چسب هنکل

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله به معرفی چسب هنکل پرداخته‌ایم.

توجه و اهمیت به زیبایی برای تمامی انسان‌ها امری بدیهی است. هر انسانی از تماشای زیبایی‌های اطراف خود لذت می‌برد. در سال‌های اخیر به بعد به زیبایی نما و دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان‌های تازه ساخت توجه بیشتری شده است. امروزه کاشی‌کاری از مهم‌ترین ابزار زیباسازی در ساخت‌وساز محسوب می‌شود که محبوبیت فراوانی نیز بین مردم پیدا کرده است. برای این که جلوه زیبایی کاشی‌کاری برای همیشه ماندگاری داشته باشد استفاده از چسب کاشی هنکل مناسب می‌باشد. خصوصیات و ویژگی‌هایی مانند خاصیت چسبندگی بالا و سازگاری با انواع شرایط آب‌وهوایی باعث شده است که استفاده از چسب کاشی هنکل برای استحکام و دوام ماندگاری، بیشترین کاربرد را داشته باشد.

 

انواع گوناگون محصولات چسب کاشی هنکل که معتبرترین مراکز فروش آن، نمایندگی طرف قرارداد می‌باشد برای کابری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین نمونه‌های چسب هنکل که به بازار عرضه شده است می‌توان به انواع چسب آببند هنکل، چسب کاشی سرزیت و چسب کاشی خمیری هنکل اشاره کرد. چشب پودری هنکل و چسب کاشی 117cm نیز از دیگر محصولات پرکاربردی هستند که در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سال‌های گذشته نمایندگی چسب کاشی هنکل در ایران توانسته است با اخذ دانش تولید این محصول از شرکت اصلی آن که در کشور آلمان می‌باشد، چسب هنکل ایران را تولید و روانه بازار نماید. در این نوشتار قصد داریم تا با معرفی چسب کاشی هنکل، ویژگی‌ها و موارد مصرف آن را بیان نماییم؛ با ما همراه باشید.

 

شرکت سازنده چسب کاشی هنکل

شرکت هنکل آلمان بیش از صد سال است که به‌ عنوان یکی از صاحب نام‌ترین شرکت‌های تولید کننده انواع محصولات بهداشتی در جهان شناخته می‌شود. انواع شوینده‌ها و پاک‌کننده‌های خانگی، چسب‌های صنعتی و عمومی تولید شده در این شرکت را می‌توان در معتبرترین بازارهای دنیا پیدا کرد. چسب کاشی هنکل از جمله محصولات باکیفیتی است که با توجه به خصوصیاتی که دارد به یکی از پرمصرف‌ترین چسب‌های صنعتی ساختمان‌سازی تبدیل شده است. به کار بردن ترکیبات مواد آلی و همچنین افزودنی‌های پلیمری با فرمولاسیون بسیار قوی باعث چسبندگی فوق‎‌العاده چب هنکل شده و محبوبیت آن را بیشتر نموده است.

 

موارد مصرف چسب کاشی هنکل

خاصیت چسبندگی فوق‌‎العاده چسب کاشی هنکل باعث شده است که این چسب با انواع شرایط آب‌وهوایی سازگاری داشته باشد. مقاومت و دوام بسیار زیادی در برابر رطوبت و آب دارد. با قدرت چسبندگی بالا برای چسباندن انواع کاشی، به شکل‌های طبیعی و مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چسب جهت نصب سنگ مرمر، سرامیک کف و دیوار استخرها و سایر سالن‌ها، موزاییک‌های شیشه‌ای، سرامیک سرویس‌های بهداشتی و ... کاربرد فراوانی دارد. میزان قدرت چسبندگی بسیار بالا و قیمت مناسب آن برای مصرف، از عوامل مورد توجه بسیاری از کاربران برای به کار بردن در فضاهای داخلی و خارجی می‌باشد.

 

انواع چسب کاشی هنکل

محصولات چسب کاشی هنکل با توجه به کاربری‌های مختلفی که دارد، در انواع مختلفی تولید و در دسترس موجود است. مصرف کننده و استادکار بنا بر نوع کاربری چسب کاشی هنکل، چسب مورد نظر را انتخاب و در اجرای پروژه به کار می‌برد. مهم‌ترین چسب‌های پرکاربرد شامل موارد ذیل می‌باشد:

 

چسب

 

چسب کاشی سرزیت: الیاف موجود به کار رفته در این چسب برای نصب آجر نسوز و همچنین آجر نما و نصب آجر روی سقف مناسب می‌باشد. این چسب در انواع پودری، خمیری، عایق بندکشی و پودر بندکشی تولید و در بازار یافت می‌شود. چسب کاشی 117cm سرزیت ضد آب بوده و به صورت غیرمستقیم هم بر روی سطوح سیمان، ملات آهکی و یا بتن کاربرد دارد. به‌ علت غیرسمی بودن، مناسب‌ترین گزینه برای استفاده در استخرها می‌باشد.

چسب پودری هنکل: مناسب برای نصب انواع سرامیک و کاشی دیوار و کف می‌باشد. بسته‌های 20 کیلوگرمی این چسب برای پوشاندن سطوح 5 تا 5/5 مترمربع با ضخامت 2-3 میلی‌متر کافی می‌باشد. سهولت استفاده، قدرت چسبندگی بالا، وزن سبک، مقرون به‌ صرفه بودن و کارآیی فوق‌العاده آن از مزیت‌های چسب پودری هنکل است.

چسب کاشی خمیری هنکل: این چسب آماده مصرف، برای نصب سنگ‌های مرمر و طبیعی، آجر کاشی، قطعات عایق‌سازی و انواع کاشی و سرامیک طبیعی 125cm کاربرد دارد. چسب خمیری هنکل بیشتر مناسب استفاده در فضای داخلی ساختمان می‌باشد. عدم هر گونه لغزش پس از چسباندن و نیز آماده مصرف بودن آن بدون ترکیب با آب از مزیت‌های این چسب به شمار می‌رود. برای سطوحی به مساحت 3 الی 6 مترمربع با ضخامت 2 الی 3 میلی‌متر، سطل 12 کیلوگرمی چسب پودری کفایت خواهد کرد.

چسب آببند هنکل: به صورت ملات آببند دوجزئی پایه‌ سیمان بوده و جایگزین مناسبی برای قیر می‌باشد. مناسب آب‌بندی مخزن‌های آب و حوضچه‌های بتنی می‌باشد. این چسب را با استفاده از قلمو نیز می‌توان بر روی سطوح به کار برد. کاربرد دیگر آن برای پر نمودن درزهای ایجاد شده بین کاشی و سرامیک و پنل‌های سنگی و شیشه‌ای است. این چسب در برابر آب و انواع شوینده‌ها مقاوم بوده و بدون کاهش حجم و بدون ترک‌خوردگی، ماندگاری بالایی خواهد داشت.

اما برای استفاده از چسب کاشی هنکل باید نکات لازمی را مورد توجه قرار داد که شامل موارد ذیل می‌باشد:

  1. تمیز و محکم بودن سطوح
  2. ترکیب مخلوط به اندازه با آب برای ایجاد یکنواختی
  3. پس از آماده شدن چسب، مواد دیگری با آن مخلوط نشود
  4. قبل از خشک شدن چسب، کاشی‌ها به موقع نصب شوند
  5. فشار مناسب به کاشی و سرامیک برای بهتر چسبیدن وارد شود
  6. برابر ابعاد و ضخامت سرامیک‌ها، فاصله مناسب جهت بندکشی رعایت گردد.

 

هنکل

 

با توجه به ارائه دانش تولید چسب کاشی هنکل به ایران، چسب هنکل ایران نیز توانسته است خط تولید آن را راه‌اندازی و به بازار برساند. شرکت هنکل، سمینارهای مختلفی در طول سال در نمایندگی چسب کاشی هنکل در ایران برگزار و اصول و نحوه کاشی‌کاری حرفه‌ای را آموزش می‌دهد تا اعتبار شرکت محفوظ بماند.

مجموعه گروه نصب کاشی و سرامیک استادکار با سابقه 20 ساله فعالیت در این حوزه، با بهره‌گیری از بهترین و باکیفیت‌ترین چسب کاشی هنکل، آماده پذیرش و اجرای انواع پروژه‌های کاشی‌کاری در خدمت هموطنان می‌باشد. علاوه بر اجرای پروژه‌ها، فروش انواع چسب‌ هنکل نیز در سایت نصاب کاشی صورت می‌پذیرد و اصالت محصولات ارائه توسط این گروه تضمین شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس الکترونیکی www.kashiostadkar.com مراجعه نمایید.

از این که تا انتهای این مطلب با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

برچسب ها:
رپورتاژ آگهی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید