راهنمای خرید شیرآلات | بررسی تخصصی + مقایسه شیرآلات توکار و روکار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

امروزه امکان خرید انواع شیرآلات با طرح‌ها اندازه‌های مختلف برای کاربران فراهم شده است. در واقع یکی از مهم‌ترین مواردی که به پیچیدگی امر خرید انواع شیرآلات اضافه می‌کند، همین وجود تنوع‌ گسترده به شمار می‌آید؛ به همین دلیل کاربران باید حتماً به سمت انتخاب‌های درست حرکت کنند.

انتخاب شیرآلات مناسب نیازمند دانش و تجربه است. این موضوع باتوجه‌به انواع مختلف شیرآلات موجود بازار بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند. با کمک گرفتن از یک راهنمای مربوط به خرید شیرآلات مناسب می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن شیرآلاتی مناسب را برای خود تهیه کنید.

امروزه امکان خرید انواع شیرآلات با طرح‌ها اندازه‌های مختلف برای کاربران فراهم شده است. در واقع یکی از مهم‌ترین مواردی که به پیچیدگی امر خرید انواع شیرآلات اضافه می‌کند، همین وجود تنوع‌ گسترده به شمار می‌آید؛ به همین دلیل کاربران باید حتماً به سمت انتخاب‌های درست حرکت کنند.

در این متن قصد داریم به کلیه پرسش‌های شما کاربران گرامی در مورد خریداری انواع شیرآلات بپردازیم؛ بنابراین، درصورتی‌که جزو کاربران علاقه‌مند به این حوزه هستید و یا قصد خرید محصولات خاصی را دارید، ادامه متن را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

انتخاب شیرآلات باید باتوجه‌به نیاز کاربر صورت بگیرد

انتخاب شیرآلات باید باتوجه‌به نیاز کاربر صورت بگیرد

 

شناخت دو مدل اصلی شیرآلات

در همین ابتدای بحث خرید شیرآلات باید به این نکته اشاره کنیم که امروزه این محصولات را به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌کنند. در زیرشاخه‌های هر یک از این دسته‌بندی‌ها می‌‌توانید انواع شیرهای دستشویی، شیر توالت و … را مشاهده کنید.

در واقع یکی از مهم‌ترین موضوعات موجود جهت انتخاب شیرآلات مناسب، شناخت این دو نوع دسته‌بندی، شباهت و همچنین تفاوت‌های آنان محسوب می‌شود. شما با شناخت همین امر نسبتاً ساده به طور قطع می‌توانید انتخابی بسیار عالی را در این زمینه تجربه کنید.

در حال حاضر بازار انواع مختلف شیرآلات به دو دسته اصلی شیرآلات روکار و شیرآلات توکار تقسیم‌بندی می‌شود. اگرچه می‌توان به نوعی از نام‌گذاری این دو نوع شیرآلات به تفاوت‌های آنان پی برد، اما این تفاوت‌ها خیلی بیش‌تر از بحث نام‌گذاری است.

هر کاربری که قصد خرید شیرآلات را دارد باید به طور کامل با ویژگی‌‌های هر یک از این مدل‌ها به طور کامل آشنا شود تا بتواند بهترین گزینه موجود در بازار را به راحتی تهیه کند. در غیر این صورت شما نیز مانند انبوهی از کاربران در بین مدل‌های متنوع این محصولات سردرگم خواهید شد و هیچ‌گاه به هدف نهایی‌تان، یعنی تهیه شیرآلاتی باکیفیت و مقاوم دست پیدا نمی‌کنید. در بخش‌های بعدی هر یک از این موارد را به‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم تا درک بهتری از این محصولات و کاربردهای مهم آنان داشته باشید.

قیمت شیرآلات با هم تفاوت دارد

قیمت شیرآلات با هم تفاوت دارد

 

شیرآلات روکار

معرفی شیرآلات روکار جهت خرید شیرآلات یک امر کاملاً ضروری محسوب می‌‌شود. شیرآلات روکار، شیرآلاتی به شمار می‌آیند که کلیه اجزای بیرونی شیر را به طور کامل می‌توان مشاهده کرد. حتماً نمونه‌ای از این نوع شیرآلات را در خانه‌های سنتی و قدیمی مشاهده کرده‌اید. در گذشته از این شیرآلات معمولاً در مواردی همچون آشپزخانه‌ها استفاده می‌شد.

از شیرهای روکار هنوز هم در برخی از ساختمان‌ها به‌منظور استفاده به‌عنوان شیر کاسه روشویی نیز کمک گرفته می‌شود. شیرهای روکار دارای دسته‌هایی جداگانه برای آب سرد و گرم هستند و کاربر برای تنظیم میزان جریان خروجی آب باید به همین دسته‌ها اتکا کند.

شیرهای روکار نیز در مدل‌ها و سایرهای مختلفی عرضه می‌شوند و نیازهای طیف عظیمی از کاربران را به خوبی پاسخ‌ می‌دهند. در مقابل شیرآلات روکار، شیرآلات توکار قرار دارند که در ادامه بحث خرید شیرآلات به آن‌ها می‌پردازیم.

همواره به سراغ خریداری شیرآلات باکیفیت بروید

همواره به سراغ خریداری شیرآلات باکیفیت بروید

 

شیرآلات توکار

این محصولات در نقطه عکس شیرآلات روکار قرار دارند. در این محصولات کاربر تنها می‌تواند علم یا هد شیر را مشاهده کند؛ زیرا سایر بخش‌های شیر مربوطه به طور کامل در درون بنای مدنظر پوشانده می‌شوند. همین امر منجر بدان می‌شود که طراحی این نوع شیرها نسبت به شیرهای روکار دارای برتری‌های بسیار زیادی باشد و در واقع حالتی مدرن‌تر داشته باشند.

ایجاد شیرآلات روکار را می‌توان با ایجاد طراحی‌های مدرن و پسامدرن مرتبط دانست. در این نوع طراحی نمی‌توان از شیرهای سنتی و شیرهای روکار استفاده کرد؛ زیرا کل زیبایی بنا در مینیمال بودن آن خواهد بود؛ به همین منظور شرکت‌های سازنده انواع شیرآلات روی به ساخت شیرآلات توکار آورده‌اند.

شیرآلات توکار نیز همانند شیرآلات روکار دارای تنوع‌ زیادی از نظر سایز هستند و می‌توان آن‌ها را در محیط‌های مختلفی ازجمله دستشویی، روشویی و … استفاده کرد. یکی از محبو‌ب‌ترین مدل‌های شیرآلات توکار، شیرآلات روگازی نام دارند. طراحی خاص این محصولات موجب شده است تا کاربران به طور کامل نسبت به آن‌ها علاقه‌مند شوند.

خرید از فروشگاه‌های معتبر باید اولویت شما در این زمینه باشد

خرید از فروشگاه‌های معتبر باید اولویت شما در این زمینه باشد

تفاوت در نصب شیرآلات توکار و روکار

نمی‌توان در مورد خرید شیرآلات صحبت کرد و به تفاوت نصب این محصولات نپرداخت. علاوه بر تفاوت در نوع طراحی، شیرآلات توکار روکار حتی از نظر نوع نصب نیز با هم تفاوت دارد. همان‌طور که احتمالاً‌ تا کنون حدس زده‌اید، نصب‌کردن شیرآلات توکار نسبت به شیرآلات روکار دارای دشواری بیش‌تری است. دلیل این دشواری نیز به نوع طراحی این محصولات برمی‌گردد.

به همین منظور جهت نصب انواع شیرآلات توکار باید حتماً‌ از افرادی کمک گرفته شود که در این زمینه از تجربه بسیار بالایی برخوردار هستند. علاوه‌براین، حتی پیش از نصب شیرآلات توکار،‌ محل مدنظر باید به نحوی ساخته شود که یک مکان خاص برای جایگذاری شیرآلات توکار وجود داشته باشد؛ زیرا در غیر این صورت نصاب نمی‌تواند نسبت به نصب چنین محصولاتی اقدام کنند.

این در حالی است که برای نصب‌کردن شیرآلات روکار نیازی به این همه دردسر نیست! تنها باید شیرآلات مدنظر خود را انتخاب کرده و در محل مربوطه نصب کنید. شایان ذکر است که مدت زمان موردنیاز برای نصب‌کردن شیرآلات روکار نسبت به شیرآلات توکار بسیار کم‌تر خواهد بود؛ بنابراین، اگر به دنبال صرفه‌جویی در زمان خود هستید، این شیرآلات گزینه بهتری برای شما عزیزان به شمار می‌آیند.

تعویض شیرآلات توکار نسبت به شیرآلات روکار بسیار دشوارتر است. به‌منظور تعویض این محصولات باید حتماً‌ کل ساختار بنا از نو ساخته شود و همین موضوع به معنای افزایش کلی هزینه‌های تعویض است؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که پیش از خرید این محصولات حتماً از یک راهنمای مخصوص خرید شیرآلات کمک بگیرید تا نیازی به تعویض مداوم محصولات خریداری شده وجود نداشته باشد.

شیرظرفشویی با کیفیت و ارزان

شیرآلات مرغوب دارای جنس مناسبی هستند

 

تفاوت در بحث قیمت

یکی دیگر از مواردی که در زمینه خرید شیرآلات باید به آن بپردازیم، تفاوت قیمت شیرآلات روکار و توکار است. قیمت شیرآلات روکار و توکار نیز با همدیگر تفاوت دارد. در حال حاضر شیرآلات توکار از قیمت مناسب‌تری نسبت به شیرالات روکار برخوردار هستند؛ بنابراین، اگر در زمره افرادی قرار می‌گیرید که قیمت برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد و نیازمند صرفه‌جویی کلی در هزینه‌های خود هستند، بهترین گزینه برای شما شیرآلات توکار هستند.

یکی از مهم‌ترین دلایل مربوط به افزایش قیمت کلی شیرآلات توکار، طراحی خاص این محصولات است. همین طراحی یا دیزاین خاص منجر به بالاتر رفتن هزینه‌های تولید می‌شود و در این حالت شرکت تولید‌کننده چاره‌ای به جز بالاتربردن قیمت‌ها ندارد و همین موضوع ارائه یک راهنمای خرید شیرآلات  مناسب به افرادی با بودجه پایین را کمی دشوار می‌کند

البته، پایین‌تر بودن قیمت شیرآلات روکار به معنای بی‌کیفیت بودن آن‌ها نیست. در بسیاری از موارد شیرآلات توکار هیچ‌گونه تفاوت کیفیتی با شیرآلات توکار ندارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار داد.

علاوه‌براین، در سال‌های اخیر بسیار از کاربران در محیط‌های مجلل و لوکس به دنبال خرید شیرآلات روکار بوده‌اند. این بدان معناست که چنین محصولاتی نیز از بازار خوبی برخوردار هستند و علی رغم قیمت پایین‌‌تر، کیفیت کاملاً قابل‌ قبولی دارند. در واقع انتخاب از بین یکی از این دو مورد به بودجه شما ارتباط دارد. اگر واقعاً از لحاظ بودجه مشکل خاصی ندارید، می‌توانید از انواع مختلف شیرهای توکار نیز استفاده کنید و از زیبایی طراحی آنان نهایت لذت را ببرید.

کارتریج شیر باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد

توجه به اندازه فضا در زمان خرید انواع شیرآلات

یکی دیگر از مواردی که در زمینه خرید شیرآلات باید به آن اشاره کنیم، توجه‌کردن کاربران به اندازه فضایی است که قصد دارند شیرآلات مدنظر خود را در آنجا به کار ببرند. امروزه بسیاری از افراد در محیط‌های آپارتمانی با فضاهای بسیار کوچک زندگی می‌کنند. در چنین فضاهایی صرفه‌جویی در هر متر مربع از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است.

یک انتخاب عالی برای صرفه‌جویی فضا در این محیط‌ها، بهره‌گیری از شیرآلاتی همچون شیر روشویی توکار است. همان‌طور که گفته شد، کل ساختار این محصولات به غیر از علم شیر در درون دیوار ساختمان قرار می‌گیرد. در واقع شما هیچ بخشی از فضای مفید ساختمان خود را به این خاطر از دست نخواهید داد.

بنابراین، اگر در محیطی زندگی می‌کنید که فضای کوچکی دارد و به دنبال صرفه‌جویی در همان اندک فضای موجود هستید، بهترین گزینه برای شما استفاده از شیرآلات توکار خواهد بود. چنانچه از فضای مناسبی برخوردار هستید و کمبود فضا شما را اذیت نمی‌کند، می‌توانید به سراغ طیف عظیمی از شیرآلات روکار با اندازه‌های متنوع بروید که قیمت مناسب‌تری نیز دارد.

سایر موارد مهم پیش از خرید انواع شیرآلات

در بخش‌های قبلی بحث خرید شیرآلات به بررسی کلیه تفاوت‌های مهم‌ترین دسته‌بندی‌های شیرآلات پرداختیم و گفتیم که هر یک از این موارد در چه مکانی کاربرد دارند. حال بیایید به چند فاکتور مهم پیش از تهیه هر یک از این شیرآلات بپردازیم. در واقع مهم‌ نیست که شیرآلات روکار را انتخاب می‌کنید یا شیرآلات توکار هدف نهایی شما هستند؛ زیرا در هر صورت توجه به موارد زیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است:

 یک شیر خوب باید پاسخگوی تمام نیازهای کاربران باشد

یک شیر خوب باید پاسخگوی تمام نیازهای کاربران باشد

نوع کارتریج

یکی از مهم‌ترین مواردی که پیش از خرید هر نوع شیرآلاتی اعم از شیرآلات روشویی،  شیر ظرفشویی  و … باید مدنظر خود قرار دهید، توجه به نوع کارتریج است. بهترین کارتریج‌ها از نوع سرامیک ساخته می‌شوند. کارتریج در واقع همان قطعه‌ای به شمار می‌آید که به شما اجازه می‌دهد تا میزان جریان عبوری آب را به میزان دلخواه کنترل کنید.

چنانچه از کارتریج مرغوبی استفاده نشده باشد،‌ قاعدتاً کاربر توانایی مناسبی جهت کنترل میزان مصرف آب نخواهد داشت. همواره به سراغ شیرآلاتی بروید که کارتریج آن‌ها ساخت شرکت‌های معتبری همچون سدال باشد.

جنس بدنه

در گذشته برای ساخت شیرآلات عمدتاً از سرب استفاده می‌شد، وجود خطرات بالا منجر به آن شد که شرکت‌های سازنده به سمت بهره‌گیری از موادی همچون برنج یا مس بروند. امروزه اکثر شیرهای موجود در بازار ما از جنس برنج هستند و کیفیت قابل قبولی دارند.

طراحی شیرآلات

شیرآلات ازجمله مواردی به شمار می‌آیند که به‌صورت روزانه با آن‌ها سر و کار دارید؛ به همین دلیل لازم است که در زمینه خرید شیرآلات حتماً‌ به طراحی این محصولات نیز اشاره کنیم. همواره به سراغ محصولاتی بروید که می‌دانید تا چند سال آینده نیز از طراحی آنان خسته نخواهید شد. خوشبختانه کاربران ایرانی توانایی انتخاب از بین گسترده‌ترین بازار شیرآلات مختلف در جهان را دارند و به همین دلیل برای هر شخصی قطعاً یک شیر مناسب پیدا می‌شود!

شیرآلات امروزی تنوع بسیار زیادی دارند

شیرآلات امروزی تنوع بسیار زیادی دارند

سخن پایانی

انتخاب‌کردن شیرآلات امر مهمی است که نیاز به دقت بالایی دارد. دلیل این امر به طور مستقیم به تنوع محصولات مختلف موجود در بازار ارتباط دارد. کاربرانی که به دنبال خریداری بهترین شیرآلات هستند، باید دانش خود را در این زمینه افزایش دهند.

یکی از بهترین روش‌های موجود جهت انجام این کار، بهره‌گیری از یک راهنمای مربوط به خرید شیرآلات تخصصی است. در این متن سعی کردیم با معرفی مهم‌ترین مدل‌های شیرآلات موجود در بازار و مقایسه آن‌ها از جوانب مختلف،‌ شما عزیزان را در این زمینه یاری کنیم. در صورتی که می‌خواهید، خرید اینترنتی شیرآلات بدلیل داشتن بازار رقابتی می‌تواند در زمان و قیمت شما صرفه جویی کند!

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید