9 ایده برای تزیین شومینه برای کریسمس

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

یکی از تزیینات اصلی در کریسمس تزیین شومینه است. اگر شومینه دارید، دست به کار شوید و شومینه را به زیباترین شکل ممکن تزیین کنید.

جشن کریسمس و تزیین شومینه

نام کریسمس که می‌آید ناخودآگاه در ذهن درخت‌های کاج تزئین شده نقش می‌بندد که بسته‌های کادویی کوچک از آن آویزان است. در بالاترین قسمت درخت کریسمس ستاره‌ای طلایی نصب شده است. برف می‌بارد و خانواده‌ها با لباس‌هایی تمیز و نو چنین شبی را جشن می‌گیرند. بابانوئل در لباس قرمز، چکمه‌های مشکی و ریش سفید سوار بر سورتمه به نقاط مختلف سفر کرده و هدایا را میان کودکان توزیع می‌کند.

خنده از روی لب‌ها محو نمی‌شود و هر کدام به نوعی سعی در خوشحال کردن دیگری دارند. چیزی که در کریسمس بیشتر به چشم می‌آید در واقع تزئین کردن‌ها و آراستن دکوری‌هاست. از تزیین شومینه کریسمس چه می‌دانید؟ با ما همراه بمانید تا ایده‌های جدید بگیرید.

 

 

تزیین شومینه برای کریسمس

شومینه‌ها برای گرم کردن خانه‌ها کاربرد دارند. در مناطقی که هوا در بیشتر روزهای سال سرد است شومینه جایگاه خاصی دارد. شومینه‌ها در شب کریسمس اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند. به همین دلیل تزئین شومینه کریسمس موضوعی که است از مدت‌ها قبل مورد توجه قرار می‌گیرد. ایده‌های تزیین شومینه کریسمس را دنبال کنید.

 

 

1. تزئین درخت کریسمس

درخت کریسمس کوچکی تهیه کنید و آن را روی شومینه قرار دهید. اگر قرار نیست که شومینه روشن شود می‌توانید آن را داخل شومینه قرار دهید. تزئین درخت نشان از سلیقه شماست. معمولا سعی می‌شود چیزهای کوچکی به درخت آویزان شود که طرفین به آن علاقه زیادی دارند. به طور مثال اگر عاشق سس کچاپ هستید، اکسسوری‌ کوچک سس کچاپ به درخت آویزان می‌شود. البته می‌توانید سایر اکسسوری‌ها مانند ستاره، توپک، ریسه ال دی و ... را در تزئین درخت به کار ببرید. ستاره مخصوص درخت کریسمس را فراموش نکنید. ستاره می‌تواند دست ساز یا آماده باشد.

 

 

 

2. تزیین شومینه با دامن درخت کریسمس

پایه‌های درخت کریسمس را با چیزی بپوشانید که معمولا به آن دامن گفته می‌شود. دامن باعث می‌شود که پایه‌های پلاستیکی درخت پوشانده شود و نمای زیباتری به آن بدهد. دامن درخت کریسمس را می‌توانید از پتو، پارچه و سایر اکسسوری‌ها تهیه کنید.

 

 

 

 

3.تزیین شومینه کریسمس با رنگ قرمز و سبز

از رنگ قرمز و سبز غافل نشوید. رنگ قرمز و سبز نمادین است که یادآور کریسمس است. به عنوان مثال برگ‌ها سبز و گل‌های آن قرمز باشد. یا از ترکیب روبان سبز و قرمز استفاده کنید.

 

 

4. تزیین شومینه کریسمس با بافت پرزدار و پارچه گرم

می‌توانید اطراف شومینه را با بافت پرز دار یا با پارچه‌های گرم تزئین کنید. از مخمل، کاموا و پولیش به عنوان پارچه پرز دار نام برده می‌شود. مثلا می‌توانید فرش کوچک پرز دار قرمز در جلوی شومینه پهن کنید. بافت‌های گرم و پرز دار تداعی کننده زمستانی سرد و پر از برف است که در کنار شومینه تضاد جالبی به وجود می‌آید.

 

 

 

5. تزیین شومینه با ریسه یا کاغذ رنگی

ریسه کاغذهای رنگی یا ریسه ال دی بخش دیگری است که در صورت تمایل می توانید شومینه را با آن تزئین کنید. انتخاب ریسه سلیقه‌ای است. می‌توانید شومینه را کاملا شلوغ کنید یا حالت ساده‌ای به آن بدهید.

 

 

 

6. تزیین شومینه با شمع

شمع‌ها جزو دکوری ضروری کریسمس به شمار می‌آیند. دور تا دور شومینه یا قسمت بالایی شومینه را می‌توانید با انواع شمع‌ها تزئین کنید. دقت کنید که شمع‌ها دارای پایه‌ای ضخیم و کلفت باشند تا نگرانی بابت افتادن آن‌ها وجود نداشته باشد.

 

 

 

7. تزیین شومینه با میز عسلی یا جلو مبلی

میز عسلی یا جلو مبلی را هم می‌توانید در کنار شومینه قرار دهید که اگر قصد پذیرایی دارید، خوراکی‌ها را روی آن بچینید. کیک مخصوص کریسمس جزو اصلی‌ترین خوراکی‌های شب کریسمس است. گذاشتن میز عسلی اختیاری است.

 

 

 

8.تزیین شومینه با جوراب

جوراب تزئینی کریسمس که عموما در رنگ قرمز یا سبز تهیه می‌شود مکانی برای قرار دادن کادو و خوراکی‌ها درون آن است. تعداد جوراب‌ها باید به تعداد اعضای خانواده باشد. بچه‌ها عاشق جوراب کریسمس هستند زیرا بی صبرانه منتظر هستند که درون آن پر از خوراکی و کادو شود.

 

 

 

9. تزیین شومینه با حلقه گل

حلقه گل با استفاده از شاخ و برگ ساخته می‌شود. حلقه گل در هر سایزی که باشد قابل تزئین با اکالیپتوس و شاخ و برگ‌های خشک شده میوه بری است تا علاوه بر زیبایی، بوی خوبی را در فضا پخش کند. البته بعضی از افراد ترجیح می‌دهند به جای گذاشتن حلقه گل در کنار شومینه، آن را به در آویزان کنند.

 

 

هدف از کریسمس دور هم شاد بودن است. تزئین شومینه کریسمس صرفا نمادین است و قانون خاصی ندارد. در صورتی که می‌خواهید برای کریسمس جشن بگیرید از خلاقیت خود استفاده کنید تا شبی به یاد ماندنی تجربه کنید. عکس‌ها صرفا جهت ایده گرفتن هستند. با آرزوی کریسمس پر از شادی و برکت برای تمام هموطنان مسیحی عزیز...

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید