آیا قیمت آهن آلات کاهش میابد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در ادامه به این موضوع که آیا قیمت آهن آلات کاهش میابد ؟ بیشتر توضیح میدهیم 

آیا قیمت آهن آلات کاهش میابد ؟ از آهن‌ آلات آهن آپ در صنایع مختلفی استفاده می‌شود, از ساخت‌ و ساز گرفته تا صنایع خودرو و... به همین دلیل بسیاری از صنعتگران، معماران و افرادی که در این زمینه فعالیت دارند, همیشه به دنبال قیمت آهن آلات هستند. قیمت آهن آلات به فاکتورهای مختلفی, مانند نوسانات نرخ ارز و دلار, میزان عرضه و تقاضا, صادرات مقاطع فولادی و بسیاری از پارامترهای دیگر بستگی دارد. 

پیگیری روزانه روند قیمت روز آهن در آهن آپ به شما کمک می‌کند تا بتوانید در بهترین زمان سفارش خود را ثبت کنید و از سوی دیگر می‌توانید توانایی تحلیل بازار فولاد در روزهای آینده را داشته باشید. اگر بتوانید روند قیمت محصولات را در بازار بررسی کنید، مجبور به پرداخت هزینه‌های بالا نخواهید شد و می‌توانید آهن آلات را با قیمت مناسبی خریداری کنید. در ادامه به این موضوع که آیا قیمت آهن آلات کاهش میابد ؟ بیشتر توضیح میدهیم 

تحلیل و پیش‌ بینی قیمت روز آهن

آیا قیمت آهن آلات کاهش میابد

روند قیمت روز آهن محصولات فولادی همیشه با نوساناتی همراه است و به همین دلیل نمی‌توان هیچ‌ وقت قیمت دقیقی برای این محصولات در نظر گرفت. باتوجه‌به موارد استفاده فراوان از مقاطع فولادی در صنایع مختلف, افرادی که در صنایع وابسته به مقاطع فلزی فعالیت دارند, همیشه به دنبال نرخ به‌روز این محصولات هستند. در اصل این پیگیری می‌تواند به چنین افرادی کمک کند که زمان درست خرید آهن آلات را تشخیص دهند. حتی اگر به صوت روزانه روند قیمتی این محصولات را بررسی کنند, می‌توانند به تحلیل قیمت آهن آلات هم در روزهای آینده بپردازند. 

باتوجه‌به نوسانات بازار فولاد، باید قیمت‌ها را به‌صورت روزانه, هفتگی یا حتی ماهانه بررسی کرد تا بتوان در مورد بهترین زمان خرید آهن آلات تصمیم‌گیری کرد. همان‌طور که در بالا هم گفته شد, نوسانات بازار فولاد متأثر از عوامل مختلفی است, عواملی مانند نرخ ارز و دلار و... که در بالا اشاره کردیم. هرکدام از این عوامل به‌صورت مستقیم یا حتی غیرمستقیم می‌توانند در روند کاهشی یا افزایشی قیمت روز آهن تأثیر داشته باشند، به همین دلیل مهم است که قبل از خرید، تمامی این عوامل را بررسی کنید. 

از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت روز آهن  می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • نوسانات قیمت دلار
  • میزان عرضه و تقاضا
  • نیاز صنایع وابسته
  • قیمت نفت
  • وضعیت بورس کالا
  • میزان صادرات و واردات
  • هزینه‌های حمل‌ ونقل
  • قیمت‌ها در بازار جهانی میلگرد و فولاد
  • و …

قیمت‌ها در بازار فولاد طی این هفته (هفته سوم دی‌ماه 1402) روند افزایشی داشت و بسیاری از مقاطع فولادی با قیمت بالایی در بازار معامله شدند. این افزایش قیمت بیشتر از هرچیزی متاثر از افزایش قیمت دلار بود. البته غیر از این مورد, کمبود انرژی و نبود تقاضا برای خرید محصولات فولادی را هم باید به این روند افزایش قیمت اضافه کرد. اگر در هفته آینده قیمت دلار میل به کاهش داشته باشد, قیمت روز آهن هم در بازار روند ثابت یا کاهشی به خود می‌گیرد, اما اگر این افزایش قیمت دلار همچنان ادامه پیدا  کند باید بسیاری از مقاطع فولادی مانند میلگرد و تیرآهن و... را گران‌ تر خرید. به این موضوع هم دقت داشته باشید که به دلیل عدم تقاضا برای خرید محصولات فولادی، قیمت‌ها روند افزایشی دارند, زیرا در فصل زمستان به دلیل کاهش ساخت‌وساز، محصولات فولادی توسط افراد کمتری خریداری می‌شوند و همین موضوع می‌تواند تاثیر ویژه‌ای در افزایشی شدن قیمت‌ها داشته باشد. 

تحلیل قیمت میلگرد ذوب‌آهن

قیمت روز آهن

میلگردها یکی از مهم‌ترین محصولات فولادی هستند که انواع مختلفی دارند و در کارخانه‌های زیادی تولید می‌شوند. میلگرد ذوب‌ آهن را می‌توان یکی از بهترین و باکیفیت‌ ترین میلگردها در بازار فولاد دانست. این میلگردها با بهترین تجهیزات, دستگاه‌های به‌روز و پیشرفته و مطابق با استانداردهای روسی تولید و روانه‌ بازار می‌شوند. به دلیل کیفیت و کاربردهای میلگرد ذوب‌آهن, خیلی از افراد به دنبال استعلام قیمت میلگرد ذوب‌ آهن هستند. میلگردها سهم بزرگی از بازار فولاد را به خود اختصاص داده‌اند و ازآنجایی‌که نوسانات بهای ارزهای بین‌المللی روی مقاطع فولادی تأثیر دارد, قیمت میلگرد هم از این قاعده مستثنی نیست.

نوسانات بازارهای گوناگون طی این هفته حتی روی قیمت میلگرد ذوب آهن تاثیرگذار بود. میلگرد 12 ذوب آهن اصفهان در ابتدای هفته نرخ افزایشی داشت، اما در آخر هفته حدود 300 تومان ارزان‌ تر شد. میلگرد 14 ذوب آهن هم به عنوان پرفروش‌ترین محصول این کارخانه، حدود 100 تومان در هفته جاری روند کاهشی داشت. البته با توجه به نوسانات نرخ دلار, نمی‌توان روند کاهشی یا افزایشی این محصول را در بازار در هفته‌های آتی پیش‌بینی کرد و باید منتظر نرخ دلار ماند!

تحلیل قیمت ورق سیاه

ورق سیاه یکی از پرکاربردترین ورق‌ های فولادی در بازار است که انواع مختلفی دارد. برای انتخاب ورق سیاه متناسب با سازه موردنظر, باید با مشورت مهندس سازه, بهترین انتخاب را داشته باشید.

اطلاع از قیمت ورق سیاه هم برای بسیاری از افراد فعال در این حوزه اهمیت زیادی دارد. این محصول معمولاً به دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می‌شود و همین موضوع می‌تواند روی روند قیمت‌گذاری ورق سیاه تأثیر داشته باشد. قیمت ورق سیاه در هفته گذشته با نوسانات زیادی همراه بود. در برخی از ضخامت‌ ها شاهد کاهش قیمت این محصول و در برخی از ضخامت‌های دیگر شاهد افزایش قیمت بودیم. اگر قصد خرید این محصول را دارید, بهتر است از قبل به تحلیل و پیش‌ بینی قیمت‌ها بپردازید تا بتوانید در بهترین زمان خرید خود را ثبت کنید. 

تحلیل قیمت تیرآهن

تیرآهن هم همانند میلگرد, یکی از مقاطع فولادی بسیار پرکاربرد است که بیشترین استفاده این محصول در ساختمان‌سازی است. این محصولات انواع مختلفی دارند و از هرکدام می‌توان برای کاربردهای خاصی استفاده کرد. سایزهای مختلفی از تیرآهن در ایران تولید و روانهٔ بازار فولاد می‌شود. قیمت آهن آلات از عوامل مختلفی پیروی می‌کنند و تیرآهن هم به همین صورت است و نوسانات بازار فولاد می‌تواند روی روند قیمتی این محصول تأثیرگذار باشد. به‌طورکلی هرگونه تغییرات کوچک در بازارهای ارز و فولاد می‌تواند روند قیمتی این محصول را تحت‌تأثیر قرار دهد. تیرآهن در طی این هفته در سایزهای مختلف معمولاً روند قیمتی ثابتی داشت. بااین‌حال، نمی‌توان روند قیمت تیرآهن را طی هفته بعد پیش‌بینی کرد. اگر نرخ دلار افزایشی باشد، باید این محصول را گران‌تر بخرید و اگر نرخ دلار کاهش پیدا کرد، زمان خوبی برای خرید تیرآهن است؛ زیرا هزینه کمتری پرداخت می‌کنید. 

پرفروش‌ ترین سایزهای تیرآهن

قیمت آهن

تیرآهن‌ها در 4 نوع  IPE، INP، IPB و CNP تولید می‌شوند. هرکدام از این محصولات با توجه به ویژگی‌هایی که دارند, برای کاربردهای خاصی قابل استفاده هستند. سایزهای 12،14, 16 و حتی سایز 18 تیرآهن از پرفروشی‌ترین سایزهای تیرآهن هستند که معمولا برای ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند. قیمت تیرآهن سایز 12 در هفته‌ای که گذشت, نوسان قیمت داشت و این نوسان بیشتر از هر فاکتوری به نرخ ارز و دلار بستگی داشت. به این دلیل که نرخ دلار در هفته افزایشی بود، خیلی از افراد این محصول را با قیمت بالاتری خریداری کردند.

قیمت تیرآهن 14

قیمت تیرآهن 14 هم به خصوص محصول کارخانه ذوب آهن در همین هفته دچار نوسان شد و هر روز یک روند قیمتی داشت. با تمام این موارد، باید به این نکته اشاره کنیم که عمده نوسانات قیمت تیرآهن مربوط به برند یا کارخانه تولیدی این محصول است. به‌عنوان‌مثال، کارخانه ذوب آهن تیرآهن سایزهای 12 و 14 را با بالاترین کیفیت و بهترین استاندارد تولید می‌کند, به همین دلیل هم در بازار طرفداران خاص خود را دارند.

قیمت تیرآهن 16

در این هفته قیمت تیرآهن سایز 16 هم از روند نرخ دلار پیروی کرد. البته قیمت این محصول علاوه بر دلار، به طول شاخه و وزن تیرآهن هم بستگی داشت. تیرآهن‌های سایز 16 وزن بیشتری در جدول وزن تیرآهن دارند, از طرفی هم از مقاومت بالایی برخوردار هستند، همین موضوع باعث شده که قیمت بالایی در بازار داشته باشند. این محصولات با وزنی معادل 94.8 در دو طول 6 و 12 متری تولید می‌شوند و در زمان خرید باید حتما به این مسئله توجه کافی داشته باشید. 

 قیمت تیرآهن سایز 18 هم کمتر از سایزهای 12,14 و 16 در طول هفته نوسان قیمت داشت. البته بهتر است به این مورد هم اشاره کنیم که تیرآهن سایز 18 یکی از پرفروش‌ترین انواع این محصول است که بیشتر توسط برج‌سازها استفاده می‌شود. 

سخن پایانی

باتوجه‌به همه موارد گفته شده می‌توان به این نتیجه رسید که قیمت آهن آلات متأثر از پارامترهای مختلفی است. نرخ دلار, میزان عرضه و تقاضا، کمبود انرژی، نیاز صنایع وابسته، وضعیت بورس و بسیاری از پارامترهای در این قیمت‌گذاری تأثیر دارند. در این هفته به دلیل نوسانات ارز و دلار و میزان عرضه و تقاضا, قیمت آهن آلات روند افزایشی داشت و زمان درستی برای خرید نبود! در این هفته نرخ دلار تا 52 هزار تومان هم بالا رفت و این افزایش قیمت روی قیمت تمامی مقاطع فولادی تأثیر زیادی داشت. 

بهتر است قبل از خرید و ثبت سفارش, تمامی فاکتورهای گفته شده را بررسی کنید تا بتوانید در بهترین زمان ممکن خرید داشته باشید. برای این منظور می‌توانید روی کمک کارشناسان ما حساب کنید. کارشناسان تیم ما در تلاش هستند تا با درنظرگرفتن نرخ دلار، میزان عرضه و تقاضا، نیاز صنایع وابسته و بسیاری از موارد دیگر بهترین راهنمایی را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید تشخیص دهید که چه زمانی برای خرید مناسب است. در این مقاله به موضوع آیا قیمت آهن آلات کاهش میابد ؟ پرداختیم شما مشتریان عزیز میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت آهن آپ مراجعه کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید