6 طیف رنگی برای انتخاب ترکیب رنگ دکوراسیون درسال 2023

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در این مقاله 6 طیف رنگی برای انتخاب ترکیب رنگ دکوراسیون منزلتان در سال 2023 را + یک پیشنهاد مطرح می کنیم با ما همراه باشید

ترندهای رنگی امسال همه چیز را از رنگ‌های خاکی، خنثی گرفته تا صورتی و قرمز پررنگ بررسی می‌کنیم. آیا می خواهید خانه خود را با جدیدترین رنگ ها تزئین کنید؟ ما هیجان‌ انگیزترین رنگ‌ها را برای تسلط بر دکوراسیون در سال 2023 همراه با توصیه‌ ها و راهنمایی‌ های مفید از متخصصان آگاه در مورد نحوه استفاده از آنها در خانه گردآوری کرده‌ایم.

درک رنگ در ریشه تمام تصمیمات طراحی داخلی نهفته است، و بررسی آخرین روند رنگ ها، همراه با مشورت چرخه رنگ، تئوری رنگ پایه و روندهای اخیر رنگ، تضمین می کند که شما ترکیب رنگ مناسبی را برای فضای خود انتخاب کنید.

ترندهای رنگی 2023 جسورانه، تاثیرگذار و در عین حال آرامش بخش هستند. هم رنگ های روشن زیبا و هم رنگ های خنثی آرامش بخش را شامل می شود، بنابراین برای هر سلیقه ای ترکیب رنگی جذاب وجود دارد، صرف نظر از استایل شما.

خواص رنگ و ترکیب آن

رنگ سرشار از احساس است و ما پیوند عمیقی با رنگ‌ها و تن رنگ‌های خاص داریم. زمانی که رنگ و طرح را به طرز ماهرانه‌ای با هم ترکیب می‌کنند، بسیار زیبا در لایه‌ های مختلف احساسات تاثیر میگذارد. است. تجربه ترکیب رنگ و طرح به همه ما روحیه می دهد. برای هماهنگی با جدیدترین گرایش های طراحی داخلی، برای یافتن ترندهای رنگ مورد علاقه برای امسال، ادامه مطلب را بخوانید.

طیف رنگ سرخابی Viva Magenta در دکوراسیون پیشنهاد پنتون

طیف رنگ سرخابی در دکوراسیون

با معرفی Viva Magenta، سرخابی به عنوان رنگ سال 2023 توسط Pantone، انتظار داشته باشید که صورتی پررنگ با ته‌ رنگ‌های ظریف قرمز و بنفش در سراسر دنیا در طراحی داخلی استفاده شود. سرخابی که توسط پنتون به عنوان رنگ سال معرفی شد، در طبیعت از خانواده قرمز منشا میگیرد، شجاع، نترس و رنگ تپنده‌ای است که شور و نشاط آن حسی شاد و خوش‌بینانه را ترویج می‌کند.

با اعلام رنگ سال 2023 توسط موسسه بنجامین مور که به عنوان رژگونه تمشکی نیز اعلام شد، این سایه‌های قدرتمند صورتی قرمز شخصیتی واقعاً ماجراجویانه را به تصویر می‌کشند و نشان می‌دهند که روند رنگ‌های جسورانه و انتخاب‌های طراحی داخلی در سال 2023 چقدر خواهد بود.

ما می دانیم که تزیین با صورتی برای همه مناسب نیست، اما شاید امسال سالی باشد که شما رنگ را در خانه خود آزمایش کنید. بعنوان مثال با انتخاب چند کوسن سرخابی روی مبل خود میتوانید شادی و هیجان را در خانه و دکوراسیون خود ایجاد کنید.

رنگ های الهام گرفته از گذشته

سال 2023 سال، رنگ ها غنی از رنگدانه های گرم است که فضاهای آرامش بخش و جذاب را القا میکند. آبی پررنگ، صورتی و قرمز پررنگ با ته رنگ سرخابی از جمله رنگ های قدیمی هستند که از این به بعد بیشتر آنها را خواهیم دید. بازگشت این رنگ‌های کلاسیک و قدیمی نه تنها به ویژگی‌های سنتی‌تر محدود نمی‌شود، بلکه در محیط‌ های زیبای مدرن نیز ادغام می‌شوند و ترکیبی از قدیمی و جدید ایجاد می‌کنند.

برای مثال فرش قرمز رژگونه ای با یک مبل کلاسیک و میز ناهار خوری با رنگ خنثی بسیار جذاب و دوست داشتنی، که در یک کادر، رنگ گرم و سرد را در خود جای داده. برای الهام بیشتر در مورد نحوه استفاده از این رنگ ها در خانه، 8 ترفند جدید برای تغییر رنگ اتاق ها توسط کارشناس رنگ را بررسی کنید.

فرشهایی با طیف رنگهای خنثی

فرشهایی با طیف رنگهای خنثی

در مورد چگونگی تعریف رنگ های "خنثی" بحث های زیادی وجود دارد. ما تمایل داریم آنها را به عنوان رنگ هایی مانند سفید، بژ، خاکستری، عاجی و خاکی در نظر بگیریم که در چرخه رنگ ظاهر نمی شوند. به طور کلی، ایده‌های اتاق با رنگ خنثی، آرام‌ بخش هستند و استفاده از آنها آسان است. آنها تقریباً با هر رنگ دیگری ترکیب می‌شوند، اما مهم است که در نظر بگیرید که رنگدانه‌ ها چگونه تحت تأثیر نور قرار می‌گیرند.

نور در اتاق، کلید تصمیم‌ گیری برای انتخاب رنگ‌های گرم یا سرد است. رنگ‌های خنثی گرم با ته رنگ سبز یا زرد، که در اتاق‌های رو به شمال به خوبی کار می‌کنند و نور را به اطراف می‌تابانند. هنگام تزئین با رنگ های خنثی، بافت و لایه بندی ضروری است. فلزات گرم مانند برنج یا برنز و چوب طبیعی را با پارچه های کتانی، مخملی، پوست گوسفند و بافتنی های درشت مخلوط کنید، یا یک رنگ برجسته روشن را برای ایجاد تضاد ظریف انتخاب کنید.

رنگهای سبز باشکوه در چیدمان

رنگهای سبز باشکوه در چیدمان

تأثیر طبیعت بر طراحی داخلی همیشه جاودانه خواهد بود. سبز، رنگی مترادف با طبیعت و دنیای طبیعی، یکی از محبوب ترین رنگ ها برای استفاده در طراحی داخلی در سال 2023 پیشنهاد شده. ایده‌های اتاق با رنگ سبز  می‌توانند آرامش‌ بخش باشند و در فضا حسی محصور کننده ایجاد کنند، اما همچنین می‌توانند آرام  بنشینند و به رنگ‌های برجسته روشن اجازه دهند که در مرکز توجه  قرار گیرند.در میان تمام رنگ‌های سرد، سبز شاید یکی از متنوع‌ترین رنگ‌ها باشد. مارتین والر می گوید: سبز خاکستری جدید است. ریاضت عصر خاکستری به پایان رسیده است.

هنگامی که از رنگ سبز در خانه خود استفاده می کنید، همه چیز به چیزی بستگی به جفت آن دارد. رنگ‌های سبز با پایه آبی تأثیرگذار هستند، بنابراین رنگ‌های ملایم سفید سفالی و خاکستری گچی را در مبل و لوازم جانبی وارد می‌کنند، در حالی که کفپوش را روشن نگه می‌دارند، تعادل روشن‌ها و احساس آرامش را در طرح حفظ می‌کنند.

یک فضای دنج و دلپذیر با رنگ قهوه ای گرم ایجاد کنید

فضای گرم و دلپذیر با قهوه ای گرم

بازگشت دهه هفتاد بر روند دکوراسیون داخلی سال 2022 و 2023 تأثیر گذاشته است. با پالتی از رنگ های گرم، قهوه ای و کاراملی که در همه چیز از رنگ دیوار گرفته تا اثاث یا لوازم داخلی، بسیار محبوب شده است. ما می‌بینیم که مردم از خاکستری به سمت رنگ تیره‌تر و دراماتیک‌تر حرکت می‌کنند، مانند آبی تیره و سبز و زغالی و قهوه‌ای، با این رنگ‌های گرم  که ارتباط با طبیعت را تقویت می‌کنند.

تفاوت‌های ظریف تزئین با رنگ قهوه‌ای اغلب نادیده گرفته می‌شود، اتاق‌های با فضای روشن‌تر، این فرصت را می‌دهد تا رنگهای دیگر قهوه‌ای را برای تأثیر بیشتر لایه‌بندی کنید.

 انتخاب رنگ های جسورانه برای دکوراسیون

انتخاب رنگهای جسورانه برای دکوراسیون

چند سال گذشته رویکرد مردم به فضای داخلی خود به طرز چشمگیری تغییر کرده است و می‌بینیم که مصرف‌کنندگان واقعاً حس اعتماد رنگ خود را در خانه‌هایشان پیدا می‌کنند. هم مصرف کنندگان و هم طراحان به ترکیب رنگ هایی روی می آورند که درام و جذابیت را به فضا می بخشد. انتخاب رنگ های جسورانه تر و تاثیرگذارتر تنها باعث می شود که خانه های ما منحصر به فردتر، سرگرم کننده تر و منعکس کننده شخصیت ما باشند.

 در چیدمان منزلتان صورتی را با نارنجی ترکیب کنید!

در چیدمان منزلتان صورتی را با نارنجی ترکیب کنید

مقیاس واقعاً نشان می‌دهد که چقدر می‌توانید ترکیب رنگی متنوع داشته باشید خانه‌های بزرگ‌تر می‌توانند پالت بیشتری داشته باشند. در خانه‌های کوچک‌تر، بهتر است رنگ‌ها را مختصرتر نگه دارید سه رنگ را پیدا کنید که هماهنگ هستند و از آنها به عنوان یک موضوع مشترک برای تداوم استفاده کنید. استفاده از رنگ زرد با رنگ‌های سرمه‌ای، مخلوط با طیف مسی و فلزی  جذاب است. رنگ های صورتی با نارنجی نیز یک ترکیب خوب است. روی مبل ها، این ترکیب رنگ معکوس و بازیگوش به اتاق گرما و طراوت می بخشد. یک تزئین نارنجی یکدست روی پرده ها و کوسن ها هماهنگی ایجاد می کند.

رنگ های زرد خاطره انگیز در خانه

رنگ های زرد خاطره انگیز در خانه

با احیای رنگ‌های نوستالژیک کلاسیک، رنگ زرد می‌تواند به طرز شگفت‌ انگیزی در فضاهای قدیمی و جدید کار کند و فضایی چشمگیر و مجلل ایجاد کند. سایه مناسب می تواند ماندگاری شگفت انگیزی داشته باشد و غنای شگفت انگیزی را به طیف وسیعی از طرح ها اضافه کند.

زرد همچنین سایه شادی است، بسیاری از ما در حال بررسی این موضوع هستیم که چگونه می توانیم با رنگ زرد تزئین کنیم تا خانه های خود را با ظاهری شاداب جلوه دهیم. تحقیقات زیادی در مورد اینکه چگونه رنگ‌ها بر خلق و خوی ما تأثیر می‌گذارند، انجام شده است، و ایده‌های اتاق زرد برای الهام بخشیدن به خوش‌بینی شهرت دارند و می‌توانند حسی بازیگوش و تابستانی ایجاد کنند.  برای ظاهری مدرن‌تر، آن را با زغال چوب و مشکی ترکیب کنید.

رنگ سال 2023 چه خواهد بود؟

همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، مجموعه‌ای از رنگ‌های جدید وجود دارد که مورد علاقه  کارشناسان و طراحان صنعت هستند و در سال 2023 محبوب خواهند بود. Viva Magenta در حال حاضر به‌ عنوان یکی از رنگ‌های مورد بحث سال است و  رنگ‌ تاثیرگذار و قوی در طراحی داخلی برای سال 2023 را رقم می‌زند.

با فاصله گرفتن از رنگ‌های خنثی کلاسیک مانند خاکستری و بژ، در سال 2023 شاهد احیای سایه‌های خنثی مجدد خواهیم بود و کلاسیک‌های ماندگار الهام گرفته از طبیعت مانند سبز، قهوه‌ای و آبی همیشه محبوب خواهند بود.

پیشنهاد

در انتها به عنوان یک پیشنهاد می توانید برای تکمیل وسایل دکوراسیون خود مطابق با ترکیب رنگ سال 2023 به تولیدی مبل افرا با 24 سال سابقه در بازار مبل یافت آباد تهران ارائه دهنده انواع مبل راحتی، ال و کلاسیک، میز ناهارخوری، سرویس خواب و سرویس چوب با کیفیت با 18 ماه گارانتی مراجعه کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید