درایر چیست و انواع درایرهای موجود در بازار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله به معرفی درایر چیست و انواع درایرهای موجود در بازار پرداخته‌ایم

بخشی از ذرات هوا را آب و رطوبت تشکیل داده است، این رطوبت می‌تواند در دراز مدت تاثیرات منفی برای دستگاه‌های مختلف داشته باشد. از این رو بهترین راه حل این است که با روش‌های مختلف از ورود رطوبت به دستگاه‌ها جلوگیری کنیم. استفاده از درایر‌ها می‌تواند بهترین گزینه برای جلوگیری از ورود آب باشد. در بازار با انواع درایر مواجه هستیم که در برند‌ها و مدل‌های متنوعی در بازار وجود دارند.

به طور کلی درایر‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند این دو دسته عبارت‌اند‌از:

  • درایر تبریدی
  • درایر جذبی

در ادامه ابتدا در مورد عملکرد درایر تبریدی و ویژگی‌ها آن صحبت می‌کنیم و سپس درایر جذبی را مورد بررسی قرار می‌دهیم، تا بتوانید با مقایسه آن‌ها بهترین خرید را داشته باشید.

لازم به ذکر است که برای خرید انواع درایر می‌توانید به سایت بادرو مراجعه کرده و در بین انواع درایر‌ها بهترینش را برای خود انتخاب و خریداری کنید

 

انواع درایر؛ آشنایی با درایر تبریدی

درایر تبریدی را می‌توان یکی از راه‌های راحت و آسان برای جدا کردن رطوب و آب از هوای فشرده معرفی کرد. معمولا تجهیزات و سیستم‌های لوله‌ کشی به دلیل رطوبت دچار زنگ زدگی می‌شوند، اما با استفاده از درایر تبریدی می‌توان از زنگ زدگی سیستم‌های لوله‌ کشی و تجهیزات بادی جلوگیری کرد. به طور کلی باید گفت که درایر تبریدی یکی از انواع درایر است که کاربرد و مزیت‌های مختلفی را برای اکثر کسب و کار‌های صنعتی دارد. برای آن که با عملکرد درایر تبریدی آشنا شوید، باید گفت که هوای کمپرسور قبل از آن که به خط لوله اصلی برسد، وارد درایر شده، درایر تبریدی هوا فشرده سرد کرده و آن را به چیزی  حدود سه درجه سانتی گراد می‌رساند. هنگامی که دمای هوا کاهش پیدا می‌کند، دیگر نمی‌تواند، آب و رطوبت را در خود نگه دارد و از این رو رطوبت از هوا به طور کامل جدا می‌شود و هوای فشرده به صورت خشک به خط لوله اصلی انتقال می‌یابد.

درایر تبریدی برای بسیاری از کمپرسور‌ها مناسب است و از جمله موارد استفاده از آن‌ را می‌توان در کمپرسور پیستونی و کمپرسور اسکرو مشاهده کرد. یکی از تفاوت‌هایی که در مقایسه کمپرسور اسکرو و پیستونی با آن روبه‌رو هستیم، نحوه نصب درایر تبریدی بر روی آن‌ها است.

 

معرفی درایر

 

از چه نوع درایر تبریدی استفاده کنیم؟

انواع درایر تبریدی شامل دو نوع مختلف می‌شوند که هر دو با توجه به عملکردشان دارای مزیت‌های خاص خود هستند. در ادامه ویژگی های هر کدام از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

درایر گردشی: درایر گردشی یک مزیت بسیار مناسب دارد. در این نوع از درایر می‌توان با توجه به نیاز، میزان سرد کنندگی را مشخص کرد. این موضوع در کاهش مصرف برق و انرژی تاثیر بسیار زیادی دارد.

درایر غیر گردشی: درایر غیر گردشی را می‌توان یکی از انواع درایر تبریدی به حساب آورد که به دلیل قیمت بسیار کم و تعمیرات کم خرج، محبوبیت بسیار زیادی دارد.

 

از درایر تبریدی استفاده کنیم یا نه؟

برای جواب به این سوال باید گفت که درایر‌ تبریدی جزو عمومی‌ترین رطوبت‌‌گیر‌ها است که استفاده از آن‌ را بسیاری از صاحبان مشاغل صنعتی توصیه می‌کنند. به همین دلیل اگر در بین انواع درایر به دنبال بهترین آن می‌گردید، درایر تبریدی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در سایت بادرو نیز می‌توانید مدل‌های مختلفی از این محصول‌ پرکاربرد را مشاهده کنید و در صورت تمایل بهترین مدل آن‌ را مورد استفاده قرار دهید.

این نوع از درایر‌ها به طور کلی کاربردهای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • درایر تبریدی دارای طراحی بسیار ساده است که این موضوع کارکرد با آن بسیار آسان و راحت می‌کند.
  • یکی از دغدغه‌هایی که در هنگام استفاده از تحهیزات صنعتی با آن‌ها روبه‌رو هستیم، تعمیر و نگهداری از دستگاه‌ها است که بعضا دردسر‌هایی را نیز به وجود می‌‌آورد. اما هنگامی که در بین انواع درایر از مدل تبریدی استفاده می‌کنیم، با این نوع از مشکلات روبه‌رو نیستیم. چرا که این دستگاه نگهداری بسیار راحتی دارد و به ندرت نیازمند تعمیر می‌شود.
  • این درایر را می‌توان در اکثر تجهیزات پنوماتیک مورد استفاده قرار داد بدون آن که با محدودیتی روبه‌رو شوید.

 

انواع درایر

 

انواع درایر؛ آشنایی با  درایر جذبی

یکی دیگر از انواع درایر‌ ها که در کسب وکار‌های صنعتی اهمیت بسیار زیادی دارد، درایر جذبی است. درایر‌های جذبی دارای دو برجک جدا و مستقل از هم هستند که هر دوی آن‌ها به وسیله‌ی مواد رطوبت گیر پر شده‌اند. عملکرد درایر‌ جذبی بدین صورت است که هوا در ابتدا وارد یکی از برجک‌ها شده و مواد رطوبت گیر تا حد توان هوا را از آب و رطوبت خشک می‌کند. پس از آن، هوای وارد برجک دیگر می‌شود تا بار دیگر هوا را مواد رطوبت گیر خشک کنند تا در آن‌ها هیچ گونه رطوبت وجود نداشته باشد.

مواد رطوبت گیر سطوح متخللی دارند، که هوا از بین خلل و خرج‌ها عبور می‌کند. خلل و خرج‌های موجود به علت فشردگی بالا اجاره نمی‌دهد تا آب موجود در هوا از آن‌ها عبور کند و به همین دلیل به راحتی می‌تواند رطوبت آب را از بین ببرد.

 

برای خرید درایر جذبی را انتخاب کنیم یا درایر تبریدی؟

به طور کلی می‌توان گفت که خرید انواع درایر می‌تواند مزیت و کاربرد‌های مختلفی را همراه خود داشته باشد. از این رو باید در هنگام خرید به نیاز خود کاملا آگاه باشید، تا بر اساس نیاز‌ها بتوانید بهترین نوع را  خریداری کنید. درایر تبریدی و جذبی هر دو در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اگر بخواهیم در دمای محیط بالا صفر درجه از درایر‌ها استفاده کنیم، بهره گیری از درایر تبریدی می‌تواند مناسب باشد. اما اگر دمای محیط کمتر از صفر درجه باشد، استفاده از درایر تبریدی غیر منطقی است و از این رو باید از درایر جذبی بهره گرفت.

هنگامی که بین انواع داریر از درایر تبریدی استفاده می‌کنیم، باید بدانیم که نقطه‌ی شبنم آن 3 درجه سانتی گراد بوده و در فشار 7 بار در این وضعیت مقدار رطوبت موجود در هوا 0.7 گرم در متر مکعب است. اما درایر‌های جذبی بر خلاف نوع تبریدی نقطه‌ی شبنم آن‌ها بسیار پایین بوده و حدود -40 درجه سانتی گراد است. در این دستگاه در فشار 7 بار، مقداری رطوبتی که در هوا وجود خواهد داشت، چیزی حدود 0.02 گرم در متر مکعب است.

به طور کلی باید گفت که درایر جذبی، هوا را بسیار بیشتر از درایر تبریدی خشک می‌کند و اگر نیاز دارید تا هوا به طور کامل خشک شود، استفاده از درایر جذبی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. درایر جذبی حدود 35 برابر درایر تبریدی هوا را خشک می‌کند.

 

درایرهای تبریدی و جذبی

 

برچسب ها:
رپورتاژ آگهی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله