مشخصات گریتینگ

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

گریتینگ، یکی از انواع شبکه‌های فولادی یا فایبرگلاس است که کاربردهای مختلفی دارد. گریتینگ انواع متفاوتی دارد که هر یک با توجه به مشخصات فنی گریتینگ مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین، این کالا به عنوان یکی از تجهیزات پراستفاده، نیاز به معرفی و شناخت دارد.

گریتینگ، یکی از انواع شبکه‌های فولادی یا فایبرگلاس است که کاربردهای مختلفی دارد. گریتینگ انواع متفاوتی دارد که هر یک با توجه به مشخصات فنی گریتینگ مورد نظر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین، این کالا به عنوان یکی از تجهیزات پراستفاده، نیاز به معرفی و شناخت دارد. 

وزن مناسب، قیمت گریتینگ مناسب، ظاهر خوب، اندازه چشمه‌های مناسب و امکان عبور هوا از جمله عواملی به‌شمار می‌روند که در خرید گریتینگ مهم هستند. در بازار، انواع گریتینگ مشبک از میلگرد و تسمه تهیه شده و به فروش می‌رسند. از جمله کاربردهای گریتینگ می‌توان به استفاده در سقف کاذب و پوشش کف اشاره کرد.

در این مقاله، با توجه به اهمیت و کاربرد این نوع از شبکه‌های فولادی، به بررسی مشخصات گریتینگ خواهیم پرداخت. 

 

تعریف گریتینگ

در ابتدای مقاله و پیش از بررسی مشخصات و قیمت گریتینگ، قصد داریم که گریتینگ را تعریف کنیم تا با آگاهی کامل از نوع آن، به بررسی ویژگی‌های فنی آن بپردازید.

در تعریف گریتینگ باید گفت که در حقیقت، به صفحات یا شبکه‌های فایبر گلاس و یا فولادی که برای کف، راه‌پله، سقف کاذب و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند، گریتینگ گفته می‌شود. این کالا، یکی از محصولات فولادی با قیمت مناسب است که کاربردهای مختلفی دارد. 

از شبکه های توری در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. از جمله این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آب‌راه پارکینگ‌های عمومی و منازل
  • جوی‌های آب و آب‌راه‌ها در خیابان‌ها
  • سقف کاذب
  • راه‌پله‌ها
  • کف کارخانه‌ها
  • استخر و سونا

مهم‌ترین علتی که از گریتینگ در این موارد استفاده می‌شود، عبور هوا و نور است که در کارخانه‌ها بسیار اهمیت دارد. 

هر گریتینگ اجزایی دارد که بر کاربرد و قیمت آن اثر می‌گذارد. در خصوص اجزا و انواع گریتینگ و همچنین عوامل موثر بر قیمت آن به طور مفصل بحث خواهیم کرد. 

 

 

اجزای گریتینگ

هر شبکه فولادی و گریتینگ، دارای سه عضو اصلی است، تسمه باربر، رابط گریتینگ و چشمه گریتینگ:

 

تسمه باربر

اولین جزء گریتینگ، تسمه باربر است که میزان مقاومت و کشش آن را مشخص می‌کند. به طور معمول از تسمه‌های فولادی استفاده می‌شود بنابراین، قیمت تسمه یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت گریتینگ به‌شمار می‌رود.

ضخامت، طول و ارتفاع تسمه بسیار مهم است و در حقیقت میزان مقاومت گریتینگ را مشخص خواهد کرد. هر چه طول تسمه بیشتر باشد این مقاومت کمتر است و هر چه ضخامت و ارتفاع بالاتر باشد، مقاومت نیز بیشتر خواهد بود. 

گریتینگ به صورت سفارشی ساخته می‌شود و محل قرارگیری تسمه‌ها با توجه به درخواست مشتریان می‌تواند متغیر باشد. تسمه خود از برش ورق سیاه بدست می‌آید. بنابراین نمی‌توان قیمت ورق سیاه را بر قیمت گریتینگ بی‌تاثیر دانست. 

 

رابط گریتینگ

رابط گریتینگ، جزء دیگر مهم در این کالای فولادی به شمار می‌رود. در واقع رابط‌ها اتصال میان تسمه های باربر را برقرار می‌کنند و شبکه را شکل می‌دهند. از تسمه، نیم تسمه، میلگرد و یا چهارپهلو به عنوان رابط استفاده می‌شود.

به رابط‌ها بار خاصی اعمال نمی‌شود و نیاز به مقاومت ویژه‌ای ندارند. در حقیقت این اجزا تنها شکل ظاهری گریتینگ را ایجاد می‌کنند و ارتباط بین اجزای باربر و چشمه را شکل می‌دهند. فاصله بین رابط‌ها اثری بر مقاومت و میزان استحکام گریتینگ ندارد و تنها برای راحتی عبور و مرور افراد اهمیت دارد. 

 

چشمه گریتینگ

چشمه گریتینگ یا همان مش بندی، فاصله میان تسمه‌های باربر و رابط است. چشمه گریتینگ اثر زیادی بر تحمل‌پذیری گریتینگ دارد. چشمه با دو عدد مشخص و به صورت x*y مشخص می‌شود. عدد اول یا x، میزان فاصله بین تسمه‌های باربر را بیان می‌کند و عدد دوم یا y؛ فاصله بین رابط‌ها را. این اندازه‌ها به میلی‌متر عنوان می‌شوند. 

 هر چه چشمه کوچک‌تر باشد، از تسمه‌ها و رابط‌های بیشتری استفاده می‌شود و در نتیجه وزن گریتینگ بیشتر خواهد شد. در صورت افزایش چشمه‌ها نیز، وزن کاهش می‌یابد. گفتنیست که با کاهش فاصله بین تسمه‌ها یا همان چشمه‌های گریتینگ، این کالا وزن بیشتری را تحمل خواهد کرد.

 

 

انواع گریتینگ

انواع گریتینگ را می‌توان بر اساس جنس و همچنین ظاهر و ساختار مشخص کرد. گریتینگ استیل، گریتینگ گالوانیزه و گریتینگ آلومینیومی انواعی هستند که براساس جنس مشخص می‌شوند.

مسلما قیمت گریتینگ گالوانیزه و قیمت گریتینگ استیل با یکدیگر تفاوت دارد. اما در این بخش، به تفصیل درباره انواع گریتینگ براساس ساختار و اجزا تشکیل دهنده بحث خواهیم کرد. چرا که اغلب افراد انواع گریتینگ را با این نوع تقسیم‌بندی می‌شناسند. 

 

گریتینگ تسمه در تسمه

در گریتینگ تسمه در تسمه، هر دو عضو باربر و رابط از نوع تسمه بوده و به هم متصل می‌شوند تا شبکه فولادی را شکل دهند. این نوع گریتینگ مقاومت بسیار بالایی دارد و در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

 

گریتینگ تسمه در نیم تسمه

گریتینگ تسمه در نیم تسمه نیز از دو نوع تسمه ساخته می‌شود با این تفاوت که تسمه رابط، عرض کمتری نسبت به تسمه باربر دارد. این کار به منظور ساخت گریتینگ با وزن کمتر انجام می‌شود. در عین حال، این نوع شبکه فولادی مقاومت و استحکام قابل قبولی دارد اما نمی‌توان آن را در صنایعی که مجبور به تحمل وزن بالا هستند مورد استفاده قرار داد. 

 

گریتینگ تسمه در میلگرد 

در این نوع شبکه فولادی از انواع میلگرد ساده یا آجدار به عنوان رابط استفاده می‌شود. وزن گریتینگ تسمه در میلگرد نسبت به دو نوع قبل کمتر است. 

 

گریتینگ تسمه در چهارپهلوی تابیده 

در گریتینگ تسمه در چهارپهلوی تابیده، از چهارپهلو به عنوان رابط استفاده می‌شود. ابعاد میله‌ها در این نوع شبکه، یکسان است. 

 

قیمت گریتینگ 

قیمت روز گریتینگ را عوامل مختلفی مشخص می‌کنند که قیمت دلار را می‌توان مهم‌ترین عاملی دانست که موجب نوسان همه روزه قیمت گریتینگ می‌شود. با توجه به این نکته، استعلام قیمت روز گریتینگ در هنگام خرید بسیار مهم است.جنس گریتینگ، عامل دیگریست که اهمیت دارد. مسلما قیمت گریتینگ فولادی و قیمت گریتینگ آلومینیومی با یکدیگر تفاوت دارند. 

شکل ظاهری، نوع گریتینگ و وزن آن نیز بسیار مهم به شمار می‌روند. قیمت هر متر مربع گریتینگ با توجه به وزنی که این کالا دارد مشخص می‌شود. هر چه اندازه چشمه‌ها کوچکتر باشد، وزن گریتینگ نیز بیشتر و قیمت هر متر مربع گریتینگ نیز افزایش خواهد یافت. برعکس این اصل نیز صادق است. 

برندهای مختلفی به تولید گریتینگ می‌پردازند که قیمت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. در هنگام خرید گریتینگ باید بهترین تولیدکننده را انتخاب کنید. قیمت گریتینگ را از مجموعه‌های به‌روزی چون شرکت بازرگانی آیرومارت استعلام بگیرید. 

 

 

خرید گریتینگ از آیرومارت

مجموعه آیرومارت، انواع گریتینگ با شکل ظاهری مختلف را به مشتریان عرضه می‌دارد. این مجموعه، کیفیت را اصل اول خود قرار داده‌است. آیرومارت با سال‌ها تجربه فعالیت در بازار فولاد و آهن آلات، انواع گریتینگ فلزی، استیل، گالوانیزه را به قیمت روز تولید و به مشتریان عرضه می‌کند.

مشتریان می‌توانند پس از استعلام قیمت گریتینگ به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی، سفارش خود را به ثبت برسانند. با آیرومارت از طریق راه‌های زیر در ارتباط باشید:

  • وبسایت آیرومارت به نشانی iromart.com
  • شماره تلفن آیرومارت 02145306

همچنین می‌توانید ساخت گریتینگ مورد نیاز خود را به صورت مستقیم به آیرومارت بسپارید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با این مجموعه در تماس باشید. 

برچسب ها:
گریتینگ
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید