فریت بار و کارگو چیست ؟ | آشنایی با روش های ارسال بار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

در این مقاله اطلاعات کلی در رابطه با روش‌های ارسال بار یعنی فریت بار و کارگو  کسب خواهید کرد.

فریت بار و کارگو هر دو جز اصطلاحات مرتبط با حمل و نقل کالا بوده که از روش های ارسال بار به خارج از کشور محسوب می شوند . اگرچه این دو اصطلاح معمولا به جای یکدیگر یعنی هم برای اهداف شخصی و هم برای بارهای تجاری استفاده می شوند و بحث های خیلی زیادی در رابطه با آن وجود دارد ؛ اما در حقیقت ، تفاوت های زیادی بین فریت بار و کارگو وجود دارد .

در ادامه این مقاله اطلاعات کلی و خوبی در رابطه با روش های ارسال بار یعنی فریت بار و کارگو کسب خواهید کرد. با ما همراه باشید .

 

فریت بار چیست ؟ 

اصطلاح فریت (freight) معمولاً برای حمل کالا یا بار با قطار یا کامیون مورد استفاده قرار می گیرد . به همین دلیل است که اصطلاحاتی مانند کامیون حمل بار (freight truck) و قطارهای باری (freight trains) داریم .

اما امروزه حمل و نقل هوایی نیز به این موضوع اضافه شده و فریت بار شامل ارسال بار با هواپیما نیز می شود . به طور کلی فریت بار شامل ارسال بار یا حمل و نقل کالا با کامیون ، قطار ، کشتی و هواپیما می شود .

فریت بار معمولا برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور دیگری دارند ، مورد استفاده قرار میگیرد تا بتوانند وسایل و لوازم مورد نیاز خود را از طریق فریت بار به کشور مقصد ارسال کنند. این نوع ارسال بار برای مقاصد شخصی انجام می گیرد و هیچ ماهیت تجاری ندارد و به نوعی بار خصوصی محسوب شده و از فریت بار برای ارسال آن استفاده می شود .

برای اینکه بتوانید بار خود را با فریت بار ارسال کنید باید به شرکتهای هواپیمایی فری بار مانند شرکت جهان کالا کارگو مراجعه کنند تا مراحل ارسال بار به درستی انجام شود و بارنامه ای که حاوی مشخصات و اطلاعات مسافر است برای بار صادر شود .

پرواز فریت بار معمولا چند روز زودتر انجام می گیرد و بعد از اینکه مسافر به کشور مقصد رسید می تواند با در دست داشتن بار نامه خود ، تمام بار و وسایلی که با فریت بار به کشور مقصد ارسال کرده است را دریافت کند .

هزینه فریت بار با توجه به وزن و حجم بار ، فاصله تا کشور مقصد ، روش ارسال بار (هوایی یا دریایی یا زمینی) ، هزینه شرکت فری بار ، مالیاتی که برای بار تعیین می شود و غیره متغیر بوده و بعد از مراجعه به شرکت های حمل بار می توانید از هزینه دقیق فریت بار خود مطلع شوید .

 

کارگو چیست ؟

اصطلاح کارگو (cargo) به طور کلی برای کالاهایی که با کشتی یا هواپیما باری حمل می شوند استفاده می شود . کالاها و محصولاتی که با کارگو حمل می شوند ، معمولا ماهیت تجاری دارند . این روش ارسال بار معمولا توسط تجار مورد استفاده قرار می گیرد و بار و کالاها با هواپیماها یا کشتی های مخصوص و غول پیکر حمل خواهند شد .

شرکت جهان کالا کارگو یکی از شرکت های معتبر و با تجربه در این زمینه است که می توانید همکاری خیلی خوبی را در زمینه کارگو یا فریت بار با آن تجربه کنید .

 

فریت بار و کارگو

 

تفاوت فریت بار و کارگو چیست ؟

تفاوت اصلی بین اصطلاحات فریت بار و کارگو ، به هزینه های دریافت شده توسط شرکت های حمل و نقل ، مربوط می شود .

علاوه بر این در بعضی مواقع از اصطلاح فریت بار فقط برای توصیف کالا استفاده می شود اما این اصطلاح می تواند به روند حمل کالا هم اشاره داشته باشد .

روش ارسال بار کارگو به طور معمول کالاهایی است که با وسایل نقلیه بزرگتر مانند کشتی های باری بزرگ و هواپیماهای باری غول پیکر حمل می شوند . در حالی که فریت بار معمولاً کالاهایی است که توسط وسایل نقلیه کوچکتر مانند کامیون ، کشتی یا هواپیما حمل می شوند . به طور کلی هر دو اصطلاح کارگو و فریت بار ، برای کالاهای وارداتی و صادراتی استفاده می شوند .

اگرچه اختلافات بین این دو اصطلاح در دنیای مدرن  امروزكوچكتر و کمتر شده است ، اما در اصل کارگو منحصراً به كالاهای تجاری كه با كشتی یا هواپیما باری حمل می شوند ، اطلاق می شود ، در حالی كه فریت بار فقط برای كالاهایی كه با كامیون یا قطار یا هواپیما و برای اهداف شخصی حمل می شوند ، مورد استفاده قرار می گیرد .

تفاوت دیگری که در گذشته بین اصلاح فریت بار و کارگو وجود داشت به نوع حالت حمل و نقل بار مربوط می شد . به طور کلی بارها و کالاهایی که از مسیر خشکی جا به جا می شدند با اصلاح فریت بار شناخته می شوند و بارها و محموله هایی که از طریق مسیر هوایی یا دریایی حمل و نقل می شدند با اصطلاح کارگو شناخته شده بودند.

اگرچه امروزه فریت بار نیز با هواپیما و کشتی ارسال می شود اما همانطور که در بالا اشاره کردیم ، فریت بار فقط مخصوص ارسال بار شخصی است .

 

فریت بار و کارگو

 

خلاصه مطلب

در این مقاله درک درستی از اصطلاحات فریت و بار و کارگو و شباهت ها و تفاوت های بین کارگو و فریت بار ارائه شده است. به طور کلی فریت بار برای ارسال کالا و بار با مقاصد شخصی به کشور دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و کارگو یکی از روش های ارسال بارهای تجاری با هواپیما یا کشتی های باری مخصوص است . برای استفاده از خدمات فریت بار و کارگو می توانید به سایت شرکت جهان کالا کارگو مراجعه کرده و بار و کالا خود را از طریق این شرکت معتبر ارسال کنید .

برچسب ها:
رپورتاژ آگهی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید