ارتفاع استاندارد نصب انواع شیرآلات بهداشتی چقدر است؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

بسته به نوع شیرآلات و کاربردشان، لازم است که آن‌ها را در ارتفاع خاصی نصب کنیم. برای مثال، ارتفاع نصب شیرآلات حمام و دستشویی با شیرآلات آشپزخانه متفاوت است.

نصب هر نوع از شیرآلات، اصول و روش خاص خودش را دارد. برای اینکه بتوان به راحت‌ترین شکل ممکن از این شیرآلات استفاده کرد و همین‌طور آسایش کاربر را به ارمغان آورد، لازم است که از این اصول پیروی کنیم. یکی از مهم‌ترین نکاتی هم که در زمان نصب شیرآلات باید رعایت کنیم، ارتفاع استاندارد آن‌ها است.

بسته به نوع شیرآلات و کاربردشان، لازم است که آن‌ها را در ارتفاع خاصی نصب کنیم. برای مثال، ارتفاع نصب شیرآلات حمام و دستشویی با شیرآلات آشپزخانه متفاوت است. عدم نصب صحیح شیرآلات در جای درستشان، می‌تواند استفاده را برای مصرف‌کننده سخت کند و از بازدهی آن‌ها نیز بکاهد.

شیر آب روشویی

ارتفاع استاندارد نصب شیر روشویی

روشویی سرویس بهداشتی یکی از مهم‌ترین جاهای خانه است و رفت‌وآمد در آن بسیار زیاد است. شاید بتوان گفت که میزان استفاده از شیر روشویی بیشتر از هر جای دیگری است و به همین دلیل، نصب شیرآلات آن در جای درست، بیشترین میزان اهمیت را دارد. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که ارتفاع نصب این شیر، به لوله‌کشی دستشویی و همین‌طور نوع روشویی شما نیز مرتبط است.

  • برای روشویی‌های پایه‌دار، ارتفاع شیر 80 سانتی متر است.
  • برای روشویی‌های بدون پایه و شیرهای توکار، ارتفاع شیر 75 سانتی‌متر است. جالب است بدانید که برند شیرآلات شودر بهترین انواع شیرآلات توکار را تولید می‌کند.
  • شیرآلات پیسوار معمولا باید در ارتفاع 55 سانتی‌متری نصب شوند.
  • خروجی فاضلاب روشویی نیز باید در ارتفاع بین 40 تا 45 سانتی‌متری نصب شود.

ارتفاع استاندارد نصب شیر توالت ایرانی

دومین نوع شیرآلات که در پروژه‌های ساختمان مسکونی و غیرمسکونی بیشترین میزان استفاده را دارد، شیرآلات مربوط به توالت ایرانی است. این شیرآلات را با عنوان شیر آفتابه نیز می‌شناسند. ارتفاع نصب این شیرآلات نیز بسیار مهم است و عدم نصب آن در مکان استاندارد، می‌تواند دسترسی را برای مصرف‌کننده بسیار دشوار کند.

بنا بر اصول استاندارد نصب، شیرآلات مربوط به توالت ایرانی را باید مطابق با راهنمای زیر نصب کنید:

  • ارتفاع استاندارد شیر آفتابه 30 سانتی‌متر از کف زمین است. توجه داشته باشید که این ارتفاع، مربوط به بعد از کاشی‌کاری و کف‌سازی است.
  • برای لوله‌کشی و تعیین جای شیر قبل از کاشی‌کاری کف، بهتر است که ارتفاع نصب را 40 سانتی‌متر در نظر داشته باشید.

ارتفاع استاندارد نصب شیر توالت فرنگی

سومین نوع شیرآلاتی که باید به ارتفاع نصب آن‌ها توجه داشت، شیرآلات سرویس بهداشتی فرنگی است. در زمان نصب شیر توالت فرنگی لازم است که علاوه بر ارتفاع شیر، به فاصله آن از توالت فرهنگی نیز توجه داشته باشیم. دسترسی کاربر به شیر نیز بسیار مهم است و بدیهی است که اگر شیر به اندازه کافی به سرویس نزدیک نباشد، مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد.

در زمان نصب شیر توالت فرنگی به یاد داشته باشید که:

  • ارتفاع شیر توالت فرنگی باید 55 سانتی‌متر از کف باشد.
  • قلاب شیر هم باید 20 سانتی‌متر بالاتر از محل نصب شیر قرار بگیرد.
  • حداکثر فاصله نصب شیر تا دسترس کاربر نیز باید 50 سانتی‌متر باشد.

شیرآب توالت

ارتفاع استاندارد نصب شیر حمام

معمولا ارتفاع نصب شیر دوش حمام از تمام شیرهای دیگر بیشتر است. هراندازه که شیر دوش حمام بالاتر نصب شود، استفاده از آن برای کاربر آسان‌تر خواهد بود. اما بدیهی است که این کار اصول و استاندارد خاص خودش را دارد.

در زمان نصب شیر دوش حمام، به یاد داشته باشید که:

  • ارتفاع شیرآلات دوش معمولا بین 90 تا 100 سانتی‌متر از کف زمین است.
  • سردوشی شیرآلات نیز باید در فاصله بین 180 سانتی‌متری تا 2 متری کف قرار بگیرد.

ارتفاع استاندارد نصب شیر وان حمام

اگر قرار است در پروژه ساختمانی شما شیر وان یا شیر مخلوط وان نیز نصب شود، باید به ارتفاع آن هم توجه داشت. شیر وان معمولا در پروژه‌های مسکونی لوکس کاربرد دارد و در برخی موارد دیگر نیز به درخواست کارفرما نصب می‌شود.

در زمان نصب این شیر باید توجه باشید که:

  • ارتفاع نصب شیر مخلوط وان حمام، 70 سانتی‌متر است.
  • اگر وان علاوه بر شیر مخلوط دارای شیر دوش نیز بود، لازم است که شیر در فاصله 90 سانتی‌متری نصب شود.

ارتفاع استاندارد نصب شیر ظرفشویی

از دیگر شیرآلات مهمی که در هر پروژه ساختمانی وجود دارد، می‌توان به شیر آشپزخانه کرد. جالب است بدانید که محل نصب شیرآلات آشپزخانه نیز درست مانند ارتفاع نصب شیرآلات روشویی است، ارتفاع و نوع روشویی هرچقدر باشد، ارتفاع شیر آشپزخانه نیز به همان شکل به فاصله‌اش از سینک بستگی دارد.

بد نیست بدانید که شیرآلات گلپایگان یکی از بهترین برندهای تولید انواع شیر برای آشپزخانه به شمار می‌رود. اگر نیاز به مشاهده قیمت شیرآلات گلپایگان دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

در زمان نصب شیرآلات ظرفشویی و آشپزخانه، باید توجه داشته باشید که:

  • ارتفاع شیر ظرفشویی در فاصله 85 سانتی‌متر از کف (بعد از کاشی‌کاری) است. بسته به ارتفاع سینک ممکن است این ارتفاع متفاوت باشد.
  • شیر پیسوار معمولا باید در فاصله 50 سانتی‌متری از کف قرار بگیرد.
  • لوله تخلیه فاضلاب ظرفشویی نیز معمولا در فاصله 50 تا 55 سانتی‌متری قرار دارد.

شیرآب سینک ظرفشویی

خرید انواع شیرآلات از دکتر تامین

در این مطلب از استاندارد ارتفاع نصب انواع شیرآلات برای شما صحبت کردیم. دیدیم که هر یک از انواع شیرآلات خانگی را در چه ارتفاعی باید نصب کرد. خرید شیرآلات برای پروژه‌های ساختمانی می‌تواند با چالش‌های بسیاری روبه‌رو باشد، زیرا که فروشگاه‌های بسیاری به صورت حضوری و آنلاین در این حیطه فعالیت دارند. برای این هدف، فروشگاه دکتر تامین می‌تواند یک مرجع مطمئن برای شما باشد.

دکتر تامین یک فروشگاه آنلاین برای خرید انواع مصالح ساختمانی است. از انواع شیرآلات گرفته تا انواع گاز رومیزی، در این وب‌سایت پیدا خواهد شد. شما می‌توانید از قیمت انواع شیرآلات در این وب‌سایت آگاهی پیدا کنید و همین‌طور قیمت گاز رومیزی اخوان را نیز مشاهده فرمایید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همین‌طور تماس با مشاوران این مجموعه، از طریق راه‌های ارتباطی زیر اقدام فرمایید:

  • تلفن تماس: 02148436
  • آدرس اینترنتی: www.drtamin.com
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید