فلاشینگ | نصب فلاشینگ و زیبایی بخشی به ساختمان ها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله به بررسی نصب فلاشینگ و زیبایی بخشی به ساختمان ها پرداخته‌ایم.

با گذشت زمان و استفاده از عقل و اندیشه در کنار آزمون و خطا، مسیر های غلط رها شده و مسیر های درست پیدا شدند و همچنان این راه تا محقق شدن بهترین ها ادامه دارد. در عصر ما برای ایجاد راحتی و سرعت در صنعت ساخت و ساز فلاشینگ ها ساخته شدند. اما فلاشینگ یا گاتر چیست؟ و از چه ویژگی هایی برخوردار است در ادامه همراه ما باشید.

 

فلاشینگ زیبا بخش سازه ها

فلاشینگ ها نوعی از مصالح ساختمانی با تنوع بالا هستند که جهت آب بندی، غباربندی،درزبندی و کاور کردن بخش هایی از ساختمان ها استفاده می شوند.

در واقع فلاشینگ ها ورق های فلزی مخصوص این کار هستند که با توجه به محل استفاده توسط دستگاه های مخصوص خم می شوند تا قابلیت استفاده در انواع سازه را داشته باشند. مهمترین استفاده فلاشینگ ها نمای ساختمان، قرنیزها، جان پناه ها، پنجره ها، سقف های شیروانی و... هستند که استحکام و نمای سازه را چند برابر می کنند.

این مصالح با اندازه های استاندارد و طرح ها و رنگ های مختلف بصورت آماده در بازار موجودند اما کارفرما میتواند آن ها را در اندازه، طرح و رنگ های مختلفی سفارش دهد.

 

فلاشینگ ساز

 

جنس ورق فلاشینگ

فلاشینگ از ورق های فلزی مختلفی از جمله: ورق آهن، فولاد، آلومینیوم، گالوانیزه، گالوانیزه رنگی ساخته می شوند که باید با توجه به کاربرد و جایگاه نصب فلاشینگ ورق مناسب انتخاب شود و خم کاری های لازم بر روی آن انجام شود.

 

انواع فلاشینگ

با توجه به کاربرد بسیار فلاشینگ ها در قسمت های مختلف ساختمان، تنوع در انواع فلاشینگ بسیاربالا است فلاشینگ آبراه، بغل، نما، بام، لبه،کنج و... از انواع فلاشینگ ها هستند، در زیر تعدادی از این فلاشینگ های پر مصرف را باهم بررسی خواهیم کرد.

 

فلاشینگ یو (U)

پرمصرف ترین نوع فلاشینگ، فلاشینگ یو است؛ علت این نام گذاری، به خم کاری انجام شده بر روی این فلاشینگ برمیگردد، خم کاری در این نوع فلاشینگ با زاویه 90 درجه انجام می شود.

برای حفظ حالت در فلاشینگ U لبه ها را به اندازه چند سانتیمتر خم کاری میکنند و در صورت نبود این خم در لبه ها حالتی موج مانند در فلاشینگ ایجاد میشود.

فلاشینگ یو در دور تا دور سقف برای پوشش دهی و کاور کردن ساندویچ پانل ها، درزها و قطعات مورد استفاده در ساخت استفاده میشود. همچنین میتوان دیوارهای کوتاهی که نیاز به آهن کشی ندارند را با فلاشینگ های یو ساخت اما نمی توان از آن ها در اطراف آبریز ها استفاده کرد.

 

فلاشینگ سه پله (Z)

این فلاشینک دو زاویه 90 درجه در طی خم کاری به خود میگیرد و شکلی شبیه به پله یا Z حاصل این خم کاری است. کاربرد فلاشینگ سه پله در اطراف آبریز ها برای هدایت و خروج صحیح بارش ها از ساختمان است که مانع از پوسیدگی اجزا و آب بندی ساختمان میشود.

نصب فلاشینگ سه پله توسط جوشکاری انجام می شود وعملکرد صحیح فلاشینگ سه پله به نحوه نصب فلاشینگ و جوشکاری درست و اصولی آن بستگی دارد و بهتر است برای داشتن نتیجه مطلوب از فلاشینگ کار متخصص استفاده کرد.

 

فلاشینگ ساز

 

فلاشینگ تاج

در طی ساخت این نوع فلاشینگ ها خم کاری های متعدد و مختلفی بر روی ورق انجام شده، که باعث ایجاد شکل خاص در این نوع فلاشینگ ها میشود. علاوه بر شکل، نوع نصب فلاشینگ های تاج نیز خاص است و نیاز به زیرسازی های بیشتری دارد.

از فلاشینگ تاج در قسمت هایی که سقف های شیروانی بهم می رسند استفاده می شود به این صورت که ابتدا محل قرارگیری فلاشینگ تاج در سقف، توسط فوم درزگیر پوشانده شده و اجزای سازنده سقف کاور میشوند؛ سپس فلاشینگ زیر تاج که یک خم در وسط دارد بر روی فوم درزگیر و در زیر فلاشینگ تاج تعبیه میشود و در انتها فلاشینگ تاج بر روی فلاشینگ زیر تاج قرار می گیرد و از این همکاری فقط فلاشینگ تاج دیده می شود.

 

فلاشینگ نبشی (L)

فلاشینگ نبشی دارای یک خم 90 درجه L مانند است برای استحکام بیشتر لبه های فلاشینگ نبشی را به اندازه 1 سانتی متر خم می کنند. فلاشینگ های نبشی به دو صورت بیرون رنگی و درون رنگی در ابعاد استاندارد، طرح و رنگ های مختلفی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

در محل بهم رسیدن دو دیوار یا محل تقاطع سقف و دیوار از فلاشینگ نبشی بر روی کار استفاده می شود همچنین برای نصب ساندویچ پانل دیواری، قابی از فلاشینگ نبشی ساخته و قطعات ساندویچ پانل را درون آن تعبیه میکنند.

 

فلاشینگ ساز

 

ساخت فلاشینگ

با توجه به نوع فلاشینگ و محل نصب باید سعی فلاشینگ مناسبی انتخاب شود. همانطور که در بالا گفتیم ورق فلاشینگ از جنس ها مختلفی ساخته می شود که این ورق ها توسط دستگاه ها مخصوص و اتوماتیک برش زده میشوند و سپس با دستگاه های خم کاری، زاویه های مناسب را به ورق برش خورده میدهند.

 

نصب و کارگذاری فلاشینگ

فلاشینگ های آماده موجود در بازار به دو صورت متصل به هم و اتصال در محل نصب، در اختیار مصرف کننده قرار میگیرند. فلاشینگ ها با توجه به نقشه های ساختمان خریداری میشوند و پس از انجام زیر سازی های لازم نصب فلاشینگ صورت میگیرد.

فلاشینگ های متصل به هم بعد از زیرسازی های لازم توسط فلاشینگ کار با جوش یا پرچ در محل نصب ثابت میشوند.

فلاشینگ های جدا از هم نیاز به آماده سازی هایی مانند: ایجاد آستر ضد زنگ و رنگ آمیزی دارند و بعد از انجام مراحل آماده سازی با روش جوش ویا پرچ در محل نصب میشوند.

 

فلاشینگ ساز

 

فلاشینگ کار

هر کاری که با تخصص انجام شود قطعا نتیجه بهتری خواهد داشت. با وجود نصب آسان و سریع فلاشینگ ها باز هم نکاتی مانند ایجاد شیب سیمانی، استفاده از قوطی و... حکم فوت کوزه گری دارد که بر روی کیفیت خروجی کار موثر خواهد بود.

بدون شک یک فلاشینگ کار متخصص و باتجریه مهارت بیشتری برای پیاده سازی و اجرای کار دارد.

 

مزایای استفاده از فلاشینگ

  • تنوع در طرح و رنگ فلاشینگ ها
  • آب بند، درزبند و غبار بند ساختمان
  • افزایش استحکام سازه بویژه سقف ها در مناطق بادخیز
  • سرعت بالا در نصب
  • زیبایی سازه

 

قیمت فلاشینگ

نوع ورق استفاده شده در ساخت فلاشینگ یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت فلاشینگ است تعداد خم، ضخامت ورق و همچنین طول قطعات از عوامل تعیین کننده قیمت فلاشینگ هستند.

با توجه به نوسانات ارزی و تغییر لحظه ای قیمت ها برای مشاوره و اطلاع از قیمت های بروز می توانید با فلاشینگ ساز تماس بگیرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید