بهترین روش های سریع از بین بردن بوی رنگ، نفت و بنزین در خانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
تعداد رای‌دهندگان:
۶
۵

در این مقاله به معرفی روش‌هایی برای از بین بردن بوی رنگ در خانه، رفع بوی بنزین و نفت و گازوئیل و دیگر بوهای ناخوش پرداخته ایم.

اگر در حال بازسازی خانه هستید یا با تغییر دیوارهای خانه سعی کرده اید دکوراسیون داخلی را شیک و نو کنید و از رنگ برای این تغییر در دکوراسیون داخلی استفاده کرده اید، UC Satın Al احتمالا در عذاب بوی رنگ هستید و به دنبال راهی برای از بین بردن بوی رنگ در خانه هستید.

یا حتی ممکن است خانه جدیدی خریده باشید و برای حضور در آن در حال آماده سازی آن هستید و برای دیوارها از رنگ استفاده کرده اید و به فکر رهایی از بوی رنگ هستید.

شاید هم از جمله افرادی هستید که شغلتان ایجاب می‌کند که با انواع رنگ و تینر در ارتباط باشید و همیشه این سوال را به همراه داشته باشید: برای از بین بردن بوی رنگ در خانه چه کنیم؟

ممکن است دانشجوی رشته گرافیک باشید و دائما با انواع رنگ، نفت و بزنین در ارتباط هستید و بوی این مواد علاوه بر خودتان خانوادتان را نیز عصبانی کرده است و به دنبال راهی برای رفتن بوی رنگ از خانه و رفع بوی تینر هستید.

پاسخ به تمامی پرسش‌هایتان در رابطه با بهترین روش های سریع از بین بردن بوی رنگ، نفت و بنزین در خانه همینجاست. ما در این مقاله به معرفی روش‌هایی برای از از بین بردن بوی رنگ از خانه و دیگر بوهای ناخوش پرداخته ایم.

تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

نکاتی برای استفاده از رنگ در خانه

  • امروزه تنوع در رنگ‌ها بالاست و رنگ‌هایی ساخته شده اند که بوی آن‌ها بسیار کم است و برخی هم دارای بوی خوبی هستند پس بهتر است با صرف هزینه ای از رنگ‌هایی استفاده کنید که کمترین بو را دارا هستند.
  • پیش از شروع کار رنگ امیزی هوا را چک کنید. اگر هوا بارانی و مرطوب است بهتر است کار را شروع نکنید زیرا دیوار دیرتر خشک می شود و بو در فضا بیشتر باقی می ماند.
  • اگر قرار است دیوار را چند لایه رنگ کنید اجازه بدهید لایه زیرین به خوبی خشک شود سپس از لایه رنگ دیگر استفاده کنید.
  • حتما قوطی رنگ‌ها را با پلاستیک بپوشانید تا از پیچیدن بوی آن‌ها در فضا جلوگیری کنید.
  • در زمان رنگ پنجره‌ها را باز بگذارید اما در فضاهایی که قرار است رنگ نشوند را بسته نگه دارید.

از بین بردن بوی سرکه در خانه

جلوگیری از پخش بوی بنزین، نفت و گازوئیل در خانه

بنزین و گازوئیل از جمله مواد شیمیایی خطرناکی هستند که می‌توانند باعث بروز مشکلات جدی برای سلامتی شوند. یکی از مشکلاتی که این مواد می‌توانند ایجاد کنند، پخش بوی قوی و آزاردهنده در خانه است. این بو می‌تواند باعث سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و سایر مشکلات تنفسی شود.

برای جلوگیری از پخش بوی بنزین و گازوئیل در خانه، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از نگهداری بنزین و گازوئیل در خانه خودداری کنید. اگر مجبور به نگهداری این مواد در خانه هستید، آن‌ها را در یک مکان امن و دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.
  • اگر بنزین یا گازوئیل روی سطوح خانه ریخت، بلافاصله آن را با یک دستمال خشک یا جاروبرقی تمیز کنید. اگر لکه بزرگ است، می‌توانید از محلول جوش شیرین و آب برای پاک کردن آن استفاده کنید.
  • اگر بوی بنزین یا گازوئیل در خانه احساس کردید، پنجره‌ها و درها را باز کنید تا هوا جریان داشته باشد. همچنین می‌توانید از یک فن برای کمک به گردش هوا استفاده کنید.

در اینجا چند نکته اضافی برای جلوگیری از پخش بوی بنزین و گازوئیل در خانه آورده شده است:

  • از سوخت‌گیری خودرو در داخل خانه خودداری کنید.
  • اگر بنزین یا گازوئیل روی لباس شما ریخت، آن را بلافاصله با آب سرد بشویید.
  • اگر بوی بنزین یا گازوئیل در ماشین احساس کردید، آن را به یک مکان ایمن ببرید و با یک مکانیک تماس بگیرید.

با رعایت این نکات ساده می‌توانید از پخش بوی بنزین و گازوئیل در خانه خود جلوگیری کنید و از سلامت خود و خانواده خود محافظت کنید.

پخش بوی بد بنزین و نفت در خانه

بوی گاز در خانه

بوی گاز در خانه یک خطر جدی است که باید فوراً رسیدگی شود. گاز طبیعی هیچ بوی خاصی ندارد، اما شرکت گاز به آن یک افزودنی بودار اضافه می کند تا در صورت نشت، قابل تشخیص باشد. اگر بوی گاز را در خانه خود احساس کردید، باید فوراً اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. تمام افراد را از خانه خارج کنید.
  2. شیر اصلی گاز را ببندید.
  3. با شرکت گاز تماس بگیرید.

هرگز در حضور بوی گاز، وسایل برقی را روشن یا خاموش نکنید. جرقه ناشی از این کار می تواند منجر به انفجار شود.

علل نشت گاز در خانه عبارتند از:

  • فرسودگی لوله ها یا اتصالات
  • آسیب دیدگی لوله ها یا اتصالات
  • نصب نامناسب وسایل گازی
  • خرابی وسایل گازی

برای جلوگیری از نشت گاز در خانه، موارد زیر را انجام دهید:

  • هر شش ماه یک بار یا حداقل یک بار در سال، لوله ها و اتصالات گاز را بررسی کنید.
  • در صورت مشاهده هرگونه نشتی، فوراً آن را برطرف کنید.
  • وسایل گازی را به درستی نصب و نگهداری کنید.
  • در صورت مشاهده هرگونه خرابی در وسایل گازی، آن ها را توسط یک متخصص تعمیر کنید.

نشت گاز می تواند منجر به انفجار، آتش سوزی و آسیب های جدی شود. بنابراین، مهم است که در صورت احساس بوی گاز، فوراً اقدامات لازم را انجام دهید.

نشت بوی گاز در خانه

بهترین روش ها برای از بین بردن بوی رنگ، گاز، نفت، بنزین، گازوئیل و... در خانه

  • برای از بین بردن بوی بد از خانه چه باید کرد؟
  • برای از بین بردن بوی گازوئیل در اتاق از چه روش‌هایی می‌توان استفاده کرد؟
  • بوی نفت چگونه از بین میرود؟

روش‌های متنوعی برای رهایی از بوی رنگ، نفت، گازوئیل و موارد دیگر وجود دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم:

 

برای از بین بردن بو پنجره‌ها و درها  را باز کنید

ابتدایی ترین و راحت ترین راه بازکردن در و پنجره است تا با جریان هوا بوی بدو نامطبوع تا جای امکان از بین برود. این روش برای روزهای گرما و فصل تابستان بسیار کارامد است اما در روزهاس سرد زمستانی خیلی نمیتوان به این روش امیدی داشت. که در ادامه به معرفی روش‌های دیگری پرداخته ایم که میتوانید با به کارگیری آن‌ها در هر فصلی از شر بوی بد خلاص شوید!

 

از بین بردن بوی بنزین در خانهگ

 

از دانه قهوه برای از بین بردن بوی رنگ کمک بگیرید

یکی از راهکارهای خوب برای از بین بردن بوی رنگ مو، رنگ دیوار، نفت و بوهای دیگر به کارگیری دانه‌های قهوه است. می‌توانید مقداری دانه قهوه را در گوشه‌های فضایی که در آن بو پیچیده است بگذارید. دانه قهوه این قابلیت را دارد که بو را به خود جذب کند و مانع از اذیت شدن شما بشود.

زمانی که بوی رنگ در فضا از بین رفت دانه‌های قهوه را دور بریزید!

 

روش از بین بردن بوی بد چوب

 

ذغال باعث رهایی از بو می‌شود

ذغال، یکی دیگر از موادی است که به خاطر خاصیت جذبندگی که دارد انتخابی بسیار عالی برای رهایی از بود است. می‌توانید مانند دانه قهوه، ذغال را در گوشه فضایی که در آن بوی رنگ وجود دارد قرار دهید و معجزه آن را ببینید. 

ذغال فقط از بین برنده بو رنگ در فضا نیست بلکه روش از بین بردن بوی بد چوب، جوراب، لاک ناخن و موارد دیگر است.

 

عوارض بوی رنگ

 

از پیاز استفاده کنید

احتمالا شده است مقداری پیاز بعد از خوردن غذا باقی بماند و مادر خانه بگوید آن را دور نیاندازید و برای پاکسازی هوای یخچال آن را داخل یخچال قرار دهید.

پیاز نیز قابلیت جذب مواد شیمیایی را دارد و به خوبی هوا را پاکسازی میکند. کافی است چند پیاز را متناسب با فضا خورد کنید و در گوشه‌های فضا قرار دهید. حتی اگر مقدار پیازتان کم است می‌توانید ان را به قسمت‌های کوچک تر تقسیم کنید و داخل آب بگذارید و ظرف آب را در بخش‌های مختلف خانه قرار بدهید.

ممکن است پیاز به گونه ای باشد که بوی آن در فضا پخش شود اما استشمام بوی پیاز خیلی بهتر از بوی رنگ و مواد شیمیایی است و برای سلامت بدن بسیار مفید است.

فراموش نکنید که پس از پاکسازی هوا پیاز غیرقابل استفاده است و باید آن را به دور بندازید!

 

از بین بردن بوی چسب مایع

 

شمع دافع مواد شیمیایی معلق در هوا است

شمع یکی دیگر از انتخاب‌ها برای از بین بردن بوی سطل رنگ است. شما می توانید با روشن کردن شمع در فضایی که بو در آن وجود دارد بو را از بین ببرید.

از آنجایی که شمع روشن خطرناک است بهتر است هر چند ساعت یکبار به آن سر بزنید، دور از دسترس کودکان قرار بدهید و از شمع‌هایی استفاده کنید که بوی خودشان باعث ازار نشوند بهتر است شمع‌هایی بخرید که پارافین آن‌ها از مواد طبیعی ساخته شده است و دارای بو معطری هستند.

 

از بین بردن بوی سرکه در خانه

 

آب، حلال مشکلات است

اگر مواردی که در بالا به آن اشاره شد در دسترس نبودند یکی از روش‌های همیشه در دسترس و اقتصادی استفاده از آب است. کافی است چند سطل پر از آن را در دکوراسیون داخلی که بو در آن وجود دارد قرار دهید. آب به خوبی سموم شیمیایی را جذب خود می‌کند و هوا را پاکسازی می‌کند.

 

از بین بردن بوی نفت از چوب

 

لیمو، بوگیر رنگ است

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند بسیار کارساز باشد استفاده از لیمو است. کافی است چند لیمو را برش بزنید و آن را در قسمت‌های مختلف فضایی که به بوی رنگ و موارد شیمیایی اغشته شده است قرار دهید مانند یک بوگیر رنگ عمل می‌کند و هوا را پاکسازی می‌کند.

اگر می‌خواهید لیمو زودتر اثرگذاری کند می‌توانید آن را در ترکیب با اب استفاده کنید حتی می توانید در آب تنها مقداری اب لیمو بریزید و سطل آب ترکیب شده با لیمو را در فضا قرار دهید.

 

از بین بردن بوی لاک ناخن

 

جوش شیرین را فدای بوی مواد شیمیایی کنید

جوش شیرین مانند دانه‌های قهوه، لیمو، شمع و موارد دیگری که گفته شد می‌تواند انتخابی برا دفع مواد شیمیایی معلق در هوا باشد. می توانید مقداری از آن را بر روی کف زمین بریزید یا آن را با اب حل کنید و ظروف را در بخش‌خای مختلف فضا بگذارید. به خوبی میتوانید مشاهده کنید که چگونه فضا از بو خالی میشود.

از جوش شیرین می توانید برای از بین بردن از بین بردن بوی روغن در خانه یا سرکه، رنگ و هر موادی که در فرش یا موکت جذب شده است استفاده کنید.

 

عوارض بوی رنگ

 

از سرکه کمک بگیرید

برای از بین بردن بوی نفت از چوب و دیگر مواد شیمیایی می‌توانید از سرکه کمک بگیرید. سرکه سیب یا سرکه سفید یکی دیگر از موادی هستند که به خوبی جذاب مواد شیمیایی هستند البته ممکن است در ابتدای استفاده از این ماده بوی آن شما را ازار بدهد اما در مدت زمان کم هم بوی سرکه از بین می‌رود هم دیگر از بوی رنگ و دیگر مواد شیمیایی خبری نیست!

 

از بین بردن بوی روغن در خانه

 

وانیل و فلفل را برای از بین بردن بو ترکیب کنید

کافی است از عصاره این دو مواد طبیعی (وانیل و فلفل) برای از بین بردن بوی بد موجود در هوا استفاده کنید و خودتان معجزه را مشاهده کنید. 

ما پیشنهاد می کنیم از قبل شروع به کار رنگ امیزی ترکیب این دو عصاره را با سطل رنگ ترکیب کنید.

 

روش از بین بردن بوی بد چوب

 

به عنوان بوگیر پوست خشک نارگیل را بسوزانید

یکی دیگر از روش‌هایی که میتوان با استفاده از آن بو مواد شیمیایی را از بین برد سوزاندن پوست نارگیل است. اینکار به خوبی بو مواد شیمیایی را از بین میبرد و ضرری برای بدن ندارد از این روش برای دور کردن حشراتی مانند عنکبوت نیز استفاده می‌شود.

 

رهایی از بوی رنگ

 

از گیاهان کمک بگیرید

این روش ممکن است موقتی باشد اما به کار می اید یا برای زمان‌هایی که بوی رنگ زیاد نیست کافی است از گیاهانی مانند رزماری و ریحان استفاده کنید این دو گیاه به خوبی مواد شیمیایی را به خود جذب می‌کنند و از خود بوی خوبی ساطع می‌کنند.

 

از بین بردن بوی سطل رنگ

 

ترکیب روغن نعناع و وانیل کارساز است

این دو ماده طبیعی را با یکدیگر ترکیب کنید و داخل ظروف‌های آبی بریزید و آن را در دکوراسیون داخلی که بو در آن وجود دارد قرار دهید. با گذشت زمان متوجه کم و کمتر شدن بو در فضا می‌شوید!

 

از بین بردن بوی سرکه در خانه

 

لامپ‌ها و لوسترها را تمیز کنید

لامپ‌ها و لوسترها معمولا از جمله وسایلی هستند که در دسترس نزدیک قرار ندارد و دیر به دیر آن‌ها را تمیز میکنیم پس پیش از شروع کار رنگ آن‌های را به خوبی تمیز کنید زیرا خاک موجود بر روی آن‌ها می‌توانند بو را در خود نگه دارند و شدت بو را در فضا افزایش بدهند.

 

از بین بردن بوی نفت از چوب

 

از دستگاه‌های بخار استفاده کنید

این دستگاه‌های به خوبی میتوانند هوای فضا را پاکسازی کنند پس می‌توانید با استفاده از آن به سرعت بخشیدن در از بین بردن بوی بد موجود در فضا کمک کنید.

 

از بین بردن بوی روغن در خانه

 

به نور و گرمای خورشید اجازه ورود به فضا بدهید

یکی دیگر از روش‌ها نور و گرمای خورشید است. زیرا گرمای خورشید باعث میشه رنگ زودتر خشک بشود و بوی آن سریع تر از فضا بیرون برود.

 

برای از بین بردن بوی رنگ در خانه چه کنیم

 

آمونیاک در ترکیب با آب بوگیر رنگ است

روش دیگر استفاده از امونیاک است، می‌توانید آن را با اب سر ترکیب کنید و در فضا قرار بدهید به خوبی متوجه از بین رفتن بو در فضا می‌شوید.

 

از بین بردن بوی رنگ از خونه

 

دارچین را روی حرارت قرار بدهید

کمی دارچین را بر روی تابه ای ریخته و آن را روی حرارت قرار بدهید با گذشت زمان متوجه جایگزین شدن بوی دارچین به جای رنگ خواهید شد.

 

برای از بین بردن بوی رنگ در خانه

 

لامپ را اغشته به عطر کنید

لامپی که خاموش است را با استفاده از یک عطر یا ادکلن خوشبو کنید و سپس آن را روشن کنید گرمای موجود در لامپ باعث پخش شدن عطر در فضا می‌شود و می تواند بوی بد را از فضا خارج کند و فضا را با پر کردن بوی عطر دلنشین کند.

 

از بین بردن بوی رنگ خانه

برای رنگ‌آمیزی منزل یا محل کار خود با کمک نقاشان زبده یا هر کار ساختمانی دیگر، می‌توانید در بساز و بچین درخواست خود را ثبت کنید تا ما بهترین و حرفه‌ای‌ترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

سخن آخر

نقاشی و رنگ امیزی برای بسیاری کار لذت بخشی است اما برای همان افراد هم بو ازار دهنده رنگ باعث عذاب است. بهتر است برای اینکه این کار همه جوره برایتان شیرین و دلنشین باقی بماند از یکی از روش‌های گفته شده استفاده کنید تا و از حضور بو در فضا در حین کار جلوگیری کنید.

شما از چه روشی برای از بین بردن بوی رنگ خانه استفاده کرده اید؟ نتیجه کار را برای ما در کامنت بنویسید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید