راهنمای انتخاب بهترین پارچه مبل استیل

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر می‌خواهید جذاب ترین و بهترین پارچه مبل استیل را بشناسید و با انواع پارچه مبلی آشنا شوید، در این مقاله همراه ما باشید.

رنگ و طرح پارچه مبل اولین چیزهایی هستند که در نگاه اول به مبلمان، توجه بیننده را به خود جلب می‌کنند و به همین دلیل هم باید اصولی انتخاب شوند. اما فکر می‌کنید که پارچه مبل فقط از لحاظ ظاهری اهمیت دارد؟ قطعا نه! پارچه مبل در ماندگاری و دوام مبلمان نیز، نقش زیادی را ایفا می‌کند.

اگر سبک مبلمانتان استیل است و تصمیم به تعویض پارچه گرفته اید یا حتی اگر برای خرید مبل استیل درحال تحقیق کردن هستید، مطالعه کردن راهنمای انتخاب بهترین پارچه مبل استیل می‌تواند انتخاب بهتری را برایتان رقم بزند.

پس تا پایان همراه ما باشید تا جزییاتی از بهترین پارچه برای مبل استیل را بررسی کنیم.

 

بهترین پارچه برای مبل استیل چه پارچه‌ای است؟ 

بهترین پارچه برای مبل استیل چه پارچه‌ای است؟ 

 

سلیقه‌ شخصی در خیلی از انتخاب‌های ما دخیل است، اما اگر قصد دارید پارچه ای مناسب را برای مبل استیل خود تهیه کنید، بهتر است که علاوه بر سلیقه فاکتورهای دیگری را هم در انتخاب خود دخیل کنید، حالا می‌پرسید چه فاکتورهایی؟ از آنجایی که مبلمان استیل، ترکیب رسمی و لوکسی دارد، بهترین کار این است که در طرح و رنگ پارچه‌ای که برای مبل استیل خود انتخاب می‌کنید نیز وسواس کافی را به خرج بدهید. انتخاب بهترین پارچه برای مبل استیل می‌تواند ظاهر مبلمان را متحول کند و دکوراسیون داخلی منزل شما را نیز، به بهترین شکل ممکن نشان دهد. انتخاب نوع پارچه باید با توجه به پارامترهای مختلفی انجام شود که وابسته به نوع پارچه است، در ادامه به مرور انواع پارچه می‌پردازیم.

 

حتما بخوانید: جدیدترین مدل های میز جلو مبلی کلاسیک 2021

 

انواع پارچه مبل استیل

انواع پارچه مبل استیل

 

شناخت انواع پارچه مبل استیل به شما این امکان را می‌دهد که با توجه به جزییات مدنظرتان بهترین پارچه برای مبل نیمه استیل و استیل را انتخاب کنید.


پارچه کریستال

به دنبال محبوب‌ترین و بهترین نوع پارچه برای مبل استیل خود می‌گردید؟ پس پارچه کریستال را هم مد نظر خود قرار دهید. پارچه مبلی کریستال به دلیل بافت طلاکوب و برجسته‌ای که دارد ظاهر شیک‌تری به فضای داخلی می‌دهد و به همین دلیل هم طرفداران زیادی دارد. پارچه کریستال در ترکیب با چوب‌های کنده کاری شده ظاهر ایده‌ال تری خواهد داشت. اما این نکته را به یاد داشته باشید که اگر در خانه فرزند کوچکی دارید و رفت و آمد شما زیاد است، برای خرید پارچه کریستال کمی بیشتر فکر کنید، چون لکه‌ بری از روی این نوع پارچه کمی دشوار است.

 

پارچه شانل

پارچه شانل یا شنل یک نوع پارچه مبلی نرم و براق است که از نخ‌های طبیعی مثل ابریشم و پنبه بافته می‌شود. پارچه شانل در هر دو طرف نرم می‌باشد و به همین دلیل علاوه بر پارچه مبلی، می‌تواند برای روتختی و پرده هم به کار برده شود. پارچه شانل در سه مدل پارچه شانل ساده، طرحدار و ترک عرضه می‌شود و از آنجایی که جزو پارچه‌های سلطنتی و لوکس به شمار می‌رود، به فضای منزل شما جلوه‌ای بی‌نظیر می‌دهد. پارچه شانل به مخمل شباهت زیادی دارد، اما تفاوت این دو در نوع نخی است که در بافت آن‌ها به کار رفته است.

پارچه شانل در هر دوطرف دارای پرز است اما مخمل فقط در یک روی پارچه پرز دارد. همچنین پارچه مخمل نسبت به پارچه شانل از ضخامت کمتری برخوردار است.

 

پارچه سلطنتی

بافت این نوع از پارچه مبل معمولا از پلاستیک و الیاف ابریشم مصنوعی ساخته می‌شود؛ به همین دلیل هم در صورت لک شدن به سرعت تمیز می‌شود. مبل هایی با پارچه سلطنتی اغلب برای مراسم‌های رسمی و مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت پارچه مبل سلطنتی مرغوب به دلیل شلوغی و پرکار بودن نسبت به سایر پارچه‌های مبلی گران‌تر است.

انواع پارچه مبل سلطنتی عبارتند از پارچه مبلی مخملی طرحدار، کتان، نخی، پشمی، جین، ویسکوز، نایلونی، چرمی، نانو، ریون، سات و پلی‌استر.

 

حتما بخوانید: مبل کلاسیک فرانسوی چیست؟ + ویژگی ها و مدل های جدید

 

بهترین رنگ پارچه برای مبل استیل طلایی چیست؟

بهترین رنگ پارچه برای مبل استیل طلایی چیست؟

 

معمولا وقتی که اسم استیل به میان می‌‌‌آید ذهن خیلی‌ها به سمت مبلی با پارچه و فریم طلایی می‌رود. خب این درست است که رنگ غالب در مبلمان استیل طلایی است و به نوعی مبل استیل و رنگ طلایی به هم گره خورده‌اند، اما باید بدانید که فریم (چوب و بدنه) مبل استیل رنگبندی‌های دیگر مثل فریم قهوه‌ای و سفید هم دارد.

اگر دوس دارید بدانید که چه رنگ پارچه‌ای برای فریم‌های مختلف مبل استیل مناسب است، می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید. اگر رنگ طلایی را برای فریم مبل خود انتخاب کرده‌اید، بهتر است پارچه‌ای با زمینه طلایی برای مبل در نظر بگیرید. در صورتی که به رنگ‌های اعیانی و چشم‌گیرتری علاقه دارید، می‌توانید از پارچه‌ای با ترکیب طلایی و زرشکی برای مبل استیل خود استفاده کنید. این رنگ واقعا پرطرفدار است و فضای منزلتان را چشم‌نواز خواهد کرد. 

 

بهترین رنگ پارچه برای مبل استیل با فریم سفید چیست؟

بهترین رنگ پارچه برای مبل استیل با فریم سفید چیست؟

 

مبل استیل با فریم سفید فضا را اسپرت میکند و برای کسانی که تجملات را خیلی دوست ندارند مناسب است. فریم سفید خیلی راحت با همه رنگها هماهنگ می‌شود و به همین دلیل نیز، طرفداران زیادی در سبک استیل پیدا کرده است. به طور معمول از پارچه‌های رنگ روشن برای فریم سفید استفاده می‌شود، اما اگر در دسته خاص پسندان قرار دارید و به متفاوت بودن علاقه‌مند هستید، میتوانید ترکیب پارچه سرمه‌ای با فریم سفید روی مبل استیل خود پیاده کنید.

 

حتما بخوانید: انواع مدل های مبل با رنگ فیلی [شیک و لاکچری]

 

بهترین رنگ پارچه برای مبل استیل با فریم قهوه‌ای چیست؟

بهترین رنگ پارچه برای مبل استیل با فریم قهوه‌ای چیست؟

 

مبلمان استیل با فریم قهوه‌ای برای رسمی کردن دکوراسیون خیلی مناسب هستند. اما درصورتی که تصمیم به انتخاب این رنگ فریم بگیرید، بهترین کار این است که پارچه‌های ساده، بدون طرح و رنگ روشن را برای مبل خود در نظر بگیرید. زیرا ترکیب قهوه‌ای با رنگ روشن یک تناسب فوق‌العاده ایجاد کرده و فضای اطراف را بازتر نشان می‌دهد. اگر دوست دارید که ردی از پارچه‌‌های طرحدار هم در مبل استیل خود داشته باشید، می‌توانید پارچه کوسن‌ مبل را از نوع طرحدار آن تهیه کنید.

 

بهترین پارچه برای مبل نیمه استیل چیست؟

بهترین پارچه برای مبل نیمه استیل چیست؟

 

مبل نیمه استیل یک مدل مبل کلاسیک مناسب برای فضاهای کوچکی مثل آپارتمان‌ها است. اگر به سبک کلاسیک علاقه‌مند هستید اما فضای کوچکی دارید و متراژ منزلتان چندان بالا نیست، مبل نیمه استیل بهترین انتخاب برای شما است. اکنون اگر برایتان این سوال پیش آمده است که بهترین پارچه برای مبل نیمه استیل چه پارچه ای است؟، باید بدانید که پارچه مبل نیمه استیل ساده و بدون طرح است یا در غیر این صورت، حداقل یک قسمت از مبل مثل نشیمن یا پشتی مبل دارای طرح ساده است. اگر خانه شما مدرن است بهترین کار این است که مبل نیمه استیل را با پارچه‌های ساده و طرح‌های ظریف روی چوب انتخاب کنید. بهتر است که در این سبک رنگ پارچه روشن و خنثی باشد. اما اگر سبک منزل خود را به صورت کلاسیک درآورده اید، پارچه ای ساده با کوسن‌هایی طرح دار با سبک کلاسیک شما هماهنگی خوبی برقرار می‌کند. رنگ پارچه مبل نیمه استیل باید با پرده، فرش و کاغذ دیواری خانه شما تناسبِ خوبی داشته باشد.

 

انواع پارچه مبل استیل جدید

انواع پارچه مبل استیل جدید

 

پارچه مبل استیل اغلب طرح‌های گلداری دارد و طرح نقش برجسته آن همیشه پرطرفدار بوده است. همان‌طور که گفته شد، انتخاب بهترین پارچه برای مبل استیل عمدتا با توجه به فضا تعیین می‌شود، یعنی پارچه‌های ساده بهترین نوع پارچه مبل استیل برای فضاهای کوچک و پارچه‌های طرحدار هم مناسب فضاهای بازتر و بزرگتر است. انواع پارچه مبل استیل جدید به راحتی در بازار پیدا می‌شود و خوشبختانه تولیدکنندگان پارچه مبلی، روز به روز بهترین پارچه و طرح‌ها را به بازار ارائه می‌دهند. اگر به گالری پارچه مبلی یا مبل فروشی مراجعه کرده باشید، با نام‌های زیادی روبه رو می‌شوید که به احتمال زیاد اسم خیلی از آن‌ها را نشنیده‌اید و هیچ ایده‌ای در خصوص آن ندارید. پس بهتر است که قبل از انتخاب و خرید پارچه برای مبل استیل، با انواع پارچه مبلی آشنا شوید. 

  • پارچه مبلی پشمی: این نوع پارچه مقاومت بالایی دارد، به راحتی چروک نمی‌شود و لکه‌بری از روی آن کار دشواری است.
  • پارچه مبلی مخمل: از الیاف طبیعی ساخته می‌شود، تنوع بالایی در بافت و رنگبندی دارد و نسبت به پارچه‌های دیگر محکم‌تر و نرم‌تر است.
  • پارچه رومبلی کتان: از الیاف طبیعی ساخته می‌شود، از کیفیت بالایی برخوردار است و نسبت به سایر پارچه‌های نخی کمی شل تر است.
  • پارچه رومبلی نخی (پنبه ای):از الیاف طبیعی ساخته می‌شود، دوام بالایی دارد و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید رنگ خود را به مرور زمان از دست می‌دهد. شست و شوی آن راحت است.
  • پارچه رومبلی نایلونی: در دسته الیاف مصنوعی قرار دارد، در برابر ساییده شدن و خراش مستحکم است اما نسبت به نور خورشید حساس است. 
  • پارچه مبلی ساتن: جنس خیلی مناسبی برای مبل ندارد، زود چروک می‌شود و تمیز کردن آن مشکل است. 
  • پارچه مبلی نانو: در دسته الیاف مصنوعی جای میگیرد، قیمتی بالاتر نسبت به سایر پارچه‌ها دارد. مقاومت بالا، ضد لک و ضد آب بودن از سایر ویژگی‌های آن است.
  • پارچه مبلی مازراتی: به پارچه مخمل شباهت دارد، گرما را به خود جذب می‌کند و برای استفاده در فصول گرم خیلی مناسب نیست. 
  • پارچه رومبلی پلی استر: به پارچه‌های نایلونی شباهت دارد و در برابر نور خورشید مقاوم است. شست و شوی آن باید با دقت بالایی انجام شود و نمیتوان از هر شوینده‌ای برای شستن آن استفاده کرد. 
  • پارچه مبلی میکروفایبر: ترکیبی از دو پارچه نایلون و پلی‌استر است، مقاومت بالایی در برابر نفوذ لکه و کثیف شدن دارد. 
  • پارچه مسکو (پارچه مبلی چرم پارچه): از ترکیب دو پارچه چرم و مخمل ساخته شده است و مقاومت زیادی دارد. سطح آن نرم و ابر و بادی است و راحت تمیز می‌شود.
  • پارچه‌ مبلی جیر: پارچه جیر باعث لوکس شدن فضا می‌شود، برای تمیز کردن آن باید از مایعات مخصوص پارچه جیر استفاده شود و برای پاک کردن آن نباید از پارچه خیس استفاده کرد.

سعی کنید براساس نیاز خودتان و سبک زندگی، اقدام به انتخاب مناسب ترین نوع پارچه مبلی کنید.

 

• سخن آخر

زیبایی و جذابیت مبل استیل در خانه بسیار زیاد است. این سبک مبل برای خانه‌های بزرگ به شدت پیشنهاد می‌شود. فضای کلاسیک و لوکس با مبل استیل بسیار زیباتر جلوه می‌کند. در این میان انتخاب پارچه مبل استیل می‌تواند مهم‌ترین اثرگذاری را، داشته باشد. یک پارچه شیک بر روی مبلمان ساده استیل می‌تواند ظاهری خاص و جذاب به پذیرایی منزلتان ببخشد. با مطالعه انواع پارچه مبل که در این مقاله معرفی شد، می‌توانید بهتر و دقیق‌تر تصیمیم بگیرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید