راه حل های یک ویلای شیک و ارزان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در این مقاله به راه حل های یک ویلای شیک و ارزان پرداخته‌ایم.

ساخت ویلا که به راحتی بتوانید از عهده هزینه های طراحی و اجرای آن بر بیایید، دور از انتظار نیست.

ویلایی که صرفا برای گذران تعطیلات مورد استفاده قرار می گیرد، لزومی ندارد که بزرگ، لوکس و پر هزینه باشد. این موضوع کاملا به هدف ساخت ویلا ارتباط دارد.

به فعالیت هایی فکر کنید که می خواهید در دوران اقامت خود در ویلا، انجام دهید. با تمرکز روی آنها، لیست فضایی ویلای شما کاهش می یابد. فرض کنید می خواهید یک ویلای ساحلی در شمال داشته باشید که فقط برای تابستان از آن استفاده کنید. پس ابعاد آن می تواند تا حدی باشد که برای اقامت چند روزه مناسب باشد. به ویژه اینکه بیشتر روز در کنار دریا و فضای بیرونی سپری می کنید. در عوض محوطه سازی ویلا برای شنا، آفتاب گرفتن، تفریح، ورزش و بازی های ساحلی اهمیت زیادی می یابد.

 

اشتباه نکنید، ارزان بودن همیشه به معنی کیفیت پایین نمی باشد.

در مقوله طراحی و اجرای ویلا نیز این مسئله به خوبی صدق می کند. کافیست یک زمین کوچک در اختیار داشته باشید. یک طرح اصولی که بر مبنای ویژگی های سایت ویلا، خواست ها و میزان بودجه شما باشد، صرفا هزینه های منطقی را بر پروژه تحمیل می کند.

متریال ارزان و با دوام و کیفیت، تاثیر زیادی بر هزینه ساخت ویلا دارد. انتخاب این مصالح باید هوشمندانه و با آگاهی کامل از کیفیت و ویژگی های مهم آن ها صورت گیرد.

بعضی متریال اجرای نمای ویلا و دکوراسیون داخلی بسیار لوکس و چشمگیر هستند و به تبع قیمت بالایی هم دارند. اما در یک ویلای ساحلی تعطیلات، لزومی به استفاده از آنها نیست. پوشش ها و نازک کاری ها می توانند در حدی باشند که برای عملکردهای مختلف، مناسب و با دوام باشند. این ویلا می تواند تا حد یک کلبه ساحلی، دوست داشتنی و ساده باشد.

 

با یک تیر دو نشان بزنید.

بعضی از رویکردهای ویلاسازی مانند ویلای روستیک یا روستایی، خود پتانسیل استفاده از متریال بومی، طبیعی، زمخت و بدون پرداخت را دارند. حتی در فضای داخلی نیز می توان  آن ها را به کار برد.

با استفاده از فرم های ساده و مصالح طبیعی با ظاهر بی تکلف، یک خانه روستایی و ییلاقی صمیمی و جذاب شبیه سازی می شود که حس دلپذیر و خوشایندی را القا می کند. حتی می توان از بعضی تجهیزات و امکانات برای گرمایش و آشپزی صرفنظر کرد و به شیوه قدیمی و سنتی نیازهای روزمره را حداقل برای مدت اقامتی محدود، تامین کرد. این اقدامات تجربه دلپذیر زندگی ساده در دل طبیعت را به وجود می آورد و در عین حال هزینه های طراحی و اجرای ساختمان ویلایی پایین می آید و یک ویلای منحصر به فرد و جالب برای خود خواهید داشت.

 

سبک مدرن برای ویلای کوچک، ایده آل است.

 

طرح ویلای کوچک بسیار اهمیت دارد.

باید در یک فضای محدود به تمام نیازهای ساکنان ویلا پاسخ داده شود و از تمام ابعاد فضای در دسترس، استفاده مفیدی به عمل آید. طراحی داخلی ویلا کوچک باید خلاقانه و تخصصی انجام شود. با استفاده از پارتیشن های متحرک و درب های کشویی، فضا را می توان منعطف ساخت.

مبلمان چند منظوره را فراموش نکنید چرا که نقش مهمی در توسعه فضایی و عملکردگرایی دارد. به ویژه که این مبلمان برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین زحمت و دردسری برای تغییر دائم وضعیت آنها وجود ندارد.

 

تکنیک های مدرن ساخت به کمک شما می آیند.

وقتی فضا و بودجه محدود است، پیش ساختگی یکی از گزینه هایی است که به ذهن می آید. طرح ویلا ساده و تعداد طبقات محدود، قابلیت این را دارد که اجزا و بخش های اصلی آن در کارخانه های پیش ساختگی تولید شده و در محل نصب شوند.

به سبب کوتاه شدن مدت زمان ساخت، هزینه های اجرایی به شدت پایین می آید زیرا هزینه حمل و نقل مصالح، دستمزد عوامل اجرایی از مهندس تا کارگر و .... حذف می شوند. مصالح ویلای پیش ساخته اغلب بتن و چوب است. چوب کاربرد وسیع تری در فضا و دکوراسیون داخلی دارد، چون کمتر در معرض فرسایش ها و آسیب های محیطی قرار می گیرد. این متریال بسته به موقعیت و شرایط آب و هوایی انتخاب می شوند. همچنین این امکان وجود دارد که فقط بخش هایی از ساختمان با پانل ها و اجزای پیش ساخته شکل گیرد و ترکیبی از اجرای درجا و نصب پیش ساختگی وجود داشته باشد.

سبک معماری ویلا فاکتور موثر دیگری در تعیین هزینه ساخت ویلا می باشد. سبک های کلاسیک و سنتی دارای المان ها، جزئیات پر کار و الحاقی نسبتا زیاد هستند. همین امر، قیمت متریال و دستمزد اجرای آن ها را بالاتر از دیگر سبک ها کرده و هزینه اضافی به ویلا تحمیل می کنند که ضروری نیست.  سبک طراحی ویلا مدرن به علت سادگی و بی آلایشگی که دارد، بر عملکرد و کارکردگرایی فضاها تاکید دارد و از تجمل گرایی در آن اجتناب می شود. نمای ویلای مدرن هم فقط با ترکیب ساده ای از فرم‌ها و متریال بتن یا سیمان شکل می گیرد.

 

سبک مدرن برای ویلای کوچک، ایده آل است.

 

سبک مدرن برای ویلای کوچک، ایده آل است.

ماهیت معماری مدرن عملکردگرایی و حفظ یکدستی و سادگی فضاهاست. ویلای مینیمال کوچک مناسبترین رویکرد است، در عین حال که نمای شیک و فضای مدرن و جذابی را خلق می کند، فقط دارای بخش ها و المان های ضروری است و بیشتر فضا خالی می ماند تا دلباز و روشن به نظر آید.

صرفه جویی در تمام جنبه ها منطقی است. اما در مورد طرح و ساخت ویلای خود دقت کنید که آن را به افراد حرفه ای و با سابقه درخشان بسپرید و به دلیل پیشنهاد ارزان ترین قیمت طراحی ویلا، فریب افراد غیر متخصص را نخورید. چرا که یک طرح نامناسب و تجزیه و تحلیل ناکافی شرایط کلی سایت، منجر به اصلاح و تعویض نقشه ویلا به دفعات شده و مشکلات اجرایی بسیاری را نیز در پی خواهد داشت.

تیم متخصص شرکت طراحی ویلا رضا طاهری (ویلا1000) با مشاوره تخصصی در ارائه یک طرح مناسب و اقتصادی در خدمت شماست. همچنین اکیپ اجرایی این شرکت با سالها تجربه، روند کار را با بهترین کیفیت مدیریت می کند.

شماره تماس:

021-86081860

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید