تصاویر روف گاردن جدید 2023: 10 ایده برای روف گاردن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
تعداد رای‌دهندگان:
۵
۵

امروزه با گسترش زندگی شهری نقش روف گاردن بسیار پر رنگ شده است. در این مقاله سعی کردیم 10 تا از تصاویر روف گاردن زیبا را برای شما گردآوری کنیم تا از آنها ایده بگیرید.

روف گاردن چیست؟

روف گاردن به انگلیسی (roof garden) به معنای باغ بام می باشد و به محوطه های سرسبزی که روی بام ها ایجاد می شود، اطلاق می گردد.

روف گاردن ها را می توان در سبک های مختلفی طراحی کرد. از یک روف گاردن ساده و کوچک که با گلدان ها و فلاور باکس ها ایجاد شده است تا روف گاردن های لاکچری و بزرگ که دارای آلاچیق، درختچه، آب نما و ... هستند جزو دسته بام سبز قرار می گیرند.

امروز و در این مقاله 10 تا از تصاویر روف گاردن جدید 2023 را برای شما گردآوری کرده ایم تا بتوانید از انها ایده بگیرد و امیدواریم که برای شما مفید واقع شود.

حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا در راستای بهبود محتوای سایت به ما کمک کنید.

اجرای روف گاردن روی پشت بام ها چه مزایای دارد؟

تا به اینجا با ماهیت روف گاردن آشنا شدیم اما این بام سبز ها چه ویژگی هایی دارند که در طی این سالیان اخیر اهمیت طراحی و اجرای روف گاردن برای ساختمان ها را تا این حد افزایش داده اند؟

درواقع مزایا روف گاردن به دو دسته اختصاصی و عمومی تقسیم می شوند. از ویژگی های عمومی این باغ بام ها می توان به کاهش آلودگی هوا اشاره کرد.

این مهم در کلان شهر هایی مانند تهران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حتی در برخی از ایالات آمریکا، اجرای روف گاردن روی بام ساختمان های بزرگ اجباری می باشد.

همچنین پوشش گیاهی سقف می تواند به طرز چشم گیری مانند یک عایق صوتی عمل کند و به کاهش آلودگی صوتی نیز کمک می کند.

در هنگام بارش باران روف گاردن ها بخش عظیمی از این آب را صرف خود می کنند و این به کاهش آب گرفتگی معابر و فاضلاب کمک شایانی می کند.

می توان از روف گاردن برای کاشت و پرورش گیاهان خوراکی استفاده کرد پیش تر گفتیم که باغ بام ها در کشور های غربی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و کشاورزی بر ری ساختمان ها در این این کشور ها بسیار رایج است که خود مزیت های زیادی به همراه دارد.

از مزایای اختصاصی روف گاردن نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش ارزش ملک و ساختمان
  • داشتن یک محیط دنج برای استراحت و گذراندن وقت
  • روف گاردن به زیبا سازی نمای ساختمان کمک می کند
  • روف گاردن عایق حرارتی است و در دارز مدت باعث کاهش هزینه های مصرف سوخت می شود
  • و...

ببینید تصاویر روف گاردن دیدنی:

 

 

 

معایب روف گاردن

با همه این مزیت ها، این بام سبز های دوست داشتنی معایبی نیز دارند که معمولا بخاطر رعایت نکردن نکات اجرایی به وجود می آیند.

یکی از معایب روف گاردن وزن بالای آن و فشاری که بر ساختمان وارد می کند است.اگر محاسبه و تقسیم وزرن باغ بام به خوبی انجام نشود ممکن است به ساختمان شما آسیب وارد کند.

همچنین در صورتی که زهکشی و مسیر ورود و خروج آب به خوبی تعبیه نشود می تواند باعث ورود اب به سقف سازه شود.

هزینه اجرای روف گاردن در اول کار کمی زیاد است و این یکی از معایب روف گاردن است که البته همانطور که اشاره شد طراحی روف گاردن می تواند در دراز مدت بسیار به صرفه باشد.

از دیگر نکات منفی این محوطه ها این است که شما گیاهانی بر روی پشت بام دارید که باید از آنها مراقبت شود و باید همیشه به آنها رسیدگی کنید.

این امکان وجود دارد که ریشه گیاهان در سقف نفوذ کند و این امر به دلیل درست انتخاب نکردن گیاهان برای روف گاردن است. البته زیر سازی نامناسب نیز می تواند باعث این مشکل شود.

ببینید ایده برای روف گاردن:

 

اصول طراحی روف گاردن

اصول طراحی روف گاردن شامل مواردی است که افراد در هنگام طراحی باید به آنها توجه داشته باشند.در ابتدا باید مشخص شود که کدام یک از انواع روف گاردن  مناسب پشت بام است. همانطور که پیش تر اشاره شد روف گاردن ها در سبک های مختلفی طراحی و اجرا می شوند از این رو با سه سبک اصلی انواع روف گاردن آشنا می شویم.

انواع طراحی روف گاردن

روف گاردن گسترده

روف گاردن گسترده نوعی از روف گاردن است که بستر خاک در آن کم عمق است و گیاهانی مانند چمن و گل های زینتی در آن کشت می شود. روف گاردن گسترده مخصوص بام هایی است که مقاومت بالایی ندارند و نصب و اجرای آن نیز از دردسر کم تری برخوردار است.

روف گاردن فشرده

خب این سبک از طراحی روف گاردن نسبت به نوع قبلی از عمق خاک بیشتری برخوردار است می توان از بوته ها و درختچه ها نیز در این نوع باغ بام استفاده کرد.

روف گاردن نیمه فشرده

روف گاردن نیمه فشرده بین این سبک قرار دارد و نوعی سیستم ترکیبی است که هم از ویژگی های روف گاردن گسترده و هم از ویژگی های روف گاردن فشرده دارد.

طراحی روف گاردن می تواند در انواع مختلفی صورت بگیرد اما این سه نوع از اصلی ترین سبک های روف گاردن می باشند.

یکی از اصول طراحی روف گاردن انتخاب گیاهان مناسب روف گاردن می باشد. بهتر از گیاهان بومی هر منطقه برای استفاده در باغ بام استفاده کرد زیرا در غیر این صورت، گل و گیاهان در مجاورت با فضای باز سریعا پژمرده می شوند.

در طراحی و اجرای روف گاردن می توانید از عناصر مختلفی مانند چوب، سنگ، شیشه، آلمینویم و... استفاده کنید.

آلاچیق روف گادرن نیز در طراحی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید توجه ویژه ای به آن داشت.این آلاچیق ها باید زیبا و همچنین مقاوم باشند تا در فضای باز به خوبی عمل کنند.

همچنین نقش فلاور باکس ها و گلدان های ساخته شده از چوب را در طراحی روف گاردن دست کم نگیرید. فلاورباکس چوبی از مهم ترین عناصر در اجزای بام سبز می باشد.

تصاویر روف گاردن برای ایده گرفتن:

 

 

شرکت طراحی و اجرای روف گاردن

در این مقاله با هم تصاویر روف گاردن را مرور کردیم که امیدواریم برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید ایده برای روف گاردن خود را پیدا کنید.

اگر برای طراحی و اجرای روف گاردن  روی پشت بام خود به مشاوره و کمک نیاز دارید پیشنهاد می شود با گروه مهندسی آژمان در تماس باشید.

این تیم با سالها تلاش و تجربه توانسته با کسب رضایت حداکثری مشتریان، نام خود را به یک برند معتبر تبدیل کند.

برای اطلاع از هزینه ها و قیمت روف گاردن و مشاوره می توانید به وب سایت ایشان به نشانی  www.azhman-group.com مراجعه کنید.

برچسب ها:
روف گاردن
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
طاهرنژاد
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲

تصاویر جالی بود من خودم روف گاردن هایی که فضای آزاد بیشتری دارند و خیلی شلوغ نیستند رو بیشتر دوست دارم

پاسخ
علیرضا
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

خسته نباشید لطفا درباره محوطه سازی و روف گاردن بیشتر مطلب بزارید

پاسخ
زهرا
۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

روف گاردن های قشنگی بودن

پاسخ
شاهین
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰

برای اجرای روف گاردن نیاز به جواز هستش؟

پاسخ
ساناز
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲

تصاویر روف گاردن که قرار دادید واقعا فوق العاده هستن

پاسخ
لیلا
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

به نظرتون اجرای روف گارن در تهران هم پاشخ گوعه؟ با توجه به گرمای زیاد و آلودگی هوای تهران میگم یعنی گیاهان زود خراب نمیشن رو پشت بام؟

پاسخ
خسرو
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

مطلب خیلی خوبی بود

پاسخ
زهرا لطیفی
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

مطالب وب سایتتون عالیه خسته نباشید

پاسخ
حدیث
۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

چیز خوبیه ولی نیاز به نگهداری داره

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید