فریت بار چیست ؟ | مراحل فریت بار به خارج از کشور

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله به معرفی فریت بار و مراحل فریت بار به خارج از کشور پرداخته‌ایم.

اگر قصد مهاجرت داشته باشید احتمالا یکی از مهم ترین دغدغه های شما ارسال کالا به خارج از کشور است. به خصوص زمانی که قرار باشد به همراه خانواده اقدام به مهاجرت کنید ارسال لوازم منزل به کشور مقصد تبدیل به امری ضروری اما با مشکلات زیاد به نظر میرسد.

اگر چه ارسال کالا از یک کشور به کشور دیگر تقریبا مشکل و با دردسرهای فراوان به نظر میرسد، اما با همکاری ایرلاین‌ها و شرکت های فریت بار دردسرهای آن به مراتب کاهش یافته است. اما سوال اصلی این است که فریت بار چیست و مراحل انجام آن چیست ؟

 

فریت بار چیست ؟

فریت بار به یک روش حمل کالا گفته میشود که معمولا برای کالاهای غیرتجاری انجام میشود. معمولا کسانی که قصد مهاجرت دارند، متقاضیان اصلی آن هستند. فریت بار به سه روش انجام میشود :

زمینی : این روش مناسب برای کشورهای همجوار و نزدیک مناسبتر است و البته مدت زمان رسیدن به مقصد طولانی تر است. مناسب برای مقاصد ترکیه و ارمنستان

هوایی : فریت بار هوایی از پرطرفدارترین روش های فریت بار است که به دلیل ارسال در کمترین زمان ممکن مورد توجه قرار گرفته است. فریت بار به کانادا و ارسال بار به آلمان معمولا از این طریق انجام میگیرد.

دریایی: برای کشورهای مقصدی که دارای بندر هستند. اگر وزن بارهایتان بالای 200 کیلوگرم است ، این روش میتواند برای شما مناسب باشد. فریت بار به استرالیا از طریق دریایی انتخاب مناسبی است.

 

فریت بار

 

 

مراحل فریت بار

  1. فریت بار میتواند فرایندی زمان‌بر باشد . البته شرکت جهان کالا کارگو مسئولیت ها و مراحل را بر عهده میگیرد تا شما با خیال راحت کالاهای خود را ارسال کنید.
  2. در اولین اقدام برای فریت بار باید کالاهای مشخص شده برای ارسال توسط کارشناسان بررسی شود. این بررسی میتواند به صورت حضوری یا غیر حضوری باشد.
  3. در ادامه در صورت نیاز بسته بندی توسط شرکت فریت بار با توجه به اصول و ضوابط ایرلاین مورد نظر انجام میشود. برای برخی از کالاهای آسیب پذیر از جعبه های چوبی استفاده میشود.
  4. پس از بسته بندی ، محموله به پایانه فریت بار ارسال میشود تا امور گمرکی و تشریفات فرودگاهی انجام شود.
  5. سمپاشی برای برخی از کالاهای چوبی انجام میشود و ضروری است.
  6. صادر شدن بارنامه و تعیین هزینه فریت بار
  7. در ادامه میتوانید بار خود را پیگیری کنید.

در زمان انجام امور گمرکی صاحب بار بایستی حضور داشته باشد و مدارک لازم از جمله پاسپورت ، کارت ملی ، ادرس کامل فرستنده و گیرنده و لیست کالاها را ارائه دهد.

 

فریت بار

 

 

فریت بار از طریق چه ایرلاین هایی انجام میشود ؟

در حال حاضر در ایران فریت بار از طریق ایرلاین های ایران ایر، ماهان ، امارات، قطر ایرویز و ترکیش ایر صورت میگیرد. فریت بار از طریق ایرلاین های ایران هزینه کمتری در بر دارد و اگر قصد صرفه جویی در هزینه ها دارید ایرلاین های ایرانی انتخاب های مناسب تری هستند.

 

هزینه فریت بار چگونه مشخص میشود؟

هزینه فریت بار معمولا بسته به ایرلاین و مسیر میتواند متفاوت باشد. اما قیمت اصلی بر اساس هر کیلو بار مشخص میشود. قیمت هر کیلو بار بر اساس مقصد و ایرلاین و همچنین حجم محموله میتواند متفاوت باشد. در برخی از موارد ایرلاین ها قوانین خاصی برای حداقل بار در نظر میگیرند که باید به این موضوع دقت کنید.

اگر میخواهید اطلاعات دقیق در رابطه با هزینه فریت بار به کشوری معین اطلاع کسب کنید میتوانید با مشاوران جهان کالا تماس بگیرید.

 

هزینه های فریت بار شامل چه مواردی میشود؟

  • هزینه بسته بندی
  • هزینه حمل تا فرودگاه
  • هزینه توزین و تخلیه و بارگیری
  • هزینه تشریفات گمرکی و مجوزهای مربوطه
  • هزینه بارنامه

 

امکان ارسال چه کالاهایی وجود ندارد؟

پیش از ارسال کالا به کشور مقصد حتما در رابطه با قوانین آن اطلاعات کافی را به دست آورید. در این مورد میتوانید به سایت جهان کالا کارگو مراجعه کنید تا قوانین مربوط به هر کشور را به طور جداگانه مطالعه کنید. ارسال مواد اشتعال زا ، اسلحه سرد و گرم، اشیا برنده، اشیای عتیقه و ... به همه کشورها ممنوع است.

 

آیا محموله فریت بار بیمه است ؟

در صورتی که بسته بندی کالاها کاملا مطابق با ضوابط انجام شود ، تمامی هواپیمایی های عضو یاتا موظف به پرداخت 25 دلار بابت هر کیلو بار هستند. در صورت کافی نبودن سقف اعلام شده بایستی بیمه به صورت جداگانه تهیه گردد. اگر فکر میکنید کالاهای ارسالی ارزش بالایی دارند میتوانید از یک بیمه مجزا استفاده کنید.

نکته : حتما 10 تا 15 روز پیش از ارسال کالا با شرکت مورد نظر هماهنگی های لازم را به عمل آورید تا کالاهای شما در زمان مناسب ارسال شوند و دچار مشکل نشوید.

 

فریت بار

 

 

چطور یک شرکت خوب برای فریت بار پیدا کنیم ؟

برای پیدا کردن یک شرکت فریت بار خوب راه های مختلفی وجود دارد یکی از این راه ها این است که از تجربه اطرافیان استفاده کنید. شما میتوانید با در نظر گرفتن برخی از موارد نیز شرکت معتبر را انتخاب کنید.

ارائه مشاوره کامل ، توضیح درباره جزئیات ، توضیح کامل درباره ی ریز هزینه ها از مهم ترین مواردی است که یک شرکت خوب در زمینه فریت بار در اختیار شما میگذارد. در صورتی که علاقه مند بودید با شرکتی همکاری کنید، حتما تمام جزئیات را در اختیار کارشناسان قرار دهید تا اقدامات لازم و به موقع صورت گیرد.

با انتخاب یک شرکت مناسب میتوانید سفر خوبی را تجربه کنید و از سلامت کالاهای خود و تحویل به موقع آن خیالتان آسوده باشد.

برچسب ها:
رپورتاژ آگهی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید