4 نکته برای مراقبت از بچه گربه + غذای مناسب

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

قطعا مراقبت از بچه گربه‌ها می‌تواند تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش باشد و به شما در بهبود روحیه و انگیزه کمک بسیار زیادی بکند. بنابراین با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله، می‌توانید از بچه گربه خود به بهترین شکل مراقبت کنید تا بهترین زندگی و سلامتی را داشته باشد.

مراقبت از بچه‌ گربه‌ها قطعاً نیازمند نکات بسیار مهمی است، و درصورتی‌که به آنها توجه نشود باعث بروز مشکلات در دوران رشد و همچنین در دوران بلوغ می‌شود. اکثر افرادی که سرپرستی این حیوانات بسیار لوس و دوست‌داشتنی را قبول می‌کنند دوست دارند که از بچگی آن‌ها را بزرگ کنند، این موضوع باعث سرزندگی و روحیه بسیار بالا در صاحب گربه می‌شود و موجب می‌شود تا حس مسئولیت‌پذیری خود را افزایش دهد. همچنین زمانی که کسی بچه‌ گربه به خانه خود بیاورد و شاهد رشد آن باشد قطعاً بعد از مدتی احساس می‌کند که بچه خودش است و مهربانی، شور و علاقه را بین خود و گربه خود افزایش می‌دهد.

همه این موضوعات درست است ولی یکی از مباحثی که بسیار مهم است نحوه مراقبت از بچه‌ گربه است. زیرا در زمان رشد، قطعاً او نیاز به یک سری مراقبت‌ها دارد تا دوره رشد خوبی داشته باشد و زندگی طولانی‌تر و شادتری داشته باشد. ما قصد داریم تا 4 روش مراقبت از بچه‌ گربه را به‌طور کاملاً تخصصی به شما دوست داران گربه آموزش دهیم تا این دوره بسیار طلایی برای آن‌ها را با سلامت کامل به اتمام برسانید. با ما همراه باشید.

وسایل مورد نیاز برای مراقبت از بچه گربه

اولین قدمی که برای مراقبت از بچه گربه خود انجام میدهید باید تهیه وسایل مورد نیاز آن باشد. این وسایل به دلیل عملکرد بسیار کاربردی زندگی را هم برای شما و هم برای گربه دوست داشتنیتان بسیار آسان میکند. در زیر وسایلی که جهت مراقبت از بچه گربه نیاز هست بیان کرده ایم:

غذای خشک بچه گربه - پت خونه

 

  • ظرف غذا و آب : ظرف غذا و آب باید از جنس مقاوم و غیر سمی ساخته شده باشند. ظرف غذای گربه باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بچه گربه بتواند به راحتی در آن غذا بخورد. ظرف آب نیز باید همیشه پر از آب تازه باشد.

  • ظرف خاک: همانطور که میدانید گربه ها فقط داخل خاک دستشویی میکنند. بنابراین یکی از مهم ترین لوازم جهت مراقبت از بچه گربه و گربه وجود یک ظرف خاک مخصوص است تا هم گربه شما بسیار راحت باشد و هم محیط خانه را کثیف نکند. ظرف خاک باید در مکانی آرام و دور از دسترس کودکان و سایر حیوانات قرار داده شود.
  • جای خواب: بچه گربه‌ها به مکانی گرم و نرم برای خوابیدن نیاز دارند تا در آرامش کامل استراحت کنند. می‌توانید از جای خواب مخصوص گربه، پتو یا بالش برای این منظور استفاده کنید.
  • اسباب‌بازی: اسباب بازی نیز مانند بقیه لوازم جزو کالا های مورد نیاز جهت مراقبت از بچه گربه میباشد. اکثر بچه گربه ها بسیار بازیگوش هستند و بهترین تفریحشان بازی کردن است. اسباب‌ بازی ها به بچه گربه‌ها کمک می‌کنند تا انرژی خود را تخلیه کنند و از بازی لذت ببرند. می‌توانید از اسباب‌بازی‌های مختلف مانند توپ، اسباب‌بازی‌های پریشان‌کننده و اسباب‌بازی‌های دندانی برای بچه گربه خود استفاده کنید.

تغذیه بچه گربه‌ ( مهم ترین آیتم در مراقبت از بچه گربه )

غذای خشک بچه گربه

بچه گربه‌ها در دوران شیرخوارگی به شیر مادر نیاز دارند ولی در صورتی که بچه گربه شما بدون مادر است، باید از شیر خشک مخصوص بچه گربه‌ها استفاده کنید تا تمامی مواد مورد نیاز در دوران شیر خوارگی را جذب کنند. توجه داشته باشید که برای مراقبت از بچه گربه شیر خوار، شیر خشک را باید طبق دستور روی بسته‌بندی آماده کنید و در دمای مناسب به بچه گربه بدهید.

بچه گربه‌ها بعد 50 روز الی 2 ماهگی میتوانند غذا های جامد مصرف کنند. که بهترین انتخاب، استفاده از غذای خشک بچه گربه است. این غذا ها مخصوص برای بچه گربه ها تولید میشوند و به دلیل رعایت میزان پروتئین، ویتامین، فیبر و ... مناسب بچه گربه باعث میشوند تا دوره رشد را به طور کامل طی کنند. این غذای گربه به دلیل وجود مواد معدنی و عناصر خاص باعث تقویت سیستم گوارشی و سیستم ایمنی بدن آن ها شده و به دلیل استفاده از میزان مناسب کلیسیم باعث افزایش استحکام استخوان ها میشود.

واکسیناسیون بچه گربه‌

بعد از اینکه شما یک بچه گربه به خانه خود می آورید باید بعد از هشت هفتگی گربه اقدام به واکسن زدن او بکنید. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زمان های واکسن حتما با دامپزشک خود صحبت کنید. توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین نکات در مراقبت از بچه گربه، واکسن زدن اوست. واکسن های مختلفی در بازده زمانی مختلفی وجود دارند که هر کدام باعث جلوگیری از یک سری بیماری های خاص استفاده میشود که در صورت نزدن واکسن ممکن است ضررات جانی و مالی زیادی داشته باشد.

عقیم‌سازی بچه گربه‌ها

اگر میخواهید گربه شما بیشتر عمر کند، خوشحال تر باشد، درصد ابتلا به بیماری کمتری داشته باشد و رفتاری مناسب داشته باشد. به شما پیشنهاد میکنیم تا با دامپزشک خود جهت عقیم کردن آن صحبت کنید. این کار باعث میشود تا در دوران بالغی گربه شما تحرک کمتری داشته باشد و از بیماری های مسری که میتواند از بقیه گربه ها بگیرد در امان باشد.

مراقبت‌های بهداشتی بچه گربه

برای مراقبت از بچه گربه ها، رعایت نکات بهاشتی بسیار اهمیت دارد. آنها نیاز به حمام، شانه شدن موها، تمیر کردن پنجه ها و همچنین تقویت کننده ها هستند. شما زمانی که سرپرستی یک گربه را بر عهده میگیرید باید تک تک مواردی که گفته شد را تسلط پیدا کنید. برای مثلا یاد بگیرید تا ناخن گربه خود را چگونه باید بگیرید. یا برای حمام کردن گربه چه نکاتی را رعایت کنید. یا چطور باید دندان گربه خود را مسواک بزنید. تمامی این موارد بسیار مهم هستند و باید به آنها توجه شود.

ارتباط با بچه گربه‌ها

همانطور که در بچه های انسان محبت کردن نقش بسیار مهمی در زندگی آنها دارد، محبت و ارتباط با بچه گربه نیز اهمیت خاص خود را دارد.بچه گربه‌ها حیوانات اجتماعی هستند و به تعامل با انسان‌ها نیاز دارند. بنابراین اگر میخواهید که گربه خوشحال و شادابی داشته باشید با او بازی کنید، صحبت کنید و او را نوازش کنید. این کار به ایجاد پیوند بین شما و بچه گربه کمک می‌کند و باعث ایجاد رابطه بسیار عمیقی بین شما و گربه خواهد شد.

برخی نکات مهم که باید بدانید!

  • اگر بچه گربه شما تازه به خانه شما آمده است، به او زمان بدهید تا با محیط جدید خود آشنا شود.

  • اگر شاغل هستید و زمان زیادی دور از خانه کار دارید جدا از خریدن بچه گربه خودداری کنید.

  • بچه گربه‌ها به مراقبت و توجه زیادی نیاز دارند. اگر وقت کافی برای مراقبت از بچه گربه ندارید، از گرفتن آن خودداری کنید.

  • اگر بچه گربه شما بیمار است، بلافاصله او را نزد دامپزشک ببرید.

سوالات متداول در مراقبت از بچه گربه

چه زمانی بچه گربه را می توان از مادرش جدا کرد؟

بچه گربه ها باید حداقل تا هشت هفتگی از مادرشان جدا نشوند. در این سن، بچه گربه ها برای شروع زندگی مستقل آماده هستند. 

چگونه بچه گربه را آموزش دهم؟

بچه گربه ها می توانند در هر سنی آموزش ببینند، اما بهترین زمان برای آموزش آنها از سنین پایین است. برای آموزش بچه گربه خود، صبور و مداوم باشید. از تشویق و پاداش برای تقویت رفتارهای خوب استفاده کنید.

سخن پایانی 

قطعا مراقبت از بچه گربه‌ها می‌تواند تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش باشد و به شما در بهبود روحیه و انگیزه کمک بسیار زیادی بکند. بنابراین با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله، می‌توانید از بچه گربه خود به بهترین شکل مراقبت کنید تا بهترین زندگی و سلامتی را داشته باشد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید