معرفی بهترین دستگاه‌های حضور و غیاب

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

دستگاه‌های حضوروغیاب، وسیله‌ای برای کنترل ورود و خروج نیروهای یک شرکت یا سازمان است. در این مقاله به معرفی بهترین دستگاه‌های حضور و غیاب پرداخته ایم.

دستگاه‌های حضوروغیاب، وسیله‌ای برای کنترل ورود و خروج نیروهای یک شرکت یا سازمان است. از طریق این دستگاه رفت‌وآمد کارمندان ضبط شده و امکان کنترل اضافه‌کاری‌ها و مرخصی‌ها فراهم می‌شود. علاوه بر ثبت عبور و مرور، دستگاه‌های حضوروغیاب که جزئی از سیستم های کنترل تردد می باشند امکان محاسبه دقیق حقوق و اضافه‌کاری را نیز دارند و به همین دلیل دستگاه‌های بسیار مفید و کاربردی هستند و داشتن آن‌ها در شرکت می‌تواند بار بسیار زیادی را از دوش مدیر یا حسابدار شرکت بردارد.

دستگاه‌هایی وجود دارند که علاوه بر ویژگی‌های گفته شده، امکان ورود و خروج انتخاب شده را نیز دارند. این دستگاه‌ها که اغلب با نام اکسس کنترل درب ورودی شناخته می‌شوند که در مقابل درب ورودی شرکت، اتاق مدیریت و سایر مکان‌های مهم نصب شده و فقط به افراد خاصی اجازه ورود می‌دهند. سازوکار اکسس کنترل‌ها متفاوت بوده و از یکی از انواع زیر برای ثبت و اجازه ورود خروج استفاده می‌کنند:

  1. اکسس کنترل کارتی
  2. اکسس کنترل اثر انگشتی
  3. اکسس کنترل تشخیص چهره
  4. اکسس کنترل تشخیص عنبیه
  5. اکسس کنترل موبایلی
  6. اکسس کنترل صدا
  7. اکسس کنترل ورود رمز
  8. اکسس کنترل هم‌زمان صدا، اثر انگشت و رمز ورود

معرفی بهترین دستگاه‌های حضور و غیاب

 

چه نکاتی در تعیین بهترین اکسس کنترل نقش دارند؟

در کل خرید دستگاه‌های اکسس کنترل مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. جمع‌آوری آسان اطلاعات ورود و خروج نیروها
  2. محاسبه اضافه‌کاری‌های اول وقت و آخر وقت کارمندان
  3. افزایش ضریب امنیت ورود و خروج و جلوگیری از ورود افراد متفرقه به شرکت
  4. امکان بررسی آسان ورود و خروج پرسنل در صورت بروز شرایط اضطراری
  5. سهولت در انجام امور اداری پرسنل
  6. کاهش خطای محاسبات حقوقی و کارکرد افراد به علت اتوماتیک بودن و ماشینی بودن پروسه

در کنار این مزایای کلی، خرید سیستم اکسس کنترلی که بهترین بازدهی را برای شرکت به ارمغان بیاورد بسیار مهم است. همان گونه که قبلاً اشاره شد، سیستم‌های اکسس‌کنترل و حضور غیاب از مکانیسم‌های مختلفی برای تشخیص افراد استفاده می‌کنند. یکی از بهترین مدل‌ها، اکسس کنترل‌های اثر انگشتی هستند. این مدل نیاز به‌همراه‌داشتن هیچ وسیله اضافی مانند کارت نداشته و به‌راحتی با اثر انگشت ورود و خروج را ثبت می‌کند. البته، با توجه به میزان حساسیت شرکت، ممکن است از سیستم‌های چند سازوکاره استفاده شود که علاوه براثر انگشت نیاز به تأیید چهره، عنبیه چشم، کارت یا رمز ورود برای بازکردن درب‌ها و ثبت حضور دارند.

 

سیستم اکسس کنترل سارو

ساروگلوبال، کار خود را با عرضه یراق‌آلات شروع کرده و در سال 1390 فعالیت تخصصی در زمینه امنیت ساختمان‌های تجاری و مسکونی را نیز آغاز کرد. این شرکت محصولات خود را تحت دو برند سارو و لومباردی به بازار عرضه کرده است. مشخصه اصلی محصولات سارو، مقرون‌به‌صرفه بودن و کیفیت بالای ساخت می‌باشد.

سیستم‌های اکسس کنترل سارو، شامل دستگاه‌های بسیار متنوع با ویژگی‌های متفاوت مناسب برای انواع شرکت‌ها، کارخانه‌ها و منازل هستند. برای انتخاب بهترین مدل، ابتدا هدف خود از نصب اکسس کنترل را مشخص کنید. از این دستگاه‌ها می‌توان برای درب جلویی ساحتمان، محوطه پارکینگ، اتاق سرور، اتاق مدارک کارگزینی، کنترل رفت‌وآمد کارمندان و اتاق شخصی مدیر استفاده کرد.

پس از مشخص‌شدن هدف شما از خرید، می‌توانید از بین مدل‌های متنوع اکسس کنترل سارو، مناسب‌ترین را انتخاب کنید. این سیستم‌ها دارای بالاترین درجه امنیت در تعداد خطاهای ورود، سرعت بالا در پردازش اطلاعات، امنیت خوب در گرفتن خروجی برای مدیران و جلوگیری از دسترسی افراد متفرقه به داده‌های سیستم هستند. یکی از بهترین گزینه ها برای شرکت ها استفاده از دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی سارو می باشد که در شکل زیر مشاهده می کنید.

 

معرفی بهترین دستگاه‌های حضور و غیاب

 

سیستم اکسس کنترل سیماران

سیماران تولیدکننده انواع سیستم‌های اکسس کنترل برای کاربردهای مختلف است. از جمله دستگاه‌های این برند می‌توان به سیستم‌های کنترل تردد، سیستم‌های استندالون و کنترل تردد تحت شبکه اشاره کرد. محصولات سیماران از تکنولوژی‌های مختلف اثر انگشت، ورود رمز، اثر رگ و کارت تردد برای تأیید هویت افراد استفاده می‌کنند.

 

برند SecuGen

برند SecuGen کار خود را در سال 1998 در حوزه صنعت بایومتریک آغاز کرد. SecuGen در حال حاضر یکی از پیش‌گامان جهانی در زمینه تشخیص هویت از طریق اثر انگشت است. حسگرهای دستگاه‌های تولید شده توسط این کمپانی از به‌روزترین تکنولوژی SEIR استفاده می‌کنند. این تکنولوژی با داشتن امنیت و کیفیت بالا منجر شده تا از محصولات این کمپانی در زمینه‌های نیازمند حفظ امنیت بسیار بالا مانند مهاجرت، معاملات مالی و بانک‌ها استفاده شود.

معرفی بهترین دستگاه‌های حضور و غیاب

 

برند Lumidigm

کمپانی Lumidigm، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت HID Global است که در زمینه احراز هویت بیومتریک امن و مورد اعتماد بسیاری از کمپانی‌های بزرگ است. سنسورهای اثر انگشت این شرکت از تکنولوژی چندرسانه‌ای برای تصویربرداری اثر انگشت استفاده می‌کنند که در شناخت افراد و تشخیص هویت آنها بسیار ضروری است. از محصولات این برند در دستگاه‌های خودپرداز برای اعتبارسنجی مشتریان، در محل‌های تفریحی برای تأیید بلیت و در مرزهای بین‌المللی برای تضمین اصالت افراد استفاده می‌شود.

معرفی بهترین دستگاه‌های حضور و غیاب

 

برند Integrated Biometrics

برند Integrated Biometrics، یکی از جدیدترین برندها در حوزه دستگاه‌های حضوروغیاب و اکسس‌کنترل بوده که کار خود را از سال 2002 در اسپارتانبورگ آغاز کرد. شرکت‌های سخت‌افزاری، آژانس‌های دولتی، شرکت‌های پایگاه داده و سایر شرکت‌های فعال در زمینه امنیت اطلاعات از مشتریان اصلی این کمپانی هستند. در دستگاه‌های برند Integrated Biometrics خبری از تکنولوژی‌های قدیمی نوری و سیلیکونی نیست. این محصولات از روش جایگزین IB استفاده می‌کنند که تمامی ضعف‌های سیستم‌های قدیمی را پوشش داده و توانایی تشخیص اثر انگشت خشک، خیس، کثیف، مرطوب و زخمی را دارد.

 

معرفی بهترین دستگاه‌های حضور و غیاب

 

در خرید دستگاه اکسس‌کنترل و حضوروغیاب، در مرحله اول به انتظارات خود از سیستم توجه کنید. بهتر است بسته به نیاز، کاربرد و بودجه دستگاه موردنظر خود را انتخاب کنید. در هنگام خرید به گارانتی دستگاه، ضدآب بودن و تجربه خرید سایر کاربران بسیار توجه کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید