تزیین دکور بالای شومینه با این ۱۰ ایده جذاب و کاربردی!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر میخواهید ایده های تزیین دکور بالای شومینه را بدانید همراه ما باشید تا جذابترین روش های تزیین دکور بالای شومینه را بدانید.

شومینه یکی از زیباترین المان‌هایی است که میتوانید در فضای خانه از آن استفاده کنید. تزیین دکور بالای شومینه به شما امکان می‌دهد تا بتوانید با ساده‌ترین لوازم، ایده های خودتان را پیاده سازی کنید. دیزاین فضای بالای شومینه، به بهترین شکل حال و هوای خانه را تغییر می‌دهد. شما میتوانید در چنین فضایی، حسی از گرما، زیبایی و آرامش را تجربه کنید. به همین دلیل طراحان علاقه زیادی به دیزاین این فضا دارند و ایده های متفاوتی را اجرایی می‌کنند.

در این بخش از بساز و بچین قصد داریم هرچیزی که باید از تزیین دکور بالای شومینه بدانید را بررسی کنیم.

پس همراه ما باشید.

 

چرا باید بالای شومینه را دیزاین کنید؟

دیزاین بالای شومینه

تزیین دکور بالای شومینه دلایل مختلفی دارد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن این که چرا باید برای این کار اقدام کنید، انگیزه‌های متفاوتی را درنظر داشته باشید. شومینه به طور طبیعی یک نقطه کانونی عالی برای چیدمان اتاق یا سالن نشیمن و پذیرایی است. به همین دلیل میتوانید با تزیین دکور بالای شومینه، حس و حال بهتری در محیط ایجاد کنید و تمرکز را در این نقطه تقویت نمایید. یک دیزاین بی‌نظیر و حرفه‌ای این امکان را فراهم می‌کند تا بدون دغدغه و نگرانی بتوانید یک اقدام هوشمندانه ترتیب دهید. این دیزاین می‌تواند به افزایش زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی شما منجر شود. زمانی که دیزاین در همین بخش انجام شود و نواحی دیگر در خانه با جزییات کمتری دیزاین شوند، حسی از نظم تداعی می‌شود. چرا که شلوغی در نقاط مختلف خانه دیده نمی‌شود و همه چیز در بهترین حالت خودش می‌تواند شرایط بهتری را برای شما فراهم کند. با این جزییات خانه شما شیک‌تر و زیباتر نشان داده خواهد شد. از سوی دیگر، تزیین دکور بالای شومینه، فرصتی عالی برای نمایش سلیقه شخصی است. شما براساس خلاقیت شخصی خودتان و ایده پردازی با الهام از جزییاتی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، می‌توانید زیبایی چند برابری در خانه ایجاد کنید و سبک زندگی‌تان را نشان دهید.

جالب است بدانید که با تزیین دکور بالای شومینه، می‌توانید عمق و بعد بیشتری در فضا ایجاد کنید. به این ترتیب خیلی راحت دکوراسیون اتاق‌تان با حس و حال بهتری خودش را انعکاس می‌دهد. استفاده از اکسسوری های مختلف و لوازم تزیینی در بالای شومینه، جذابیت بصری این فضا را چند برابر می کند. بنابراین می‌توانید بدون نگرانی تمام جزییات را بررسی کنید. این فضا نه تنها جلوه و زیبایی محیط‌تان را چند برابر می‌کند، بلکه کمک می‌کند تا بتوانید هویت فضا و سبک دکوراسیون را به وضوح نمایش دهید. به همین ترتیب هماهنگی با سایر المان ها و لوازم یا اسباب چیده شده در محیط، بخش جذاب دیگری است که باید به آن توجه کنید. با این اقدام حس و حال هنری در فضا جاری می‌شود و می‌توانید توجه را به سمت و سوی شومینه معطوف کنید. همین امر در ایجاد حس گرما و صمیمیت محیطی دخیل است.

 

ایده های تزیین دکور بالای شومینه

دیزاین بالای شومینه

تزیین دکور بالای شومینه، به دلایلی که در بالا به آن اشاره شد، اهمیت زیادی دارد. زمانی که این فضا را دیزاین می‌کنید، زیبایی و جلوه محیط چند برابر شده و ایده های مختلفی قابلیت اجرایی دارند. هرچند سلیقه شخصی و خلاقیت عنصر بسیار مهمی محسوب می‌شود؛ اما لازم است بدانید که ایده پردازی با الهام از جزییاتی که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم، خلاقیت شما را افزایش می دهد.

 

 1. تزیین دکور بالای شومینه با آینه بزرگ

دیزاین بالای شومینه

قرار دادن یک آینه بزرگ بالای شومینه یکی از راه‌های کلاسیک و جذاب برای بزرگتر نشان دادن فضاست. آینه‌ها نور را منعکس می‌کنند و حس حضور در فضای بزرگ و روشن را القا می‌کنند. به همین دلیل تزیین دکور بالای شومینه با آینه های بزرگ یک ایده هیجان انگیز است. شما می‌توانید این فضا را به وسیله آینه های بزرگ، با حال و هوای بهتری دیزاین کنید. یادتان باشد که دکوراسیون بالای شومینه انعکاس فضای کلی خانه است و میتواند یک خطای دید عالی ایجاد کند. زیبایی و جلوه فضای خانه نیز به کمک همین ایده چند برابر خواهد شد.

 

 2. تزیین دکور بالای شومینه با تابلوهای هنری دکوراتیو

دیزاین بالای شومینه

یکی از ایده های جذاب برای تزیین دکور بالای شومینه، استفاده از تابلوهای دکوراتیو است. شما میتوانید با قرار دادن یک یا چند تابلوی هنری بزرگ بالای شومینه، حس حضور در فضای باشکوه و خاصی را ایجاد کنید. به این ترتیب تمام حال و هوای خانه متحول خواهد شد. تابلوهای مدرن و مینیمال به شما امکان می‌دهند تا بدون دردسر و نگرانی، یک تاثیر مستقیم و جذابی را ایجاد کنید. این تابلوها باید متناسب با سبک دکوراسیون داخلی انتخاب شوند. اگر فضای شما کلاسیک باشد، باید حتما از تابلو کلاسیک استفاده کنید. اگر سبک‌تان مدرن و مینیمال باشد، باید حتما متناسب با همین سبک اجرا کنید. انتخاب اثر هنری مناسب با همین حال و هوا، هویت فضای خانه را تعیین می‌کند. قاب تابلو نیز بخش دیگری از دیزاین فضا است. به همین دلیل باز هم باید هارمونی را اولویت قرار دهید. تصاویر این تابلوها نیز سلیقه‌ای است. به همین دلیل خلاقانه باید دست به انتخاب بزنید.

 

 3. تزیین دکور بالای شومینه با قاب عکس‌های خانوادگی

دیزاین بالای شومینه

اگر از دیدن تصاویر و عکس‌های خانوادگی لذت می‌برید، استفاده از قاب عکس‌های خانوادگی بر روی شومینه و دیوار بالایی آن بهترین ایده است. شما با استفاده از چنین ایده‌ای می‌توانید روح دوباره‌ای به فضای بالای شومینه ببخشید و حس گرما و صمیمیت را چند برابر احساس کنید. ابعاد قاب عکس‌ها، رنگ و سبک آن میتواند در این زیبایی دخیل باشد. به همین دلیل با انتخاب قاب عکس‌های مناسب و جذاب میتوانید حس و حال خوبی را تجربه کنید و یک فضای گرم و صمیمی خانوادگی خلق نمایید.

 

 4. استفاده از گیاهان و گلدان‌های تزئینی بالای شومینه

دیزاین بالای شومینه

قرار دادن گیاهان در گلدان‌های تزیینی و دکوراتیو یا دیزاین فضای بالای شومینه با گلدان و اکسسوری های جذاب، ایده بسیار مناسبی است. شما می‌توانید فضای بالای شومینه را به کمک همین ایده تغییر دهید. ایجاد حس تازگی در فضا همراه با جلوه ای هنری با گلدان های تزیینی، به بهترین شکل ممکن می‌تواند محیط را برای‌تان خوشایند کند. این گلدان ها تنوع بالایی دارند و در سبک‌های کلاسیک، مینیمال و مدرن ارائه می‌شوند. استفاده از سبک‌هایی مثل روستیک و صنعتی، می‌تواند محیط زندگی‌تان را جذاب‌تر نشان دهد. فضای بالای شومینه باید متناسب با هویت و سبک دکوراسیون داخلی انتخاب شود. اگر این فضا به اندازه کافی بزرگ باشد، دست‌تان برای تلفیق المان های مختلف بازتر خواهد بود. استفاده از گیاهانی که دارای فرم آویز هستند نیز ایده خوبی برای این سبک دیزاین است.

 

 5. تزیین دکور بالای شومینه  با شمع و شمعدان‌

دیزاین بالای شومینه

استفاده از شمع‌ها و شمعدان‌های دکوراتیو یک ایده جذاب برای دیزاین بالای شومینه است. زمانی که از شمع‌های متنوع، استوانه‌ای، دکوراتیو و جذاب برای دیزاین فضای بالای شومینه استفاده می‌کنید، حال و هوای خوبی به فضا اضافه می‌کنید. کمک گرفتن از انواع شمعدان با جنس‌هایی مثل کریستال، سفال، فلز و... نیز کمک می کند تا بتوانید فضای زندگی تان را شیک‌تر نشان دهید. با تزیین بالای شومینه میتوانید فضایی رمانتیک و خاص ایجاد نمایید و از زیبایی آن لذت ببرید.

 

 6. تزیین دکور بالای شومینه  با ساعت دیواری

دیزاین بالای شومینه

دیوار شومینه به عنوان یک نقطه کانونی مدنظر قرار می گیرد. شما می‌توانید با قرار دادن یک ساعت دیواری بزرگ بالای شومینه، حس خوبی در فضا ایجاد کنید. توجه به زمان و دیزاین فضا به صورت هماهنگ می‌تواند محیط را تحت تاثیر قرار دهد. فضای بالای شومینه به بهترین شکل ممکن محیطی را فراهم می‌کند تا بتوانید تاکیدی بر سبک دیزاین داشته باشید. این نقطه کانونی با وجود ساعت دیواری های بزرگ و جذاب، کمک می‌کند تا جلوه بیشتری ایجاد کنید.

 

 7. تزیین دکور بالای شومینه شلف دیواری

دیزاین بالای شومینه

یکی دیگر از روش‌های تزیین دکور بالای شومینه، استفاده از شلف دیواری است. شما می‌توانید با نصب قفسه‌های کوچک یا شلف های ساده و شیک که با سبک دکوراسیون‌تان در تناسب هستند، حال و هوای خانه را تغییر دهید. با چیدن اشیاء دکوراتیو مانند مجسمه‌های کوچک، ظروف دکوری یا کتاب‌های متنوع در فضای بالای شومینه، می‌توانید به جذاب‌ترین شکل ممکن بالای شومینه را دیزاین کنید. یکی دیگر از روش‌های دیزاین تزیین دکور بالای شومینه، استفاده از شلف های دیواری است. شما می‌توانید به همین ترتیب حال و هوای جذاب‌تری ایجاد نمایید.

 

 8. تزیین دکور بالای شومینه با نورهای دکوراتیو

دیزاین بالای شومینه

با ایده های جذاب می‌توانید برای تزیین دکور بالای شومینه اقدام کنید. قرار دادن چراغ‌های تزئینی دیوار کوب‌های جذاب، به شما امکان می‌دهد تا نور زیبایی را تجربه کنید.  لامپ‌های رومیزی زیبا در فضای بالای شومینه، به شما امکان می‌دهند تا بتوانید به زیباترین شکل ممکن این فضا را تجربه کنید. این ایده‌ه نه تنها نورپردازی ملایمی به فضای اطراف می‌بخشد، بلکه عنصری شیک و مدرن به دکوراسیون شما اضافه می‌کند. این چراغ‌ها می‌توانند نمای شب را در این فضا زیباتر جلوه دهند.

 

 9. نصب آثار هنری بالای شومینه

دیزاین بالای شومینه

به عنوان یک ایده جذاب دیگر که میتوانید در تزیین دکور بالای شومینه از آن استفاده کنید، استفاده از مجسمه‌ها یا آثار هنری متفاوتی است که به سبک دکوراسیون‌تان ارتباط دارد. شما میتوانید با مجسمه های چوبی مینیمال در سبک دکوراسیون مینیمال، فضای بالای شومینه را تزیین کنید و حس و حال خوبی را تجربه نمایید. این فضا به بهترین شکل ممکن حال شما را تغییر می‌دهد. ایجاد یک فضای شخصی و خاص، کمک می‌کند تا بتوانید سلیقه خودتان را به نمایش بگذارید. انتخاب نوع اثر هنری بر عهده شما است؛ به همین دلیل میتوانید ایده پردازی کنید و همه چیز را تحت کنترل داشته باشید.

 

 10. نصب تلویزیون برای تزیین دکور بالای شومینه

دیزاین بالای شومینه

یک ایده رایج دیگر برای تزیین دکور بالای شومینه، استفاده از تلویزیون است. شما از دیوار بالای شومینه به عنوان یک نقطه کانونی جهت نصب تلویزیون استفاده خواهید کرد. به این ترتیب یک تجربه متفاوت در سبک دکوراسیون داخلی‌تان اعمال می‌کنید تا همه چیز را به شکلی جذاب‌تر جلوه دهید. یادتان باشد که این ایده به بهترین شکل ممکن می‌تواند محیط زندگی‌تان را مدیریت کند و جای بیشتری برای چیدمان ارائه کند؛ چرا که در این شرایط خبری از میز تلویزیون نیست و همه چیز در دسترس‌تان خواهد بود.

 

مطلب پیشنهادی : ۹ ترفند خلاقانه برای تزیین شومینه

 

کلام آخر

تزئین دکور بالای شومینه می‌تواند به خلق شگفتی در دکوراسیون داخلی کمک کند. بنابراین طبیعی است که در چنین حال و هوایی، آرامش، حس و حال خوب و تنوع را تجربه کنید. با راهکارهای ساده‌ای که در بالا به آن‌ها اشاره شد می‌توانید بدون صرف هزینه های گزاف، یک تغییر جذاب ایجاد کنید.

ایده شما برای تزیین دکور بالای شومینه چیست؟ نظرتان را بنویسید.
برچسب ها:
شومینه
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله