودگی، گرد و غبار و دیگر ذرات است. برای اطمینان پس از جمع آوری لوازم و کاهش گرد و خاک، می‌توانید با سر طی تمیز سقف را نظافت کنید. وجود غبار موجب کاهش کیفیت رنگ سقف می‌شود. نکته مهم در آماده سازی، کشیدن روکش مناسب بر روی کلیه لوازم موجود در خانه است. اگر امکان انتقال آن‌ها به مکان دیگری را ندارید، حتما با سفره یکبار مصرف یا سلفون تمام آن‌ها را بپوشانید.

 

گام 2: انتخاب جدیدترین رنگ سقف پذیرایی

انتخاب جدیدترین رنگ سقف پذیرایی

برای یک تجربه جذاب، باید جدیدترین رنگ سقف پذیرایی را انتخاب کنید. از بین تمام مواردی که در بالا اشاره شد، می‌توانید چند گزینه را انتخاب نموده و با متخصص دکوراسیون داخلی مشورت کنید. اگر نکات گفته شده را به خوبی درک کرده باشید، خودتان نیز امکان تصمیم گیری خواهید داشت.

 

گام 4: تست جدیدترین رنگ سقف پذیرایی

تست جدیدترین رنگ سقف پذیرایی

زمانی که رنگ مدنظرتان را انتخاب کردید، باید آن را در بخشی از سقف امتحان کنید. با این کار می‌توانید یک ایده ذهنی را به واقعیت نزدیک کنید و جلوه آن را بررسی نمایید. به این ترتیب شانس زیادی دارید تا یک انتخاب عالی را تجربه کنید.

 

گام 5: آغاز رنگ‌آمیزی سقف با رنگ سقف

رنگ‌آمیزی سقف با رنگ سقف

پس از طی کردن تمام مراحل می‌توانید شروع به رنگ‌آمیزی سقف پذیرایی کنید. حتما از ابزارهای مناسب برای رنگ‌آمیزی مانند غلاف رول، برس رول، و ترمزهای رنگ استفاده کنید. این موارد کمک می‌کند تا نتیجه اصولی مشاهده نمایید. سعی کنید رنگ را از برندهای با کیفیت تهیه کنید و لایه لایه آن را ترمیم نمایید تا به میزان رضایت دست پیدا کنید. برای زدن یک دست رنگ جدید بر روی سقف، باید منتظر بمانید تا رنگ کاملا خشک شود.

پیشنهاد مطالعه: قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی، 13 قانون که همیشه باید دنبال کنید

 

مقایسه انواع رنگ برای سقف

رنگ های جذاب سقف

انتخاب جنس رنگ برای سقف اهمیت زیادی دارد. یادتان باشد که سقف معمولا از رنگ‌هایی پوشیده می‌شود که قابل شست و شو نیستن و لکه بر روی‌ آن ها باقی می‌ماند. پس باید با درک انواع رنگ مخصوص سقف، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

1. رنگ پلاستیک مخصوص سقف

  • مزایا:
    • معمولاً قیمت ارزان‌تری نسبت به سایر انواع رنگ دارد.
    • پوشش مطلوبی دارند.
    • برخی از انواع رنگ‌های پلاستیکی برای استفاده در نواحی مرطوب مناسب هستند
  • معایب:
    • امکان تمیز کردن ندارند.
    • برخی از رنگ‌های پلاستیکی ممکن است در طول زمان زرد شوند یا تغییر رنگ دهند.
    • برخی از انواع رنگ‌های پلاستیک سطح صاف و مناسبی ایجاد نمی‌کنند.

2. رنگ روغن مخصوص سقف

  • مزایا:
    • رنگ روغن برای سقف سقف موجب نگهداشتن گرما در فضای خانه می‌شود.
    • امکان رنگ کردن گچبری ها با این رنگ وجود دارد.
    • معمولاً در طول زمان ثابت و مستحکم باقی می‌ماند.
  • معایب:
    • برای اجرای موفقیت‌آمیز نیاز به تجربه دارد و ممکن است نتیجه آن توسط یک فرد آماتور نامطلوب باشد.
    • زمان خشک شدن بیشتری نسبت به سایر رنگ ها نیاز دارد.
    • رنگ روغن معمولا بوی نامطبوعی دارد و تهویه در زمان رنگ کردن اهمیت بالایی خواهد داشت.

3. رنگ ضد رطوبت مخصوص سقف

  • مزایا:
    • رنگ‌های ضد رطوبت معمولاً مقاوم به آب هستند و بدون واکنشی مثل ور آمدن رنگ یا تبله کردن می‌توانند رطوبت را عبور دهند.
  • معایب:
    • اغلب رنگ‌های ضد رطوبت قیمت بالاتری نسبت به رنگ‌های معمولی دارند.
    • ممکن است در برخی از موارد به شدت بوی نامطبوعی داشته باشند.
    • دوام رنگ آن ها چندان مطلوب نیست.

برای انتخاب بهترین رنگ سقف پذیرایی، حتما از متخصصین این حوزه و نقاشان حرفه‌ای کمک بگیرید. ما در بساز و بچین شرایطی فراهم کرده‌ایم که به راحتی با ثبت درخواست خود می‌توانید خدمات مدنظرتان رو از ما بخواهید.

 

نکته آخر درباره انتخاب رنگ سقف پذیرایی

اگر به دنبال انتخاب بهترین و جدیدترین رنگ سقف پذیرایی هستید، کافی است با دقت محتوای این مقاله را مطالعه کنید. همین جزییات در انتخاب هوشمندانه و موفق به شما کمک می‌کند

شما چه رنگی را برای سقف پذیرایی انتخاب می‌کنید؟ نظرتان را با دلیل برای ما بنویسید.

منابع:
10 Best Ceiling Paint Color Ideas 2023 | Improovy
9 Ceiling Paint Color Trends Designers Love That Aren’t White (bhg.com)

برچسب ها:
الگوی رنگ
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید