خرید میز اداری برای یک دفتر اداری مدرن ، نکات و ابعاد کاربردی که خوب است قبل از خرید بدانید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر به عنوان طراح و معمار قصد دارید تا برای یک پروژه که در حال طراحی و اجرای آن هستید میزاداری انتخاب کنید ( به عنوان مشاور و معمار ) ، در هر کدام از این حالت ها که هستید امیدواریم که انتخاب خوبی داشته باشید . قطعا این محتوا به شما کمک های مفیدی خواهد

اگر برای دفتر اداری خودتان که قصد راه اندازی یا باز طراحی محیط اداری آن را دارید قصد خرید مبلمان اداری و میز را دارید ( به عنوان مدیر عامل ) ، یا مسئولیت انتخاب و خرید میز های اداری دفتر و شرکت به شما سپرده شده است ( به عنوان مسئول خرید یا همکار شرکت ) و یا به عنوان طراح و معمار قصد دارید تا برای یک پروژه که در حال طراحی و اجرای آن هستید میزاداری انتخاب کنید ( به عنوان مشاور و معمار ) ، در هر کدام از این حالت ها که هستید امیدواریم که انتخاب خوبی داشته باشید . قطعا این محتوا به شما کمک های مفیدی خواهد کرد . 
میز اداری در دفتر کار مثل مبل و فرش است در خانه ( به عبارتی اصلی ترین و بیشترین حجم از فضای شما را پر خواهد کرد ) و بیشترین استفاده و ارتباط شما در طول روز با آن است و به همین دلیل یکی از اصلی ترین بخش های بودجه شما را نیز به خود اختصاص خواهد داد و همین موضوع نشان میدهد که انتخاب مهم و درستی لازم است تا سرمایه شما در بهینه ترین حالت برایتان بازده داشته باشد . 

 

 

شما در یک دفتر کار که به درستی طراحی و اجرا شده باشد ( تفاوتی ندارد که ابعاد این دفتر 50 متر باشد یا 1000 متر ) ، با 4 محیط اصلی و فضای اساسی روبرو هستید : 


•    فضای کار اختصاصی      ( میز مدیریت - میز جلسه ) 
•    فضای کار  اشتراکی       ( میز گروهی - میز کارشناسی ) 
•    فضای پذیرش و انتظار    ( میز پذیرش -  میز جلومبلی ) 
•    فضای استراحت و تفریح  ( میز غذاخوری -  میز تاشو و متحرک )
هر کدام از این فضاها که به ترتیب در بالا نام برده شده ، مبلمان اداری و به ویژه میز اداری مربوط به خود را دارد و خوب است که هنگام خرید ، اختصاص بودجه و انتخاب محصول به جزئیات میزاداری مورد نیاز آن محیط توجه کنید . ما در پایین مهم ترین و کلیدی ترین نکات هر میز را برای شما ذکر کرده ایم : 


•    میز مدیریت

ابعاد مناسب میز مدیرت اولین نکته برای انتخاب و خرید آن است . حداقل طول ازcm  180  تاcm  240 سانتی متر و عرض بین cm 80  تا cm 100 سانتی متر ، نرمال ترین سایز ها هستند و ارتفاع استاندارد تمام میز ها cm 74 تاcm 77 سانتی متر است  .  ظاهر میز مدیریت دومین نکته برای خرید است ، اول از همه مشخص کنید میز مدرن میخواهید یا میز کلاسیک و بعد اینکه میز مدیریت بدون ال کناری و یا به همراه ال پهلو می خواهید . سپس مشخص کنید که  در میز مدیریتی ،  قسمت جلوی میز کاملا بسته باشد یا اینکه قسمت جلوی آن باز باشد و زیر میز دیده شود  .  متریال های که می توانید تهیه کنید ، تمام ام دی اف ،  ترکیب فلز و ام دی اف ( معمولا پایه و سازه میز فلز و سطح آن ام دی اف و یا شیشه است )  ، چوب و چرم هستند و در نهایت مشخص کنید که چه امکانات جانبی اضافی برای میز مدیریت نیاز دارید ، امکاناتی همچون جای قرار گیری گاو صندوق ، پرینتر ، یخچال کوچک و یا میز جلسه پیوسته به میز  و  البته کنسول و کرندزای مدیریتی . البته یکی از مدلهای جدیدی که در محیط های اداری مدرن در انتخاب میز مدیریت امکان اجرا دارد ، میز مدیریت ارتفاع متغیر است .  
 

 

•    میز جلسه

تعداد نفراتی که نیاز دارید تا از میز جلسه استفاده کنید اولین نکته ای است که می باست آن را مشخص کنید ، معمولا 4 نفره ، 8 ، 12 و 24 نفره پر مصرف ترین حالت های این میز هستند . نکته بعدی فرم و شکل میز جلسه است که می تواند مربع ، مستطیل ، دایره و 6 یا 8 ضلعی باشند ، البته فرم U هم در محیط های که فضا داشته باشند قابل استفاده است . عرض میز جلسه حداقل 80 و حداکثر 140 است و طول میز جلسه هم با توجه به تعداد نفرات مشخص می شود (  اما یک نکته ساده برای به دست آوردن طول مناسب میز مورد نیاز شما این است که برای هر صندلی اداری که قرار است زیر میز قرار دهید حداقل cm 70 در نظر بگیرید و این یعنی یک میز 4 نفره حداقل cm 140 طول لازم دارد و ارتفاع استاندارد تمام میز ها cm 74 تاcm 77 سانتی متر است . در صورتی که نیاز به میز های جلسه مختلف و متعدد در شرکت دارید ، مشخص کردن کاربرد و استفاده میز هم مهم است ، میز برای مصاحبه استخدامی ، میز برای گفتگو همکاران ، میز برای پرزنت فروش مشتریان ، میز برای جلسه اعضا هیئت مدیره پر کاربرد ترین مصرف های میز جلسه هستند . آخرین نکته در میز جلسه انتخاب امکانات اضافی همچون پریز های برق و شبکه و امکان ارتباط میز با ویدیو پرژکتور است که خوب است در هنگام خرید به آن هم توجه کنید .  
 

 

•    میز گروهی

ابتدا مشخص کنید که میز کارگروهی را برای چند نفر می خواهید تهیه کنید ، یعنی ترجیح میدهید زون کاری که تهیه میکنید 2 ، 4 ، 6 و یا 8 نفره باشد . حداقل عرض مناسب برای کار کردن 2 نفر روبروی هم در یک میزگروهی cm 122 است و این عرض می تواند  cm142 و یا cm162  هم باشد . طول مناسب هر نفر در میزهای گروهی می تواند حداقل   cm100  یاcm  120 و حداکثرcm  160 ( برای هر نفر ) باشد و ارتفاع استاندارد تمام میز ها cm 74 تاcm 77 سانتی متر است . موضوع اصلی بعدی این است که آیا نیاز دارید که بین افراد جداکننده یا دیوایدر باشد یا خیر ( دیوایدرها می توانند از نوع ام دی اف ، شیشه ، وول پنل و یا پارچه باشند ) اگر نیاز به کمی سکوت و آرام بودن محیط دارد استفاده از دیوایدرهای بین نفرات الزامی است . نکته بعدی این است که هر نفر نیاز دارد فایل شخصی داشت باشد یا می توانید از فایل مشترک استفاده کنید و اینکه فایل کشویی نیاز دارید یا فایل کمدی . آخرین نکته در میز امکانات اضافی همچون پریز های برق و شبکه ، سینی عبور کابل ها ، جای قرار گیری کیس و یا کیف است که می شود به میزها اضافه کرد .

 

•    میز کارشناسی    

عرض مناسب میز برای کار یک کارشناس در محیط اداری cm 70 یا cm 80 است  و  طول های cm 120 ، cm 140 یا cm 160 می تواند مناسب باشد و ارتفاع استاندارد تمام میز ها cm 74 تاcm 77 سانتی متر است . میزکارشناسی را می شود بدون فایل اختصاصی ، به همراه فایل سه کشو کوچک زیر میز و یا به همراه ال پهلوی میز ( که محل مناسبی برای قرار دادن پرینتر است ) استفاده کرد . امکانات اضافی همچون پریز های برق و شبکه ، سینی عبور کابل ها ، جای قرار گیری کیس و یا کیف هم می توان به این میزها اضافه شوند .
 

 

•    میز پذیرش

اولین میزی است که هر نفر به محض ورورد به دفتر شما آن را می بیند ( و بر اساس اصل اثر هاله ای می تواند ظاهر و ویژگی های آن را به سایر خصوصیات شرکت شما نسبت بدهد ) . فرم های محتلفی برای انتخاب این میز وجود دارد ، از یک میز ساده همانند یک میز کارشناسی تک تا ترکیبی از میز و کانتر های پیشخوان چند نفره . ابتدا مشخص کنید که چند نفر قرار است در پشت این میز بنشینند ، طول مناسب برای هر نفر حداقل 140 یا 160 است ، حداقل عرض مناسب میز پذیرش 80 یا 90 است ، و ارتفاع پیشخوان کانتر پذیرش هم بین 105 تا 110 است ( البته ارتفاع استاندارد محل نشستن و کار پرسنل شما همان cm 74 تاcm 77 سانتی متر است ) . معمولا روی میز پذیرش داشتن محلی که برخی از مراجعه کنندگان برای نوشتن متن به آن نیاز دارند ضروری است . همچنین داشتن محلی برای قرار گیری پرینتر و یا دستگاه کپی هم در میز پذیرش مفید و کاربردی است .

 

•    میز جلومبلی

شاید به نظر کم کاربرد بیاید اما داشتنش لازم و حتی ضروری است . فرم های مربع ، مستطیل ، گرد و بیضی انواع اشکال آن است . حداقل عرض cm 40 و حداکثر cm 70  و طول cm 80 مناسب ترین سایز آن است  ،  ارتفاع استاندارد آن هم cm 40 سانتی متر است  .        میز جلومبلی اگر جایی برای قرار دادن لوازم پذیرایی را هم در خود داشته باشد عالی است . 

 

•    میز غذاخوری

مانند میز جلسه مهم ترین موضوع در انتخاب میز غذاخوری مناسب تعداد نفراتی است که قرار است از آن استفاده کنند ( حتی اگر محیط شما بسیار کوچک است ، حداقل 1 میز بسیار کوچک برای غذا خوردن 2 نفر هم شده داشته باشید و اگر هم که جای کافی دارید که بسیار عالی ) .  فرم های مربع ، مستطیل ، گرد و بیضی انواع اشکال آن است . حداقل عرض cm 70 وحداکثر cm 90 و طول cm 140 تا 280  مناسب ترین سایز آن است ، ارتفاع استاندارد میز غذاخوری هم cm 74 تاcm 77 سانتی متر است .

 

•    میز تاشو و متحرک

همیشه نیازهای غیر قابل پیش بینی و یا نیازهایی که ممکن است در بازه های زمانی طولانی مدت اتفاق می افتند ( مثل کارگاه های آموزشی ، جشن ها و یا اضافه شدن افرادی مانند حسابرس ها و بازرس ها ) در هر شرکتی وجود دارد . میز تاشو که جای کمی میگرد و به راحتی انبار می شوند و یا میزهای متحرک که امکان جابجایی آسان را دارند ، مناسب ترین گزینه برای این نوع نیاز ها هستند . 

اگر که لازم دارید تا برای هر کدام از دسته های بالا نمونه هایی روببینید و یا اطلاعات بیشتری از هر نوع میز اداری نیاز دارید ، پیشنهاد می کنیم که به سایت Denitte.com سری بزنید و علاوه بر انواع میز اداری سایر اقلام مبلمان اداری مورد نیاز یک دفتر رو هم ببینید .  

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید