رازهای خرید سقف متحرک آلومینیومی که باید بدانید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

خرید سقف متحرک آلومینیومی: چگونه بهترین انتخاب را انجام دهیم؟

سقف‌های متحرک آلومینیومی یک نمونه از تکنولوژی‌های جدیدی بوده که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌ است. دوام و استحکام فوق‌العاده این سقف‌ها باعث شده‌ تا از آن‌ها در فضاهای مختلفی مانند اماکن تفریحی و تجاری استفاده شود. اینکه چرا بین انواع سقف‌های جمع‌شونده یا متحرک، انتخاب شما سقف‌های آلومینیومی متحرک باشد، بستگی به نوع کاربری و شرایط جوی محیط دارد. در این مقاله دلایل استفاده از این سقف‌های کاربردی و انواع آن‌ها به خوبی آورده شده ‌است تا شما پاسخ پرسش‌هایتان را دریافت کنید.

 

آشنایی با سقف‌های آلومینیومی متحرک یا جمع‌شونده

سقف متحرک آلومینیومی، سقفی است که به وسیله سیستم‌های مکانیکی قابل تحرک است. این ساختار از جنس آلومینیوم ساخته شده است، که یک فلز سبک و قوی است و برای ساخت سازه‌هایی که نیاز به وزن کم و مقاومت بالا دارند، بسیار مناسب است. سقف متحرک آلومنیومی معمولاً در ساختمان‌های تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سقف به‌صورت قطعات قابل جداسازی تشکیل شده است که با استفاده از مکانیزم‌های مختلف مانند قرقره‌ها، ریل‌ها و موتورها قابل حرکت است. این سیستم قادر است سقف را به صورت عمودی یا افقی حرکت داده و به هر موقعیتی که نیاز است، تنظیم شود

طبق این توضیحات اگر به دنبال خرید سقف متحرک با دوام بالا، زیبایی قابل قبول و طول عمر زیاد هستید، می‌توانید از سقف‌های جمع‌شونده آلومینیومی برای ایجاد سایه یا تغییر کاربری یک فضا استفاده کنید.

مزایای سقف متحرک الومینیومی

مزایای سقف متحرک آلومینیومی چیست؟

در بین سقف‌های متحرک، می‌توان سقف‌های متحرک آلومینیومی را بادوام‌ترین آن‌ها معرفی کرد. این سقف‌های جمع‌شونده بر خلاف انواع پارچه‌ای در برابر شرایط مختلف جوی استحکام و کارآیی خود را حفط کرده و طول عمر بیشتری دارند. شاید تصور کنید که سقف‌های آلومینیومی جمع‌شونده، از نظر تنوع رنگ و طرح، یکنواخت باشند، اما اینگونه نیست. در کارخانه جات تولید این سقف‌ها، می‌توان طرح‌های جذاب و کاربر پسندی پیدا کرد که با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند.

از دیگر فواید سقف متحرک آلومینیومی می‌توان گفت که طبق نظرسنجی‌های انجام شده از خریداران، نگهداری راحت‌تر و نیاز به تعمیر بسیار کمتری دارند. این سقف‌ها را می‌توان با موتورهای دستی یا برقی، بر اساس نوع کاربری که دارند به آسانی تنظیم و کنترل کرد. با این ویژگی می‌توان در هر زمانی کاربر از هوای اطراف یا نور محیط بهره‌مند شده و همچنین از سرما و گرمای بیش از حد در امان باشد. علاوه بر مزایای دکر شده موارد زیر را هم میتوان جز مزایای این نوع سقف بدانیم

  • جنس تمام الومینیوم،فلز سبک وقوی
  • بیشترین کاربرد ساختمان‌های تجاری وصنعتی
  • ساخته شده به صورت  قطعات قابل جداسازی
  • قابل تحرک به وسیله سیستم کاملا مکانیکی
  • ظاهری لوکس و منحصربه فرد
  • استفاده همزمان از پوشش سقف و  سایه اندازی
  • امکان تنظیم جریان نور طبیعی،سایه اندازی  و  ورود هوای تازه ، قابلیت تنظیم دما وحفظ  انرژی را دارند
  • قابلیت اجرای سقف بدون شیب
  • دارای قابلیت نورپردازی در شب

برای اینکه انصاف را رعایت کنیم، بهتر است از معایب این سقف‌های کاربردی نیز شما را مطلع کنیم. به طور کلی تمامی سقف‌های آلومینیومی به دلیل متریالی که دارند، وزن بالاتری نسبت به سقف‌های پارچه‌ای داشته و برای نصب آن‌ها باید از سازه‌های قویتری استفاده شود‌. علاوه بر این، قیمت سقف‌های جمع‌شونده آلومینیومی در مقابل انواع شیشه‌ای یا پارچه‌ای گران‌تر است. البته همان‌طور که گفته شد این قیمت بالا با توجه به طول عمر و دوام زیاد، ارزش هزینه کردن را دارد.

انواع سقف متحرک آلومینیومی کدام است؟

سقف‌های جمع‌شونده آلومینیومی بر اساس نوع سازه و کاربردشان به چند نوع تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

سقف جمع‌شونده آلومینیومی ثابت (لوور ثابت)

این نوع سقف‌ها نوعی طراحی شده‌اند که قابل حرکت نبوده و ثابت هستند. اصطلاحا به سقف‌های فوق، سقف‌های لوور ثابت می‌گویند. در هرکجا که نیاز به یک سایه‌بان وجود دارد، می‌توان از این نوع سقف‌های آلومینیومی استفاده کرد. کاربرد دیگر این سقف‌ها برای پوشاندن و حفاظت از یک فضا است که کاربر نمی‌خواهد فضای داخلی سقف برای عموم قابل مشاهده باشد. مزیت این سقف‌ها تعمیر راحت، نگهداری با هزینه کم است.

سقف متحرک آلومینیومی لوور چرخشی (سقف چرخشی فقط چرخش لوور)

این سقف‌های آلومینیومی به کمک لوور چرخشی که دارند، امکان تنطیم نور و تغییر کاربری محیط را فراهم می‌کنند. کارایی این سقف‌ها اغلب در رستوران‌ و کافه یا تراس‌هایی است که گاهی نیاز به فصای باز و گاهی نیاز به سایه دارند . به طور کلی در هر فضایی که کاربر نیاز به تغییرات نور در محیط دارد، می‌توان با سقف‌های جمع‌شونده آلومینیومی این کار را انجام داد.

سقف متحرک آلومینیومی چرخشی جمع‌شونده

سقف‌های متحرک آلومینیومی چرخشی جمع‌شونده به کمک تیغه‌هایی که دارند، کاملا باز یا بسته می‌شوند. بنابراین می‌توان این سقف‌ها را در فضاهایی به کار برد که نیاز به نور کامل یا سایه دارند. به عنوان مثال در رستوران‌ها یا حتی اماکن ورزشی برای محافظت از بارش باران و هوای سرد یا بهره بردن از نور خورشید، می‌توان این سقف‌ها را نصب کرد و در هر لحظه‌ای که نیاز باشد، سقف جمع شده یا باز می‌شود‌.

چرخشی بازشو

سقف جمع‌شونده آلومینیومی دو زمانه

سقف جمع‌شونده آلومینیومی دو زمانه در واقع یک نوع سقف با چند نوع کاربرد است. این سقف‌ها طوری طراحی شده‌اند که بر اساس نیاز کاربر علاوه بر باز و بسته شدن، قابلیت چرخشی با لوور متحرک را نیز دارا هستند. کار برد چند گانه این سقف‌ها باعث شده‌ است که قیمت بیشتری نسبت به سایر موارد فوق داشته باشند. با نصب سقف‌های آلومینیومی دو زمانه می‌توانید با قابلیت چرخشی آن، کاربرد سایه‌بان و با قابلیت جمع‌شونده پنل‌، کاربرد محافظتی به سقف داد. از این سقف‌ها نیز در هر محیطی که نیاز به تغییر نور یا حفاظت از بارش‌ها وجود داشته باشد، استفاده می‌شود‌. ضمن اینکه در اطراف سقف‌های دو زمانه آبراه‌هایی برای تخلیه آب باران و برف تعبیه شده ‌است و دیگر نیازی به تخلیه دستی یا شیب دهی به سقف برای خشک کردن آن ندارید.

سخن آخر

سقف‌های جمع‌شونده آلومینیومی نوع خاصی از سقف‌های متحرک هستند که گرچه قیمت بالایی دارند، اما کاربرد و قیمتشان بسیار بیشتر از انواع دیگر است. نکته مهم برای استفاده از این سقف‌ها، نصب درست آن‌هاست که باید توسط افراد ماهر انجام شود‌. این سقف‌ها گرچه استحکام خوبی در برابر خوردگی، زنگ زدگی و سایر عوامل جوی دارند، اما بهتر است از ضربه و آسیب‌های فیزیکی در امان باشند. قبل از اقدام برای خرید سقف‌های جمع‌شونده آلومینیومی حتما به نوع کاربری سقف توجه کنید تا بتوانید بهترین سقف را با کارایی بالا تهیه کنید.

برچسب ها:
سقف متحرک
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید