آرماتور بندی سقف تیرچه بلوک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای آرماتوربندی سقف از نوع تیرچه بلوک باید آرماتورها به همراه اسپیسر را در محل خود قرار داده و با سیم آرماتور بندی محکم کنید. برای آشنایی بیش‌تر با آرماتوربندی سقف تیرچه بلوک تا پایان این مطلب همراه ما باشید. 

یک پروژه ساختمانی برای شروع، به آرماتوربندی فونداسیون نیاز داشته و رفته‌رفته گام‌های بعدی آغاز می‌شوند. به‌گونه‌ای که برای تکمیل بنای خود به ساخت سقف و دیوارها نیز نیاز پیدا می‌کنید. اما آنچه که باعث می‌شود استحکام ساختمان افزایش پیدا کند، اجرای آرماتور بندی در بخش‌های مختلف و به‌ویژه سقف ساختمان است. 

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید برای ساختمان خود انجام دهید، اجرای سقف تیرچه بلوک است. اما آیا اجرای این سقف بدون آرماتوربندی، ممکن می‌شود؟ برای آرماتوربندی سقف از نوع تیرچه بلوک باید آرماتورها به همراه اسپیسر را در محل خود قرار داده و با سیم آرماتور بندی محکم کنید. برای آشنایی بیش‌تر با آرماتوربندی سقف تیرچه بلوک تا پایان این مطلب همراه ما باشید. 

درباره سقف‌های تیرچه بلوک

رایج‌ترین قالبی که برای سقف‌ها به کار گرفته می‌شود، سقف‌های تیرچه بلوکی هستند که حدفاصل تیرچه‌ها به‌عنوان اجزایی فرعی در این نوع از سقف‌ها با بلوک پر می‌شود. در این مدل سقف، بلوک‌ها نقش سازه‌ای نداشته و می‌توانید در ساختمان‌هایی با اسکلت‌های فلزی، بتنی و آجری این نوع از سقف‌ها را اجرا کنید. آرماتوربندی سقف تیرچه بلوک علاوه بر وزن سبک خود از مقاومت کافی در برابر نیروهای افقی برخوردار است. 

در مدل تیرچه بلوکی سقف‌ها، نیازی به استفاده از جک‌های زیر سقفی نخواهید داشت و سقف و اسکلت آن به‌صورت یکپارچه اجرا می‌شوند. جایگزینی بلوک و بتن کششی، صرفه اقتصادی نیز دارد. به‌گونه‌ای که استفاده از بلوک‌ها در سقف، مقرون‌به‌صرفه بوده و با هزینه‌ای کم‌تر قابل‌اجرا است. به‌کارگیری سقف‌های تیرچه بلوکی روزبه‌روز بیش‌تر می‌شود.  

آشنایی با آرماتور بندی سقف تیرچه بلوک، یکی از مراحل اجرای آن

برای آرماتور بندی سقف کافی است انواعی از میلگردها را به کار بگیرید که شامل میلگردهای منفی، سقف کاذب، کلاف، افت حرارت و... هستند. درصورتی‌که قصد خرید انواع میلگردها را برای آرماتور بندی سقف تیرچه بلوک دارید می‌توانید در بخش میلگرد آیرومارت علاوه بر قیمت هر یک از این محصولات، نوع میلگرد موردنظر خود را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه و بهترین کیفیت خریداری کنید. البته در بعضی آرماتوربندی‌ها مانند آرماتور بندی سقف وافل باید اصول آن را نیز به‌خوبی بشناسید. 

میلگرد سقف کاذب

نوعی از میلگردهای مانند L که از درون سوراخ موجود روی بلوک‌ها به‌صورت آویز عبور داده می‌شوند. 

میلگرد منفی

در صورت اتصال تیرچه به تیر فلزی یا بتنی به‌صورت گیردار، می‌توانید از میلگردهای منفی استفاده کنید. میلگرد منفی سطح مقطعی حداقل با اندازه 15 دارد و روی تکیه‌گاه اضافه می‌شود.

میلگردهای کلاف

کلاف‌هایی عرضی که به کار گرفته می‌شوند تا سقف به‌صورت یکپارچه بوده و تیرچه به‌صورت تکی در دهانه‌های بزرگ‌تر حرکت نکند و عملکردی نداشته باشد. 

میلگردهای افت و حرارت

برای جلوگیری از تشکیل ترک در سقف یا افت آن از این نوع میلگردها استفاده می‌شود. میلگردهای افت و حرارت به‌صورت عمود روی‌هم در دو جهت اجرا شده و در فاصله‌ای 25 سانتی‌متری از یکدیگر قرار دارند. این نوع از میلگردها باید قطر 6 یا 8 میلی‌متری داشته باشند. 

یکی از مهم‌ترین کاربردهای میلگرد در آرماتور بندی، افزایش مقاومت سقف در برابر عوامل مختلف است. ضمن وزن سبکی که آرماتوربندی در سقف‌های تیرچه بلوکی دارد، در برابر عوامل زیادی از جمله آتش‌سوزی، زلزله، عوامل رطوبتی، صوتی، حرارتی و نیروهایی مانند باد مقاوم است. 

تیرچه‌هایی حاوی میلگردها از نوع عرضی، بالایی و کمکی با روشی کاملا تخصصی و طبق اصول آرماتور بندی به یکدیگر اتصال داده می‌شوند. سپس با اتصال این تیرچه‌ها، فضاهای خالی زیادی به وجود خواهد آمد که با استفاده از بلوک، پر می‌شود. البته بتن، آرماتورهای تقویتی و حرارتی نیز از الزاماتی هستند که باید استفاده شوند. 

سقف تیرچه بلوک

اهمیت استفاده از آرماتوربندی در سقف‌های تیرچه بلوکی

  • مقاومت بیش‌تر آرماتوربندی سقف بتنی نسبت به دیگر سازه‌ها
  • افزایش مقاومت سقف در برابر آتش‌ و آب به علت به‌کارگیری آرماتور در بتن‌های سقف
  • مقاومت بیش‌تر ساختمان به دلیل به‌کارگیری آرماتور در سقف حتی آرماتور بندی سقف آسانسور
  • شکل‌دهی متنوع به بتن‌ها به دلیل آرماتور بندی در سقف
  • کاهش هزینه‌های نگهداری بتن دارای آرماتور
  • حفظ شکل اولیه و عدم انحراف ساختمان به دلیل نوع آرماتور به کار گرفته شده
  • حالت کششی بیش‌تر به دلیل نوع آرماتور به کار گرفته شده (برای مثال بتن‌های کششی در آرماتوربندی سقف تیرچه یونولیت حذف می‌شود.)

بتن ‌ریزی سقف تیرچه بلوک و ضخامت بتن در سقف

بتن ‌ریزی سقف تیرچه بلوک یکی از مراحلی است که باید برای اجرای این نوع سقف‌ها انجام شود. در حقیقت ابتدا باید آرماتوربندی سقف و بعد قالب بندی سقف تیرچه بلوک صورت بگیرد. سپس نوبت به بتن‌ریزی می‌رسد که بعد از تمامی آرماتوربندی‌ها باید در سقف اجرا شود. برای مثال در سقف‌های دال بتنی، علاوه بر آرماتور بندی سقف دال باید بتن‌ریزی نیز صورت بگیرد. 

بتن‌ریزی بعد از آرماتوربندی سقف تیرچه بلوک باید مطابق مراحل مشخصی صورت بگیرد و پیش از انجام این کار بهتر است روی سقف را آبپاشی کنید. در این صورت در هوای گرم، بلوک‌ها و تیرچه‌ها نیز آب مخلوط بتنی را جذب نمی‌کنند. مشورت با متخصصان در این زمینه کمک می‌کند بهتر این فرایند را انجام دهید و متوجه می‌شوید که ضخامت بتن سقف تیرچه بلوک باید چقدر باشد. 

بتن‌ریزی بعد از آرماتور بندی سقف تیرچه بلوک نیز با مزایای زیادی همراه است. زیرا سقف را در برابر نیروهای جانبی مقاوم می‌کند و با توزیع بهتر بتن‌ریزی‌ها از لرزش‌هایی که ممکن است در ساختمان به وجود بیاید، جلوگیری می‌شود.

ضخامت سقف تیرچه بلوک تحت تاثیر مواد اولیه‌ای که در آن به کار گرفته می‌شود، قرار می‌گیرد. ازآنجایی‌که تیرچه‌ها به‌عنوان اصلی‌ترین بخش این سقف‌ها هستند و حدفاصل آن‌ها با بلوک‌ها پر می‌شود، بهتر است ضخامت این تجهیزات را رعایت کنید تا سقف‌های تیرچه بلوکی را به شکلی صحیح اجرا کنید. 

بتن ‌ریزی سقف تیرچه بلوک

اجرای بدون نقص آرماتوربندی سقف تیرچه بلوک 

همان‌طور که در این مطلب گفتیم، در تمامی انواع سقف‌ها از آرماتوربندی استفاده می‌شود تا مقاومت سقف و ساختمان نیز افزایش پیدا کند. ازآنجایی‌که سقف‌های تیرچه بلوکی یکی از پرکاربردترین انواع سقف‌هایی هستند که در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. بهتر است که مراحل آن را به‌درستی انجام دهید و تمامی اصول اجرای سقف تیرچه بلوکی را رعایت کنید. 

اجزای به‌کاررفته تاثیر زیادی در قیمت اجرای سقف تیرچه بلوک دارند و از طرفی کیفیت این اجزا کمک می‌کند سقف تیرچه بلوکی را با بهترین شکل اجرا کنید. زیرا شما برای مراحل بعدی که شامل قالب بندی و بتن ریزی هستند نیز به اجرای صحیح آرماتور بندی نیاز دارید. با اطلاع از قیمت آرماتور 14 در آیرومارت، این محصول را با قیمتی مناسب و بهترین کیفیت خریداری کنید.

بزرگ‌ترین شرکت بازرگانی فولاد که در زمینه فروش انواع میلگردها و ورق‌های آهنی، فولادی و... فعالیت دارد؛ آیرومارت است. اگر شما هم نگران کیفیت محصولات خریداری شده هستید، باید بگوییم آیرومارت بهترین فروشگاه اینترنتی است که می‌توانید تجهیزات ساختمانی لازم برای اجرای آرماتوربندی سقف تیرچه بلوک را بخرید. تمامی محصولات فروخته شده توسط این مجموعه دارای گواهینامه مخصوص هستند و در صورت درخواست مشتری، آزمون‌های کیفیت انجام می‌شود. 

این روزها با نوسانات قیمت آهن‌آلات و میلگردها، احتمالا به دنبال مجموعه‌ای هستید که محصولات را با قیمتی مناسب بفروشد و چندان گران‌تر از قیمت بازار نباشد. شما می‌توانید در وب‌سایت آیرومارت قیمت تمامی محصولات موردنظر خود را مشاهده کرده و از طریق تماس با شماره ۰۲۱۴۵۳۰۶ یا راه‌های ارتباطی در وب‌سایت با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید. همچنین آیرومارت به فکر مشتریان مجموعه خود بوده و امکان خرید با اعتبار چکی را نیز امکان‌پذیر کرده است. 

برچسب ها:
آرماتور بندی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله