دکوراسیون مینیمال خانه + ۲۵ ایده جذاب برای دیزاین خانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر می‌خواهید برای داشتن دکوراسیون مینیمال خانه برنامه ریزی کنید، همراه ما باشید تا اصول دکوراسیون مینیمال خانه را بدانید.

اگر شما نیز عاشق داشتن یک تجربه هیجان انگیز از طراحی دکوراسیون مینیمال خانه خودتان هستید، باید در این مسیر آگاهی کافی کسب کنید. به این ترتیب می‌توانید هوشمندانه بر اساس اصول طراحی دکوراسیون مینیمال خانه دست به کار شوید. فضاهای مینیمال پر از سادگی هستند! شعاری که برای دکوراسیون مینیمال گفته می‌شود این است که "Less is more" یعنی هرچقدر ساده‌تر و کمتر انتخاب کنید، باز هم برای فضای مینیمال زیادی است! این شعار نشان می‌دهد که در این سبک تا چه اندازه باید محتاط باشید و برای استفاده از فضا به شکلی کاربردی دست به کار شوید.

اگر شما هم علاقه‌مند به این سبک دکوراسیون هستید، تا پایان همراه ما باشید تا ضمن بررسی اصول دکوراسیون مینیمال خانه، ایده های جدید را مرور کنیم.

 

دکوراسیون مینیمال چیست؟

دکوراسیون مینیمال چیست؟

دکوراسیون مینیمال یک سبک طراحی داخلی پر استفاده است. در این سبک دکوراسیون باید پایه و اساس کار را بر روی سادگی بگذارید! در واقع همه چیز به ساده ترین شکل ممکن طراحی و اجرا می‌شود. این سبک معمولا با کمک رنگ‌های خنثی خودش را نشان می‌دهد. تمرکز بر اکسسوری‌ها چندان در این سبک اهمیت ندارد؛ چرا که اولویت با سادگی است.است که بر اصول سادگی، کمیابی و کاربردی بودن تاکید دارد. این سبک اغلب با استفاده از رنگ‌های خنثی خودش را نشان می‌دهد. استفاده از عناصر ساده با حداقل جزئیات یکی از قوانین اصلی این سبک محسوب می‌شود. معمولا در دکوراسیون به سبک مینیمال، لوازم غیر ضروری حذف می‌شوند و هر چیزی که در محیط وجود دارد، صد درصد قابل استفاده و پرکاربرد است. به همین دلیل از لوازم با کیفیت اما ساده استفاده می‌شود. این قانون در انتخاب مبلمان و میزها نیز صادق است.  نظم مشخصه مهمی است که با نگاه به این مدل دکوراسیون مشاهده خواهید کرد. همه چیز در یک نظم و قانون سادگی کنار هم چیده شده‌اند.  برای خانه های پر نور، بهره‌گیری از نور طبیعی به جای نور مصنوعی اولویت دارد. این کار موجب افزایش احساس آرامش و دلپذیری فضا خواهد شد. اجتناب از اشغال زیاد فضا و ایجاد فضاهای باز، بخش مهمی از این روند را نشان می‌دهد.

در دکوراسیون مینیمال، هدف اصلی این است که پیچیدگی محیط زندگی و دکوراسیون داخلی را به حداقل کاهش دهیم. تجربه من دقیقا همین موضوع را نشان می‌دهد که بعد از مدتی، همین سادگی محیط و آرامش فضا به خلق و خوی اعضای خانواده منتقل شد و اهل خانه همگی با تغییرات شگفت انگیزی مواجه شدند! قطعا این یکی از دلایل توجه به دکوراسیون مینیمال خانه در دنیای امروزی است.

 

دکوراسیون مینیمال برای چه خانه‌هایی مناسب است؟

دکوراسیون مینیمال برای چه خانه‌هایی مناسب است؟

شاید با توجه به مزایای که دکوراسیون مینیمال خانه دارد، شما هم به این فکر افتاده باشید که از این سبک در فضا استفاده نمایید. اما بهتر است به این نکات توجه کنید که دیزاین فضای هر خانه‌ای، مناسب این سبک نیست. شما باید با آگاهی از شرایط خانه و موقعیت آن، تشخیص دهید که آیا دکوراسیون مینیمال برای شما مناسب هست یا نه! بر همین اساس در این بخش به بررسی این نکته می‌پردازیم که سبک مینیمال دقیقا مناسب چه فضاهایی است؟

  • خانه‌های کوچک: دکوراسیون مینیمال مخصوص استفاده در فضاهای کوچک است. این موضوع به معنای محدودیت برای استفاده از این سبک در فضاهای بزرگ نیست! بلکه نشان می‌دهد که خانه های کوچک کاندید بهتری برای این سبک دیزاین است. در واقعیت ماجرا، خانه های کوچک با پیروی از این سبک می‌توانند فضای بیشتری برای زندگی فراهم کنند و محیطی دلباز ارائه نمایند.
  • خانه‌های شهری: افرادی که در شهر زندگی می‌کنند، معمولا محدودیت بیشتری در فضا دارند. هزینه‌های بالای اجاره و خرید قطعا برای شما هم قابل لمس است. به همین دلیل پیروی از سبک دکوراسیون مینیمال در خانه های کوچک امروزی ایده مناسبی است تا بیشترین اثربخشی از فضا را مشاهده نمایید.
  • افراد با سبک سلیقه ساده: برخی افراد سلیقه خاصی دارند و از دیزاین پیچیده و پر جزییات لذت می‌برند! در حالی که عده دیگری نیز وجود دارند که سلیقه‌شان صرفا دکوراسیون ساده را می‌پسندد! برای دسته دوم قطعا دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال ایده بسیار مناسب‌تری است. شما می‌توانید برای داشتن یک فضای کاربردی و دلباز، از این سبک دیزاین استفاده کنید.
  • خانه هایی با تمرکز آرامبخشی: بعضی افراد محل زندگی‌شان را محیطی اکتیو و فعال می‌سازند و از رنگ‌های تند، دیزاین خاص و پر انرژی استفاده می‌کنند. اما در واقعیت ماجرا همه چیز متفاوت است. شما می‌توانید با استفاده از دکوراسیون مینیمال در خانه هایی که به دنبال آرامش در آن هستید، از این سبک کمک بگیرید.
  • خانه‌هایی با سبک مدرن: هرچند اجرای سبک مینیمال در خانه‌هایی با طراحی داخلی کلاسیک امکان پذیر نیست و باید از مصالح گرفته تا جزییات همگی تغییر کنند، اما برای خانه های مدرن می‌توانید از سبک مینیمال استفاده کنید. تغییرات محدود در این فضا به شما اجازه می‌دهد تا دکوراسیون به سبک مینیمال را مشاهده نمایید.

 

اصول دکوراسیون مینیمال خانه

اصول دکوراسیون مینیمال خانه

اصول سبک مینیمال در دکوراسیون خانه با تأکید بر سادگی، عدم پیچیدگی و کم‌تر بودن عناصر متنوع، می‌تواند فضایی مطلوب خلق کند. دکوراسیون مینیمال خانه های امروزی متناسب با اصول خاصی پیاده سازی شده‌اند. با آگاهی از این اصول می‌توانید هوشمندانه دست به انتخاب بزنید.

  • سادگی در طراحی: از اصلی‌ترین اصول مینیمالیسم، سادگی است. در سبک دکوراسیون مینیمال خانه، استفاده از خطوط ساده، شکل‌های هندسی و جزئیات محدود، همگی بخش های مهمی هستند که با ماهیت سادگی در فضا خودشان را نشان می‌دهند.
  • حذف عناصر زائد: هدف از حذف عناصر زائد، ایجاد یک فضای منظم و خالی از لوازم و اسباب اضافی است. برای داشتن یک فضای مینیمال قطعا نیاز دارید تا هر وسیله اضافی را از فضا کم کنید. برای این کار حتما ابتدا دور ریزها را مشخص کنید و بعد از آن تمام لوازم غیرضروری را جداسازی کنید.
  • رنگ‌های خنثی: استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و بژ، بهترین پالت رنگی برای خلق فضاهای ساده هستند.
  • فضاهای باز: اجتناب از اشغال زیاد فضا اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید تلاش کنید در این سبک فضای خانه را بازتر کنید. کمک گرفتن از مبلمان با پایه‌های بلند و ابعاد مناسب، ایده خوبی برای حفظ این قانون است.
  • مبلمان و دکوراسیون ساده: انتخاب مبلمان با خطوط ساده بدون پیچیدگی اهمیت زیادی دارد. شما باید مبلمان را دقیقا متناسب با ابعاد خانه و کاربرد آن انتخاب کنید. مبلمان به تعداد بالا اصلا برای این فضا توصیه نمی‌شود.
  • نورپردازی مطلوب: استفاده از نور طبیعی حداکثری برای ایجاد یک فضای مینیمال، به شدت توصیه می‌شود. اگر نور طبیعی وجود نداشته باشد، قطعا گزینه بعدی نورپردازی مصنوعی است.
  • استفاده از سطوح صاف: به کار بردن سطوح صاف در هر بخش از خانه، اصول مهمی در دکوراسیون مینیمال است. استفاده از چنین سطوحی برای فضاهایی مثل آشپزخانه نیز ایده مناسبی است تا بتوانید به شکلی جذاب‌تر وسعت دید را نشان دهید.
  • محدودیت در اکسسوری: هرچند اکسسوری نقطه عطف دکوراسیون داخلی است، اما در سبک مینیمال همه چیز متفاوت است. شما باید از یک یا دو اکسسوری در فضا استفاده نمایید. شلوغ کردن محیط گزینه خوبی در این سبک نیست.
  • توازن در طراحی: دقت به توازن بین عناصر مختلف در فضای خانه، نکته مهمی است که می‌تواند نتیجه نهایی تلاش های شما را نشان دهد.

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

برای دکوراسیون مینیمال خانه، می‌توانید از ایده‌های مختلفی استفاده کنید. ذهن خلاق با درنظر گرفتن چارچوب های سبک مینیمال، اصلی‌ترین روش برای رسیدن به یک سبک دیزاین جذاب است. معمولا این ایده ها چندان پیچیده نیستند و با تکیه بر اصولی که در بالا به آن ها اشاره کردیم ذکر می‌شوند. به کار بردن رنگ های خنثی ایده جذابی است تا بتوانید فضایی دل انگیز را مشاهده کنید. رنگ های سفید، طوسی، بژ و کرم می‌توانند برای این فضا انتخاب هوشمندانه ای باشند. به کار بردن مبلمان با خطوطی ساده و شکیل نیز، ایده خوبی است تا بتوانید حس و حالی خاص تجربه کنید. مبلمان استیل و کلاسیک تخت هیچ شرایطی برای این فضا مناسب نیست. شما باید تلاش کنید تا از تزیینات کمتری استفاده نمایید.به کار بردن اکسسوری تنها در یکی دو مورد می‌تواند جلوه خوبی در فضا خلق کند. اما استفاده بیش از آن موجب می گردد تا فضای شما دچار بهم ریختگی شود.   به خاطر داشته باشید که پنجره‌ در سبک مینیمال اهمیت دارد!

منبع نور اصلی در این دیزاین همان منبع نور طبیعی است. پس سعی کنید یک تاکید مطلوب برای این بخش مدنظر داشته باشید. شما می‌توانید با کمک پارتیشن فضاهای مختلف را جداسازی کنید تا پیچیدگی خاصی در محیط خانه ایجاد نگردد. با این تفاسیر همه چیز در یک نظم مطلوب می‌تواند نتیجه خوبی را خلق کند. استفاده از طبقات، شلف‌های ساده و موارد این‌چنینی برای خلق نظم در فضا نیز ایده مناسبی است. شما در فضاهای کوچک می‌توانید با کمک آینه های ساده و مینیمال، عمق خوبی برای فضا ایجاد نمایید. کمک گرفتن از گلدان های طبیعی نیز ایده جذابی خواهد بود. به عقیده بسیاری از افراد، استفاده از فرش برای سبک مینیمال گزینه خوبی نیست. اما می‌توان گفت که فرش داشتن یا نداشتن کاملا سلیقه‌ای است. آنچه باید توجه کنید، تاکید و جلب توجه است. ما در سبک دکوراسیون مینیمال هیچ تاکید بصری نداریم. پس انتخاب فرش های ساده ایده خوبی برای چنین فضایی است.

برای درک بهتر شما عزیزان مجموعه ای از دکوراسیون مینیمال را برای شما نمایش می دهیم تا برای ایده پردازی از آن استفاده کنید.

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

دکوراسیون مینیمال

 

دکوراسیون مینیمال

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

ایده های دکوراسیون مینیمال خانه

 

کلام آخر

اگر شما هم عاشق دکوراسیون مینیمال در خانه باشید، قطعا با نگاهی به این ایده ها و مرور اصول دکوراسیون مینیمال در خانه، می‌توانید مثل یک متخصص حرفه ای اقدام کنید و بهترین فضا را خلق نمایید.

ایده خودتان را برای ساخت یک دکوراسیون مینیمال بنویسید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید