مصالح مورد نیاز برای ساخت موزاییک چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه با خانه موزاییک همراه باشید تا به شما عزیزان توضیح دهیم موزاییک از چه مصالحی ساخته می‌شود و برای خرید موزاییک با کیفیت چه کاری انجام دهیم.

موزاییک یکی از پرکاربردترین مصالح در ساخت و ساز ساختمان است. موزاییک نوعی کف پوش است که از سیمان، ماسه، آب، پودر سنگ، رنگ های افزودنی و سنگدانه ها ساخته می شود. موزاییک ساده و انواع موزاییک دیگر از بتن فشرده ساخته می شوند و دارای طرح ها و مدل های مختلف می باشند و قابل نصب برای فضاهای بیرونی و داخلی هستند. این نوع کف پوش متراکم نوعی بتن است که از طریق فشرده سازی یا لرزش چگالی به دست می آیند. در برخی موارد به کمک هنر نقاشی معرق می توانید طرح های بسیار خاصی را روی آن ایجاد کنید و به کمک معرق کاری جلوه جدیدی به دکوراسیون ساختمان خود ببخشید. در ادامه با خانه موزاییک همراه باشید تا به شما عزیزان توضیح دهیم موزاییک از چه مصالحی ساخته می‌شود و برای خرید موزاییک با کیفیت چه کاری انجام دهیم.

 

برای ساخت یک موزاییک مرغوب به چه مصالحی نیاز است؟

  1. ریگهای رنگی و سنگ ریزه

پس از استخراج سنگ از معادن، آن را به کارخانه می آورند و در دستگاهی به نام سنگ شکن قرار می دهند تا آن را به قطعات کوچک تبدیل کنند. این سنگ های استخراج شده از معدن دارای انواع مختلفی از جمله سنگ مرمر، سنگ قرمز، سنگ سبز ، سنگ گل سیاه و... هستند. در مرحله بعدی بعد از قرار دادن سنگ در داخل دستگاه سنگ شکن نوبت به شستشوی سنگ ها می رسد این کار توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود.

کار این دستگاه به این صورت است که سنگ های خرد شده را داخل ماشین های مخصوص می ‌گذارند و دستگاه سنگ را می چرخاند و به صورت لایه لایه سنگ ها به بالای دستگاه آورده می ‌شوند و به این ترتیب سنگ ها شسته می شوند سپس سنگ ها به جای دیگری منتقل می شوند تا خشک شوند. دلیل این امر مقاومت بالای سنگ ها در بتن است. پس از خشک شدن، سنگ ها را در سیلوها ریخته و با توجه به هر نوع تولید که مقیاس و فرمول خاص خود را دارد اندازه گیری و انتخاب می شوند و سپس مورد استفاده قرار می گیرند. سپس داخل پاکتی ریخته می شود که به میکسر اصلی برده می شود.


 

  1. مصالح بعدی آب، سیمان و پودر سنگ

پودر سیمان و سنگ در داخل سیلوهای مخصوص طبق فرمول و اطلاعات ارائه شده در دستگاه به همراه شن و آب توسط تسمه نقاله زیر مخازن و یا توسط آسانسور به مخلوط کن آورده می شود تا با هم مخلوط شوند. سپس طی انجام این مراحل در نوار ذخیره سازی قرار می گیرند و به آرامی از نوار ذخیره سازی به دستگاه دزاتور برای ساخت موزاییک ساده جریان می یابند. شما عزیزان می ‌توانید برای خرید موزاییک با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در ابعاد های مختلف و طرح های گوناگون به وب سایت خانه موزاییک مراجعه کنید.

 

 

انبار کردن مصالح و مواد موزاییک

سنگ ریزه هایی که برای ساخت موزاییک ساده استفاده می شوند وهمچنین سایر مصالح باید به گونه ای نگهداری شوند که نتوان آنها را با هم مخلوط کرد. البته باید به روشی در انبار نگهداری شوند که دسترسی به این مصالح به راحتی انجام شود. برای انبار کردن مصالح مورد نیاز برای ساخت موزاییک ساده از انبارهایی که به نام آخوره معروف هستند استفاده می شوند. Top of Form

Bottom of Form

همچنین از برخی سیلوها برای نگهداری پودر و سنگ سیمان استفاده می شود که مجهز به همزن های پنوماتیکی (آیرواسلایدی )هستند که با هوا کار می کنند و با فشار از کف سیلو آن را با فشار به بالا می دمند و از کلوخه شدن محتویات سیلو جلوگیری می کنند.

سیلوهای محل نگهداری پودر سنگ همیشه کوچکتر از سیلوهای حاوی سیمان هستند. دلیل این امر این است که در هر استانی پودر سنگ به وفور تولید می شود و کارخانه های ساخت موزاییک ساده و انواع دیگر موزاییک هرموقع که به پودر سنگ احتیاج داشته باشند به راحتی در دسترس آن ها قرار می گیرد. بنابراین نیاز به ذخیره سازی زیادی ندارند که نگهداری آن هزینه دارد. اما در مورد سیمان اینطور نیست، چون باید از استان های دیگر به محل کارخانه مورد نظر حمل شوند.

 

 

شستشوی مصالح برای ساخت موزاییک

اصلی ترین مرحله برای ساخت موزاییک ساده و انواع موزاییک دیگر همین شستشوی مصالح است. Top of Form

Bottom of Form

وجود گرد و غبار مختلف در مواد باعث کاهش مقاومت موزاییک می شود، بنابراین این گرد و غبار باید از سطح مواد حذف شود و در حال حاضر برای ساخت موزاییک از دو روش دستی و اتوماتیک این کار را انجام می دهند. خانه موزاییک مفتخر است که برای تولید هرگونه موزاییک ساده، موزاییک شیار دار، موزاییک پلیمری، موزاییک سیمانی،موزاییک گرانیتی و... از دستگاه پرس اتوماتیک برای ساخت موزاییک های با کیفیت در مجموعه خود استفاده می کند. درادامه هر دو روش را به شما توضیح خواهیم داد.
 

  • دستی

کار با این روش کاملا قدیمی است و سنگ ها به خوبی در این سبک شسته نمی شوند اما هنوزم کارخانه هایی هستند که از این روش برای ساخت موزاییک برای خود استفاده می کنند. در این روش آب با فشار در مخازن ذخیره بر روی سنگ ها پاشیده می شود و فقط سطح بالایی سنگ از غبار شسته شده و در خط تولید استفاده می شود و آب حاصل از این روش مجدداً تصفیه می شود و برای تمیز کردن سایر سنگ ها استفاده می کنند.
 

  • اتوماتیک

در این روش از دستگاهی مارپیچ استفاده می شود که سنگ ها را تحت فشار با آب پاشیده و سنگ ها را تا انتهای محفظه بلند می کند و پس از شستشو و تمیز شدن کامل سنگ ها، آب به دست آمده مجددا مورد استفاده قرار می گیرد. موزاییک های ساخته شده در خانه موزاییک با بهترین فناوری و تکنولوژی به عمل می رسند و به همین دلیل با بهترین وکیفیت و مقاومت بالا به دست مشتریان عزیز می رسد. برای خرید موزاییک از شرکت ما و اطلاع دقیق قیمت ها کافی است با شماره تماس های موجود در وب سایت خانه موزاییک تماس بگیرید و با بهترین مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

 

موزاییک

 

نحوه مخلوط کردن مصالح برای تهیه موزاییک

برای ساخت و خرید موزاییک زیبا باید مواد را به نسبت های معینی مخلوط کرد اما اگر این ترکیب با دست انجام شود بسیار سخت و کند می شود و نتیجه خوبی نخواهد داشت بنابراین باید سرعت و کیفیت را افزایش داد و برای این کار از دستگاه های مخلوط کن یا میکسراستفاده می شود. ما دو قیف داریم، یکی شماره 2 و 1 و دیگری شماره 1، 2، 3 و 4. قیف 1 و 2 حاوی ماسه شسته شده است و همچنین یک سیلو در سمت راست وجود دارد که حاوی سیمان سفید است که برای پشت موزاییک ساده و دیگر موزاییک ها استفاده می شود. مخروط های 1، 2، 3 و 4 دارای 4 نوع سنگ برای سطح بالایی هستند. سیلوهای سمت چپ دارای پودر سنگ و سیمان سفید برای سطح روی موزاییک هستند. یک تسمه نقاله در زیر قیف 1 و 2 و یک تسمه نقاله دیگر در زیر 4 قیف دیگر وجود دارد. علاوه بر این، در پایین هر قیف دریچه های اتوماتیکی وجود دارد که با بالارفتن دستگاه باز می شوند و محتویات آن را در داخل نوار نقاله می ریزند. هنگامی که دریچه ها به طور کامل شسته شدند تسمه نقاله مواد را در آسانسور قرار می دهد و هر آسانسور مواد را به مخلوط کن مربوطه خود برای ساخت موزاییک می برد.

برچسب ها:
موزاییک
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید