تجهیزات مورد نیاز برای بتن ریزی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه ضمن معرفی بتونیر و سایر تجهیزات لازم برای بتن‌ریزی به معرفی برترین شرکت تولیدکننده این تجهیزات صنعت ساخت و ساز می‌پردازیم.

همانطور که می‌دانید بتن جزو اصلی‌ترین تجهیزات سازه‌های بتنی شناخته می‌شود‌ و چگونگی آماده‌سازی آن نقش مهمی در فرآیند ساخت و ساز و کیفیت سازه‌های بتنی مختلف دارد. به همین خاطر لازم است برای تهیه بتن از تجهیزات خاصی که برای همین منظور بهینه شده‌اند، استفاده کنید.

آنچه در استفاده از تجهیزات بتن‌ریزی که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به بتونیر اشاره کرد، قیمت دستگاه بتونیر مورد توجه قرار می‌گیرد، کیفیت و نحوه عملکرد آن‌ها در تهیه بتن مناسب است. از این رو بهتر است تجهیزات مورد نیاز برای بتن‌ریزی را از یک برند معتبر تهیه کنید. در ادامه ضمن معرفی بتونیر و سایر تجهیزات لازم برای بتن‌ریزی به معرفی برترین شرکت تولیدکننده این تجهیزات صنعت ساخت و ساز می‌پردازیم.

 

بتونیر چیست؟

همان طور که مشخص است بتونیر یا قیمت میکسر بتن تجهیزی است که برای مخلوط کردن بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تجهیز با کاربری فوق‌العاده از فروش بالایی برخوردار است و ما به خوبی می‌توانیم دلیل آن را توجیه کنیم. مخلوط کردن بتن توسط نیروی کار و به صورت دستی انرژی بسیار زیادی از افراد می‌گیرد و در نهایت نیز بتن با کیفیت مناسب تولید نمی‌شود.

این مسئله در مورد پروژه‌هایی که حجم وسیع‌تری دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چون علاوه بر کیفیت بتن و نقش آن در استحکام سازه، سرعت فرآیند بتن‌ریزی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.‌ میکسر بتن در انواع مختلف با ظرفیت‌های مختلف تولید شده و به موتورهای مختلف بنزینی، برقی و دیزلی مجهز است. این تجهیزات مخلوط کن بتن با موتورهای بسیار قدرتمندی تجهیز شده‌اند که در عرض چند دقیقه بتن آماده شده را تحویل شما می‌دهند.

در مورد نوع موتور به کار رفته در انواع بتونیر چند نکته مهم وجود دارد. میکسر بتن دیزلی نسبت به میکسرهای برقی و بنزینی قدرت و سرعت بیشتری ارائه می‌دهد. سوخت موتور میکسر بتن دیزلی گازوئیل است. با این حساب می‌توان گفت مخلوط کن بتن دیزلی در مناطقی که امکان دسترسی به برق وجود ندارد ، یک انتخاب ایده‌آل برای تهیه بتن باکیفیت است.

نکته منفی در استفاده از این تجهیز سر و صدای زیاد دستگاه است. در حالی که میکسر بتن برقی سر و صدای کمتری دارد؛ اما به هر حال این نوع تجهیز بتن‌ریزی نیز تنها در مناطقی که به برق دسترسی دارند، به کار گرفته می‌شود. میکسر بتن برقی در انواع تک فاز و سه فاز عرضه شده و با توجه به امکان دسترسی به انرژی برق در مناطق شهری، بیشترین کاربرد را نسبت به سایر میکسرهای بتن دارد. میکسر بتن بنزینی نیز با سوخت بنزین و البته آلودگی کمتر برای مناطق شهری مناسب است.

انواع بتونیر و اجزای تشکیل دهنده آن

میکسر بتن در انواع دو چرخ، چهار چرخ، گیربکس‌دار، باکت‌دار، ساده و هیدرولیکی وجود دارد و از تجهیزاتی از جمله موتور، دیگ مخلوط، شاسی حرکت، گیربکس و قاب تشکیل می‌شود. شناخت این تجهیزات و بررسی کیفیت آن‌ها در انتخاب یک بتونیر مناسب خالی از لطف نیست. در انتخاب میکسر بتن باید به چند نکته مهم توجه کنید. نوع موتور و نحوه ارتباط آن با چرخش مخزن، ظرفیت دستگاه، کیفیت ساخت بتن و کیفیت متریال‌های به کار رفته در آن همگی در انتخاب میکسر مناسب نقش دارند.  

ساز و کار مخلوط کن بتن بسیار ساده است. در واقع این دستگاه مواد اولیه بتن را آنقدر مخلوط می‌کند تا بتنی باکیفیت عمل آید. این دستگاه. علاوه بر ساخت بتن، تخلیه آن را نیز به دو شکل دستی و گیربکسی انجام می‌دهد‌. در نظر داشته باشید هر بتونیر ظرفیت خاصی دارد و اگر بیشتر از ظرفیت آن بارگیری کنید، به دستگاه آسیب می‌رسانید.‌

 

 

قالب تیرچه چیست؟

قالب تیرچه یکی دیگر از تجهیزات بتن‌ریزی است و اهمیت استفاده از آن کمتر از بتونیر نیست. این تجهیز که به آن ناودانی تیرچه هم می‌گویند، در واقع برای تولید تیرچه کارایی دارد و در دو مدل قیمت قالب تیرچه ورق سیاه و فابریک تولید و عرضه می‌شود. استفاده از قالب تولید شده با ورق سیاه که با دستگاه‌های مخصوص برش داده و خم می‌شود، متداول‌تر است.

ضخامت ورق به کار رفته در این قالب به نیاز کاربری مشتری بستگی دارد و قیمت آن با توجه به نوع ورق و ضخامت آن متفاوت است. قالب تیرچه فابریک کیفیت بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد؛ اما قیمت آن گران‌تر است. در کل می‌توان گفت قیمت این نوع قالب فلزی بتن با توجه به نوع، اندازه، کیفیت و برند تولیدکننده متفاوت است. به همین خاطر توصیه می‌شود برای خرید این تجهیزات به شرکت مدرن سازان مراجعه کنید.

با توجه به اینکه هر شرکت تولیدکننده ساز و کار خاصی در تولید تجهیزات بتن‌ریزی دارد، خرید از یک شرکت معتبر اهمیت بیشتری دارد. قالب تیرچه در اجرای سقف تمام سازه‌های ساختمانی کاربرد دارد و به افزایش دوام سازه کمک می‌کند‌. با توجه به اینکه کیفیت تیرچه بتنی به کیفیت قالب آن بستگی دارد، بهتر می‌توان اهمیت خرید از شرکت مدرن سازان را توجیه کرد.

کاربرد قالب تیرچه کاملا مشخص است و از آنجا که استفاده از این تجهیز در تمام سازه‌های بتنی دیده می‌شود، می‌توان به نزایای آن پی برد. در مورد خرید این نوع قالب یک نکته مهم وجود دارد. قالب تیرچه از جنس پروفیل‌های آهنی است و قطعا قیمت آن با توجه به قیمت روز بازار جهانی فولاد تعیین می‌شود. شما می‌توانید قالب‌های تیرچه را به صورت دست دوم تهیه کنید. تنها کافی است از سلامت قالب‌های دست دوم و عدم ضربه خوردگی آن‌ها مطمئن شوید.

 

جمع بندی

همان طور که تا اینجا متوجه شدید تجهیزات بتن‌ریزی جزو مهم‌ترین تجهیزات ساختمان‌سازی به شمار می‌روند. از آنجا که کیفیت تجهیزات بتن‌ریزی مانند بتونیر نقش بسیار مهمی در فرآورده‌های بتنی دارد، لازم است که این تجهیزات را از شرکت‌ها و کارخانجات معتبری که مصالح بتنی را به صورت انبوه و باکیفیت بالا تولید می‌کنند، تهیه کنید. در این راستا شرکت مدرن سازان با سابقه فعالیت طولانی و برخورداری از تکنولوژی روز دنیا و متریال‌های باکیفیت، انواع تجهیزات مورد نیاز در صنعت ساخت بتن را با بالاترین کیفیت تولید و عرضه می‌کند. شما می‌توانید برای خرید بتونیر و سایر تجهیزات بتن‌ریزی با کیفیت و قیمت عالی به شرکت مدرن سازان مراجعه کنید.

برچسب ها:
بتن
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید