سایبان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله به معرفی سایبان و انواع آن پرداخته‌ایم.

سایبان، سازه ای است که در فصول سرد سال از در برابر برف و باران محافظت مینماید. سایه بان بخوبی شما را از اشعه مضر آفتاب، در فصول گرم سال، مصون میدارد. سایه بان به عنوان یک سازه بسیار ضروری برای مکان های مختلف مثل پارکینگ خودرو، مغازه، رستوران، کافه و… شناخته می شود. سایه بان می تواند به صورت کلاسیک یا ثابت و همچنین به صورت مدرن یا متحرک تولید شود. چادرمغازه مدرن معمولا به کمک یک موتور الکتریکی باز و بسته می شود، به همین خاطر آن را سایه بان اتوماتیک نیز می نامند.

 

سایبان چیست؟

سایبان را می توان یک سازه بسیار کاربردی برای ایجاد یک فضای امن در برابر بارش برف و باران و یا تابش مستقیم نور آفتاب در فضای باز دانست. معمولا سایه بان ها در هر مکانی قابل استفاده هستند و هیچ گونه محدودیتی بابت استفاده از آنها وجود ندارد. سال ها قبل چادر ها سازه هایی ثابت به شمار می رفتند که دارای ستون هایی برای استحکام بیشتر بودند. در حال حاضر تولید سایه بان شکل صنعتی به خود گرفته و از حالت سنتی خارج شده است.

ساخت سایه بان در سال های اخیر همزمان با پیشرفت تکنولوژی با تغییر و تحولات بسیار زیادی مواجه شده است. سایبان در حال حاضر با طراحی بسیار مدرن و شیک توسط ایران سایبان قابل تولید بوده و علاوه بر استفاده جهت جلوگیری از تابش نور آفتاب و یا جلوگیری از ورود رطوبت باران و برف به داخل مکان های مختلف، حالت  دکوراتیو دارند. ظاهر بسیار زیبای سایه بان ها را می توان در هر کوچه و خیابان بر روی درب مغازه ها مشاهده کرد.

سایبان ها در سال های دور در محل نصب ساخته و نصب می شدند و اغلب به صورت ثابت تولید می شدند. امروزه  ایران سایبان می تواند انواع سایه بان ها را با ابعاد و طرح های مختلف تولید و عرضه نمایند. استفاده از تکنولوژی در ساخت انواع سایبان باعث شده تا استفاده از این محصولات در سال های اخیر بسیار راحت تر شود. همچنین امکان باز و بسته شدن سایه بان های نسل جدید باعث شده تا بتوان در صورت نیاز سایه بان را باز کرد و در غیر این صورت آن را جمع کرده تا بتوان از هوای آزاد بهره بیشتری برد.

 

سایبان

 

تاریخچه استفاده از سایبان

سایه بان ها محصولاتی هستند که قدمت بسیار زیادی دارند و استفاده از آنها محدود به سال های اخیر نیست. با توجه به نیاز بشر و کاربرد بسیار زیادی که سایه بان ها دارند، از سال های دور استفاده از سایبان ها مرسوم شده است. قدمت استفاده از سایه بان به مصر باستان بر می گردد. در آن سال ها طبیعتا مواد و متریالی که برای ساخت چادر استفاده می شد، بیشتر مواد موجود در طبیعت مانند حصیر بود. البته به نسبت آن زمان بسیار هم کاربردی و موثر بود.

از ابتدای قرن نوزدهم استفاده از سایه بان مرسوم شده است. الوار و چدن از جمله متریالی به شمار می روند که در آن سال ها در تولید سایه بان از آنها استفاده می شد. قطعا سایبان هایی که در آن زمان ساخته می شدند بسیار ساده بودند و ظاهر بسیار شیکی نیز نداشتند، اما این قابلیت را داشتند که مصرف کننده را به هدف خود برسانند. روکش سایبان ها در اوایل قرن نوزدهم اغلب از کرباس پنبه ای تهیه می شد.

در نیمه دوم قرن نوزدهم صنعت تولید سایه بان کمی پیشرفته تر از قبل شد و سایه بان ها از حالت ثابت خارج شده و به سمت متحرک شدن حرکت کردند. معمولا پارچه این سایبان ها به صورت دستی جمع می شد. البته با توجه به قرار گرفتن پارچه در معرض هوای آزاد و عوامل جوی مثل رطوبت و تابش مستقیم نور آفتاب، عمر روکش سایبان ها کوتاه بود. بدین ترتیب سایه بان نیز مانند هر محصولی سیر تکاملی خود را طی سالیان گذشته پشت سر گذاشته تا تبدیل به یک محصول بسیار پیشرفته و کاربردی شده است. در ادامه به طور مفصل با انواع سایبان و مدل هایی که قابل تولید هستند، آشنا خواهیم شد.

 

انواع سایبان

همانطور که مستحضر هستید چادر مغازه یا همان سایه بان دارای انواع مختلفی از نظر نحوه ساخت می باشد. تکنولوژی به کار رفته در هر کدام از سایه بان ها متفاوت بوده و قطعا کارایی آنها نیز با هم فرق دارد. بهتر است تا با انواع سایبان ها آشنایی کامل پیدا کنیم، بدین ترتیب می توانیم در هنگام نیاز به سایه بان، نوع مناسب را تشخیص داده و اقدام به خرید آن کرد.

 

سایبان دستی

این نوع از سایبان ها معمولا فاقد موتور الکتریکی هستند و همچنین باز و بسته شدن آنها به صورت مکانیکی انجام می شود. مکانیکی بودن سیستم این نوع از سایبان ها باعث می شود تا باز و بسته شدن آنها کمی دشوار به نظر برسد، البته این موضوع را نیز باید مد نظر داشته باشیم که هزینه ساخت و نگهداری از این سایه بان ها نسبتا پایین بوده و این موضوع باعث شده تا با وجود محدودیت هایی که دارند، هنوز هم سایبان دستی مغازه مورد استقبال قرار بگیرد.

 

سایبان برقی

نوع دیگری از سایه بان ها که کاربرد نسبتا بیشتری هم نسبت به نوع دستی دارند، سایه بان های برقی می باشند. این نوع از سایبان ها مجهز به یک موتور قدرتمند هستند که کمک می کند تا بتوان به صورت کاملا اتوماتیک آن را باز و بسته کرد. برقی بودن این سایبان ها باعث شده تا کار کردن با آنها بسیار راحت تر از نوع دستی باشد، زیرا هیچ گونه نیروی خاصی برای باز و بسته شدن آنها صرف نمی شود و صرفا با فشار دادن دکمه ریموت کنترل می توان باز و بسته کردن سایه بان را انجام داد. کیفیت موتور در این سایه بان ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بدین ترتیب تولید کنندگانی که از موتورهای با کیفیت استفاده می کنند، توانایی جذب مشتریان بیشتری را خواهند داشت.

 

سایبان برقی

 

مدل های سایبان

حال که با انواع سایه بان آشنا شدیم، بهتر است بدانیم شرکت های تولید کننده، توانایی تولید سایبان به چه مدل هایی را دارند. شرکت های سازنده با تنوع دادن به تولیدات خود توانسته اند تعداد بیشتری از مشتریان را جذب کرده و این موضوع از نظر اقتصادی برای شرکت های تولیدی نیز بهتر بوده، بدین ترتیب با افزایش تنوع در سایه بان ها هم مصرف کنندگان می توانند محصولی مطابق با نیاز و سلیقه خود را پیدا کنند و هم تولید کنندگان می توانند به سود بیشتری دست یابند.

 

سایبان بازویی

این نوع از سایه بان ها را شرکت ایران سایبان در ابعاد مختلف و با استفاده از پروفیل های آلومینیومی تولید می کنند. وزن سبک و زیبایی منحصر به فرد از جمله مزایای این نوع از چادرهای مغازه به شمار می روند. باز و بسته شدن بازوها می تواند به صورت مکانیکی و یا یا به صورت کاملا اتوماتیک و به کمک موتور الکتریکی انجام شود. با توجه به زیبایی منحصر به فرد و قابلیت هایی که این نوع سایه بان ها دارند، استقبال بسیار خوبی در سال های اخیر از آنها شده است. ایران سایبان، (سایبان مردی) سایبان بازویی را بسته به کیفیت قطعات در 5 مدل تولید مینماید.

  • سایبان کلاسیک
  • سایبان مدرن
  • سایبان هایکلاس
  • سایبان لاکچری
  • سایبان فول باکس 

سایه بان بازویی به دو صورت سایبان یکطرفه و سایبان دوطرفه نیز در ایران سایبان قابل تولید میباشد.

 

سایبان کالسکه ای

سایبان کالسکه ای به سایه بان هایی اطلاق می شود که حالتی شبیه به نیم دایره داشته و بیشتر برای مکان هایی که ابعاد کوچک سایه بان مد نظر بوده مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از سایبان ها پوشش کاملی در مقابل نفوذ باران و برف و با نور مستقیم آفتاب به داخل مغازه یا هر مکان دیگری ایجاد می کنند. روکش این نوع از سایه بان ها نیز می تواند ساده و تبلیغاتی باشد. بدین ترتیب کارایی سایه بان کالسکه ای نیز بسیار زیاد بوده و استفاده های زیادی را می توان از آنها به عمل آورد.

 

سایبان کالسکه ای

 

قیمت سایبان

قیمت سایه بان یکی از موارد بسیار مهمی است که شاید بسیاری از خریداران قبل از اینکه اقدام نهایی جهت خرید سایه بان مورد نظر خود را انجام دهند، به دنبال قیمت تمام شده آن می باشند. اطلاع از قیمت دقیق محصول کمک می کند تا بتوانند محاسبات دقیقی را انجام بدهند تا در ادامه با مشکل مواجه نشوند. عوامل بسیار زیادی در قیمت چادر مغازه تاثیر گذار است که در ادامه چند مورد از مهمترین آنها را معرفی خواهیم کرد.

 

متریال و قطعات کاربردی

این موضوع که چه نوع مواد اولیه و قطعاتی در ساخت سایه بان مورد استفاده قرار می گیرند، تاثیر بسزایی بر روی قیمت نهایی این محصول دارند. برای مثال سایه بان هایی که از موتور با کیفیت و قدرتمند بهره می برند، قطعا قیمت بالاتری نسبت به سایه بان های فاقد موتور و یا دارای موتور ضعیف تر دارند. این موضوع باعث شده تا مصرف کننده بتواند بر اساس نیاز و بودجه خود، قیمت و کیفیت سایه بان را تعیین کند.

 

اندازه و ابعاد سایه بان

هر چقدر متراژ سایبان یعنی طول و عرض آن بیشتر شوند، قطعا هزینه ساخت آن نیز افزایش می یابد. بدین ترتیب برای خرید سایبان های بزرگ باید هزینه بیشتری انجام داد. بدین ترتیب چنانچه قصد خرید یک سایه بان ارزان و با کیفیت را داشته باشید، باید تا حد امکان ابعاد آن را کوچک در نظر گرفت. الته در برخی از مکان ها امکان نصب سایه بان کوچک وجود نداشته و در چنین مواردی به اجبار باید ابعاد بزرگتری را برای ساخت سایه بان در نظر گرفت.

 

سایت سایبان

سایت های بسیار زیادی در زمینه فروش سایه بان در داخل کشور فعالیت دارند. هدف از طراحی این سایت ها سهولت برقراری ارتباط تولید کننده و مشتری است. معمولا مشتریان در سال های دور با مشکلات بسیار بزرگی مواجه بودند که یکی از عمده ترین آنها وجود دلالان در بازار بود. 

چنین موضوعی باعث شده بود تا بیشترین ضرر شامل حال خریداران که مصرف کننده نهایی محصول بودند، بشود. در سال های اخیر اینترنت حالت عمومی تری پیدا کرده و تقریبا همه افراد از آن استفاده می کنند. خریدهای اینترنتی در سال های اخیر چندین برابر شده و این موضوع تولید کنندگان سایه بان را نیز وادار به طراحی یک یا چند سایت کرده است.

سایت هایی که برای عرضه سایه بان طراحی می شوند معمولا محتوا محور هستند تا مشتری بتواند ابتدا انواع سایبان را بشناسد و راجع به هر کدام از آنها اطلاعاتی را به دست بیاورد. پس از کسب اطلاعات لازم، مشتری می توان تشخیص دهد که کدام مدل از سایه بان ها برای وی مناسب تر بوده و اقدام به سفارش آن می کند. از بین سایت هایی که در حوزه فروش انواع سایبان فعالیت دارند، می توان سایت www.iransayehban.com را به عنوان معتبرترین و شناخته شده ترین آنها معرفی کرد.

 

سایبان دستی

 

شرکت سایبان

برای افرادی که قصد خرید سایه بان دارند، بسیار مهم است که چه شرکت هایی در زمینه تولید سایبان فعالیت دارند و کدامیک از آنها می تواند این محصول را با کیفیت بالاتری تولید نماید. شناخت شرکت های تولیدی سایه بان به مشتریان کمک می کن تا بتوانند بهترین خرید را انجام دهند، زیرا شرکت سازنده در کیفیت نهایی سایه بان اهمیت بسیار زیادی دارد.

گاهی اوقات ممکن است یک سایه بان را با قیمت بسیار بالایی از شرکت نا معتبری خریداری کرده و باز هم کیفیتی که مد نظر داریم را نداشته باشد. بدین ترتیب باید شرکت های برتر در زمینه تولید انواع سایه بان را بشناسیم تا از این طریق بتوانیم انتخاب دقیق تری داشته باشیم.

شرکت ایران سایبان را می توان یکی از قدیمی ترین و معتبرترین شرکت ها در زمینه تولید انواع سایه بان دانست. شرکت تولیدی ایران سایه بان دارای مدیریتی با تجربه و هدفمند بوده که بیش از 30 سال تجربه در زمینه تولید انواع سایه بان اندوخته و این موضوع حاصلی به جز تولید محصولات با کیفیت ندارد. مجموعه ایران سایبان بدون هیچ گونه محدودیتی می توان انواع مدلهای سایه بان را با هر طرح و زنگی تولید و روانه بازار نماید.

کیفیت بالای محصولات ایران سایه بان (خیمه مردی) باعث شده تا از سراسر کشور مشتریانی به سایت ایران سایه بان مراجعه کرده و سفارش خود را به ثبت برسانند. ارائه محصولات با کیفیت و امکان نصب حرفه ای انواع چادر مغازه باعث شده تا از سراسر کشور افراد مختلفی اقدام به خرید سایه بان از شرکت ایران سایبان نمایند.

 

مزایای سایبان

یکی از مزایای اصلی انواع سایه بان جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب به داخل مکان های مختلف از جمله مغازه ها می باشد. نور آفتاب می تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد که یکی از آنها آسیب رساندن به محصولات موجود در مغازه یا هر مکان دیگری است. نور آفتاب دارای اشعه های مختلف و حرارت بالایی بوده که می تواند شرایط را برای آسیب رساندن به هر محصولی فراهم نماید. هیچ فرقی نمی کند که نور آفتاب به مواد غذایی بتابد و یا لوازم خانگی یا منسوجات، همه محصولات در برابر نور مستقیم آفتاب آسیب پذیر هستند.

جلوگیری از ورود رطوبت باران و برف به داخل مغازه یا هر مکان دیگری نیز می تواند شامل مزایای سایه بان شود. رطوبت می تواند مشکلات عمده ای را به وجود آورد که در برخی مکان ها و یا بعضی اوقات این خسارات ممکن است غیر قابل جبران نیز باشند. بدین ترتیب نیاز است که بر روی درب مغازه ها و یا حتی پنجره ها سایبان مناسبی نصب شود تا در هنگام بارش برف و باران بتوان اطمینان پیدا کرد که رطوبت وارد مغازه یا هر مکان دیگری نمی شود.

از دیگر مزایای سایبان می توان به امکان باز و بسته شدن آن اشاره کرد. این امکان کمک می کند تا بتوان در هنگامی که شرایط آب و هوایی پایدار و ایده آل بوده، از هوای آزاد بهره کافی را برد و در هنگام بارش باران و برف و یا در هنگام تابش مستقیم نور آفتاب، بتوان سایه بان را باز کرده و از مزایای آن بهره مند شد. بدین ترتیب انواع سایبان ها دارای مزایای بسیار زیادی بوده که می توان با خرید هر کدام از آنها، از همه مزایای معرفی شده بهره مند شد.

 

کاربردهای سایبان

سایبان ها دارای کاربردهای بسیار گسترده ای می باشند، زیرا در مکان های مختلفی می توان از این محصولات استفاده کرد. با توجه به مزیت های فراوانی که انواع سایه بان دارند، استفاده از این محصولات هر روز گسترده تر می شود. در این مطلب قصد داریم به طور کامل و جامع شما همراهان عزیز را با کاربردهای انواع سایه بان آشنا کنیم، بدین ترتیب تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

سایبان روف گاردن

استفاده از سایه بان بر روی روف گاردن در سال های اخیر بسیار مرسوم شده است. این نوع سایه بان ها کمک می کنند تا بتوان از هوای آزاد بیشترین بهره را برد. ابعاد و اندازه سایبان روف گاردن بستگی به فضای پشت بام و محلی که برای باغ در نظر گرفته شده دارد. بدین ترتیب هر چه باغ بزرگتری بر روی پشت بام ساخته شود، نیاز به سایه بان بزرگتری داریم.

 

سایبان بالکن یا تراس

بالکن یا تراس یکی دیگر از مکان های موجود در هر خانه ای بوده که امکان بهره مندی از هوای آزاد را فراهم می سازد. با توجه به اینکه احتمال تابش مستقیم نور آفتاب در فصل تابستان و همچنین بارش برف و باران در فصل های زمستان و پاییز بسیار زیاد است، سایبان بالکن یا همان سایبان تراس می تواند گزینه ای بسیار مناسب باشد. ابعاد این نوع از سایه بان ها ارتباط مستقیمی با اندازه بالکن دارد.

 

سفارش خرید سایبان

سفارش خرید سایبان در سال های قبل با مشکلات بسیار زیادی همراه بود. این موضوع به خاطر محدود بودن شرکت های معتبر در حوزه ساخت سایبان بود. بدین ترتیب افرادی که به دنبال خرید یک سایبان استاندارد و با کیفیت بودند، می بایست مسافت های نسبتا طولانی را طی می کردند تا بتوانند خود را به شرکت سازنده سایبان برسانند و سفارش خرید خود را ثبت کنند. این پروسه نسبتا طولانی و سخت اغلب افراد را از خرید سایه بان با کیفیت منصرف می کرد و آنها به ناچار سایه بان های بی کیفیت و غیر استاندارد را تهیه می کردند.

تهیه سایبان بی کیفیت و غیر استاندارد مشکلات زیادی را به دنبال داشت. برای مثال طول عمر این سایبان ها بسیار کمتر از سایه بان های استاندارد و با کیفیت است. اما امروزه شرکت های معتبری همچون ایران سایبان محصولات خود را به صورت غیر حضوری عرضه می کنند. بدین ترتیب برای ثبت سفارش خرید سایبان از شرکت ایران سایبان کافی است وارد سایت ایران سایان شده و اقدامات لازم برای ثبت سفارش را انجام داد. ثبت کردن سفارش خرید سایه بان از طریق سایت ایران سایه بان بسیار راحت و سریع انجام می شود.

دفتر شرکت ایران سایبان: 3002 90 44 021

کارشناس فروش:         19 95 819  0920

مدیریت فروش:           29 48 169 0912 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید