چگونه اتاق نوزاد طراحی کنیم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

طراحی اتاق نوزاد از دغدغه های والدینی است که منتظر فرزندان خود هستند. در اینجا با دکور اتاق نوزاد آشنا شوید.

نوزاد شما ، که به می خواهد به دنیا بیاید ، برای شما مهمترین اتفاق است. تا آنجا که همه چیز برای این مهمان گرانقدر ماه ها قبل ، با توجه به جنسیت نوزاد ، آماده شده است. لباس آنها در صورتی که دختر هستند در صورتی و در پسر بچه آبی رنگ در کمد لباس قرار می گیرد.

با این حال ، نکته دیگری که به اندازه لباس اهمیت دارد ، طراحی اتاق نوزاد است که محل زندگی نوزاد است. والدینی که می خواهند یک اتاق زیبا برای نوزاد آماده کنند ، باید قبل از زیبایی ، کارآمدی را رعایت کنند. با توجه به اینکه فرزند کوچک به سرعت بزرگ می شود ، به شما توصیه می کنیم اقدامات احتیاطی زیر را از قبل انجام دهید.

طراحی و دکوراسیون اتاق خواب نوزاد فرآیندی است که ناگزیر کودک درونی ما را به تصویر می کشد: فرصتی برای ایجاد اتاق خوابی که برای خودمان دوست داشتیم اگر همه آن سالها مسئولیت آن را بر عهده داشتیم.

اتاق خواب نوزاد نیاز به اهداف متعددی دارد - اتاق بازی ، مطالعه و غیره - اما مهمترین نقش آن این است که به کودک خود (در هر سنی که باشد) محل راحتی و ایمنی را برای قرار دادن سر خسته در پایان یک روز شلوغ فراهم کند. بودجه یا محدودیت فضا شما هر چه فدر که باشد ، در زیر نکاتی را خواهید یافت که به شما کمک می کند فضایی پایدار را برای شکوفایی فرزند خود طراحی و تزئین کنید.

 

هنر

هنر یک راه عالی برای جلب توجه بصری به یک اتاق خواب است و می تواند یک ابزار مفید در هنگام تعیین یک طرح رنگی باشد: رنگ های برجسته را می توان در ملحفه و اثاثیه ملایم منعکس کرد و به یکپارچه سازی فضا در ظرافت و زیبایی کمک کرد. راه هماهنگ چاپ های گرافیکی یا مدرنیستی می توانند ظرافت پیچیده تری به فضاهایی که بچه های بزرگتر در آنها زندگی می کنند ، بدهند.

 

دکور و لوازم جانبی برای طراحی اتاق نوزاد

اگر دیوارهای خود را ساده نگه می دارید ، برچسب های وینیل و دیوارپوش ها می توانند یک پس زمینه ساده را ایجاد کرده و علاقه فرزند شما به راحتی به خود جلب کند. اگر می خواهید ویژگیِ جذابی ایجاد شود که از خلاقیت و تمایل به انجام  تکالیف از دوران نوجوانی تا نوجوانی الهام بگیرد ، به نصب یک تخته سیاه در قسمتی از دیوار فکر کنید.

 

لایه های نور

هنگام طراحی اتاق خواب نوزاد نباید اهمیت نور را نادیده گرفت: چراغ های پری به ایجاد محیطی دنج کمک می کند ، نقاط گرم ایجاد می کند . نورپردازی در بالای تخت یا کنار تخت به تشویق به مطالعه کمک می کند . آباژور روی چراغ های سقف باعث تمرکز اتاق می شود. به خواب رفتن در زیر نورهای پری یا درخشش ملایم چراغ حیوانات ، به برخی از ما که کمی از تاریکی می ترسیم اطمینان خاطر و آرامش لازم را می دهد.

 

سقف ها

سقف ها به طرز قابل توجهی از قسمت های کم ارزش اتاق خواب نوزاد هستند. سقف که اغلب برای یک یا دو وسیله نور برهنه می ماند ، فرصتی را برای یک حرکت جسورانه فراهم می کند . در آن قسمت اشتباهات به اندازه اشتباهات روی زمین یا دیوارها اهمیتی نخواهد داشت.

 

انتخاب الگو برای طراحی اتاق نوزاد

الگوها ایده هایی هستند که انرژی را به اتاق نوزاد شما می آورند. سعی کنید یک نقاشی هندسی انجام دهید تا اتاق زنده به نظر برسد. جدول هندسی را با رنگ چشمگیر نشان دهید. برای اطمینان از یکپارچگی رنگ اتاق را با آنها مطابقت دهید.

 

تخت را "ستاره" اتاق کنید

هنگام تزئین اتاق کودکان خود فراموش نکنید که مهمترین قسمت فضا سرویس خواب است.  بنابراین ، تختخواب را مهمترین قسمت اتاق کنید. بالش های تزئینی را برای تخت انتخاب کنید ، روتختی با الگوی متحرک روی آن بیندازید و تاج را به رنگی انتخاب کنید که تضاد کامل ایجاد کند.  حتی می توانید تاج تخت را با رنگ های زنده رنگ آمیزی کنید. در حالی که رنگ های روشن و لمسه پارچه ای برای اتاق دختران لازم است ، می توانید از رنگ های آرام تر و بالش های کمتر در اتاق پسران استفاده کنید.

طراحی اتاق نوزاد ممکن است به یکی از موضوعات مورد بحث تبدیل شود. با این حال ، وقتی موضوعات ساده انتخاب  شوند ، دکوراسیون اتاق کودک ممکن است چندان چالش برانگیز نباشد.

 

 

کودکان می خواهند هنگام تزئین اتاق خود سبک و خلاقیت خود را نشان دهند. البته والدین در مورد بودجه فکر می کنند. برخی از سرنخ ها می توانند به شما در یافتن زمینه های مشترک کمک کنند.

 

اتاق را رنگ آمیزی کنید

از رنگ های بیشتری در اتاق کودک خود استفاده کنید تا در قسمت های دیگر خانه !!

بچه ها عاشق الگوهای رنگارنگ هستند .به عنوان مثال ، هر دیوار را با رنگی متفاوت رنگ آمیزی کنید ، اما چشمگیرترین رنگ روی دیوار درست پشت تختخواب است. سقف را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که رنگهای گرم مانند قرمز یا نارنجی به اتاق انرژی می بخشد. رنگ هایی مانند آبی و بنفش باعث ایجاد آرامش می شوند. رنگها را با نیازهای فرزند خود مطابقت دهید.

 

اجازه دهید فرزندان شما شخصیت خود را در اتاق نشان دهند

به فرزندان خود کمک کنید تا جام ها ، گواهینامه ها یا موارد مشابه خود را نشان دهند. اینها ارزش هایی را نشان می دهند که برای فرزندان شما مهم است. سبک دکوراسیون فرزند شما ؛ از آنها انتقاد نکنید ، حتی اگر خسته کننده ، پر جنب و جوش یا پیچیده باشند. او حتی ممکن است یک اتاق تمام سیاه بخواهد. بگذارید آنها خلاقیت خود را زندگی کنند. البته فراموش نکنید که مسیرهای کوچکی را در این بین ایجاد کنید!

 

 

کفپوش های بدون لغزش را انتخاب کنید

شما فکر می کنید که رنگ پارکت و سرویس خواب باید هماهنگ باشد. بله ، رنگ مهم است ، اما علاوه بر هماهنگی ، باید لغزنده هم نباشد. در غیر این صورت ، ممکن است نوزاد شما که بعد از 6 ماه شروع به نشستن می کند و در مدت 7-8 ماه می خزد ، لغزیده و بیفتد. شما 2 گزینه ایمن برای کفپوش دارید: چوب پنبه و کفپوش چوبی. ممکن است فرش را روی چوب پنبه نگذارید زیرا نرم است. اگر قرار است کفپوش مانند چوب ، پارکت را ترجیح دهید ، می توانید با قرار دادن فرش از سختی آن جلوگیری کنید.

 

خطوط باید گرد باشد

نوزاد تقریباً مانند یک بزرگسال به سرویس خواب نوزاد زیادی نیاز دارد. اما نگران نباشید! در فروشگاه ها می توانید سرویس خواب زیبا و رنگارنگ پیدا کنید. گاهی اوقات می توانید یک ماشین مسابقه ایجاد کنید ، گاهی اوقات یک اتاق ملوان. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با توجه به سلیقه خود و اندازه اتاق خود انتخاب کنید. اما بیایید فوراً یادآوری کنیم ؛ سرویس خواب چوبی را ترجیح دهید. کلیدها و نکات طراحی اتاق نوزاد چیست؟ از آنجا که فلز سرد به نظر می رسد ، ممکن است در آینده زنگ زده و ریخته شود و کودک شما ممکن است سقوط کند. علاوه بر این ، خطوط سرویس خواب باید گرد شود. گوشه های نوک تیز به این معنی است که نوزاد در معرض ضربه های مکرر است.

 

 

موارد را در جای مناسب قرار دهید

تخت نوزاد خود را کنار پنجره قرار ندهید. پنجره ها باعث می شوند نوزاد تحت تأثیر سرما و گرما قرار گیرد. خطر بیشتری وجود دارد ؛ کودک شما که به سرعت در حال رشد است ممکن است سعی کند از پنجره بالا رفته و آن را باز کند. پرده های روی پنجره نیز خطرناک هستند. کودک شما ممکن است بخواهد این پرده ها یا منگوله های آنها را بمکد. این به معنی خطر خفگی است. نباید یک تخت زیر پنجره باشد ، همچنین یک کمد یا جعبه اسباب بازی نباید روی آن قرار بگیرد.

از نصب کمد لباس روی دیوار اطمینان حاصل کنید.  وسایلی مانند چمدان که ممکن است از روی آن بیفتد قرار ندهید. آنها می توانند در هر لحظه تکان بخورند و سقوط کنند.
هنگام خرید سرویس خواب نوزاد ، باید به کشوهای آن نیز توجه کنید. این واقعیت که سیستم ریل در کشوها به طور خودکار و آهسته بسته می شود ، می تواند از فشار دادن دست شما در آینده جلوگیری کند. علاوه بر این ، باید مراقب باشید که کشوها یا دسته های کمد لباس به راحتی قابل جدا شدن یا شکستن نباشند.

 

از رنگ سالم در طراحی اتاق نوزاد استفاده کنید

هنگام انتخاب رنگ برای اتاق خود ، رنگ هایی را انتخاب کنید که حاوی باکتری نیستند و بر پایه آب هستند. اگر می خواهید از کاغذ دیواری استفاده کنید ، باید کاغذ دیواری های قابل پاک شدن را تهیه کنید. در انتخاب رنگ سالم دقت کنید. فرض کنیم رنگ سرویس خواب مهم است. زیرا نوزادان از لیسیدن و گاز گرفتن تخت لذت می برند. باید از سرویس خواب فاقد مواد سرطان زا و رنگهای ضد حساسیت استفاده کرد.

 

اقدامات احتیاطی را در رختخواب خود انجام دهید

تختخواب پرکاربردترین وسیله کودک است. امنیت بسیار مهم است. تختخواب باید دارای ریل باشد تا از افتادن نوزاد جلوگیری شود. اگر میله ها تا می شوند ، می توانید از نسخه بلند آن هنگام بزرگ شدن نوزاد استفاده کنید.

فاصله بین نرده ها باید حدود 10 سانتی متر باشد. این فواصل که برای نوزاد نه طولانی است و نه کوتاه ، مانع از گیر افتادن فررزندتان می شود که به طرز کنجکاوی می کوشد دست یا بازوی خود را به جایی برساند. همچنین باید یک نرده ایمنی روی نرده ها وجود داشته باشد. بنابراین می توانید مطمئن باشید که هنگام بستن قفل کودک سقوط نمی کند.

تخت باید با سرویس خواب سازگار باشد ، یعنی هنگام قرار دادن تخت هیچ شکافی در کنار آن وجود نداشته باشد. در غیر این صورت ، ممکن است نوزاد شما در این فضا گیر کند. از طرف دیگر ، روتختی ها نباید تزئیناتی مانند مهره و منگوله داشته باشند که بتوانند آن را جذب کنند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید