گچ برگ کناف

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این مقاله به معرفی گچ برگ کناف پرداخته ایم.

در همین ابتدا اشاره کنم که گچ برگ و کناف هر دو یکسان هستند که در ایران گچ برگ با نام کناف شناخته شده است. زیرا تولید کننده اصلی این محصول شرکت کناف (به آلمانی: Knauf) واقع در آلمان هست. نام دیگر آن صفحات روکش دارگچی و پانل گچی نیز گفته میشود. در ادامه میپردازیم به تعریف گچ برگ چیست؟

 

گچ برگ کناف چیست

 

گچ برگ کناف چیست ؟

در گذشته اکثرا با گچبری و گچکاری دیوارهای منزل یا دفترکار رو سفید میگردیم، اما امروز برای افزایش سرعت کار، کاهش هزینه و داشتن دکوراسیون زیبا از پانل های گچی(گچ برگ) استفاده میشود. گچ برگ (کناف) دیوارهای غیر باربری هستند که برای تقسیم فضای خالی در ساختمان کاربرد دارند و عمدتا بوسیله کاغذ مقاومی بنام کاغذ کرافت پوشیده شده است.

 

 

قیمت گچ برگ کناف

 

قیمت گچ برگ کناف

از جمله محصولاتی هست که دارای قیمتهای مختلف هست، چرا؟ چون در انواع مختلف و سایزهای مختلف تولید میشود. قیمت گچ برگ برخی تولیدکنندگان به چندین دسته درجه یک و درجه دو و درجه سه تقسیم میشود. برای خرید گچبرگ با قیمت مناسب سعی کنید بهصورت مستقیم از شرکت خرید کنید در ادامه نام برخی از تولید کنندگان گچ برگ خواهیم برد.

 

تولید کنندگان گچ برگ در ایران و جهان

همانطور که میدونید خود شرکت کناف آلمان بزرگترین فروشنده هست همچنین شرکت USG  هم از بزرگترین تولید کنندگان گچ برگ در آمریکا و جهان هست. یکی از بزرگترین و بروز ترین تولیدکننده گچ برگ در کشور شرکت آریا کنف برد هستگچ برگ آریا کنف برد تازه وارد بازار کشور شده هست میتونید با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

مزیت های گچ برگ (کناف)

  1. افزایش سرعت کار
  2. سبک
  3. مقاومت در برابر زلزله
  4. اجرای راحت تر
  5. کاهش هزینه حمل و نقل
  6. ایجاد نخاله کمتر نسبت به روش سنتی
  7. عایق حرارتی و صوتی مناسب
  8. قابلیت فرم‌پذیری بالا در دکوراسیون داخلی
  9. انعطاف بالا در ایجاد دکوراسیون جدید
  10. قابلیت بازیافت بیش از ۷۵ درصد مصالح
  11. کاهش گروه‌های کارگری در ساختمان
  12. قابلیت عبور راحت تأسیسات از فضای مابین دیوارها
  13. دسترسی راحت به تأسیسات ساختمان
  14. رنگ‌پذیری آسان
  15. قابلیت اجرای کاشی کاری بر روی صفحات روکش دار گچی
  16. قابلیت اجرای کاغذ دیواری پانل گچی

 

مشخصات گچ برگ (کناف)

 

تاریخچه کناف

توسط یک خانواده آلمانی با نام کناف  ( Knauf ) ، در سال ۱۹۳۲ بنیانگذاری شد. این خانواده دو برادر  با نام‌های، کارل و آلفونس بودند. در دفاتر و کارخانجات این شرکت در سراسر جهان بیش از ١٨٠٠٠ نفر فعالیت دارند. در ایران نیز اولین بار توسط شرکت کناف ایران  در سال ۱۳۵۵ تولید شد.

 

مشخصات گچ برگ (کناف)

گچ برگ ساده (RG)

در انواع زخمات 6 ، 5/9 ، 5/12 ، 15 ، 18 و بالاتر قابل تولید هستند که بیشترین تولید 5/12 و 5/9 دارد و همچنین بیشترین استفاده.

گچ برگ ضد حریق (FR)

در برابر حرارت مقاوم هستند.

گچ برگ ضدآب MR) )

این نوع گچبرگ ها معمولا سبز رنگ هستند و در مناطقی که رطوبت زیاد است استفاده می شود مانند حمام و آَشپزخانه ها

مقاوم در برابر حریق و رطوبت FM )J

در این نوع گچبرگ هم از الیاف شیشه استفاده شده و هم از مواد ضد رطوبت و در مناطقی استفاده می شود که هم مرطوب باشد و هم خطر آتش سوزی

 

بازسازی ساختمان با گچبرگ کناف

در بازسازی ساختمان های قدیمی می توان از گچبرگ استفاده کرد . در مناطقی که نیاز به ساخت و ساز سریع باشد مانند مناطق زلزله زده این محصول بهترین گزینه هست . دیوارهای کناف بعد از نصب ، رنگ آمیزی می شوند و در این مرحله نیازی به ملات گچ و خاک و گچ کشته نمی باشد . این موضوع نیز باعث صرفه جویی و بالا رفتن سرعت اجرای پروژه ها می شود .

 

کاربرد کناف (پانل) :

از این محصول میتوان در دیوار داخلی ، دیوار خارجی ، دیوار پارتیشن و سقف کاذب مورد استفاده کرد . با این روش دیوارها بسیار سریع ساخته میشوند . در سقف های کاذب کناف به دلیل انعطاف پذیری این محصول انواع طرح ها قابل اجرا میباشد که هم سبک و هم مقرون به صرفه است و جایگزین بسیار مناسبی به جای رابیتس می باشد .

 

پانل سیمانی کناف چیست ؟

پانل‌های کناف به دو دسته گچی و سیمانی تقسیم میشود از پانل سیمانی کناف اکثر در دیوارهای بیرونی استفاده میشود. امروزه در بیشتر کشورهای پیشرفته به جای بلوکها و آجر از پانل سیمانی استفاده میشود. با پانل های کناف گچی که آشنایی کامل داریم.

 

پانل سیمانی کناف چیست ؟

 

موارد لازم جهت نصب گچ برگ (کناف)

1-گچ برگ  ۲- بتونه  ۳- اتصال براکت  ۴- اتصال کلیپس  ۵- میخ و چاشنی  ۶- پیچ سازه به سازه  ۷- پیچ پنل  ۸- نوار درزگیر  ۹- نبشی  F47۱۰ -نبشی   L25۱۱-  نبشی   UH36۱۲ -اتصال HT9

 

فرآیند تولید گچ برگ

در فرآیند تولید با کیفیت گچبرگ عواملی چون کیفیت و خلوص بالا گچ، تجهیزات پیشرفته، تیم قوی بیسار مهم هستند.

 خود فرآیند تولید گچبرگ آسان نیست اما بصورت خلاصه گچ سبک شده با افزودنی های لازم بین دو کاغذ زیر و رو قرار گرفته و بعد از طی کردن مسیر نوار نقاله طول آن توسط برش اندازه می شود.

 

کارخانه تولید گچ برگ (کناف) در ایران و جهان

  • شرکت آریا کنف برد
  • شرکت کناف ایران
  • شرکت USG
  • شرکت kanuf
  • شرکت GPM

 

کاربردهای دیوار کناف

خوب ما از کناف در دیوارهای داخلی و خارجی استفاده میکنیم که همانطور در بالا اشاره کردیم در دیوارهای خارجی از پانل سیمانی استفاده میشود.

  • دارای سرعت اجرایی
  • دور ریز کم مصالح
  • قابلیت اجرا بر روی کف تمام شده که تغییرات آتی معماری بنا را آسان میکند
  • افزایش مقاومت ساختمان ها در برابر زلزله
  • کاهش جرم ساختمان با استفاده از 23 تا 25 کیلوگرم
  • قابل اجرا بر روی سطح وسیع با حداقل مصالح
برچسب ها:
دکوراسیون 2021
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید