طراحی داخلی خانه به سبک مینیمال

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در ادامه این مطلب قصد داریم با نگاهی کارشناسانه به بررسی این سبک در دکوراسیون داخلی خانه بپردازیم، پس با ما در ادامه همراه باشید‌.

سبک زندگی مینیمالیسم با تکیه برحفظ ضروریات و ملزومات و حذف آیتم‌های اضافی، به سبکی محبوب در دنیای مدرن تبدیل شده است. طراحی داخلی خانه با سبک مینیمال یکی از سبک‌های شناخته شده در حوزه دکور و معماری داخلی است. اگرچه چیدمان خانه به این سبک، با سادگی خاصی همراه است اما می‌توان از دل این سادگی به زیبایی و ظرافت زیادی دست یافت.

بکارگیری رنگ‌های روشن و خنثی در این سبک طراحی داخلی پرطرفدار، آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورد.‌ مبل مینیمال به عنوان اصلی‌ترین آیتم دکوراسیون به سبک مینیمال نقش کلیدی در اجرای این سبک دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم با نگاهی کارشناسانه به بررسی این سبک در دکوراسیون داخلی خانه بپردازیم، پس با ما در ادامه همراه باشید‌.

ایجاد یک فضای مینیمالیستی گرم و دلپذیر با مبل مناسب

فضای خانه‌هایی با سبک مینیمالیستی فوراً به دلیل ظاهر واضح، تمیز، بدون درهم و برهمی و تک رنگشان قابل تشخیص هستند. مبل مینیمال یک عنصر بسیار تاثیرگذار در خانه‌هایی با دکوراسیون مینیمال به شمار می‌رود. برای یکنواخت نشدن فضای تک رنگ مینیمال خانه‌تان می‌توانید از یک مبل مناسب که نقطه کانونی جاذبه در این سبک دکوراسیون است، استفاده کنید.

یک مبل مناسب برای طراحی داخلی خانه با سبک مینیمال باید دارای شرایطی که در ادامه معرفی شده است، باشد. شما در صورت رعایت شرایط زیر می‌توانید بهترین مبل مینیمال را در طراحی داخلی خانه خود به سبک مینیمال انتخاب و خریداری کنید‌.

ایجاد یک فضای مینیمالیستی گرم و دلپذیر با مبل مناسب

رنگ مناسب

اگر به دنبال خانه‌ای به سبک مینیمالیسم هستید، باید از آن ر‌نگ‌های دیوانه و پر شور دوری کنید. رنگ‌های رایج مورد استفاده سفید و مشکی، توسی و کرم تمیزترین و صاف‌ترین ظاهر مینیمال را برای شما ایجاد می‌کنند. شما باید یک تم تک رنگ انتخاب کنید تا هارمونی مینیمال را به خانه خود بیاورید. اما توجه داشته باشید که اگر فضایی تک رنگ دارید و از یک رنگ غالب بر روی تمام قطعات کلیدی مبلمان استفاده می‌کنید، می‌بایست بافت‌های درون رنگ را برای کنتراست و جذابیت تغییر دهید.

به عنوان مثال، اگر در اتاق نشیمن خود مبل مینیمالی به رنگ خاکستری دارید، سعی کنید همان رنگ را در تکه‌های بافت متفاوت قرار دهید. به عنوان مثال بالش‌هایی با رنگ توسی روشن را روی مبل خاکستری قرار دهید و در کل برای یک نقطه کانونی هنری، یک انفجار رنگ اما با رنگ‌های خنثی اضافه کنید.

چیدمان صحیح

در سبک مینیمالیسم باید فضایی بدون درهم و برهم ریختگی ایجاد کنید؛ چراکه اتخاذ رویکرد مینیمالیستی نه تنها به فضای داخلی خانه شما نظم می‌دهد، بلکه جذابیتی ساده و سازمان یافته نیز بدان می‌بخشد. شما می‌بایست مبلمان را به صورت قرینه یا به صورت هندسی و منظم و روی یک قاعده خاص بچینید؛ چراکه نامنظم و بدون اصول چیدن مبلمان به راحتی خانه شما را از سبک مینیمال دور می‌کند. در واقع می‌توان گفت تعادل، تناسب و هارمونی در طراحی خانه‌ای به سبک مینیمالیستی بسیار مهم است.

چند منظوره بودن

مبل مینیمال و سایر لوازم مینیمالیستی بر عملکرد و کاربردی بودن تمرکز دارند. در سبک مینیمالیستی شما می‌بایست از کمترین وسایل بیشترین استفاده را داشته باشید. به عنوان مثال مبلمان L شکل و U  شکلی که در طراحی آن‌ها از یک کنسول استفاده شده است، بهترین گزینه به شمار می‌روند.

چند منظوره بودن در سبک مینیمالیستی

مبل مینیمال بیشتر از نوع مبل‌های مکعبی شکل و گوشه‌دار هستند که با شکل‌های ساده، ارتفاع کم، رنگ‌های خنثی و خطوط صاف و مستقیم طراحی شده‌اند. هر نوع جزئیاتی که در مبلمان مینیمالیستی به کار می‌روند باید کاربرد داشته باشند؛ چراکه در این سبک صرفا زیبایی بصری کافی نیست.

سادگی

سبک مینیمالیستی تمایل دارد که حدالامکان از زیورآلات و تجملات اجتناب کند؛ از این رو مبلمانی را انتخاب کنید تا به دور از تجملات باشد. به عنوان مثال، یک مبل مینیمال می‌بایست از سطوح صاف، پارچه‌های تک رنگ و بدون طرح تشکیل شده باشد.ساختار مبلمان مینیمال فاقد خطوط پیچیده و منحنی است. متاسفانه شما نمی‌توانید از کوسن‌های زرق‌وبرق‌دار در این سبک استفاده کنید و کوسن‌هایی با سبک ساده و متناسب با رنگ مبلمان بهترین گزینه هستند.

مبل تجملاتی، سبب افزایش پیچیدگی و اغتشاش در فضای خانه می‌شود و به کلی دکوراسیون را تغییر می‌دهد‌. سادگی و ظرافت در سبک مبل مینیمال در کنار یکدیگر قرار دارند. در این مدل مبل تزیینات و جزییات پرکار جای خود را به فرم‌های ساده و خطوط مستقیم داده‌اند‌.

مبل مینیمال، همونطور که از اسمش مشخص هست بیشتر مناسب فضاهای کوچک و خونه های نقلی هست که علاقمند به سبک های مدرن و ساده هستند! البته که مبل سبک مینیمال فقط برای خانه های کوچک نیست و در فضاهای بزرگ هم میتونه استفاده بشه؛ حتی میتونه در کنار مبل های دیگه قرار بگیره و بصورت ترکیبی در دکوراسیون و دیزاین منزل استفاده بشه.
اگر بدنبال تهیه این مبل ها هستین، فروشگاه های آنلاین معتبری از جمله سوفاداتیس، آف دکور، دکوربین، مبل و میز وجود دارند که میتوانید از آنها اقدام به خرید نمایید.

ایجاد فضای باز

از آنجایی که مینیمالیست‌ها فضای باز را دوست دارند، مبل مینیمال شما بایستی کمترین فضا را اشغال کند و در عین حال بیشترین کارایی را داشته باشد. همیشه لازم نیست فضای باز بزرگی داشته باشید، اما برای این کار، می‌توانید از مبلمانی با تعداد و ابعاد مناسب استفاده کنید. در این صورت به خوبی شرایط داشتن خانه‌ای به سبک مینیمالیسم را رعایت کرده‌‌اید.

ایجاد فضای باز با سبک مینیمال دکوراسیون و مبلمان

سخن آخر

در طراحی داخلی خانه به سبک مینیمال، بکارگیری محدود وسایل و لوازم اصلی و ضروری در اولویت قرار دارد و استفاده از لوازم اضافی و تزئینی به حداقل مقدار خود می‌رسد تا جایی که در خانه‌هایی که بر اساس سبک مینیمال دکور شده‌اند، سادگی و زیبایی بیش از هر چیزی خودنمایی می‌کند. در واقع انتخاب این سبک برای طراحی داخلی منزل می‌‌تواند راهکاری مناسب برای تبدیل کردن خانه به محلی امن و آرام باشد که از شلوغی‌های بصری و گیج کننده دنیای مدرن به آن پناه ببریم و آرامش خود را تامین کنیم.

اگرچه در نگاهی سطحی و با اتکا به تعاریف ذکر شده، اجرا کردن دکوراسیون مینیمال در منزل کاری ساده به نظر می‌رسد اما برخلاف تصور عموم این کار همانند خلق یک اثر هنری با پیچیدگی های فراوانی همراه است پس بهتر است از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید