گیاهان خانگی رنگی که زیبایی دکور شما را دوبرابر می‌کنند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در ادامه این بخش از بساز و بچین، تعدادی از بهترین گیاهان خانگی رنگی را معرفی کردیم تا بتوانید متناسب با شرایط نوری خانه یا محل کار خود، بهترین گیاه را انتخاب کنید.

هنگامی که تصمیم می‌گیرید چیزی متفاوت و منحصر به فرد را به فضای داخلی خانه یا محل کار خود اضافه کنید، بهترین پیشنهاد این است که به سراغ گیاهان خانگی رنگی بروید و از این طریق، زیبایی و طراوت فضا را چند برابر کنید. گیاهان آپارتمانی رنگی، دارای شاخ و برگ‌هایی هستند که رنگین کمانی از رنگ‌ها را در تمام سال به نمایش می‌گذارند، از قرمز و صورتی گرفته تا گیاهان آنقدر تیره که تقریبا شبیه به رنگ سیاه هستند. از همه مهمتر، بیشتر این گیاهان به نگهداری کمی نیاز دارند و مراقبت از آنها آسان است، بنابراین می‌توانید با استفاده از این گیاهان خانگی رنگی، تقریباً به هر اتاقی که یک پنجره آفتاب گیر دارد، رنگ زیبایی اضافه کنید.

در ادامه این بخش از بساز و بچین، تعدادی از بهترین گیاهان خانگی رنگی را معرفی کردیم تا بتوانید متناسب با شرایط نوری خانه یا محل کار خود، بهترین گیاه را انتخاب کنید و رنگ و رویی جدید و شاداب را به ان فضا اضافه کنید.

 

هنگام انتخاب گیاهان آپارتمانی رنگارنگ برای فضای خود، سطح نور مورد نیاز گیاهان را در نظر بگیرید. زیرا برخی از گیاهان آپارتمانی، ممکن است در شرایطی که نور کافی و موردنیازشان وجود نداشته باشد رنگ خود را از دست دهند یا فقط به رنگ سبز رشد کنند.

 

گیاه استرومانته تریوستار - استرومانته سانگینیا (Triostar Stromanthe)

گیاه استرومانته تریوستار (Triostar Stromanthe)

گیاه آپارتمانی استرومانته تریوستار با برگ‌های دراز و نیزه‌ای شکل و رنگ‌بندی جذاب، ظاهری شیک را به هر فضایی اضافه می‌کند. این گیاه شرایط رشد نسبتا حساسی دارد، یعنی باید به آن خاک مرطوب، محیطی مرطوب و نور روشن و غیر مستقیم بدهید تا به رشد آن کمک کند. برگهای این گیاه خانگی رنگی، معمولا به رنگ صورتی، قرمز، سبز و سفید هستند و لازم است که برای حفظ این رنگهای زیبا و رشد عالی گیاه، نور غیر مستقیم روشن را برای ان فراهم کنید.

 

گیاه آلومینیومی - پیله‌آ (Aluminum Plant)

گیاه آلومینیومی (Aluminum Plant)

گیاه آلومینیومی یا پیله‌آی کادییِری، با برگهای نقره‌ای و سبز جذابی که دارد، شناخته شده و معروف است و می‌تواند رنگ و بافت خیره‌کننده‌ای را به مبلمان، دیوارها و گیاهان آپارتمانی سبز اضافه کند. برای نگهداری از این گیاه فقط کافیست به آن نور خورشید غیر مستقیم روشن و آب فیلتر شده بدهید و برای آبیاری بعدی صبر کنید تا یک اینچ یا بیشتر از خاک خشک شود، سپس آن را آبیاری کنید تا گیاه شاداب و سرحال باشد.

پیشنهاد مطالعه: دیش گاردن چیست؟ اصول ساخت دیش گاردن + نمونه‌های متنوع

 

گیاه فیکوس آلاستیکا به رنگ بورگاندی (Burgundy Rubber Plant)

گیاه فیکوس آلاستیکا به رنگ بورگاندی (Burgundy Rubber Plant)

این مدل گیاه خانگی رنگی، دارای برگ‌های سبز تیره براق با سطح زیرین مایل به قرمز است که قبل از باز شدن به رنگ قرمز در می‌آیند. به طور کلی، رنگ برگ‌های گیاه سبز تیره، شرابی و قرمز است که گاهی اوقات شبیه به رنگ مشکی نیر به نظر می‌رسد. اگر شرایط نگهداری مساعدی برای این گیاه آپارتمانی رنگی فراهم کنید (نور غیر مستقیم روشن)، می‌تواند تا 10 فوت نیز در داخل خانه رشد کند، اما به خاطر داشته باشید که این گیاه برای حیوانات خانگی سمی است. 

 

گیاه حسن یوسف یا کولئوس (Coleus)

گیاه حسن یوسف یا کولئوس (Coleus)

احتمالا نمونه‌های مختلف از گیاه حسن یوسف که از خانواده نعنا است را در حیاط خانه‌ها دیده‌اید! اگرچه این گیاه یکی از اولین گزینه‌ها برای نگهداری در فضای باز است اما در داخل خانه نیز با نور کافی (نور غیر مستقیم روشن) به خوبی رشد می‌کند. نکته جالبی که در رابطه با گیاه حسن یوسف وجود دارد که ترکیب رنگ‌های بسیار متنوع و زیبایی از جمله بنفش، صورتی، قرمز، زرد و فسفری دارد و می‌توانید بهترین رنگ از این گیاه خانگی رنگی را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید. البته به خاطر داشته باشید که گیاه کولئوس برای حیوانات خانگی سمی است، بنابراین آن را با احتیاط بکارید.

 

گیاه آگلونما (Aglaonema)

گیاه آگلونما (Aglaonema)

این گیاه خانگی رنگی که با نام گیاه همیشه سبز چینی نیز شناخته می‌شود، به‌خاطر لکه‌های رنگی متنوعی از جمله سبز، صورتی، قرمز و کرم که روی برگ‌های پهن و نوک تیزش دارد، معروف است. شما می‌توانید از انواع صورتی و قرمز این گیاه برای ایجاد تضاد در کنار گیاهانی با رنگ سبز تیره یا روشن استفاده کنید، یا از نمونه‌های سبز روشن-سبز تیره آن برای افزودن بافت در کنار گیاهان بزرگتر استفاده کنید. توجه داشته باشید که آگلونما نیز برای حیوانات خانگی سمی است.

 

گیاه کروتون (Croton)

گیاه کروتون (Croton)

رشد کروتون‌ها در داخل خانه دشوار است، اما ترکیب رنگ‌های جذاب این گیاه از جمله قرمز، سبز، زرد، نارنجی، سفید، صورتی و بنفش، ارزش محیا کردن شرایط مناسب برای رشد این گیاه در داخل خانه و آپارتمان را دارد! دمای سرد می‌تواند باعث ریزش برگ گیاه کروتون شود، اما با گرما، رطوبت، خاک مرطوب و نور پراکنده، به خوبی رشد می‌کند. گیاه کروتون نیر برای افراد و حیوانات خانگی سمی هستند.

پیشنهاد مطالعه: انواع گل و گیاه رونده آپارتمانی، شراره‌های سبز بر تن خانه شما

 

گیاه بروملیاد (Bromeliad)

گیاه بروملیاد (Bromeliad)

شاید هیچ گیاه خانگی رنگی‌ای به اندازه گیاه بروملیاد چشمگیر و جذاب نباشد! ممکن است چیزی در حدود 3 سال طول بکشد تا این گیاه جنگلی، شکوفا شود. ساختار گل مانند و رنگارنگی که در مرکز گیاه وجود دارد، در واقع شاخه‌ای است که قبل از اینکه گیاه چرخه زندگی خود را کامل کند، یک گل واقعی از آن بیرون می‌آید. رنگ برگهای این گیاه زیبا معمولا به رنگ سبز، قرمز، صورتی، نارنجی و زرد است و برای رشد مناسب به نور غیر مستقیم روشن نیاز دارد.

 

گل سنگ یا پولکا دات (Polka Dot Plant)

گیاه سنگ یا پولکا دات (Polka Dot Plant)

گیاه سنگ یا پولکا دات با رنگهای صورتی، قرمز یا سفید روی سبز، معمولا دارای سایز و اندازه کوچک و جمع و جور است و به همین دلیل، یکی از گزینه‌های خیلی عالی برای اضافه کردن مقداری رنگ به فضای داخلی است. این گیاهان رطوبت دوست در تراریوم‌ها نیز به خوبی عمل می‌کنند. اگر می‌خواهید بهترین شرایط رشد را برای این گیاه فراهم کنید، بهتر است نور روشن و فیلتر شده زیادی به آن بدهید.

 

گیاه برگ نعنایی یا فیتونیا (Nerve Plant)

گیاه برگ نعنایی یا فیتونیا (Nerve Plant)

این گیاه آپارتمانی متراکم و و رطوبت دوست، نام خود را از خطوط سفید یا قرمز موجود روی برگهای آن گرفته است که بافتی جذاب به شاخ و برگ آن بخشیده است. تا زمانی که نور فیلتر شده و رطوبت زیاد به این گیاه بدهید، مراقبت از این گیاه رنگارنگ آپارتمانی نسبتا آسان است. این گیاه در رنگهای سبز، سفید، صورتی و قرمز وجود دارد و نگهداری از ان کمی سخت است.

 

گیاه برگ بیدی نانوک (Tradescantia Nanouk)

گیاه بیدی نانوک (Tradescantia Nanouk)

این گیاه خانگی رنگی، با برگهای صورتی، سبز و بنفشی که دارد، یکی از گیاهان اپارتمانی شیک و زیباست که می‌توانید با استفاده از ان، رنگ زیبایی را به فضای مورد نظر خود اضافه کنید. بهتر است برای رشد بهتر این گیاه خاک زهکشی مناسب در نظر بگیرید تا از پوسیدگی ریشه جلوگیری شود و برای روشن نگه داشتن رنگ آن، باید نور غیرمستقیم زیادی را برای آن فراهم کنید. این گیاه نیز برای حیوانات خانگی سمی است.

پیشنهاد مطالعه: ترفندهای رشد سریع گیاهان آپارتمانی، موردتایید متخصصان باغبانی

 

گیاه بگونیا رکس (Rex Begonia)

گیاه بگونیا رکس (Rex Begonia)

برگ‌های خیره‌کننده با مارپیچ، لکه‌ها و نقطه‌های رنگی سبز، قرمز، نقره ای و بنفش پولکا گیاه بگونیا رکس یکی دیگر از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای افزودن کمی رنگ به دکوراسیون خانه یا محل کار خود انتخاب کنید. اما لازم است بدانید که شرایط نگهداری این گیاه کمی سخت است و سطح گرما و رطوبت خاصی برای رشد این گیاه لازم است. این گیاه در نور غیر مستقیم متوسط تا روشن رشد مناسبی خواهد داشت.

 

گیاه کوردیلین (Cordyline)

گیاه کوردیلین (Cordyline)

این گیاه گرمسیری با رنگهای بورگاندی و سرخابی یا شاخ و برگ سبز، جلوه بسیار تماشایی و زیبایی دارد و می‌تواند رنگ زیبایی را برای هر محیطی ایجاد کند. فقط کافیست محیطی گرم و مرطوب و نور زیاد به آن بدهید. گونه‌های سبز رنگ این گیاه می‌توانند آفتاب مستقیم نیز را تحمل کنند. کوردیلین برای حیوانات خانگی بسیار سمی است، بنابراین این گیاه را دور از دسترس نگه دارید.

 

گیاه شبدر ارغوانی (Purple Shamrock)

گیاه شبدر ارغوانی (Purple Shamrock)

گیاه شبدر ارغوانی با برگ‌های سه‌قسمتی بنفش تیره خود، به‌عنوان یک گیاه یکساله در فضای باز رشد می‌کند اما با محیا کردن شرایط مناسب می‌توانید این گیاه را در خانه نیز نگهداری کنید. اگر احساس کردید این گیاه پژمرده و ساقدار به نظر می‌رسد، باید آن را به منبع نور نزدیک کنید. شبدر بنفش نیز برای حیوانات خانگی و انسان سمی است.

 

فیلودندرون پرنسس صورتی (Pink Princess Philodendron)

فیلودندرون پرنسس صورتی (Pink Princess Philodendron)

این فیلودندرون کمیاب با لکه‌های رنگ صورتی، قرمز، شرابی که روی برگ‌های سبز آن وجود دارد، یکی از زیباترین گیاهان خانگی رنگی است که می‌توانید برای افزودن کمی رنگ و جذابیت به هر فضای داخلی انتخاب کنید. البته لازم است که حتما به آن نور غیر مستقیم زیادی بدهید تا رنگ آن روشن به نظر برسد. مانند تمام فیلودندرون ها، این نوع نیز برای حیوانات خانگی و انسان سمی است.

پیشنهاد مطالعه: گیاهان آپارتمانی که گل می‌دهند + نکاتی برای گل دادن گیاهان گلدار

 

پوتوس نئونی (Neon Pothos)

پوتوس نئونی (Neon Pothos)

این نوع پوتوس که به راحتی رشد می‌کند با رنگ‌های سبز لیمویی و زرد روشن و چشم‌نوازی که دارد، به راحتی هر فضایی را متعادل می‌کند. در شرایط مناسب، شاخ‌های این گیاه می‌تواند به بیش از 10 فوت نیز برسد که برای یک گلدان آویز عالی است. توصیه می‌شود که این گیاه را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید، زیرا این گیاه نیز سمی است.

 

گیاه مارانتا (Prayer Plant)

گیاه مارانتا (Prayer Plant)

اگرچه گیاه مارانتا کمی حساس است اما می‌توان شرایط مناسبی را برای نگهداری این گیاه خانگی رنگی در خانه نیز فراهم کرد. حمام با پنجره‌ای رو به شرق یا نورگیر، محیط گرم و مرطوبی را که این گیاه ایمن برای رشد حیوانات خانگی نیاز دارد، فراهم می‌کند. برگ‌های بیضی شکل این گیاه با رگه‌های قرمز یا صورتی در برابر سبز روشن و سبز تیره به خوبی روی دیوارها و وسایل سفید یا خنثی ظاهر می‌شوند.

 

گیاه کالاتیا (Calathea)

گیاه کالاتیا (Calathea)

کالاتیا، یکی دیگر از گیاهانی است که خطوط برجسته و برگهای با رنگ سبز، سفید، صورتی، بنفش و شرابی آن می‌توند رنگ و شادابی خوبی را برای فضاهای داخلی ایجاد کند. به این گیاه نور غیر مستقیم روشن، گرما و رطوبت زیادی بدهید تا به خوبی رشد کند. 

 

گیاه ملکه سلطنتی فیلودندرون (Philodendron Royal Queen)

گیاه ملکه سلطنتی فیلودندرون (Philodendron Royal Queen)

تیره‌ترین فیلودندرون‌های موجود، با برگ‌هایی که قبل از تغییر به رنگ سیاه، رنگ سبز تیره پررنگ و رنگ شرابی عمیقی دارند. برای اینکه این گونه از فیلودندرون رشد مناسبی داشته باشد، باید یک میله بلند در وسط گلدان برای محافظت بهتر از آن قرارد هید. توجه داشته باشید که این گیاه برای انسان و حیوانات خانگی سمی است.

 

گیاه ماری یا سانسوریا (Snake Plant)

گیاه ماری یا سانسوریا (Snake Plant)

اگر می‌خواهید یک گیاه آپارتمانی رنگی و زیبا که به نگهداری بسیار کم و ساده‌ای نیاز دارد، داشته باشید، بهترین پیشنهاد این است که گیاه ماری یا سانسوریا را انتخاب کنید. برخی از گونه‌های گیاه سانسوریا از جمله "Golden Hahnii" و "Laurentii" دارای یک نوار زرد روشن در اطراف لبه‌های برگ هستند. این گیاه اپارتمانی، به خشکی مقاوم است و به همین دلیل برای فضاهایی که اغلب در آنها رفت و آمد نمی‌کنید ایده آل است. فقط این گیاه را از حیوانات خانگی دور نگه دارید، زیرا برای سگ‌ها و گربه‌ها سمی است.

برای سفارش طراحی و اجرای فضای سبز یا خرید گل و گیاه می‌توانید با ثبت درخواست در بساز و بچین از مشاوره همکاران ما برای پیدا کردن بهترین گروه‌ها و فروشندگان بهره‌مند شوید.

منبع: www.thespruce.com

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید