ایده های هیجان انگیز برای طراحی اتاق گیمینگ

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

نکات مهم برای دکوراسیون اتاق گیمینگ حرفه‌ای، دکور اتاق گیمینگ ساده، وسایل اتاق گیمینگ، انواع دیزاین اتاق گیمینگ از ساده تا حرفه‌ای

گیمینگ امروزه تبدیل به یک صنعت بسیار بزرگ و ارزشمند شده است و در حال حاضر سرگرمی اول بسیاری از مردم جهان است و خیلی از علاقه‌مندان به این صنعت دوست دارند فضایی اختصاصی در خانه برای بازی کردن داشته باشند. خوب است بدانید که رسیدن به همچین فضایی پیچیدگی خاصی ندارد و نیازی نیست هزینه خاصی صورت بگیرد، فقط با رعایت چند نکته ساده می‌توان به فضای مطلوب خود دست پیدا كرد.

طراحی اتاق گیمینگ، می‌تواند به روش‌های مختلف و با سلیقه‌های متفاوتی انجام گیرد، كه در این زمینه باید نکاتی مورد توجه طراحان این فضاها قرار گیرد، در این مقاله تلاش شده است تا ایده‌های متنوع و کاربردی برای طراحی اتاق بازی ارائه شود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

طراحی دکور اتاق گیمینگ

به نورپردازی اتاق گیمینگ توجه كن!

نورپردازی اتاق گیمینگ و چینش درست منابع نوری همواره یکی از چالش‌های طراحان دکوراسیون بوده است. زیرا این المان می‌تواند عامل بروز خلاقیت در ذهن مخاطب هنگام قرارگیری در فضا باشد. یکی از راه‌های خلاقانه تامین نور استفاده از وسایلی است که هدف اولیه آن‌ها عمل‌کردن به عنوان منبع نور اصلی نیست. همانطوری که در تصویر زیر می‌بینید نورپردازی ملایم اطراف صفحه مانیتور توانسته تاکید را روی بخش مرکزی اتاق یعنی محل قرارگیری مانیتورها ایجاد کند و تا حدودی نور ملایمی در فضای بازی به وجود آورد.

دکور اتاق گیمینگ حرفه ای

نورپردازی حرفه‌ای و رنگی اطراف صفحه نمایشگر در طراحی اتاق گیمینگ لوکس

 

از سبک مدرن در طراحی داخلی اتاق گیمینگ کمک بگیر

برخی ترجیح می‌دهند به جای فضایی شلوغ و پر از تجهیزات، اتاقی ساده و مدرن داشته باشند. همانند تصویر پایین در عین سادگی نیازهای مربوط به بازی‌های کامپیوتری رفع شده است. در این چیدمان از تجهیزات ساده‌ای از جمله تخت‌خواب، قفسه، میز و تابلو استفاده شده که اگر از مانیتور قرار داده شده در کنار تصویر چشم‌پوشی کنیم  یک اتاق‌شخصی ساده و مدرن را خواهیم داشت.

طراحی اتاق گیمینگ هیجان انگیز

طراحی ساده و مدرن اتاق گیمینگ پسرانه

 

در اتاق گیمینگ دیوار كلكسیون داشته باش!

اگر از دنبال‌کنندگان جدی و باسابقه بازی‌های کامپیوتری باشید، قطعا گنجینه‌ای پر از دیسک‌های بازی‌، کارتریج‌ها، کنسول‌ها و تجهیزات مرتبط با این سرگرمی لذت‌بخش را در اختیار دارید. بهترین راه‌کار برای نگهداری سال‌ها وقت و هزینه، تبدیل کردن اتاق خود به یک کلکسیون بازی‌ است. برای این منظور می‌توانید از انواع کمدها، قفسه کتاب و دیسک‌ها استفاده کرده و برخی از اجسام را به دیوار متصل کنید.

البته، طبقه‌بندی را فراموش نکن! قطعا پیدا کردن یک بازی خاص در انبوه دیسک‌ها و کارتریج‌ها سخت و طاقت‌فرساست. اما با جدا کردن قفسه‌ها و اختصاص دادن هریک از آن‌ها به محصولات یک کمپانی یا یک سبک خاص به راحتی می‌توانید بازی مورد نظر خود را پیدا کنید. حتی می‌توانید دیگر محصولات سرگرمی اعم از فیلم و موسیقی را نیز در کنار بازی‌ها قرار دهید.

دکور اتاق گیمینگ حرفه ای

طراحی متفاوت اتاق گیمینگ با دیوار کلکسیون شیک و خاص

 

از نورهای مخفی اطراف مانیتور گیمینگ كمک بگیر!

در طراحی اتاق گیمینگ باید نور پس زمینه مانیتور مناسب باشد تا هنگام نگاه به صفحه نمایشگر چشم‌های شما اذیت و دچار آسیب نشود. به علاوه وجود این نورهای مخفی فضایی شیک و متفات را برای شما به ارمغان می‌آورد.

دکور اتاق گیمینگ شیک

استفاده از نورهای مخفی خطی در طراحی اتاق گیمینگ پسرانه

 

با المان‌های نوری فضای بازی را هیجان انگیزتر کن!

برای خاص و متفاوت شدن منطقه بازی خود از المان‌های فانتزی نوری همانند تصویر پایین کمک بگیرید.

دکور اتاق گیمینگ

نورپردازی با استفاده از صفحه نوری مثلثی شکل به عنوان پس زمینه مانیتور در طراحی اتاق گیمینگ

 

به کمک پوسترها دیوار اتاق گیمینگ را از سادگی در بیار!

برای تزئین اتاق با توجه به علاقه شخصی خود به بازی ویژه‌ای و یا کمپانی خاصی می‌توانید از پوسترها، لوگوها و مجسمه‌های مختلف بهره ببرید.

اتاق گیمینگ ساده

طراحی اتاق گیمینگ ساده اما حرفه ای

 

طراحی اتاق گیمینگ ساده 

یکی از اصول مهم در طراحی یک اتاق گیمینگ درست و کارآمد رعایت اصل مینیمال و سادگی است. رنگ‌های خنثی و سادگی دکوراسیون، باعث می‌شود كه تمرکز اشخاص در این اتاق بیشتر شود؛ چرا که هیچ چیز برای پرت کردن حواس وجود ندارد. استفاده از وسایل متعدد و اضافی را کنار بگذارید و فضایی زیبا و ساده‌ای طراحی کنید تا از تجربه گیمینگ خود لذت ببرید.

اتاق گیمینگ شیک و ساده

طراحی ساده و زیبا اتاق گیمینگ اصولی

 

طراحی دکور اتاق گیمینگ ارزان

استفاده از وسایل ساده و شیک در طراحی اتاق گیمینگ حرفه ای

 

طراحی اتاق گیمینگ ارزان

اتاق‌خواب خود را به اتاق گیمینگ تبدیل کنید!

اگر تصمیم دارید در اتاق شخصی خود فضایی برای بازی در نظر بگیرید لازم است در ابتدا فضاهای داخلی را تقسیم کنید. اگر امکان استفاده از پارتیشن وجود دارد به کمک آن، بخش استراحت را از بخش بازی جدا کنید در غیر این صوت تخت‌خواب و میز گیمینگ را در دو بخش مختلف قرار داده و فضای بازی را با استیکر‌های دیواری و یا رنگ از لحاظ بصری از سایر قسمت‌های اتاق متمایز کنید و ست بازی خود را در این بخش قرار دهید.

اتاق خواب اتاق گیمینگ ارزان

قرارگیری تخت‌خواب و میز بازی در کنار یکدیگر در طراحی اتاق گیمینگ لوکس

 

اتاق گیمینگ پسرانه

نمونه‌ای از اتاق گیمینگ پسرانه

 

طراحی اتاق گیمینگ کوچک

اگر محدودیت فضا دارید و امکان استفاده از مبلمان بزرگ و متنوع را در اتاق گیمینگ خود ندارید اصلا جای نگرانی نیست، شما برای داشتن یک فضای بازی مطلوب تنها نیاز به یک دیوار برای قرارگیری صفحه نمایش و یک صندلی راحت و منعطف برای بازی دارید که با تهیه این دو به یک فضای کوچیک و حداقلی برای لذت بردن از بازی‌های کامپیوتری خود خواهید رسید.

طراحی اتاق گیمینگ کوچک

طراحی شیک و زیبا ساده اتاق گیمینگ با کمترین وسایل

 

طراحی اتاق گیمینگ حرفه ای

اولین و اصلی‌ترین وسیله در اتاق بازی که به عنوان جزئی جدانشدنی از این اتاق محسوب می‌شوند، صفحه نمایش است که هرچقدر بزرگ‌تر باشند بهتر است. اگر از نظر مالی محدودیت ندارید توصیه ما به شما خرید مانیتورهای 45اینچی است. اگرچه مانیتورهای 32 اینچی هم مناسب هستند اما اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی کنید صفحه نمایش 24اینچی می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز شما باشد.

طراحی اتاق گیمینگ شیک و حرفه ای

استفاده از یک مانیتور اولد در طراحی اتاق گیمینگ حرفه ای

 

برای داشتن یک اتاق گیمینگ حرفه‌ای شما نیاز به صندلی خاص و متناسب با ارگونومی بدن خود دارید تا در نشستن‌های طولانی به هنگام بازی کمترین آسیب به اسکلت بدن شما وارد شد. صندلی‌ های گیمینگ معمولی نیستند و طراحی منحصر به فرد آن‌ها سبب می‌شود تا در نشستن‌های طولانی مدت کمترین فشار به بدن شما وارد شود.

اتاق گیمینگ صندلی راحت

استفاده از صندلی گیمینگ شیک و خاص در طراحی اتاق گیمینگ مدرن

 

همچنین شما می‌توانید به جای تهیه صندلی‌های حرفه‌ای گیمینگ از کاناپه یا مبل راحتی کمک بگیرید. صندلی ایمز یکی از معروف‌ترین نشیمن‌های جهان است که برای نشستن‌های طولانی مدت یک انتخاب فوق‌العاده به حساب می‌آید.

طراحی اتاق گیمینگ ساده

استفاده از صندلی راحت و منعطف ایمز در طراحی اتاق گیمینگ ساده و شیک

 

اتاق‌های جالب و متفاوت بازی یک تجربه همه جانبه را ارائه می‌دهند. اگر بودجه شما به اندازه کافی مناسب باشد، یک صفحه نمایش بزرگ و یک سیستم صوتی قدرتمند تا حد زیادی به بالا بردن قدرت فضای شما کمک می‌کند. همچنین یک کاناپه راحت و یک صندلی حرفه‌ای به این ترکیب اضافه کنید تا دیگر هرگز نخواهید آنجا را ترک کنید.

اتاق گیمینگ

طراحی خاص و متفاوت اتاق گیمینگ حرفه ای

 

همانطور که پیش‌تر اشاره شد در اتاق‌های بازی، صفحه نمایش نقش اصلی را بر عهده دارد، در طراحی این اتاق مانند تصویر زیر می‌توانید از انواع وسایل از جمله منابع نور و المان‌های متنوع برای هدایت تمرکز افراد به سمت صفحه نمایش کمک بگیرید.

اتاق گیمینگ حرفه ای

دکوراسیون خاص و حرفه ای اتاق گیمینگ پسرانه

 

اگر از آن دسته بازیکنان مرفه هستید که قصد دارید تمام دارایی‌های خود را صرف بازی‌های ویدیویی کنید، تصویر زیر نظر شما را جلب خواهد کرد. 

اتاق گیمینگ نینجا

دکوراسیون متفاوت و زیبای اتاق گیمینگ نینجا

 

نورپردازی اتاق گیمینگ

طراحی اتاق گیمینگ شیک و حرفه ای با استفاده از نورپرازی مخفی

 

طراحی اتاق گیمینگ نینجا

نینجا، استریمر معروف جهان است که بعد از دو سال زمان برای طراحی اتاق گیمینگ خود، بالاخره در سال ۲۰۱۸ توانست رویای خود را به واقعیت تبدیل کند و یکی از خاص‌ترین و پرهزینه‌ترین اتاق گیمینگ جهان را در دو هفته برای خود بسازد که در ادامه تصاویری از این اتاق را با هم خواهیم دید.

اتاق گیمینگ نینجا

طراحی لوکس و خاص اتاق گیمینگ بزرگترین استریمر جهان نینجا

 

دکور اتاق گیمینگ نینجا

طراحی حرفه ای و خاص اتاق گیمینگ نینجا

 

سخن آخر

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق بازی می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌ها باشد. برای این کار گزینه‌های بسیاری پیش‌روی شما قرار دارد؛ می‌توانید اتاق را براساس یک بازی یا سبک خاص طراحی کنید. از آنجایی که بسیاری از گیمرها مدت زیادی از ساعات زندگی خود را در اتاق بازی می‌گذرانند، قطعا پرداختن به دکوراسیون این مکان ارزش صرف وقت و هزینه‌ زیادی دارد اگرچه مسلما بودجه همه افراد یکسان نیست اما با رعایت چند نکته خاص و کمی خلاقیت می‌توان به فضاهای متنوع و مطلوبی دست یافت.

اگر شما هم علاقه‌مند به بازی‌های جذاب کامپیوتری هستید نظرات خود را درباره دکوراسیون اتاق گیمینگ برای ما در کامنت بنویسید.
برچسب ها:
فضای بازی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
وندی
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸

منکه اصلا پوستر های پاپی پلی تایم و فناف رو فراموش نمیکنم

ولی خدایی چه خوشگل بودن

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید