تغییر دکوراسیون راهکاری اقتصادی به جای تخریب و نوسازی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در این مقاله به بررسی تغییر دکوراسیون به جای تخریب و نوسازی پرداخته‌ایم.

قطعا شما نیز از وضعیت گرانی بازار و بخصوص گرانی مصالح ساختمانی خبر دارید. در این شرایط به نظر نمی رسد تخریب ساختمان های قدیمی تر که همچنان بازدهی مناسبی دارند کار مناسبی باشد، آن هم با هدف یک نوسازی و ایجاد دکوراسیون جدید که با روش های بهتر و کم هزینه تر نیز قابل دستیابی است. امروزه بسیاری از مشاوران، صاحبان املاک را تشویق به تغییر دکوراسیون به جای تخریب و نوسازی می کنند و سعی دارند با روش های کم هزینه تر و با دردسرهای کمتری این هدف را اجرایی نمایند.

هزینه تغییر دکوراسیون ده ها برابر کمتر از تخریب و نوسازی ساختمان است، این درحالیست که تغییرات ایجاد شده در نتیجه تغییر دکوراسیون بسیار بیشتر و مشهودتر خواهد بود. ما نیز قصد داریم تا در این مقاله به شما آموزش دهیم چگونه می توانید با ترفندهای خاصی صاحب یک خانه جدید و نو نوار شوید بدون آنکه هزینه های اضافی و دردسرهای مربوط به تخریب و ساخت و ساز مجدد را به خود تحمیل نمایید.

 

خانه های قدیمی را تعمیر و برخی از ارکان آن را بازسازی کنید

خانه های قدیمی در دو بخش مجزا قابل دسته بندی هستند؛ برخی از آن ها کلنگی هستند و برخی دیگر هم طی چند دهه گذشته ساخته شده و به نظر می رسد تا چند دهه دیگر نیز بازدهی مناسبی دارند. صحبت ما در خصوص خانه های گروه دوم است.

با توجه به ارزش بالای مصالحی که در ساخت و ساز این ساختمان ها بکار رفته است تخریب نمی تواند یک راهکار اقتصادی و عاقلانه باشد. احتمال اینکه در روند ساخت و ساز هم با گرانی مجدد مصالح ساختمانی مواجه شوید و ساختمان تان نیمه کاره بماند نیز وجود دارد.

در این شرایط بهتر است به فکر بازسازی بخش هایی باشید که طی چند سال گذشته آسیب دیده اند. همچنین می توانید تجهیزاتی که قدیمی شده اند را نیز تعویض کنید. سفید کاری ساختمان نیز کار دیگری است که قطعا جلوه طراحی داخلی را زیباتر می کند.

اگر بتوانید فکری هم به حال نمای خارجی ساختمان بکنید که دیگر نیازی به تخریب نخواهد بود و شما با یک ساختمان کاملا متفاوت مواجه خواهید شد اما همه تغییرات مورد نظر در بازسازی ساختمان خلاصه نمی شوند.

 

طراحی داخلی ساختمان را جدی بگیرید

این همه هزینه، زمانی ارزش پرداخت کردن دارد که بخواهید یک فکر اساسی به حال طراحی داخلی ساختمان کنید. در واقع شما اگر بخواهید به بازسازی ساختمان اکتفا کنید در نهایت صاحب یک خانه با شکل و شمایل سایر خانه ها خواهید شد و از قواعد ساختمان سازی و معماری در دنیای مدرن دور می شوید.

برای این کار باید از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید اما بانوان خوش سلیقه ایرانی هم در اغلب موارد بدون مراجعه به طراحان داخلی قادر به خلق یک طراحی فوق العاده زیبا با جلوه ای متمایز بوده اند.

این نکته را گوشزد کنیم که اگر متراژ خانه شما بسیار زیاد است و در چند طبقه طراحی شده است حتما از قواعد طراحی داخلی بهره بگیرید و در اینجا دیگر نیاز است تا یک طراح حرفه ای را استخدام نمایید و از او بخواهید تا طرح اولیه دکوراسیون پیشنهادی را با جزییات کامل برای شما ترسیم کند.

در هر صورت باید بدانید که نوسازی خانه های قدیمی بدون خرید کاغذ دیواری، پارکت لمینت و حتی پوستر دیواری یک کار غیر ممکن و بیهوده می باشد.

 

پوستر دیواری

 

خرید پارکت را در اولویت قرار دهید

شاید بودجه شما به اجرای یک طراحی فوق العاده با تمام کاراکترهایی که جزئی از طراحی مدرن و امروزی هستند نرسد بنابراین بهتر است از مواردی استفاده کنید که بیشترین تاثیرات را در نمای داخلی ساختمان به همراه دارند.

در این خصوص بهتر است تا به خرید پارکت لمینت اشاره کنیم. پارکت ها یکی از بهترین و زیباترین اجزای دکوراسیون های داخلی در عصر مدرن و حتی دوره قدیم و سبک کلاسیک هستند اما به تازگی در ایران هم گسترش یافته اند و امروزه شاهد صدها نمونه زیبا از این محصولات متفاوت و متمایز هستیم.

قیمت پارکت لمینت با توجه به کیفیت آن متفاوت است. البته قیمت پارکت لمینت در هر صورت ارزان تر از پارکت چوب طبیعی می باشد و این نکته نیز تاثیر زیادی در افزایش آمار فروش پارکت لمینت داشته است.

این محصولات در طرح های خاصی که شباهت بالایی به چوب درختان دارند ساخته می شوند و یک محصول ایده آل برای پوشش کف ساختمان هایی به سبک کلاسیک، امروزی و مدرن است. پیش از خرید پارکت طرح چوب به نکات مهمی که در خصوص خرید، نصب و نگهداری از آن ها وجود دارد توجه کنید تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورید.

 

خرید کاغذ دیواری را فراموش نکنید

دیوارهایی که همگی یک شکل هستند و روح انگیز به نظر نمی رسند نمی توانند خالق یک دکوراسیون عالی با سبکی فوق العاده باشند به همین علت باید نسبت به خرید کاغذ دیواری نیز اهمیت بسیار زیادی قائل باشید.

کاغذ دیواری طرح ها و سبک های مختلفی دارد. حتی متریال آن ها هم با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند؛ درست زمانی که تصمیم به انتخاب و خرید کاغذ دیواری می گیرید تازه متوجه می شوید که این دنیای به ظاهر ساده، چقدر می تواند متنوع و سردرگم کننده باشد.

نگران نباشید! شما با یک سرچ ساده می توانید از جزییات مربوط به خرید کاغذ دیواری اطلاع پیدا کنید و با یک دیدگاه اصولی نسبت به خرید محصول مورد علاقه تان اقدام نمایید. پیشنهاد ما این است که در هر فضایی از دو نوع کاغذ دیواری استفاده کنید.

این کار باعث می شود تا یکنواختی دیوارها از بین رفته و شما در آن واحد به سه طرح مختلف که شامل یک کاغذ دیواری با طرح ساده، یک کاغذ دیواری طرحدار و یک دیوار با گچ کاری احتمالا سفید و تمیز مواجه شوید و این کار اگر به صورت اصولی صورت گیرد نمای دل انگیز و زیبایی را خلق می کند.

 

پوستر دیواری

 

با خرید پوستر دیواری، حال و هوای خانه را عوض کنید

بسیاری از افراد در زمان تغییر دکوراسیون داخلی به خرید پارکت و خرید کاغذ دیواری اکتفا می کنند این در حالی است که استفاده از پوستر دیواری تاثیر زیادی روی حال و هوای خانه و ارتقای سطح انرژی در آن دارد.

پوستر دیواری سه بعدی، پوستر گل، پوستر دیواری طبیعت و پوستر دیواری پشت تلویزیون از مهمترین انواع پوستر دیواری هستند که در عصر مدرن طرفداران زیادی پیدا کرده اند و به نظر می رسد علت آن هم بر می گردد به تاثیرات فراوانی که چنین طرح هایی در نمای داخلی ساختمان ها دارند.

وب سایت دکوراسیون داخلی زیار دکور علاوه بر اینکه شرایط خرید پوستر دیواری در طرح ها و سبک های مختلف را فراهم نموده است انواع پارکت لمینت با کیفیت ایده آل و رنگ های مختلف را هم عرضه می کند.

کاغذ دیواری نیز یکی از محبوب ترین محصولاتی است که در این مجموعه عرضه می شود و به نظر می رسد در زمره پرطرفدار ترین محصولاتی قرار دارد که توسط این وب سایت عرضه شده اند. هم اکنون می توانید برای خرید محصولات مورد نظر از طریق صفحات فروش پارکت لمینت، پوستر دیواری و کاغذ دیواری در وب سایت زیار دکور اقدام نمایید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید