مزایای کرکره برقی فولادی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

یکی از اصلی ترین دغدغه ها برای مغازه داران، تامین امنیت و عدم نیاز به تعمیر و تعویض قطعات در زمان کوتاه به شمار میرود که با استفاده از کرکره های برقی به راحتی برآورده میشود.

یکی از اصلی ترین دغدغه ها برای مغازه داران، تامین امنیت و عدم نیاز به تعمیر و تعویض قطعات در زمان کوتاه به شمار میرود که با استفاده از کرکره های برقی به راحتی برآورده میشود. در گذشته استفاده از کرکره های دستی، مشکلاتی مانند سر و صدای زیاد؛ امنیت کم و ظاهری نه چندان زیبا با خود به همراه داشت که برای برخی از کسبه معظل اصلی به شمار میرفت. خوشبختانه این روزها با استفاده از کرکره های برقی میتوان علاوه بر امنیت به ظاهری زیبا دست پیدا کرد. در ادامه به طور تخصصی تر به بررسی مزیت های استفاده از کرکره برقی فولادی و مقایسه این نوع کرکره برقی پرداخته شده است، برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

کرکره برقی فولادی

همانطور که از نام کرکره برقی پیداست، این نوع کرکره از کنار هم قرار گرفتن تیغه های فولادی و موتور حرکت دهنده کرکره تشکیل شده است. کرکره برقی از نظر متریال به کار رفته در خود میتواند به چهار دسته اصلی و شناخته شده کرکره برقی فولادی، آلومینیومی، گالوانیزه و پلی کربنات تقسیم بندی شود. در این میان پرکاربرد ترین و محبوب ترین دسته بندی کرکره های برقی، کرکره های فولادی و آلومینیومی به شمار میروند که در کنار کیفیت قابل قبول، به دلیل قیمت مناسب به یکی از پرکاربردترین انواع کرکره برقی تبدیل شده اند.

کرکره برقی فولادی به دلیل خواص بی نظیری که دارد مانند استحکام در برابر ضربه و فشار، میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای تامین امنیت درب های ورودی و پارکینگ ها به شمار برود، به همین جهت برای درب مغازه ها و پارکینگ ساختمان ها میتواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

 

ویژگی های کرکره برقی فولادی

از آنجایی که فولاد مقاومت خوبی در برابر فشار و ضربه دارد، میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای تامین امنیت درب های ورودی به شمار برود. بر روی تیغه های فولادی معمولا یک لایه محافط به منظور جلوگیری از ایجاد خط و خش تیغه کرکره برقی قرار میگیرد. از طرفی دیگر به دلیل مقاومت قابل توجه فولاد در برابر حریق، این مدل کرکره برقی میتواند گزینه مناسبی برای انبارها به شمار برود.

میزان مقاومت تیغه فولادی در برابر فشار یا ضربه، ارتباط مستقیمی با ضخامت تیغه های استفاده شده دارد. از طرفی دیگر به دلیل فاصله ای که میان تیغه های فولادی قرار دارد، میتواند امکان ارتباط چشمی و عبور نور به فضای داخلی را تا حدی برقرار کند.

 

کاربرد کرکره برقی فولادی

 

 

کرکره برقی فولادی میتواند امنیت بالایی برای مکان مورد استفاده از این دست کرکره ها ایجاد کند. به همین دلیل میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای پارکینگ ساختمان های مسکونی، اداری و کرکره مغازه ی پاساژها و مراکز خرید به شمار برود. همچنین این دست از کرکره های برقی میتواند گزینه مناسبی برای مغازه هایی که نیاز به تامین امنیت بالایی دارند، مانند صرافی ها، طلا فروشی ها و... به شمار برود.

 

مقایسه کرکره برقی فولادی و آلومینیومی

همانطور که در طول مقاله اشاره شد، کرکره برقی فولادی و آلومینیومی دوتا از بهترین و پرکاربردترین کرکره های برقی به شمار میروند که هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. به طور کلی در هنگام انتخاب و خرید کرکره برقی باید بر اساس کاربرد فضای مورد استفاده و قابلیت های مد نظر انتخاب کنید که از کدام نوع کرکره برقی استفاده کنید. توصیه میشود در مکان هایی که امنیت بیشتر از موارد دیگر موثر است و از نظر انتخاب نوع موتور کرکره برقی محدودیتی وجود ندارد، همچنین وزن سنگین تیغه های کرکره برقی فولادی مشکلی ایجاد نمیکند، از کرکره برقی فولادی استفاده شود. اما در مکان هایی که بحث امنیت کمرنگ تر است، به خصوص در مکان هایی مانند پارکینگ ها و.. از کرکره ها برقی آلومینیومی استفاده شود.

یکی از نکاتی که باید در این میان به آن توجه کرد این است که هر دو نوع کرکره برقی میتوانند امنیت بالایی ایجاد کنند، اما مقاومت کرکره های آلومینیومی در برابر فشار، ضربه و حریق در مقایسه با کرکره های فولادی کمتر است.

 

مزایای کرکره برقی فولادی در مقایسه با کرکره برقی آلومینیومی

 

 

  • کلیه اجزا و قطعات کرکره های برقی فولادی از جمله تیغه و ریل ها، از فولاد با کیفیت ساخته شده است که میتواند تا مقاومت بیشتری را در مقایسه با کرکره های آلومینیومی ایجاد کند.

  • کرکره های فولادی؛ در نهایت به یک لایه روکش گالوانیزه تجهیز شده اند که میتواند مقاومت خوبی در برابر عوامل جوی ایجاد کند و با گذر زمان علائم فرسودگی در آن دیده نشود.

  • در سایر مدل های کرکره برقی ممکن است کرکره در اثر شستشو و یا مجاورت با مواد شیمیایی دچار تغییر رنگ شوند، اما به دلیل روکش گالوانیزه مورد استفاده در کرکره های فولادی، این مدل کرکره از هرگونه آسیب احتمالی محفوظ خواهد ماند.

  • استفاده از کرکره های فولادی به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و.. میتواند این دسته از کرکره ها را به یکی از محبوب ترین ها تبدیل کند که در مکان هایی که امنیت از ارکان اصلی به شمار میرود، به کار برود.

  • طول عمر کرکره های فولادی در مقایسه با سایر مدل های کرکره برقی، بیشتر است و میتواند این مدل از کرکره برقی را به یکی از بهترین گزینه ها تبدیل کند.

 

معایب کرکره برقی فولادی در مقایسه با کرکره برقی آلومینیومی

  • یکی از بزرگترین مشکلات کرکره برقی فولادی در مقایسه با سایر مدل های کرکره برقی، فرسودگی و ایجاد سر و صدا در هنگام باز و بسته شدن کرکره برقی است که میتواند به دلیل ضخامت زیاد تیغه و یا وزن بالای آن باشد. همچنین تاب برداشتن و قوس میان تیغه ها میتواند یکی دیگر از دلایل ایجاد سر و صدا به شمار برود.

  • هزینه خرید، نصب و نگهداری از کرکره های برقی فولادی در مقایسه با سایر مدل ها، بالاست. اما توجه به این نکته که این مدل کرکره برقی عمر بالاتری دارد و در گذر زمان، نیاز به تعمیر و تعویض قطعات در آن کمتر حس میشود، میتواند خرید این مدل کرکره را توجیه پذیرتر از قبل کند.

 

در هنگام خرید و انتخاب کرکره برقی به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • یکی از اولین مواردی که پیش از خرید کرکره برقی باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به میزان امنیت مورد نیاز در انتخاب کرکره است. همانطور که اشاره شد، برای استفاده از کرکره برقی در مکان های با امنیت بالا مانند صرافی ها، فروشگاه ها، بانک ها و...، خرید کرکره برقی فولادی توصیه میشود.

  • توجه به تجهیزات مورد استفاده در کرکره برقی میتواند خرید بهتر و با کیفیت تری را تضمین کند. به طور مثال در انتخاب و خرید کرکره برقی فولادی، باید به این نکته توجه کنید که به دلیل وزن بالای تیغه ها، باید از موتور ساید کرکره برقی استفاده کرد.

  • تجهیزات جانبی و امکانات بیشتر کرکره برقی، یکی دیگر از مواردی هستند که پیش از خرید کرکره برقی باید به آن توجه کرد. یکی از این امکانات، تجهیز کرکره برقی به UPS است که میتواند حرکت و کارکرد کرکره برقی را در زمان قطعی برق تضمین کند.

  • در صورتی که کرکره برقی مجهز به سیستم UPS نباشد، داشتن خلاص کن دستی، میتواند کمک کند، تا حرکت کرکره برقی به صورت دستی در زمان قطعی برق تضمین شود.

  • در مواردی که ظاهر کرکره برقی در ساختمان اهمیت پیدا میکند، میتوان از کرکره برقی با تیغه های رنگی و یا طرح های خاص استفاده کرد.

  • توجه به قیمت و کیفیت کرکره برقی نیز یکی از موارد مهم در زمان خرید کرکره برقی به شمار میرود. نوع تیغه، ابعاد و اندازه کرکره و جنس تیغه همگی از موارد تاثیرگذار در قیمت کرکره برقی به شمار میروند.

 

کرکره برقی فولادی از کجا تهیه کنیم؟

در این مقاله به بررسی ویژگی ها و مزایای کرکره برقی فولادی به طور تخصصی پرداخته شد، همانطور که در طول متن اشاره شد استفاده از کرکره های برقی فولادی یکی از بهترین گزینه ها برای مغازه ها، صرافی ها، طلا فروشی ها و... به شمار میرود. اما یکی دیگر از نکات مهمی که باید در خرید کرکره برقی فولادی مورد توجه قرار گیرد، توجه به فروشگاه و خدمات پس از فروش آن میباشد. فروشگاه دیبادر یکی از بهترین و شناخته شده ترین فروشگاه ها در زمینه فروش انواع کرکره برقی و تجهیزات آن به صورت تک و عمده میباشد. شما میتوانید به منظور دریافت مشاوره رایگان، کسب اطلاعات و یا خرید کرکره برقی فولادی از وبسایت این مجموعه دیدن نمایید.

برچسب ها:
کرکره
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید