چهارچوب درب فریم لس ساخت دیجی آلوم

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

شاید با خواندن این عبارت تصور کنید این دربها چارچوب یا فریم ندارند اما از نظر فنی و مهندسی هیچ دربی را نمی توان بدون چهارچوب نصب کرد.

درب فریم لس (Frameless) چیست؟

مشخصه بارز درب فریم لس چهارچوب مخفی آن است که کاملاً هم سطح تولید می‌شود و برخلاف درب های نسل قدیم، چهارچوب و لولا از سطح کار بیرون نمی‌زند. پس اگر خانه‌ای شیک و لوکس دارید حتماً لازم است برای هماهنگی بین اجزای خانه از دربهای فریم لس استفاده کنید.

ساختار و جنس درب فریم لس

تمامی دربهای فریم لس یا بدون چهارچوب  ساختار تقریباً یکسانی دارند اما جنس آنها با هم متفاوت است. دربهای فریم لس یا بدون چهارچوب از جنس چوب، پلای وود، MDF یا ترکیبی و یا حتی شیشه هستند. معمولاً مدلهای پلای وود و ضد آب را برای درب سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند ولی نمونه‌های چوبی و MDF برای پذیرایی و اتاق خواب مناسب می‌باشند.

اگر درب فریم لس برای سرویس بهداشتی استفاده شود قطعاً روکش و رنگ هم ضد آب نیاز دارد. برای این منظور از رنگ پلی اورتان استفاده می‌کنند که نسبت به بقیه مقاومت بیشتری نسبت به نفوذ آب دارد. رنگهایی که برای دربهای بدون چهارچوب بیشتر از همه استفاده می‌شوند طوسی، مشکی و سفید هستند. البته روکشهایی از جنس چوب بلوط، گردو و راش هم برای این درب ها استفاده میکنند که بستگی به دیزاین و طرح کلی دکوراسیون داخلی دارد.

چهارچوب آلومینیومی درب فریم لس

معمولاً طراحان داخلی و معماران از چهارچوب آلومینیومی برای نصب درب فریم لس استفاده می‌کنند. اما در موارد نادر بسته به طرح کلی دکور فضا جنس چوب نیز کاربرد دارد. برای نصب چهارچوب ابتدا قوطی آهنی که همان ساب فریم است نصب می گردد و سپس بر روی آن مصالح اصلی ساخت دیوار قرار می‌گیرند تا کاملا پوشیده شوند. هدف از نصب ساب فریم، جلوگیری از ترک خوردن دیوار و ماندگاری بهتر درب و چهارچوب در حالت مخفی است.

 پس از قرارگیری ساب فریم، فریم آلومینیومی قرار می‌گیرد. دلیل محبوبیت بیشتر آلومینیوم در ساخت چهارچوب درب فریم لس، ماندگاری بیشتر و مقاومت بالاتر در برابر زنگ زدگی و خوردگی است. توجه داشته باشید که نصب چهارچوب درب فریم لس باید حتما توسط نیروی متخصص انجام شود چون در غیر این صورت باز و بسته شدن درب مشکل خواهد داشت و حتی احتمال ترک خوردن دیوار هم وجود دارد.

یراق آلات لازم برای درب فریم لس

یراق آلاتی که برای دربهای فریم لس در نظر می‌گیرند هم از نوع مخفی است. در واقع کل بخشهای درب فریم لس به شکل توکار نصب می شوند. لولاهای مخفی (Concealed Hinge) بسته به سایز دربها به تعداد مختلف نصب می‌شوند اما معمولاً 2 یا 3 عدد برای هر درب کافیست. انتخاب نوع دستگیره نیز کاملاً سلیقه‌ای است اما معمولا از مدلهای مگنتی استفاده می‌شود.

فریم آلومینیومی برای درب فریم لس بهتر است یا چوبی؟

قطعاً فریم آلومینیومی برای نصب درب فریم لیس نسبت به فریمهای چوبی بهتر است علت آن هم به ماهیت این متریال باز می‌گردد. فریمهای چوبی بافت زنده‌ای دارند و با توجه به اینکه متریالهای ساختمانی دیوارها می‌توانند باعث پوسیدگی و تاب برداشتن فریم چوبی شوند، فرم و شکل خود را از دست خواهند داد.

از طرفی فریمهای چوبی که در معرض هوای بیرون هستند، سرما و گرما روی آنها اثر می گذارد و دچار تاب برداشتن و تغییر ساختار می شوند که همین عاملی بر مشکل پیدا کردن درب هنگام باز و بسته شدن خواهد بود.

به همین دلیل منطقی است که فریم یا چهارچوب درب فریم لس از پروفیل آلومینیومی ساخته شده باشد تا همیشه فرم و شکل خود را حفظ کند و دچار پوسیدگی و زنگ زدگی هم نشود.

دیجی آلوم بعنوان تولید کننده برتر پروفیل آلومینیوم از معدود شرکتهای فعال در زمینه ساخت پروفیل چهارچوب دربهای فریم لس در ایران است. نمونه‌های خارجی هم با همان کیفیت تولید می‌شوند اما قیمت بیشتری دارند.

انواع درب فریم لس

دربهای فریم لس را می‌توان به مدلهای مختلف تقسیم بندی کرد که رایجترین آنها چوبی و شیشه ای هستند. مدلهای چوبی در انواع چوب بلوط، راش، پلای وود و سایر چوبهای مقاوم و با کیفیت ساخته می شوند. مدلهای شیشه‌ای هم در فرمهای تک تا سه جداره تولید می‌شوند و ظاهر آنها از شفاف تا مات متغیر است.

مدلهای چوبی درب فریم لس را می‌توان با روکشهای مخصوص و یا رنگ آمیزی به رنگ دیوار اطراف تبدیل کرد تا کاملا یکنواخت با دیوار باشد. این کار از لحاظ زیبایی سطحی کاملاً یکنواخت ایجاد می‌کند. اما مدلهای شیشه‌ای قابلیت رنگ آمیزی ندارند و در هر صورت مشخص هستند.

مزیت درب فریم لس چوبی در این است که با فریم ساخته شده از پروفیل آلومینیومی بهترین نتیجه را می‌دهد و برای پروژه‌های بزرگ قابل اطمینان هستند. اکثر سفارشات دربهای فریم لس نیز همراه با فریمهای آلومینیومی درخواست می‌شود که بسته به نوع آلیاژ و ابعاد درب قیمت متفاوتی دارند.

درب فریم لس شیشه‌ای

شاید برخی افراد تصور کنند که درب فریم لس شیشه‌ای شکننده‌تر از دربهای چوبی است و شکسته شدن آنها مخاطره آمیز است. اما سئوال اینجاست که اگر متریال شیشه امنیت ندارد پس چرا در ساختمانهای تجاری و اداری بزرگ از نماهای کاملاً شیشه‌ای استفاده می‌کنند؟ شیشه‌های ایمن و مقاومی امروز وجود دارند که مقاومت آنها نسبت به چوب را چندین برابر کرده است.

درب فریم لس شیشه‌ای جلوی عبور نور خورشید را نمی‌گیرد و این مورد برای خانه‌ها و مکانهای تجاری و اداری که نورگیری خوبی ندارند بسیار مناسب است. حتی می‌توانید با انتخاب نوع مات، حریم خصوصی را هم حفظ کنید. تمیز کردن درب فریم لس شیشه‌ای به مراتب راحتتر و بهتر از تمیز کردن دربهای چوبی بدون فریم است. بنابراین می‌توانید همیشه این دربها را براق و درخشنده نشان دهید.

ظاهر شیک و لوکس درب فریم لس

امروزه ساخت و نصب دربهای فریم لس بین مردم و صاحبان کسب و کار بسیار رایج شده است بنابراین مکانهایی که از این نوع دربها استفاده می‌کنند ظاهری شیک و لوکس دارند. زیبایی که با نصب این نوع دربها به خانه یا محل کار خود خواهید داد قابل قیاس با دربهای دیگر نیست.

تولید داخلی چهارچوب درب فریم لس در دیجی آلوم

درب فریم لس از هر نوعی که باشد نیاز به چهارچوب یا فریم آلومینیومی دارد. گروه صنعتی دیجی آلوم با تکیه بر دانش و تجهیزات روز دنیا در زمینه تولید فریمهای آلومینیومی برای درب های فریم لس و استفاده از بهترین آلیاژهای آلومینیومی توانسته رضایت بالای مشتریان خود را جلب نماید.

تمامی محصولات آلومینیومی تحت فرایند آندایزینگ مقاومت چند برابری در برابر زنگ زدگی و خوردگی پیدا کرده تا خیال مشتریان نسبت به طول عمر بالای آنها راحت باشد. شما می‌توانید همین حالا با ما تماس بگیرید و ابعاد فریم خود را سفارش دهید تا در اسرع وقت با بهترین کیفیت ممکن تحویل بگیرید.

تماس مستقیم با ما : 09127106787

وبسایت دیجی آلوم با موجودی بیش از 8000 مقطع پروفیل آلومینیوم در ایران : digialum.com

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید