چسب بتن برای استخر، راهنمای جامع خرید چسب بتن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

چسب بتن چسبی باکیفیت است که در ساختمان سازی کاربرد دارد. از این چسب در محیط‌های مختلفی همچون استخرها استفاده می‌شود و دلیل آن هم این است که چسب بتن استخر به خوبی درزهای بتن را پر می‌کند و می‌تواند تا سالیان سال در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان دهد.

چسب بتن چسبی باکیفیت است که در ساختمان سازی کاربرد دارد. از این چسب در محیط‌های مختلفی همچون استخرها استفاده می‌شود و دلیل آن هم این است که چسب بتن استخر به خوبی درزهای بتن را پر می‌کند و می‌تواند تا سالیان سال در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان دهد.

چسب بتن چیست؟

راهنمای جامع خرید چسب بتن

همان طور که ‌گفتیم، چسب بتن یک افزودنی صنعتی است که به ترمیم بتن، آب بندی آن، افزایش مقاومت بتن، ترمیم بافت‌های قدیمی بتن و جلوگیری از به وجود آمدن ترک در بتن می‌پردازد. این چسب علاوه بر این که خواص مکانیکی یک بتن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، مقاومت شیمیایی آن را نیز بهبود داده و مقاومت الکتریکی را بیشتر و بیشتر می‌کند.  برای این که شما بتوانید به خوبی از این چسب‌ها برای آب بندی و ترمیم بافت‌های استخر استفاده کنید، باید پیش از هر چیزی گرد و غبار و ذرات اضافی را از سطح مورد نظر حذف نمایید. سپس چسب بتن را با سایر موادی که در ملات‌های ساختمانی به کار گرفته می‌شوند ترکیب کنید تا یک ماده‌ی روان را به دست بیاورید. در این مرحله نوبت به استفاده از این ملات می‌رسد که توسط نیروهای ماهر، این ملات چسبناک به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع چسبی که امروزه با نام چسب بتن در استخرها کاربرد دارد، به آب بند بتن معروف است و بتن را در برابر آب مقاوم می‌کند.

چسب‌های بتن دارای انواع گوناگونی هستند که هر کدام از آن‌ها در یک محیط خاص کاربرد دارد. این چسب‌ها علاوه بر این که کارایی منحصر به فردی دارند، از قیمت مناسبی هم برخوردار شده‌اند که همین امر باعث شده است که بسیاری از افراد این چسب‌ها را برای انجام فرآیندهای مختلف ساختمانی و پوشاندن درزهای بین بتن برگزینند. شما می‌توانید جهت خرید بهترین چسب بتن برای استخر با ما در تماس باشید و سفارش خود را ثبت کنید.

انواع چسب بتن

به طور کلی چسب‌های بتن دارای دو نوع خاص هستند که شما باید با هر کدام از این چسب‌ها آشنا باشید تا در نهایت بهترین چسب را برای پوشاندن درزهای استخر و ترمیم و آب بندی بتن به کار رفته در استخر خریداری کنید:

  1. چسب بتن اپوکسی: به طور کلی چسب‌های اپوکسی که در آب بندی استخر به کار گرفته می‌شوند، با استفاده از نوعی رزین و سخت کننده تولید می‌شود. این نوع از چسب‌ها اغلب اوقات در فرآیندهای تعمیراتی بتن مورد استفاده قرار می‌گیرند چرا که چسبندگی این نوع از چسب‌ها نسبت به سایر چسب‌ها بسیار بیشتر است. چسب بتن اپوکسی به دلیل این که خاصیت چسبندگی فوق‌العاده‌ای را هم دارد، اکثر اوقات در ترکیبات نماسازی هم به کار گرفته می‌شود.
  2. چسب بتن لاتکس: نوع دیگری از چسب‌های بتن وجود دارند که متداول‌ترین نوع از این چسب‌ها هم به شمار می‌آیند. این چسب‌ها نه تنها مقاومت بتن در برابر فرسایش و ساییدگی را افزایش می‌دهند بلکه توان شیمیایی بتن را هم تا حد زیادی بالا می‌برند. اکثر اوقات سنگ‌های کف استخر و سرامیک‌های میانی استخر را با استفاده از همین چسب‌ها ترمیم می‌کنند. چسب‌های لاتکس با مواد پلیمری تولید می‌شوند و مقاومت بتن را در برابر رطوبت و نفوذ آب افزایش می‌دهند. به نظر می‌رسد که از این چسب‌ها به عنوان چسب بتن برای استخر و آب بندی آن هم استفاده می‌شود.

چسب بتن مناسب برای استخر

خرید چسب بتن مناسب برای استخر

حال که با انواع مختلف چسب بتن برای استخر آشنایی پیدا کرده‌اید، شاید برای شما سوال پیش بیاید که چه نوع چسبی را برای استخر مورد استفاده قرار دهیم. همان گونه که مشاهده کردید، چسب‌های استخر باید با سرامیک‌هایی که در این فضا به کار گرفته می‌شوند، هماهنگ باشند تا بتوانند این سرامیک‌ها را به خوبی بر کف بچسبانند. بنابراین بهترین چسب برای ترمیم و آب بندی استخر، همان چسب لاتکس است که توانایی افزایش نفوذ سرامیک در برابر آب را دارد. شما عزیزانی که تمایل به خرید چسب‌های بتن در دو نوع فوق دارید، می‌توانید همین حالا با ما در شیمی بتن خاتم تماس بگیرید و باکیفیت‌ترین چسب را برای بهبود کیفیت ساختمان استخر خود خریداری نمایید.

خواص چسب بتن استخر

چسب بتنی که برای استخر به کار گرفته می‌شود، دارای خواص زیادی است. در واقع این خواص هستند که به این نوع از چسب‌ها کارایی می‌دهند و آن‌ها را منحصر به فردتر می‌کنند. برخی از این خواص در موارد زیر ذکر شده‌اند:

  • چسب بتن استخر توانایی این را دارد که سایش سنگ‌ها و سرامیک‌های کف استخر را کاهش دهد و مقاومت آن در برابر عوامل خارجی را بالا ببرد.
  • چسب‌های بتن جزو آن دسته از چسب‌هایی هستند که در برابر یخ زدگی مقاومت زیادی دارند و نفوذ پذیری آهک و سولفات‌ها را نیز کاهش می‌دهند.
  • یکی از خواص اصلی چسب بتن برای استخر این است که می‌تواند مقاومت خمشی بتن را تا ۵۰ درصد افزایش دهند.
  • آب بندی استخر از جمله مهم‌ترین خاصیت‌های این نوع از چسب‌ها است. در واقع اغلب اوقات به دلیل همین خاصیت خاص، از این چسب‌ها استفاده می‌شود.
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی نیز از جمله خاصیت‌های این چسب‌ها است.
  • اگر شما ملاتی را با استفاده از سیمان و بدون استفاده از چسب بتن آماده کنید، ممکن است چسبندگی خاصی از این ملات دیده نشود. به همین دلیل از چسب‌های بتن در ملات اصلی ساختمان سازی استفاده می‌شود و این منحصر به فردترین خاصیتی است که این چسب‌ها دارند.

چه‌ ویژگی‌هایی در خرید چسب بتن استخر حائز اهمیت است؟

چسب بتنی که امروزه در فروشگاه‌های مختلف خرید و فروش می‌شود، دارای ویژگی‌‌های خاصی است. این ویژگی‌ها کمی شبیه به خواص این چسب‌ها هستند اما بهتر است که به صورت کامل مورد بررسی فرار بگیرند. زمانی که شما بخواهید به ترمیم بافت استخر خود بپردازید و یا بافت‌های قدیمی از نظر کیفیت بهبود دهید، باید از این چسب‌ها استفاده کنید چرا که این چسب‌ها چسبندگی بتن را افزایش می‌دهند. علاوه‌ب ر این، تبله کردن بتن موجود در استخر و افزایش عمر آن همه و همه مستلزم استفاده کردن از چسب‌های بتن است. پس شما با این ویژگی‌های مخصوص می‌توانید بهترین کارایی را از بتن‌های موجود در استخر مشاهده کنید و هزینه‌های ناشی از تعمیرات یا تعویض بتن و سرامیک موجود در استخر را نیز کاهش دهید.

کاربرد چسب بتن در استخر

  • کاهش ترک‌های ناشی از افزایش عمر بتن
  • پوسیدن درز‌های که سبب نفوذ آب در ساختمان استخر می‌شود.
  • ترمیم بافت‌های قدیمی استخر به بهترین شکل ممکن
  • افزایش ماندگاری بتن در استخر

مراحل آب بندی استخر با چسب بتن

  • مرحله‌ی اول: برای این که از این چسب‌ها برای آب بندی استخر استفاده کنید، باید یک پیمانه چسب را با یک پیمانه آب مخلوط نمایید و آن را به صورت یک خمیر بر روی شکاف‌ها و درزهایی که قرار است تعمیر شوند، بکشید. فضاهایی همچون جکوزی، سونا، خود استخر و مخازن ذخیره‌ی استخر با استفاده از این چسب ترمیم می‌شوند.
  • مرحله‌ی دوم: در مرحله‌ی بعد، یک لایه‌ی دیگر از چسب‌ها و ملات آماده شده را بر روی سطح بکشید و اضافاتی را که در محل وجود دارند را پاک کنید.
  • مرحله‌ی چهارم: خمیر سیمان و چسب سیلیس را همانند یک دوغاب روان آماده کنید و سپس بر روی محلی که چسب را در آن قرار داده‌اید، بریزید. در این مرحله که آخرین مرحله‌ی استفاده از چسب‌های بتن برای انجام تعمیرات استخر است، شما باید محلول آماده شده‌ی دوغاب مانند را با پودری که به پودر بند کشی معروف است ترکیب کنید تا مقاومت ساختار این محلول را افزایش دهید. ناگفته نماند که بهترین چسب برای استخر چسبی است که ماندگاری بالایی داشته باشد. این ماندگاری بالا پس از خشک شدن دوغاب خود را نشان می‌دهد. اگر این چسب باکفیت باشد، مواد درون شکاف‌ها و درزها پس از خشک شدن از این ذره‌ها خارج نمی‌شوند‌ با آزمایش کردن این مواد می‌توانید به با‌کیفیت بودن یا نبودن این دوغاب پی ببرید.


مزایای استفاده از چسب‌های بتن برای استخر

۱: دارای استانداردهای زیست محیطی و مقاوم در مقابل مواد قیری، کلر و مواد نفتی

۲: قابلیت سازگاری با رنگ‌های استخری ضد آب کننده

۳: تحمل فشار‌های مثبت و منفی که در استخر به وجود می‌آید و سرامیک‌های کف استخر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۴: تشکیل شده بر پایه‌ی نانو با مقاومت بالا در برابر فرسایش

قیمت چسب بتن

قیمت چسب بتن به عوامل مختلفی وابسته است. بسیار اهمیت دارد که شما چه میزان چسب بتن را با چه برند و چه مارکی خریداری می‌کنید. علاوه بر این، میزان ماندگاری و چسبندگی چسب‌های بتن مختلف است که در صورت خرید باکیفیت‌ترین چسب بتن، شما باید هزینه‌های بیشتری را بپردازید.

امروزه بسیاری از افراد در خرید چسب بتن دچار نگرانی می‌شوند چرا که ممکن است یک فروشگاه خوب و معتبر را برای خرید این چسب‌ها پیدا نکنند اما از همین حالا به شما بگوییم که ما در بتن شیمی خاتم بهترین و مناسب‌ترین چسب‌ها را با کیفیتی عالی به شما عرضه می‌کنیم. پس همین حالا با ثبت سفارش با ما تماس بگیرید


کلام آخر

ما در این مطلب در مورد چسب بتن برای استخر با شما صحبت کردیم. استخرها یکی از محیط‌‌های هستند که به صورت مداوم با آب و رطوبت سر و کار دارند. به همین دلیل باید از ملات‌هایی در ساختار آن‌ها استفاده شود که کیفیت زیادی دارند. حتی اگر شما ملاتی را بدون استفاده از چسب بتن در استخرها مورد استفاده قرار دهید، ممکن است کارایی چندانی را از آن‌ها مشاهده نکنید. به همین دلیل است که شما باید بهترین چسب بتن برای استخر را خریداری نمایید و با استفاده از آن، مقاومت سنگ‌های به کار رفته در این محیط را تا حد زیادی بالا ببرید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید باشند.

برچسب ها:
بتن
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله